رابیتس کاری سقف

رابیتس کاری سقف

دسته بندی

سقف کاذب

تعداد ارائه دهنده ها

۵ ارائه دهنده

توضیحات قیمت

قیمت رابیتس کاری سقف به متراژ، پیچیدگی طرح، دستمزد استادکار، کیفیت و قیمت متریال اولیه، هزینه جوشکاری و ... وابسته است. غالبا دستمزد رابیتس کاری جدا از قیمت متریال اولیه محاسبه می گردد. هزینه متریال مصرفی مثل میلگرد و رابیتس با قیمت روز تعیین می شود. رابیتس کاری سقف پذیرایی ، آشپزخانه ، اتاق خواب و پارکینگ از پرکاربردترین محل های اجرای این سقف کاذب می باشد. رابیتس کاری در اصطلاح عامیانه به عنوان راویزکاری سقف نیز شناخته می شود.
intro
comment
bookmark
share

شهر

شهر را مشخص کنید
jaccuzi_banner

رابیتس کاری سقف

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

phone۰۲۱۶۲۹۹۹۶۷۵
خدمات ساختمانی مقیمی

خدمات ساختمانی مقیمی

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۶۵

استاد تیمور یارمرادی

استاد تیمور یارمرادی

۳

location

همدان

phone

******۰۹۱۸۸

اجرای نما و رابیتس صبوری

اجرای نما و رابیتس صبوری

۳

location

مشهد

phone

******۰۹۳۸۷

رابیتس کاری رحیمی

رابیتس کاری رحیمی

۳

location

تهران

phone

******۰۹۱۲۶

ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

رابیتس کاری سقف

رابیتس کاری سقف در اصلاح عامیانه با عنوان راویز کاری سقف شناخته می شود. به عبارت دیگر منظور از راویز کاری سقف همان رابيتس كاری است که به اشتباه به این نام نیز بیان می گردد. سقف کاذب رابیتس از متداول ترین انواع سقف کاذب است. این نوع سقف کاذب گچی که دارای فرم های منحنی است قبل از شروع به کار نیازمند ایجاد فرم و فراهم آوردن بستر مناسب است.

به منظور اجرای انواع رابیتس کاری سقف ، در ابتدا سازه سقف که عموما از میلگرد و نبشی است، اجرا می گردد. رویه این سقف، ورق های رابیتس و ملات گچ است. با راویز کاری سقف می توان انواع طرح ها و گچ بری ها را اجرایی نمود و استفاده از آن برای ایجاد نور مخفی در سقف ایده مناسبی است.

 

رابیتس کاری سقف
سقف کاذب رابیتس

قیمت بالابر ساختمانی                                                                                                                      بلوک هبلکس                                                                                        قیمت میلگرد ۲۰ میانه

قیمت رابیتس کاری سقف

قیمت رابیتس کاری سقف به متراژ، طرح، هزینه جوشکاری و نصاب وابسته است. در رابیتس بندی سقف از میلگردهایی استفاده می شود که قیمت آنها نیز بر روی هزینه تمام شده موثر است. قیمت رابیتس کاری سقف غالبا به صورت مترمربع تعیین می شود. رابیتس کاری سقف نیاز به گچکاری نیز دارد که هزینه های آن بر قیمت تمام شده سقف رابیتس تاثیرگذار است. علاوه بر موارد ذکر شده، قیمت هر متر مربع رابیتس کاری سقف بر اساس برند، کیفیت و قیمت متریال اولیه تعیین می گردد. با افزایش کیفیت مصالح، قیمت رابیتس کاری سقف افزایش می یابد.

این نوع سقف کاذب در انواع طرح ها همچون راویز سقف ساده ، مدرن و کلاسیک قابل اجرا است. با توجه به نوع و پیچیدگی طرح، قیمت رابیتس کاری سقف متفاوت می باشد. مدت زمان راویز بندی سقف به طرح، شرایط آب و هوایی، محل اجرا، مهارت استادکار و ... وابسته است و با توجه به شرایط متغیر می باشد.

 

راویزکاری سقف
طرح سقف رابیتس کلاسیک

 

رابیتس کاری سقف پذیرایی

نمایی که رابیتس پذیرایی ایجاد می کند بسیار زیبا و کاملا منحصر به فرد است. در واقع مشتری جذب طرح های رابیتس کاری سقف پذیرایی می گردد. از ورق های نازک تر رابیتس در سقف کاذب که نیازمند انعطاف بیشتر برای فرم بخشی به آن است، استفاده می شود. بسته به پیچیدگی طرح مخصوصا در ایجاد سقف کاذب و یا بخش هایی از نمای رومی به مهارت بالای افراد در رابیتس کاری نیاز است. با توجه به دکوراسیون، می توان رنگ رابیتس کاری سقف پذیرایی را انتخاب و اجرا نمود.

برای اجرای آن می توان از انواع رابیتس کاری سقف پذیرایی ساده ، مدرن و یا حتی کلاسیک استفاده نمود. نورپردازی آن با توجه به طرح سقف انجام می شود. به طور مثال غالبا برای رابیتس سقف پذیرایی کلاسیک از لوستر استفاده می گردد. برای نورپردازی رابیتس کاری سقف پذیرایی ساده می توان از نور مخفی، نواری، هالوژن و ... استفاده کرد.

 

رابیتس کاری سقف پذیرایی
رابیتس کاری سقف پذیرایی

 

رابیتس کاری سقف آشپزخانه

رابیتس کاری سقف آشپزخانه نیز از دیگر روش های زیباسازی منزل است. رابیتس کاری سقف آشپزخانه باید به بهترین نحو انجام شود، به طوری که اشکال و یا نقص آشپزخانه را بر طرف نموده و بپوشاند. اگر چه این سقف در طرح های مختلف قابل اجرا است، اما رابیتس کاری سقف کاذب ساده آشپزخانه ، ماندگاری بیشتری داشته و سال های متمادی از جذابیت برخوردار می باشد.

 

رابیتس کاری سقف آشپزخانه
رابیتس کاری سقف آشپزخانه

 

طرح رابیتس کاری سقف پارکینگ

علاوه بر فضای داخلی منازل، می توان سقف پارکینگ را نیز رابیتس کاری نمود. طرح رابیتس کاری سقف پارکینگ به ویژه در مجتمع های مسکونی بزرگ حائز اهمیت است. اجرای سقف کاذب برای پارکینگ می تواند موجب افزایش ارزش ساختمان شود.

 

نحوه رابیتس کاری سقف

نحوه رابیتس کاری سقف و مراحل آن شامل نصب میلگردهای آویز، نبشی، میلگردهای فرعی، نصب رابیتس و گچکاری می باشد. در ادامه نحوه رابیتس کاری سقف توضیح داده شده است.

 

رابیتس کاری سقف پذیرایی ساده
رابیتس کاری سقف پذیرایی ساده

 

نصب میلگردهای آویز

نصب میلگردهای آویز در انواع رابیتس کاری سقف به دو روش دفنی و جوشی انجام می شود. در روش دفنی در سقف اصلی دفن شده اند و در روش جوشی به تیرآهن سقف جوش داده می شود. میلگردها بار سقف کاذب را به سقف سازه ای منتقل می کند. رابيتس سقف به قسمتی از میلگردها که از سقف بیرون زده متصل می شوند. آنچه در مورد نصب میلگرد ضروری است رعایت فاصله استاندارد می باشد. فاصله بین میلگردها عموما بین ۳۰ تا ۶۰ سانتیمتر در نظر گرفته می شود. در مواقعی همچون انواع طراحی های پیچیده رابیتس پذیرایی ، این فاصله تا ۳۰ سانتی متر کاهش می یابد.

نصب آویزها به نوع سقف وابسته است. در اسکلت بتنی، تمهیدات لازم برای نصب آویزها، باید قبل از بتن ریزی سقف در نظر گرفته شود. در سقف های کرومیت نیز در همین مرحله آویزهای سقف رابیتس تعبیه می شوند، ضمن اینکه باید از جوش میلگردها به تیرچه اجتناب گردد. در سقف های عرشه فولادی، در صورتی که فاصله تیرهای فرعی از هم زیاد باشد، باید نبشی کشی به نحو مناسب انجام شده و آویزها به آن جوش شوند. جوش دادن آویزها به ورق های نازک سقف مجاز نیست.

 

رابیتس کاری سقف
نصب میلگردهای آویز سقف

 

نصب نبشی در رابیتس بندی سقف

پس از نصب میلگردها خط تراز یکدست شده و نبشی های حمال بدان ها جوش داده می شود. این نبشی ها نقش اصلی انتقال بار سقف کاذب به میلگردهای آویز و سقف اصلی را بر عهده دارند. نبشی ها باید با جوش مناسب به آویزها متصل شوند. در کناره سقف و کنج ها نیز استفاده از نبشی باربر الزامی است. پس از آن برای ایجاد فرم دلخواه، میلگردهای فرعی نمره پایین در فواصل ۱۵ تا ۲۵ سانتیمتر و به صورت دو شبکه عمود بر هم، به نبشی ها جوش داده می شوند.

فاصله میلگردهای فرعی از هم با توجه به نوع رابیتس و طرح سقف رابیتس تعیین می شود. حداقل طول جوش اتصال میلگردهای فرعی به نبشی باربر باید یک سانتی متر از هر طرف لحاظ گردد. سایز میلگردهای فرعی، معمولا بین ۸ تا ۱۰ میلی متر مناسب است.

 

راویز کاری سقف
طرح رابیتس سقف

 

نصب رابیتس سقف

پس از زیرسازی، توری رابیتس سقف بر روی میلگردها نصب می شود. برای محکم کردن نیاز به جوشکاری رابیتس است. استفاده از سیم های گالوانیزه موسوم به سیم رابیتس بندی مناسب تر است. در محل به هم رسیدن رابیتس باید حدود ۷ تا ۱۰ سانتیمتر هم پوشانی داشته باشند و محل هم پوشانی توسط سیم رابیتس محکم شود. کنترل تراز از مهمترین بخش های رابیتس کاری سقف است. در صورتی که فاصله میلگردها زیاد باشد، باید از رابیتس هایی با وزن بالا استفاده شود تا از شکم دادن رابیتس ها پس از نصب جلوگیری به عمل آید. در راویز سقف ساده ، صفحات رابیتس باید زیر فوم سقف نصب شود. در سقف ها دکوراتیو، برگه های رابیتس باید تا لبه های کار کشیده شوند.

 

رابیتس بندی سقف
رابیتس بندی سقف

 

گچکاری روی رابیتس سقف

پس از تکمیل رابیتس کاری ، نوبت گچکاری روی رابیتس سقف است. در این مرحله ابتدا آستر کار با استفاده از اندود گچ و خاک اجرا شده و با شمشه کشی تسطیح می گردد. نفوذ اندود به رابیتس موجب گیرش بسیار مناسب بین آنها و کاهش احتمال جداشدگی و بروز ترک می شود. پس از خشک شدن کار، برای ایجاد سطحی صاف و صیقلی، روی آن را با ملات گچ سفیدکاری کرده و با شمشه و ماله فلزی پرداخت می کنند. سطح نهایی باید کاملا صاف و آماده گچ بری و گچ پرداخت باشد. تعبیه محل چراغ ها و نور مخفی باید پیش از گچکاری روی رابیتس انجام شود.

 

سقف کاذب رابیتس
سقف کاذب رابیتس

 

ویژگی های سقف کاذب رابیتس

سقف کاذب رابیتس دارای مزایا و معایبی در مقایسه با برخی دیگر از انواع سقف کاذب می باشد. از جمله مزایای انواع رابیتس کاری سقف ، در دسترس بودن مصالح، امکان پیاده سازی طرح های مختلف (طرح پذیری بالا)، مناسب بودن قیمت رابیتس کاری سقف و سهولت اجرا است. وزن زیاد و سرعت اجرای متوسط از جمله ویژگی های راویزکاری سقف محسوب می گردد.

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۴ از ۵ - از مجموع ۸ رای

نظرات کاربران

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما