رنگ کاری ضد زنگ

رنگ کاری ضد زنگ

دسته بندی

عایق کاری

تعداد ارائه دهنده ها

۱ ارائه دهنده
intro
comment
bookmark
share

شهر

شهر را مشخص کنید
cctv_banner

رنگ کاری ضد زنگ

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

phone۰۲۱۶۲۹۹۹۶۷۵
ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

رنگ کاری ضد زنگ

از رنگ کاری ضد زنگ به منظور پوشش انواع فلزات استفاده می شود. در واقع پوشاندن سطوح فلزی با ضد زنگ از پوسیدگی سازه های فلزی و درب و پنجره جلوگیری می نماید. از آنجایی که فلزات به شدت مستعد زنگ زدگی می باشند ، باید پیش از نصب سازه های فلزی و جوشکاری ، اقدام به رنگ کاری ضد زنگ نمود.


انواع ضد زنگ

ضد زنگ های موجود در بازار به دو دسته طوسی و قرمز تقسیم بندی می گردد. کارایی هر دو ضد زنگ ذکر شده یکسان می باشد، اما انتخاب آنها برای رنگ کاری ضد زنگ وابسته به رنگ آستری و نهایی سطح می باشد. به گونه ای که برای پوشش های نهایی با رنگ های قهوه ای و تیره ، از ضد زنگ های قرمز و برای رنگ های سفید و روشن از ضد زنگ های طوسی استفاده می گردد.


 رنگ ضد زنگ
ضد زنگ طوسی


مراحل رنگ کاری ضد زنگ

به منظور اجرای ضد زنگ بر روی سطوح فلزی ، در مرحله اول باید سطح مورد نظر از هر گونه آلودگی همچون زنگ زدگی ، براده ، چربی ، پوسته های رنگ های قدیمی ، گرد و خاک و آلودگی پاک گردد. به منظور تمیز کردن سطح از زنگ زدگی و رنگ های قدیمی می توان از سنباده یا سند بلاست استفاده نمود. بهتر است که در این مرحله از ماسک و عینک محافظ چشم استفاده شود. شایان ذکر است که به منظور سنباده زنی سطوح فلزی بهتر است که ابتدا از سنباده های زبرتر برای حذف رنگ ها و زنگ های ضخیم تر  استفاده نمود و سپس به کمک سنباده نرم تر کل سطح را کاملا صاف و هموار کرد. سنباده زنی درست ، علاوه بر ایجاد ظاهری بی نقص و صاف برای سطح فلزی پس از رنگ کاری ، موجب چسبندگی بهتر رنگ به سطح کار و در نتیجه افزایش عمر مفید رنگ می گردد.


رنگ کاری ضد زنگ
تمیز کردن سطح از زنگ


در مرحله بعد در یک ظرف مناسب ، رنگ ضد زنگ را با مقدار مشخصی تینر به تدریج رقیق می کنند. میزان رقیق بودن این مخلوط وابسته به عواملی همچون سطح زیر کار ، ابزار مورد استفاده در رنگ کاری ضد زنگ و... می باشد. سپس به کمک وسایلی همچون قلم مو ، پیستوله و یا غلتک اقدام به رنگ کاری ضد زنگ می نمایند. لازم به ذکر است که میزان تینر مصرفی در رنگ کاری ضد زنگ به کمک پیستوله ، بیشتر از قلم مو و غلتک می باشد. کمترین میزان تینر مورد نیاز برای رقیق سازی، در اجرای ضد زنگ با استفاده از غلتک است. پس از پایان کار وسایل ضد زنگ کاری را به کمک تینر تمیز می کنند.

بهتر است که رنگ کاری ضد زنگ دو بار تکرار گردد. بدین معنا که ابتدا یک لایه رنگ ضد زنگ زده شده و مهلت داده شود تا سطح کاملا خشک گردد. پس از خشک شدن کامل سطح، برای بار دوم بر روی آن ضد زنگ اجرا شود. حتی در صورت عدم تمایل به رنگ کاری ، اجرای ضد زنگ بر روی سازه و اجزای فلزی ساختمان لازم و ضروری است.

لازم به ذکر است که ظروف حاوی ضد زنگ باید در محیط خشک ، خنک ، دور از نور مستقیم و با تهویه مناسب نگهداری شوند. به هنگام استفاده از ضد زنگ در فضای بسته باید از تهویه مناسب استفاده نمود. بهترین زمان استفاده از ضد زنگ ها در صورت رعایت شرایط مناسب انبارداری تا دو سال پس از تولید می باشد.


رنگ کاری ضد زنگ
رنگ کاری ضد زنگ


هزینه رنگ کاری ضد زنگ

یکی از عوامل موثر بر هزینه رنگ کاری ضد زنگ ، اجرت نیروی کار می باشد. از دیگر عوامل موثر بر هزینه آن می توان به قیمت روز ضد زنگ اشاره نمود. کیفیت و برند ضد زنگ مصرفی بر روی قیمت آن و در نهایت بر روی هزینه تمام شده رنگ کاری ضد زنگ موثر است. همچنین قیمت و میزان تینر مصرفی نیز از عوامل موثر بر هزینه رنگ کاری ضد زنگ محسوب می شود. به طور کلی می توان گفت اگرچه رنگ کاری ضد زنگ هزینه هایی را در بر دارد، اما به منظور حفاظت فلزات در برابر رطوبت و خوردگی ، یکی از مراحل ضروری پیش از آغاز رنگ کاری اسکلت و در و پنجره های فلزی و... اجرای ضد زنگ می باشد. رنگ کاری ضد زنگ موجب کاهش هزینه های مربوط به تعویض اجزای فلزی زنگ زده نیز می گردد.

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما