طراحی گود برداری با اجرای دیوار دیافراگمی

طراحی گود برداری با اجرای دیوار دیافراگمی

تعداد ارائه دهنده ها

۲ ارائه دهنده
intro
comment
bookmark
share

شهر

شهر را مشخص کنید

خدمات مرتبط در عمران مدرن

طراحی گود برداری با اجرای دیوار دیافراگمی

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

phone۰۲۱-۵۴۴۰۶۰۱۲
طراحان پی پژوه

طراحان پی پژوه

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۲۶

ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

طراحی گود برداری با اجرای دیوار دیافراگمی

طراحی گود برداری با اجرای دیوار دیافراگمی با توجه به مزایای زیادی که دارد، مانند درجه ایمنی بسیار زیاد، انتخاب مناسبی برای پایدارسازی گود پروژه است. اگر شما هم قصد طراحی گود برداری با اجرای دیوار دیافراگمی در پروژه خود دارید، می توانید کار را به تیم طراحان حرفه ای عمران مدرن بسپارید. شما می توانید به صورت مستقیم با طراحان در تماس باشید. همچنین می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با عمران مدرن تماس حاصل فرمایید.

 

طراحی گودبرداری با اجرای دیوار دیافراگمی
طراحی گودبرداری با اجرای دیوار دیافراگمی

 

الزامات و حالات حدی طراحی گود برداری با اجرای دیوار دیافراگمی

مطابق آیین نامه پی و پی سازی، مبحث هفتم مقررات ملی ساختمان، حالات حدی که در طراحی گود برداری با اجرای دیوار دیافراگمی نیاز است کنترل شوند، عبارت اند از: گسیختگی خمشی دیوار، کمبود عمق فرورفت،  چرخش تاج دیوار، کمبود ظرفیت باربری محوری، گسیختگی واژگونی، گسیختگی لغزشی و پایداری کلی دیوار. دیوار دیافراگمی به دو صورت مهار شده و مهار نشده اجرا می شود. در حالت مهار شده، علاوه بر موارد ذکر شده، بیرون آمدن مهار، گسیختگی مواد تزریق شده در انتهای مهار و گسیختگی کششی مهارها نیز نیاز است کنترل شوند. برای محاسبه فشار خاک، سربار روی سطح و شیب زمین، زاویه دیوار نسبت به خط قائم، سفره های آب زیرزمینی و نیروهای آب نشتی در زمین، مقدار و جهت حرکت دیوار نسبت به خاک، تعادل افقی و قائم برای کل سازه نگهبان، مقاومت برشی و وزن مخصوص زمین و زبری دیوار موثر هستند.

 

طراحی گودبرداری با دیوار دیافراگمی
دیوار دیافراگمی

 

نکات اجرایی گود برداری دیوار دیافراگمی

طراحی گود برداری با اجرای دیوار دیافراگمی یکی از روش های رایج پایدارسازی دیواره گود است. دیوار دیافراگمی ، دیوار دوغابی یا Slurry Wall نیز نامیده می شود. در اجرای گود دیوار دیافراگمی ، ابتدا قسمتی از دیوار با استفاده از دستگاه های گراب حفاری می شود. همزمان با انجام حفاری دیوار، برای جلوگیری از ریزش های موضعی و برای پایداری جداره دیوار حفاری شده، از دوغاب بنتونیت استفاده می شود. تشکیل کیک بنتونیت در داخل دیواره حفاری شده گود، و همچنین نفوذ بنتونیت در لایه های دانه ای جداره باعث پایداری جداره می شود. بعد از آن قفسه آرماتورهای دیواره نگهبان که از قبل ساخته می شود، در داخل دیواره حفاری شده قرار می گیرد و بتن ریزی با بتن روان با کارآیی بالا، انجام می شود. سازه نگهبان ایجاد شده باربر است و از آن به عنوان دیوار حائل نیز استفاده می شود.

 

طراحی گودبرداری با اجرای دیوار دیافراگمی
اجرای دیوار دیافراگمی در گود عمیق

 

مزایا و معایب طراحی گود برداری با اجرای دیوار دیافراگمی

طراحی گود برداری با اجرای دیوار دیافراگمی مزایای زیادی دارد. درجه ایمنی پایدارسازی گود با دیوار دیافراگمی بسیار زیاد است. در زمان اجرای دیوار دیافراگمی، سرعت کار بسیار زیاد است. دیوار دیافراگمی به صورت همزمان به عنوان سازه نگهبان گود و دیوار حائل عمل می کند. برای حفاری های با طول زیاد، استفاده از گود دیوار دیافراگمی روش بسیار مناسبی است. معایبی در استفاده از دیوار دیافراگمی نیز وجود دارد. هزینه اجرای دیوار دیافراگمی در احجام کم، به صرفه نیست و زیاد است. در احجام زیاد، هزینه کلی اجرای کار از روش های دیگر کمتر می شود و به صرفه است. در زمان اجرا، دستگاه های حفاری نیاز به فضای کار زیادی دارند، به همین علت در فضاهای دارای محدودیت جانبی، دستگاه نمی تواند به خوبی کار کند. دستگاه های حفاری که در اجرای دیوار دیافراگمی استفاده می شوند، مخصوص هستند و این می تواند از معایب این روش باشد.

 

طراحی گودبرداری با اجرای دیوار دیافراگمی
گود دیوار دیافراگمی

 

نرم افزار طراحی گود برداری با اجرای دیوار دیافراگمی

نرم افزار Plaxis در طراحی گود برداری با اجرای دیوار دیافراگمی کاربرد دارد. نرم افزار Plaxis نرم افزاری بر اساس اجزا محدود است. نرم افزار Plaxis امکان محاسبه بیشینه جابجایی‎های دیوار و تغییر شکل آن، همچنین بیشینه لنگر خمشی دیوار دیافراگمی را فراهم می کند. این نرم افزار مدل های رفتاری گوناگونی را پوشش می دهد. نرم افزار Plaxis با توجه به امکانات مدل سازی و محاسباتی که برای طراحان فراهم می کند، در تمام پروژه های ژئوتکنیکی قابل استفاده است.

 

گود دیوار دیافراگمی
دیوار دیافراگمی اجرا شده

 

هزینه طراحی گود برداری با اجرای دیوار دیافراگمی

هزینه طراحی گود برداری با اجرای دیوار دیافراگمی با توجه به شرایط پروژه تعیین می شود. عمق گود، شرایط ژئوتکنیکی خاک پروژه، تاسیسات شهری اطراف گود، وجود آب در گود و شرایط سازه ای ساختمان های اطراف، در تعیین هزینه طراحی گود برداری با اجرای دیوار دیافراگمی موثر است. ریسک طراحی گود در گودهای خطرناک برای طراح قابل توجه است، بنابراین هزینه طراحی گود با توجه به خطر گود نیز تعیین می شود.

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما