عایق کاری استخر

عایق کاری استخر

دسته بندی

عایق کاری

تعداد ارائه دهنده ها

۱۱ ارائه دهنده
intro
comment
bookmark
share

شهر

شهر را مشخص کنید

عایق کاری استخر

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

phone۰۲۱-۵۴۴۰۶۰۱۲
هلدینگ ساختمانی سپهر آرمه

هلدینگ ساختمانی سپهر آرمه

۳

location

تهران

phone

******۰۹۱۲۱

ایزوگام 117

ایزوگام 117

۴

location

تهران

phone

******۰۹۱۲۲

نانو ایزو کار

نانو ایزو کار

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۶۶

الو عایق

الو عایق

۴

location

تهران

phone

******۰۹۱۲۴

نوین خانه

نوین خانه

۴

location

تهران

phone

******۰۹۳۹۸

سازه سازان یزدان پاک

سازه سازان یزدان پاک

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۴۴

پرشین استخر

پرشین استخر

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۲۸

آریان استخر

آریان استخر

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۲۷

همارا صنعت منفرد

همارا صنعت منفرد

۳

location

تبریز

phone

******۰۴۱۳۲

پارس ملات

پارس ملات

۴

location

مشهد

phone

******۰۹۱۵۲

ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

عایق کاری استخر

عایق کاری استخر با توجه به موقعیت استخر ، نوع سازه آن (بتنی، آجری و ...) ، شرایط محیطی ، ابعاد استخر و ... انجام می شود. به منظور عایق بندی استخر می توان از روش های متعددی همچون عایق بندی استخر با ایزوگام و قیرگونی ، عایق کاری استخر با فایبرگلاس ، چسب عایق بندی استخر و ... استفاده نمود. در این میان چسب عایق بندی استخر از بروز ترین و کارآمدترین روش عایق کاری استخر محسوب می گردد.


روش عایق کاری استخر

روش های مختلفی برای عایق کاری استخر وجود دارد که در ادامه به معرفی آنها پرداخته شده است.


 عایق کاری استخر
عایق کاری استخر


عایق کاری استخر با ایزوگام

یکی از مصالحی که در عایق بندی استخر مورد استفاده قرار می گیرد، ایزوگام است. عایق کاری استخر با ایزوگام اگرچه ممکن است در مدت زمان کوتاه کارامد باشد، اما به مرور زمان در اثر فشار ناشی از آب از جای خود بلند شده و موجب تخریب استخر می گردد. همچنین ممکن است بر اثر سرما یا گرمای شدید و انقباض و انبساط ناشی از آن، دچار ترک شده و خاصیت آب بندی خود را از دست دهد. بنابراین توصیه می گردد که با توجه به پیشرفت تکنولوژی و ظهور مواد و مصالح با کیفیت، به منظور عایق بندی استخر از ایزوگام استفاده نشود.

عایق کاری استخر با قیرگونی

استفاده از قیرگونی دیگر روش عایق کاری استخر می باشد. قیرگونی در مقایسه با ایزوگام از مزایایی همچون عدم ترک خوردگی در اثر تغییرات دمایی برخوردار است. همچنین نسبت به ایزوگام در برابر فشارهای ناشی از آب مقاوم تر بوده و از جای خود کنده نمی شود.

عایق کاری استخر با چسب

از چسب عایق بندی استخر برای عایق کاری استخرهایی که کاشی و سرامیک آن اجرا شده و نیاز به آب بندی دارد، استفاده می گردد. بدین منظور چسب عایق بندی استخر را با مقدار مشخصی آب ولرم ترکیب کرده و به صورت رنگ اجرا می نمایند. این عمل دوبار و به صورتی انجام می گردد که در مرتبه دوم عایق کاری ، چسب به صورت عمود بر حالت اول اجرا شود.

در صورتی که نیاز به اجرای کاشی و سرامیک باشد، به منظور اجرای این عایق ، محلول رزین و آب را با سیمان و پودر سیلیس ترکیب می نمایند. نسبت ترکیب نانوپلیمر به سایر مواد به صورت ۱:۱:۲ می باشد. ترکیب ایجاد شده، به صورت رنگ و با کمک غلتک ، قلم مو و ... بر روی سطح اجرا می گردد.


عایق بندی استخر
شماتیک مراحل ساخت و عایق کاری استخر


از جمله مزایای این روش عایق کاری استخر ، سهولت اجرا و نیز کیفیت بالای آب بندی آن می باشد. همچنین به کمک پیگمنت های مختلف می توان رنگ های متفاوتی ایجاد نمود. البته بهتر است که رنگ استخری به صورت جداگانه بر روی این عایق اعمال گردد. از دیگر مزایای آن می توان به مقاومت در برابر عوامل جوی و اشعه UV اشاره نمود.

عایق کاری استخر با فایبرگلاس

برای عایق کاری استخر با فایبرگلاس ابتدا یک لایه پرایمر اجرا شده و پس از آن کف و دیواره استخر را با توری فایبرگلاس می پوشانند. سپس ترکیب ملات سیمانی با عایق رطوبتی نانو بر روی توری فایبرگلاس اجرا می شود. پس از خشک شدن یک لایه عایق رطوبتی نانو بر روی سطح سیمانی اعمال می گردد.

از فایبرگلاس می توان به صورت ترکیبی از رزین مسلح شده با الیاف استفاده کرد که در آن رزین به عنوان ماتریس بوده و الیاف نقش استحکام بخشی را بر عهده دارد.

عایق کاری با رنگ استخری

رنگ عایق استخری علاوه بر عایق بندی استخر موجب جلوگیری از نفوذ رطوبت زمین به داخل استخر نیز می گردد. از مزیت های این روش عایق کاری ، سهولت اجرای آن می باشد. از دیگر مزایای آن می توان به ضد جلبک و خزه بودن، مقاومت سایشی و ضربه ای بالا، مقاومت در برابر کلر، یون و سولفات اشاره نمود. این رنگ ها در طیف های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند که پرکاربردترین آنها رنگ آبی است.


روش عایق کاری استخر
تصویری از استخر پیش و پس از عایق کاری با رنگ نانو


نکات عایق کاری استخر 

  • به هنگام عایق بندی استخر ، سطح زیرین باید کاملا خشک و عاری از هرگونه رطوبتی باشد. بدین منظور برای خشک شدن کامل دیوارهای استخر باید چند هفته زمان در نظر گرفت.
  • پیش از شروع عملیات عایق کاری ، سطح مورد نظر باید عاری از هر گونه آلودگی همچون گرد و غبار باشد.
  • عایق مورد استفاده باید در برابر خوردگی مقاوم باشد.
  • لایه زیرین باید صاف، بدون ترک و خرابی باشد.

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

جابر رستمی

عایق کاری استخر با ایزوگام های نانو ، سه بعدی بهتره یا با رنگ های نانو ؟

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما