عایق کاری با فوم پاششی

عایق کاری با فوم پاششی

دسته بندی

عایق کاری

تعداد ارائه دهنده ها

۱ ارائه دهنده
intro
comment
bookmark
share

شهر

شهر را مشخص کنید

عایق کاری با فوم پاششی

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

phone۰۲۱-۵۴۴۰۶۰۱۲
ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

عایق کاری با فوم پاششی

عایق کاری تاثیر بسزایی در جلوگیری از هدر رفت انرژی و نیز صرفه جویی در مصرف انرژی دارد. از این رو عایق کاری درست ساختمان امری مهم و ضروری تلقی می گردد. یکی از روش های عایق بندی ساختمان ، عایق کاری با فوم پاششی پلی یورتان می باشد. از فوم پاششی پلی یورتان هم به منظور عایق کاری حرارتی و هم عایق کاری صوتی ساختمان استفاده می گردد.

در واقع عایق پلی یورتان از بهترین عایق هایی است که به اشکال و شیوه های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از موارد استفاده آن، عایق کاری با فوم پاششی پلی یورتان است که در عایق کاری ساختمان همچون سقف کاذب ، سقف شیروانی ، زیر کف و به ویژه سقف های عرشه فولادی (متال دک) قابل استفاده است.


 عایق کاری با فوم پاششی پلی یورتان
عایق کاری دیوار با فوم پاششی پلی یورتان


فوم پلی یورتان

فوم پلی یورتان نوعی فوم سبک است که از ترکیب پلی ال و ایزوسیانات ، تحت شرایط و محیط خاص و در حضور کاتالیزور تولید می شود. در واقع این ماده، یک مایع دو جزئی است که پس از ترکیب به فومی سخت، منسجم و یکپارچه تبدیل می گردد.

به طور کلی عایق فومی پلی یورتان به دو نوع سلول باز و سلول بسته دسته بندی می شود. از نوع سلول باز غالبا به عنوان عایق صوتی و از نوع سلول بسته نیز معمولا به منظور عایق بندی حرارتی ساختمان استفاده می گردد. 

فوم های سلول باز دارای منافذ بسیار کوچکی می باشند که به طور کامل بسته نشده اند. این عایق پلی یورتان از نوع سلول بسته آن ارزان تر می باشد اما در برابر رطوبت مقاومت بالایی ندارد. بنابراین غالبا از فوم سلول باز در عایق کاری دیوارهای داخلی استفاده می شود.

فوم های سلول بسته از نوع سلول باز آن چگال تر هستند. مقاومت آنها در برابر رطوبت بالا بوده و از این رو در عایق کاری سقف و فضاهای باز از این نوع عایق پلی یورتان استفاده می شود. 


عایق کاری با فوم پاششی
عایق کاری سقف شیروانی با فوم پاششی پلی یورتان


نحوه عایق کاری با فوم پاششی پلی یورتان

همان طور که پیش تر نیز ذکر گردید، این نوع عایق از دو ماده تشکیل می شود که هر کدام از آنها در مخزنی جداگانه نگهداری می شوند. پیش از آغاز عملیات عایق کاری لازم است که این دو ماده حرارت داده شوند تا به حالت مایع درآیند. پس از آن این مواد را به کمک دستگاه های مخصوص بر روی سطح مورد نظر می پاشند. 

این مواد به هنگام پاشش یا یکدیگر ترکیب شده و به صورت فوم گسترش می یابند و در نهایت بر روی سطح مورد نظر جامد می شوند. از آنجایی که عملیات پاشش به صورت مستمر صورت می پذیرد؛ کلیه فضاهای خالی پوشیده شده و لایه کاملی از عایق بر روی سطح ایجاد می شود.

در پایان عملیات پاشش، به منظور ایجاد سطحی کاملا یکنواخت، عایق های اضافی را برش می دهند. لازم به ذکر است که در عایق کاری با فوم پاششی پلی یورتان می توان از فوم های پاششی با چگالی های مختلف استفاده نمود.


مزایای عایق کاری با فوم پاششی پلی یورتان

از مهم ترین مزایای عایق کاری با فوم پاششی پلی یورتان ، صرفه جویی در مصرف انرژی و کاهش هزینه های مربوط به تامین انرژی می باشد. استفاده از فوم پلی یورتان امکان عایق کاری نقاط کور ساختمان را فراهم می نماید. عایق کاری با فوم پاششی پلی یورتان از سرعت اجرای بالایی برخوردار است. از دیگر مزایای این روش عایق کاری می توان به نفوذناپذیری آن در برابر آب و رطوبت و نیز قابلیت شست و شو اشاره نمود.


عایق کاری با فوم پاششی
عایق کاری کف با فوم پاششی


عایق کاری با فوم پاششی پلی یورتان بدون نیاز به چسب ، جوشکاری و ... قابل اجرا است. همچنین از چسبندگی و طول عمر بالایی نیز برخوردار می باشد. فوم پاششی پلی یورتان عایقی یکپارچه را ایجاد می کند که موجب بالا رفتن ضریب عایق حرارتی می گردد. این عایق ها سبک بوده و مقاومت فشاری بالایی دارند. از دیگر مزایای عایق کاری با فوم پاششی پلی یورتان عدم قابلیت رشد و نمو باکتری ها در آن می باشد.


معایب عایق کاری با فوم پاششی پلی یورتان

پیش گرم کردن مواد شیمیایی موجب متصاعد شدن گاز شیمیایی می شود که برای مجریان آن مضر است. از این رو استفاده از ماسک و سایر تجهیزات ایمنی در عایق کاری با فوم پاششی پلی یورتان لازم و ضروری است. از دیگر معایب این نوع عایق ، عدم جذب آن در محیط زیست می باشد. چرخه بازیافت و بازگشت فوم پلی پورتان به طبیعت بسیار طولانی است.

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما