لوله کشی گاز فشار قوی

لوله کشی گاز فشار قوی

دسته بندی

لوله کشی گاز

تعداد ارائه دهنده ها

۴ ارائه دهنده
intro
comment
bookmark
share

شهر

شهر را مشخص کنید
cctv_banner

لوله کشی گاز فشار قوی

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

phone۰۲۱-۵۴۴۰۶۰۱۲
سوگندگاز

سوگندگاز

۵

location

تهران

phone

******۰۹۱۲۴

جوشکاری صنعتی احمدی

جوشکاری صنعتی احمدی

۵

location

تهران

phone

******۰۹۱۳۰

لوله کشی جابری

لوله کشی جابری

۳

location

مشهد

phone

******۰۹۱۵۱

ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

لوله کشی گاز فشار قوی

نصب و اجرای سیستم لوله کشی گاز فشار قوی با فشار ۲ تا ۶۰ پوند بر اینچ مربع برای مجتمع ها و شهرک های مسکونی و صنعتی مطابق مبحث ۱۷ مقررات ملی ساختمان به شرح ذیل می باشد.

در اولین گام از لوله کشی گاز فشار قوی لازم است مجری نقشه های طراحی شده و وضعیت محل اجرا را بررسی نموده و نقشه های اجرایی را آماده نماید. لازم به ذکر است که لوله کشی گاز فشار قوی در محوطه های باز و نقاطی که امکان قرار گرفتن لوله در مسیر رفت و آمد وسایل نقلیه، افراد و یا برخورد اجسام خارجی وجود دارد، لازم است در زیر زمین و به صورت دفنی یا توکار اجرا شود.

پس از تهیه نقشه های اجرایی، در گام بعدی از اجرای لوله کشی گاز فشار قوی ، آمادگی مسیر گاز کشی در دستور کار قرار می گیرد.

آماده سازی مسیر لوله کشی گاز فشار قوی شامل خط کشی ، حفاری کانال ، تخلیه خاک ، تنظیم ابعاد محل حفاری شده و ساخت بستر لازم جهت قرار گیری لوله ها می باشد.

اما مسیر لوله کشی در محل اجرا لازم است مطابق با نقشه اجرایی از طریق خط کشی مشخص شود. برای خط کشی مسیر نیز می توان از رنگ ، گچ ، مایع رنگی غیر قابل اشتعال و یا هر گونه مصالح ساختمانی جهت مشخص کردن مسیر لوله کشی گاز فشار قوی استفاده شود.


 لوله کشی گاز فشار قوی
لوله کشی گاز فشار قوی


در صورت عبور لوله ها از مسیری که سطح آن توسط آسفالت ، بتن و یا مصالح دیگری رویه سازی شده است، لازم است با استفاده از دستگاه برش مناسب و نیروی انسانی مجرب، اقدام به برش سطح و برداشتن رویه شود.

در زمین هایی که خاک آن ها نرم بوده و در هنگام حفر کانال امکان ریزش وجود دارد، مجری لازم است از زمان شروع عملیات حفاری کانال تا هنگام پرکردن آن، امکانات استحفاظی از قبیل دیوار حائل را فراهم و اجرا نماید.

در محل هایی که سطح آب بالا می باشد، لازم است در هنگام حفاری و اجرای لوله کشی ، با استفاده از دستگاه های مکنده اقدام به تخلیه آب محل حفاری شود.

پس از اجرای کانال لازم است کف و دیواره کلیه کانال ها قبل از لوله گذاری ، تسطیح و رگلاژ شده و از خرده سنگ و مواد زائد پاک گردد.

در گام بعدی از اجرای لوله کشی گاز فشار قوی پس از تنظیم ابعاد کانال ها لازم است کف کانال با ۱۰ سانتی متر ماسه یا خاک نرم پوشانده شود. البته برای تنظیم ابعاد کانال لوله های پلی اتیلن از ماسه بادی استفاده می شود.

پس از آماده شدن کانال ، لوله ها در داخل آن قرار داده می شوند. لازم به ذکر است که برای جوشکاری لوله های فولادی و اتصالات مخصوص آن ها از جوشکاری برقی استفاده می شود.


جوشکاری لوله گاز
جوشکاری لوله گاز


عایق کاری لوله های فولادی نیز به دو روش عایق کاری سرد و گرم صورت می پذیرد. در عایق کاری سرد از نوار های چسب دار و پرایمر مخصوص لوله استفاده می شود. اما در عایق کاری گرم ، قیر مذاب و الیاف پشم شیشه مورد استفاده قرار می گیرد.

سطح فوقانی لوله های مدفون لازم است تا سطح زمین حداقل ۹۰ سانتی متر فاصله داشته باشد و چنانچه امکان اجرا در این عمق وجود نداشته باشد، لازم است قسمت فوقانی لوله ها به نحو مناسبی مقاوم گردد.

اگر به هر علت این فاصله کم تر از ۵۰ سانتی متر باشد، لازم است لوله در داخل کانال بتنی که مخصوص آن ساخته می شود، قرار گیرد و پس از ریختن خاک نرم بر روی آن، توسط بلوک های بتنی پوشانده شود. اما در هر صورت لازم است فاصله بالای لوله مدفون تا سطح زمین کم تر از ۳۵ سانتی متر نباشد.

همچنین در اطراف لوله های مدفون تا فاصله ۵۰ سانتی متر از هر طرف نباید از مصالح و مواد ساختمانی خورنده از قبیل شفته و آهک استفاده شود.

از طرفی در هنگام پر کردن کانال ، لازم است با استفاده از دستگاه ، خاک برگشتی کوبیده شود تا خاک نشست کامل خود را انجام دهد. همچنین پس از پر کردن کانال ، لازم است علائم و دریچه ها در محل خود نصب شده و مسیر به صورت کامل بازسازی شود.


لوله کشی گاز
لوله کشی گاز


در نهایت پس از آزمایش های لازم و صدور تاییدیه نهایی توسط دستگاه نظارت ، تخلیه هوا ، تزریق گاز و راه اندازی سیستم لوله کشی گاز فشار قوی در دستور کار قرار می گیرد.

البته لوله کشی تا فشار ۳۰ پوند بر اینچ مربع (۲۰۶۸۴۳ پاسکال) در سوله های صنعتی ، محوطه های باز و نقاطی که امکان قرار گرفتن لوله در مسیر رفت و آمد وسایل نقلیه، افراد و یا برخورد اجسام خارجی وجود نداشته باشد، می تواند به صورت روکار اجرا شود. در صورتی که فشار گاز داخل لوله ها از ۳۰ پوند بر اینچ مربع (۲۰۶۸۴۳ پاسکال) بیش تر باشد، لازم است قبل از ورود به ساختمان ، فشار توسط تقلیل دهنده فشار (رگولاتور گاز) به حداکثر ۳۰ پوند بر اینچ مربع (۲۰۶۸۴۳ پاسکال) تقلیل یابد.


رگولاتور گاز
رگولاتور گاز


قیمت لوله کشی گاز فشار قوی

از مهم ترین عوامل موثر بر قیمت لوله کشی گاز فشار قوی می توان به محل پروژه ، ابعاد پروژه ، نحوه اجرای لوله کشی (توکار و روکار) و قیمت تجهیزات مصرفی اشاره نمود.

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

حسین الماسی

اجرای لوله کشی گاز فشار قوی نیازمند اجازه از اداره گاز کشور هستش چطوری شرکت های خصوصی اجازه‌ و مجوز نصب و اجرای پروژه‌های گاز فشار قوی رو دارند؟!

حسین الماسی

اجرای لوله کشی گاز فشار قوی نیازمند اجازه از اداره گاز کشور هستش چطوری شرکت های خصوصی اجازه‌ و مجوز نصب و اجرای پروژه‌های گاز فشار قوی رو دارند؟!

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما