طراحی کابین آسانسور در کرمان

طراحی کابین آسانسور در کرمان

دسته بندی

نصب آسانسور

تعداد ارائه دهنده ها

۱ ارائه دهنده

توضیحات قیمت

هزینه طراحی کابین آسانسور در کرمان به عوامل مختلفی چون ابعاد چاهک ، نوع سیستم محرک، نوع جنس کابین و درب آن بستگی دارد. تزئینات داخل کابین آسانسور نیز با توجه به نوع کاربری و سلیقه سفارش دهنده متفاوت بوده و از عوامل تاثیرگذار در هزینه طراحی داخل کابین آسانسور محسوب می ‌گردد.
intro
comment
bookmark
share

شهر

کرمان x

طراحی کابین آسانسور

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

کرمان

phone۰۲۱-۵۴۴۰۶۰۱۲
ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

طراحی کابین آسانسور در کرمان

طراحی آسانسور به منظور ایجاد فضایی مناسب برای جابه جایی کالا و مسافران انجام می شود. امنیت و زیبایی دو معیاری است که در طراحی کابین بایستی لحاظ گردد. یکی از بخش های مهم در طراحی نقشه آسانسور ، ترسیم و طراحی نقشه کابین آسانسور می باشد. طراحی داخل کابین آسانسور بر اساس ابعاد و نقشه دیگر بخش های آسانسور صورت می پذیرد. لذا برای طراحی کابین آسانسور لازم است ابعاد چاهک ، تعداد طبقات ، ظرفیت مورد نظر و توان و قدرت موتور آسانسور تعیین گردد. لازم به ذکر است که طراحی کابین آسانسور باید به گونه ای صورت پذیرد که در حین حرکت ، به دیواره های چاهک آسانسور برخورد نکند و فاصله استاندارد آن از دیواره ها حفظ گردد.

طراحی کابین آسانسور
طراحی کابین آسانسور

هزینه طراحی کابین آسانسور  در کرمان

با توجه به تنوع المان های موجود در طراحی کابین آسانسور ، هزینه طراحی آن تابع متغیرهای بسیاری می باشد که از این عوامل می توان به ابعاد چاهک ، نوع سیستم محرک و نوع جنس کابین و درب آن اشاره کرد. تزئینات داخل کابین آسانسور نیز با توجه به نوع کاربری و سلیقه سفارش دهنده متفاوت بوده و از عوامل تاثیرگذار در هزینه طراحی کابین آسانسور محسوب می ‌گردد.  امکانات جانبی نظیر نصب کولر در داخل کابین ، قابلیت محدود کردن استفاده افراد (با اثر انگشت ، کارت و کد) و... نیز بر روی قیمت طراحی و اجرای کابین آسانسور موثر است. 

 

هزینه طراحی کابین آسانسور
نصب یوک در طراحی کابین آسانسور

طراحی داخل کابین آسانسور در کرمان

یکی از نرم افزار هایی که در زمینه نقشه کشی و طراحی کابین داخل آسانسور مورد استفاده طراحان قرار می گیرد، نرم افزار Lift Designer است. با استفاده از این نرم افزار می توان نقشه کامل و با جزئیات اجرایی طراحی کابین آسانسور را تهیه نمود. طراحی کابین آسانسور در سه بخش عمده شامل چارچوب (یوک)، سکو (محل استقرار مسافر یا بار)، دیواره‌ ها (شامل سقف ، کف ، درب ، دیواره‌ های جانبی ، پوشش ‌های داخلی و تزئینات کابین آسانسور) انجام می شود. یوک آسانسور ، چارچوب فلزی کابین بوده که کل کابین را در بر می گیرد. به یوک کابین آسانسور ، قاب نگهدارنده کابین نیز گفته می شود. این قطعه معمولا از فلز مقاومی ساخته شده و تجهیزات کابین بعد از نصب به آن متصل می گردند. 

برای طراحی داخل کابین آسانسور ، آنالیز ترافیک ساختمان از طریق بررسی نوع کاربری ساختمان ، تعداد طبقات، مساحت مفید هر طبقه، جمعیت هر طبقه، طول مسیر حرکت اسانسور و ارتفاع طبقات ضرورت دارد. سپس متناسب با جمعیت در زمان ترافیک ، زمان انتظار برای دریافت سرویس و زمان یک سفر کامل، مشخصات آسانسور نظیر تعداد اسانسور ، ظرفیت کابین آسانسور ، سرعت اسانسور ، عرض چاهک ، عمق چاهک ، محل قرار گیری درب ها و … طراحی می شود. لازم به ذکر است که در این فرایند استفاده از حداکثر فضای چاله جهت طراحی داخل کابین آسانسور با حداکثر ابعاد ممکنه پیشنهاد می گردد.

 

طراحی داخل کابین آسانسور
طراحی داخل کابین آسانسور

مراحل طراحی کابین آسانسور در کرمان

در آسانسور تمام وزن کابین و مسافرین توسط یوک به سیم بکسل‌ ها و یا سیستم هیدرولیک منتقل می ‌شود. بنابراین علاوه بر اهمیت قدرت تحمل بار ، لازم است تنظیم بودن یوک جهت جلوگیری از انحراف، در طراحی کابین آسانسور (خصوصا هنگام استفاده از کفشک‌ های غلطکی) مورد توجه قرار گیرد. درب کابین یکی از مهم ترین اجزاء کابین است که عمدتا به صورت نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک و در مدل های دو لته و سه لته ساخته می شود. درب کابین آسانسور ، وظیفه حفاظت از مسافرین و جلوگیری از برخورد آن ها با دیواره چاه به هنگام حرکت آسانسور را بر عهده دارد. کف کابین یا به تعبیری سکوی کابین آسانسور نیز لازم است از مصالح مناسب به نحوی طراحی و اجرا گردد که به راحتی بتواند وزن مسافرین و بار را تحمل کند. به عبارتی سکوی کابین باید تا حدی بارگیری شود که بدون اعمال نیرو های زیاد به کفشک های راهنمای آن، در مرکز ثقل خود به صورت آویزان و معلق باقی بماند. این ویژگی به عنوان بالانس کردن در حالت سکون شناخته می شود. 

به طور کلی دیواره ها ، کف ، سقف ، قاب و کفشک ها لازم است مقاومت کافی در برابر نیروهای وارده در هنگام کارکرد عادی، عملکرد ترمز ایمنی (پاراشوت) و برخورد احتمالی با ضربه گیر ها را در طراحی کابین آسانسور داشته باشند.  همچنین لازم است از موادی که سریع آتش می گیرند و یا در اثر گرما، گاز های خفه کننده ایجاد می کنند، در طراحی این قطعات استفاده نشود. لازم به ذکر است که عمدتا کابین آسانسور را از جنس استیل ، MDF ، شیشه (پانوراما) و کامپوزیت می سازند. طراحی سقف انواع کابین آسانسور نیز لازم است به نحوی صورت پذیرد که در حین خدمات و بازبینی آسانسور ، بتواند سنگینی وزن حداقل دو نفر را تحمل کند. معمولا در طراحی کابین آسانسور ، بر روی سقف آن درب خروجی اضطراری ، فن و نرده نیز تعبیه می شود. همچنین در طراحی داخلی کابین آسانسور ، نوع و طرح شستی کابین آسانسور نیز اهمیت بسزایی دارد که باید با توجه به نوع متریال و رنگ داخل کابین ، انتخاب گردد.

طراحی کابین آسانسور
طراحی شستی داخل کابین آسانسور

اصول طراحی کابین آسانسور در کرمان

نکاتی که مطابق مبحث پانزدهم مقررات ملی ساختمان لازم است رعایت آن ها در طراحی کابین آسانسور مورد توجه قرار گیرد، به شرح ذیل می باشند.

  • ارتفاع درب کابین و همچنین ارتفاع مفید کابین لازم است حداقل ۲ متر باشد.
  • طراحی کابین آسانسور لازم است مجهز به سیستم ایمنی (پاراشوت) مناسب باشد.
  • کابین آسانسور لازم است دارای روشنایی مناسب باشد.
  • کابین آسانسور لازم است به وسیله دیواره ها، کف و سقف کاملا پوشیده شود. به طوری که صرفا ورودی کابین ، دریچه اضطراری و محل های تهویه هوا مجاز به باز بودن می باشند.
  • فاصله بین دیوار کابین و دیوار چاهک آسانسور لازم است حداکثر ۵ سانتی متر در نظر گرفته شود. در طراحی فاصله بین کابین و یوک آن نیز لازم است فنر ارتجاعی و یا لاستیک در نظر گرفته شود تا هیچ گونه لرزشی در هنگام حرکت توسط مسافران احساس نشود.
طراحی کابین آسانسور استیل
استفاده از ورق های استیل در طراحی داخل کابین آسانسور

طراحی کابین آسانسور در کرمان در کرمان، طراحی کابین آسانسور در کرمان در چترود، طراحی کابین آسانسور در کرمان در راین، طراحی کابین آسانسور در کرمان در شهداد، طراحی کابین آسانسور در کرمان در گلباف، طراحی کابین آسانسور در کرمان در ماهان، طراحی کابین آسانسور در کرمان در انار، طراحی کابین آسانسور در کرمان در بافت، طراحی کابین آسانسور در کرمان در ارزوئیه، طراحی کابین آسانسور در کرمان در بردسیر، طراحی کابین آسانسور در کرمان در گلزار، طراحی کابین آسانسور در کرمان در لاله زار، طراحی کابین آسانسور در کرمان در نگار، طراحی کابین آسانسور در کرمان در بم، طراحی کابین آسانسور در کرمان در روداب، طراحی کابین آسانسور در کرمان در نرماشیر، طراحی کابین آسانسور در کرمان در جیرفت، طراحی کابین آسانسور در کرمان در جبالبارز، طراحی کابین آسانسور در کرمان در ساردوئیه، طراحی کابین آسانسور در کرمان در رابر، طراحی کابین آسانسور در کرمان در هنزا، طراحی کابین آسانسور در کرمان در راور، طراحی کابین آسانسور در کرمان در کوهساران، طراحی کابین آسانسور در کرمان در رفسنجان، طراحی کابین آسانسور در کرمان در فردوس، طراحی کابین آسانسور در کرمان در کشکوئیه، طراحی کابین آسانسور در کرمان در نوق، طراحی کابین آسانسور در کرمان در رودبار جنوب، طراحی کابین آسانسور در کرمان در جازموریان، طراحی کابین آسانسور در کرمان در ریگان، طراحی کابین آسانسور در کرمان در گنبکی، طراحی کابین آسانسور در کرمان در زرند، طراحی کابین آسانسور در کرمان در یزدان آباد، طراحی کابین آسانسور در کرمان در سیرجان، طراحی کابین آسانسور در کرمان در پاریز، طراحی کابین آسانسور در کرمان در زیدآباد، طراحی کابین آسانسور در کرمان در گلستان، طراحی کابین آسانسور در کرمان در شهر بابک، طراحی کابین آسانسور در کرمان در دهج، طراحی کابین آسانسور در کرمان در عنبرآباد، طراحی کابین آسانسور در کرمان در اسماعیلی، طراحی کابین آسانسور در کرمان در جبالبارز جنوبی، طراحی کابین آسانسور در کرمان در فهرج، طراحی کابین آسانسور در کرمان در نگین کویر، طراحی کابین آسانسور در کرمان در قلعه گنج، طراحی کابین آسانسور در کرمان در چاه خداداد، طراحی کابین آسانسور در کرمان در کوهبنان، طراحی کابین آسانسور در کرمان در طغرالجرد، طراحی کابین آسانسور در کرمان در کهنوج، طراحی کابین آسانسور در کرمان در فاریاب، طراحی کابین آسانسور در کرمان در منوجان، طراحی کابین آسانسور در کرمان در آسمینون.

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۳ از ۵ - از مجموع ۴ رای

نظرات کاربران

رضا احمدپناه

سلام ضمن تشکر از سایت خوبتون یک سوال داشتم ، کابین آسانسور رو مگه وقتی که آسانسور رو خریداری میکنیم مشخص نمیشه که چه مدلی باشه و متناسب با فضایی که میخواییم آسانسور های موجود رو معرفی می‌کنند و دیگه در مورد مدل کابین آسانسور چیزی اصلا مطرح نمیشه پس چطوری اون رو طراحی میکنید؟

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما