طراحی و اجرای اتاق کنفرانس

طراحی و اجرای اتاق کنفرانس

تعداد ارائه دهنده ها

۱ ارائه دهنده
intro
comment
bookmark
share

شهر

شهر را مشخص کنید

خدمات مرتبط در عمران مدرن

طراحی و اجرای اتاق کنفرانس

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

phone۰۲۱۶۵۰۲۳۱۵۷
ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

 

طراحی و اجرای اتاق کنفرانس

اتاق کنفرانس از مکان های مهم در ادارت و مکان های آموزشی است که برای برگزاری انواع جلسات و سمینارها استفاده می شود. طراحی و اجرای اتاق کنفرانس متناسب با نیاز و سلیقه مشتری می تواند به شکل های مختلفی انجام شود که متأثر از عوامل زیادی است. ایجاد فضایی رسمی برای انجام فعالیت های حرفه ای، بدون وجود عوامل مزاحم، هدف طراحی اتاق کنفرانس می باشد که با آشنایی با انواع تجهیزات و چیدمان مناسب آن ها محقق می شود.

 

 

 

اتاق کنفرانس

طراحی و اجرای اتاق کنفرانس

عوامل مؤثر در طراحی و اجرای اتاق کنفرانس

از آن جا که اتاق کنفرانس محلی برای برگزاری انواع نشست ها، جلسات و سمینارها می باشد؛ بنابراین انواع عوامل صوتی و تصویری می تواند بر کیفیت طراحی آن تاثیرگذار باشد. به طوری که در یک اتاق کنفرانس مجهز از انواع سیستم های صوتی و تصویری برای اهداف مختلف استفاده می شود که هماهنگی آن ها با هم، قرارگیری آن ها بر اساس استانداردهای موجود و همچنین ابعاد اتاق کنفرانس ، رکن اصلی در انتخاب آن ها است. در ادامه عوامل مختلف و تاثیرگذار در طراحی و اجرای اتاق کنفرانس مورد بررسی قرار می گیرد.

ابعاد اتاق کنفرانس

تعداد افراد شرکت کننده از مهم ترین عوامل تعیین کننده ابعاد اتاق کنفرانس می باشد. علاوه بر آن اندازه فضای در دسترس نیز در طراحی و اجرای اتاق کنفرانس موثر است. چرا که در بسیاری از موارد افراد پس از ساخت ساختمان تصمیم به اجرای اتاق کنفرانس می گیرند. به طور کلی توجه به قواعد رفت و آمد، و فاصله نشستن افراد بایستی در این حالت رعایت شود تا کمترین مزاحمتی برای افراد حاضر ایجاد نشود.

 

طراحی اتاق کنفرانس

ابعاد اتاق کنفرانس متناسب با ظرفیت شرکت کنندگان

 

نورپردازی در طراحی و اجری اتاق کنفرانس

نور از المان های مهم در طراحی و اجرای اتاق کنفرانس است. شدت نور باید در حدی باشد که چشم حاضرین اذیت نشود. در واقع هماهنگی نور طبیعی و مصنوعی باید معادل باشد تا نور کم باعث ایجاد کسالت و نور زیاد باعث خستگی چشم آن ها نشود. برای استفاده از نور طبیعی می توان از انواع پارتیشن های شیشه ای و چیدمان صحیح پنجره ها بهره برد.

 

 

 

اجرای اتاق کنفرانس

نورپردازی طبیعی و مصنوعی اتاق کنفرانس

علاوه بر آن برای اجرای نورپردازی اتاق کنفرانس می توان از پنل ها و چراغ های سقفی استفاده شود. داشتن قابلیت تنظیم شدت  روشنایی از سری ویژگی های منحصر به فرد و مفید برای نورپردازی اتاق کنفرانس می باشد.

اتاق کنفرانس و ویژگی آکوستیک

به واسطه رد و بدل شدن حجم بالایی از اطلاعات در اتاق کنفرانس و تولید سر و صدای زیاد، لازم است تا از عایق و جذب کننده های مناسب صدا در دیوار، کف و سقف اتاق کنفرانس استفاده شود. توجه به این نکته برای افزایش حریم خصوصی و همچنین کاهش آلودگی های صوتی به دلیل اکوی صداها، بسیار حائز اهمیت است.

سیستم صوتی اتاق کنفرانس

وضوح صدا از مهم ترین نکاتی است که در طراحی و اجرای سالن کنفرانس باید به آن توجه شود. بنابراین لازم است تا از انواع میکروفن ها و بلندگوهای مناسب برای این منظور استفاده شود. نصب میکروفون اتاق کنفرانس باید به گونه ای باشد که کم ترین فاصله را از افراد داشته باشد. همچنین تعداد و محل نصب بلندگوها در فضای اتاق باید به گونه ای باشد که پخش صدا در تمام فضای اتاق یکنواخت بوده و مانع آزار حاضرین شود.

 

 

 

طراحی و اجرای اتاق کنفرانس

سیستم صوتی تصویری اتاق کنفرانس بزرگ

دکوراسیون اتاق کنفرانس

در اتاق کنفرانس ، وسایل مختلفی در کنار یکدیگر قرار می گیرند که هماهنگی رنگ، سبک و همچنین اندازه آن ها با ابعاد اتاق و یکدیگر تأثیر زیادی روی دکوراسیون دارد.انتخاب میز و همچنین نوع و تعداد مناسب صندلی بسیار در زیبایی و همچنین راحتی افراد برای نشستن و رفت و آمد تاثیرگذار است و باید با ابعاد اتاق هماهنگی داشته باشد.

سیستم تصویری اتاق کنفرانس

سیستم تصویری شامل نمایشگرهای شخصی برای تک تک افراد و همچنین یک نمایشگر بزرگ برای همه است. اندازه و همچنین محل نصب نمایشگر باید به گونه ای باشد که در فاصله مناسبی از مخاطبان قرار داشته و همزمان با انتقال حجم مناسبی از اطلاعات، مزاحمتی نیز ایجاد نکند.

 

 

 

دکوراسیون اتاق کنفرانس

سیستم تصویری و پروژکتور اتاق کنفرانس

هزینه طراحی و اجرای اتاق کنفرانس

اتاق کنفرانس از بخش های مهم ساختمان های اداری، تجاری و آموزشی است که نیازمند توجه خاصی در طراحی و اجرا می باشد. چرا که در این اتاق اجزای مختلفی در کنار یکدیگر قرار می گیرند که هماهنگی تمام آن ها و فضای اتاق از اهمیت بالایی برخوردار است. هزینه طراحی و اجرای اتاق کنفرانس بر اساس ابعاد و نیاز مشتری به انواع امکانات مختلف مشخص می شود که لازم است تا توسط افراد متخصص و مجرب انجام شود.

 

 

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما