لوله کشی آتش نشانی

لوله کشی آتش نشانی

تعداد ارائه دهنده ها

۱۲ ارائه دهنده
intro
comment
bookmark
share

شهر

شهر را مشخص کنید

لوله کشی آتش نشانی

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

phone۰۲۱-۵۴۴۰۶۰۱۲
گروه پیمانکاری دماوند

گروه پیمانکاری دماوند

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۶۶

لوله کشی سید صالحی

لوله کشی سید صالحی

۵

location

تهران

phone

******۰۹۱۲۲

لوله کشی نوین تهران

لوله کشی نوین تهران

۳

location

تهران

phone

******۰۹۳۸۵

صنعتی

صنعتی

۳

location

تهران

phone

******۰۹۱۰۸

قنبری

قنبری

۳

location

ری - حسن آباد

phone

******۰۹۳۳۳

لوله کشی طالبی نیا

لوله کشی طالبی نیا

۳

location

تهران

phone

******۰۹۱۹۲

نوروزی

نوروزی

۳

location

تهران

phone

******۰۹۱۹۶

بقایی

بقایی

۳

location

تهران

phone

******۰۹۱۹۸

وزارت نژاد

وزارت نژاد

۳

location

تهران

phone

******۰۹۱۷۴

آریاسازه

آریاسازه

۳

location

اصفهان

phone

******۰۹۱۲۲

لوله کشی جابری

لوله کشی جابری

۳

location

مشهد

phone

******۰۹۱۵۱

ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

لوله کشی آتش نشانی

لوله کشی سیستم آتش نشانی یا اطفاء حریق در اماکن مسکونی ، اداری و صنعتی صورت می گیرد تا در مواقع بروز آتش سوزی ، خسارات مالی و جانی به وجود آمده از طریق مهار اولیه آتش به حداقل برسد.

البته روش ‌های اطفاء حریق بستگی به نوع آتش دارد. برای مقابله با آتش باید حداقل یکی از عوامل اصلی مثلث آتش یعنی هوا ، ماده سوختنی و یا حرارت را کنترل کرد که البته امروزه مثلث حریق به منشور حریق تبدیل شده است که ضلع چهارم همان واکنش های شیمیایی است که منجر به ایجاد حریق می گردند.


 اطفاء حریق
اطفاء حریق


ضوابط طراحی سیستم لوله کشی آتش نشانی که شامل دستورالعمل های سازمان آتش نشانی می باشد، در ساختمان های مختلف با کاربری های گوناگون متفاوت است. برخی از این ضوابط به شرح ذیل می باشند.

  • در ساختمان های 4 طبقه مسکونی ، سیستم اطفاء حریق باید به گونه ای اجرا شود که در هر طبقه کپسول آتش نشانی تعبیه شده و در پارکینگ ، آبپاش یا اسپرینکلر نصب گردد.
  • در ساختمان های 5 طبقه ، که هر طبقه شامل حداکثر 4 واحد مسکونی باشد، لازم است کپسول آتش نشانی ، جعبه آتش نشانی (سیستم تر) و اسپرینکلر در طبقات و پارکینگ تعبیه شود.
  • در ساختمان های مسکونی 6 طبقه و بیش تر، لازم است کپسول آتش نشانی ، جعبه آتش نشانی (سیستم آتش نشانی تر)، رایزر خشک (سیستم آتش نشانی خشک) و اسپرینکلر در طبقات و پارکینگ تعبیه شود.


کپسول آتش نشانی
کپسول آتش نشانی


از طرفی اطفاء حریق را می توان به دو گروه دستی و اتوماتیک تقسیم کرد؛ در نوع اول یعنی دستی ، عملیات اطفاء حریق به صورت دستی و توسط افراد و یا آتش نشانان صورت می‌ پذیرد و در نوع دوم یعنی اطفاء حریق اتوماتیک ، عملیات اطفاء حریق به صورت خودکار و بدون حضور عوامل انسانی صورت می ‌پذیرد. 

بنابراین برحسب تعداد طبقات و حساسیت ساختمان لازم است از روش های دستی ، اتوماتیک و یا ترکیبی جهت لوله کشی سیستم اطفاء حریق ساختمان ، استفاده نمود.


لوله کشی سیستم آتش نشانی دستی

به طور کلی لوله کشی سیستم اطفاء حریق دستی ، در ساختمان ها به سه روش تر ، خشک و ترکیبی انجام می شود.


لوله کشی خشک

سیستم آتش نشانی خشک در واقع برای زمانی تعبیه می شود که به دلیل گستردگی حریق نیاز به وارد عمل شدن ماموران آتش نشانی باشد. 

در این سیستم، یک عدد شیر اطفاء حریق به نام شیر سیامی در ورودی درب ساختمان نصب می شود. این شیر به صورت مستقیم از طریق انشعابات ، وارد طبقات می گردد. همچنین استفاده از یک شیر قطع کن و یک عدد شیر یک طرفه در مسیر انشعابات الزامی می باشد.

لوله های سیستم آتش نشانی خشک در حالت معمولی خشک بوده و آبی در آن وجود ندارد. اما در هنگام حریق نیروهای آتش نشانی با استفاده از شیر سیامی ، اتصالات خود را به سیستم آتش نشانی ساختمان وصل نموده و اطفاء حریق را در دستور کار قرار می دهند.


لوله کشی آتش نشانی
لوله کشی آتش نشانی


لوله کشی تر

در سیستم آتش نشانی تر ، از طبقه پایین ساختمان (معمولا طبقه موتورخانه)، یا طبقه بالای ساختمان (معمولا پشت بام)، آب به وسیله لوله کشی به طبقات اصلی ساختمان منتقل می شود. 

در این سیستم همان طور که از نام آن مشخص است، بر خلاف سیستم آتش نشانی خشک ، در لوله ها به صورت دائمی آب وجود دارد. به عبارتی سیستم آتش نشانی تر به صورت دائم در مدار می باشد و حتی از طریق ژنراتور ها به سیستم برق اصلی متصل شده تا در صورت قطعی برق در مواقع بروز حادثه ، از مدار خارج نگردد.


لوله کشی ترکیبی

در سیستم آتش نشانی ترکیبی با توجه به کاربری و مشخصات فنی ساختمان ، از ترکیبی از سیستم لوله کشی آتش نشانی تر و خشک استفاده می شود. لوله کشی آتش نشانی تر توسط ساکنین برای اطفاء حریق های کوچک مورد استفاده قرار می گیرد و افراد تیم آتش نشان از لوله کشی آتش نشانی خشک جهت مهار حریق های بزرگ تر استفاده می نمایند. امروزه استفاده از سیستم آتش نشانی ترکیبی در ساختمان ها با استقبال بیش تری همراه است.


 سیستم آتش نشانی خشک
استفاده از لوله کشی سیستم آتش نشانی خشک توسط آتش نشانان  


لوله کشی سیستم آتش نشانی اتوماتیک

سیستم اطفای خودکار اسپرینکلر ، یک سامانه پاششی سقفی اطفاء حریق است که از یک منبع آب ، سیستم تامین فشار ، لوله های توزیع کننده ، اتصالات ، شیرآلات و پاشنده (اسپرینکلر) تشکیل شده است. تعداد و اندازه لوله ها در این سیستم ها با توجه به شعاع عملکرد نازل ها تعیین می شود. همچنین چینش اسپرینکلر ها در فضا و لوله کشی آن ها، با توجه به ابعاد محیط و فاصله از تغذیه کننده به شکل های مختلفی اجرا می گردد.


 اسپرینکلر
 لوله کشی سیستم اطفاء حریق اسپرینکلر


تست و نگهداری لوله کشی آتش نشانی

سیستم های آبرسانی اطفاء حریق ، شلنگ های آتش نشانی ، اتصالات و شیر ها لازم است پس از نصب ، به صورت دوره ای مورد بررسی و تست فشار قرار گیرند تا از سالم بودن آن ها و عملکرد مناسب در حین حادثه ، اطمینان حاصل شود.

برای تست فشار سیستم لوله کشی آتش نشانی ساختمان ، عمدتا به این صورت عمل می شود که کل وسایلی که با فشار آب درگیر هستند باید بتوانند به طور تقریبی 24 الی 48 ساعت فشار ثابت 2 بار را تحمل کنند که عمدتا برای کاهش دادن زمان تست ، از فشار بیش تری جهت بررسی تست فشار استفاده می شود.


قیمت لوله کشی آتش نشانی 

از عوامل موثر بر قیمت لوله کشی آتش نشانی می توان به نوع سیستم لوله کشی که می تواند دستی ، اتوماتیک و یا ترکیبی از هر دو باشد، تعداد طبقات و واحدهای ساختمان و تعداد و جنس تجهیزات مورد نیاز برای لوله کشی اشاره کرد.

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۳.۳ از ۵ - از مجموع ۴ رای

نظرات کاربران

امرمهدی طاهریان

لوله های سیستم لوله کشی آتش نشانی در چه قسمت هایی از ساختمان یا آپارتمان نصب میشن؟!

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما