اجرای ساندویچ پانل

اجرای ساندویچ پانل

تعداد ارائه دهنده ها

۱ ارائه دهنده

توضیحات قیمت

قیمت اجرای ساندویچ پانل وابسته به متراژ کار می باشد. قیمت پنل ها نیز بر روی هزینه تمام شده تاثیرگذار است. محل نصب (سقف یا دیوار) عامل دیگر موثر بر هزینه نصب ساندویچ پانل سقفی و دیواری می باشد. جهت استعلام قیمت نصب ساندویچ پنل و خرید آن می توانید با همکاران ما در عمران مدرن تماس بگیرید.
intro
comment
bookmark
share

شهر

شهر را مشخص کنید

خدمات مرتبط در عمران مدرن

اجرای ساندویچ پنل

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

phone۰۲۱۶۲۹۹۹۶۷۵
ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

اجرای ساندویچ پانل

اجرای ساندویچ پنل به علت پیش ساخته بودن این قطعات کار چندان دشواری نبوده و در مدت زمان کوتاهی امکان پذیر است. نحوه اجرای ساندویچ پنل برای دیوار و سقف متفاوت است. اجرای ساندویچ پنل هم به منظور دیوارچینی و هم در سقف امکان پذیر می باشد. نصب ساندویچ پانل سقفی غالبا برای ترمیم سقف سازه ها مورد استفاده قرار می گیرد. اجرای ساندویچ پانل دیواری برای دیوار انبار ، کارخانه ، گاراژ ، سردخانه و ... توصیه می شود. قیمت اجرای ساندویچ پانل وابسته به متراژ کار می باشد. قیمت پنل ها نیز بر روی هزینه تمام شده تاثیرگذار است. محل نصب (سقف یا دیوار) عامل دیگر موثر بر هزینه اجرای ساندویچ پانل می باشد. اجرت نصاب ساندویچ پانل هم عامل دیگری است که باید مد نظر قرار داد.برای آشنایی با مراحل نصب ساندویچ پنل و نحوه تولید آن، هم چنین نحوه نصب ساندویچ پانل در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

 

اجرای ساندویچ پانل
اجرای ساندویچ پانل دیواری و سقفی

 

قیمت اجرای ساندویچ پانل

یکی از عوامل موثر بر تعیین قیمت اجرای ساندویچ پانل ، روش ها و نحوه تولید آن است. هم چنین اجزای یک ساندویچ پانل و کیفیت مواد اولیه آن، روش های اجرا و نصب آن و ... بر قیمت اجرای ساندویچ پانل موثر است. در ادامه فاکتور های تاثیرگذار بر قیمت اجرای ساندویچ پانل بررسی می شوند.

 

نصب ساندویچ پانل دیواری
انواع ساندویچ پانل رنگی

 

روش تولید ساندویچ پنل

برای تولید ساندویچ پنل دیواری و سقفی از دو روش کانتینیوز و یا دیسکانتینیوز استفاده می گردد. در روش کانتینیوز، تولید ساندویچ پنل به صورت پیوسته و مکانیزه توسط دستگاه های مکانیکی انجام می شود. در اجرای ساندویچ پانل به روش دیسکانتینیوز، تولید به صورت غیر پیوسته انجام شده و خط تولید از یکدیگر جدا می باشد. بدین معنی که هر عملیات در یک ایستگاه انجام شده و سپس به دستگاه بعدی انتقال می یابد.

 

اجرای ساندویچ پنل
اجرای ساندویچ پنل سوله

 

اجزای ساندویچ پنل

اجزای تشکیل دهنده در اجرای ساندویچ پانل شامل لایه های بیرونی (سطح بیرونی پنل و نمای کار) و عایق میانی است. همان طور که از نام عایق میانی پیداست، این جزء از ساندویچ پنل نقش عایق کاری را بر عهده دارد. عایق میانی از جنس پشم سنگ ، فوم عایق XPS ، پلی یورتان و یا پلی استایرن می باشد. لازم به ذکر است که لایه های خارجی به کمک چسب مخصوص به هسته عایق چسبانده می شوند. لایه های بیرونی ساندویچ پنل غالبا از جنس ورق گالوانیزه ، ورق آلومینیومی پیش رنگ شده و یا ورق آلوزینک پیش رنگ شده می باشد.

 

نصب ساندویچ پانل
نصب ساندویچ پانل دیواری

 

انواع روش نصب ساندویچ پانل

نصب ساندویچ پانل دیواری با نصب ساندویچ پانل سقفی تا حدودی متفاوت است. به منظور اجرای ساندویچ پنل سقفی ، باید ساختار اولیه سقف و فواصل تکیه گاه ها را مدنظر قرار داد. سپس زیرسازی فلزی انجام می شود. پس از اجرای زیرسازی ، ساندویچ پنل سقفی را بر روی پرلین ها نصب می کنند. در توضیح روش نصب ساندویچ پانل باید گفت که این پانل ها را به صورت اورلپ در جای مناسب خود قرار داده و با استفاده از پیچ های سرمته ای گالوانیزه آن را فیکس می کنند. در گام آخر اجرای ساندویچ پانل نیز، ورق آبرو و فلاشینگ نصب می شود.

 

اجرای ساندویچ پنل
انواع ساندویچ پانل ها

 

به طور کلی انواع ساندویچ پانل های مورد استفاده برای نصب شامل ساندویچ پنل قفل دار ، ساندویچ پنل نر و مادگی و ساندویچ پنل پیچ مخفی می باشد. در اجرای ساندویچ پانل قفل دار ، پنل ها به وسیله زبانه هایی به هم متصل می شوند. در نوع دوم پانل ها در قسمت اتصال دارای زاویه هایی می باشند و توسط پیچ روی سقف یا دیوار وصل می شوند. در ساندویچ پنل پیچ مخفی ، در قسمت اورلپ در محلی که دو پانل به یکدیگر متصل می شوند، یک ستون فلزی وجود دارد که پانل به این قسمت پیچ می شوند. پانل بعدی طوری قرار داده می شود که پیچ را بپوشاند.

 

نصب ساندویچ پانل دیواری

برای اجرای ساندویچ پنل دیواری ، در ابتدا باید به زیرسازی ساندویچ پانل دیواری توجه داشت. توجه به مواردی همچون فاصله بین ستون ها ، ارتفاع پنل ، شدت وزش باد در منطقه و ... در نحوه نصب ساندویچ پانل تاثیر دارد. برای اجرای ساندویچ پانل دیواری می توان از نبشی و ناودانی های آهنی استفاده کرد. به کمک نبشی و ناودانی ها یک قاب ساخته شده و سپس ساندویچ پنل ها در درون این قاب ها قرار داده شده و به یکدیگر متصل می گردند. در مناطق با احتمال بارندگی زیاد، توصیه می گردد که نصب ساندویچ پانل دیواری به صورت افقی صورت گیرد.

 

روش نصب ساندویچ پانل
نحوه نصب ساندویچ پانل دیواری

 

نحوه اجرای ساندویچ پانل سقفی

از جمله نکات بسیار مهمی که در نحوهاجرای ساندویچ پانل سقفی باید در نظر داشته باشید، فاصله تکیه گاه ها در سقف و عبور تاسیسات یا دیگر تجهیزات از سقف است. زیرسازی ساندویچ پانل نیز باید با توجه به این فواصل صورت گیرد تا بعد از اجرا مشکلی به وجود نیاید. توجه داشته باشید هنگام نصب ساندویچ پانل سقفی، پانل ها باید به صورت اورلپ روی هم قرار بگیرند تا به این ترتیب از نفوذ آب به سقف و پوسیدگی آن جلوگیری شود. آب بندی سقف نیر با اورلپ کردن پانل ها تا حد زیادی تامین می شود.

 

نصب ساندویچ پانل سردخانه

برای نصب ساندویچ پانل سردخانه ، کف محوطه باید حتما هموار و صاف باشد تا پنل ها به درستی روی هم قرار گرفته و دیوار صاف بالا برود. اختلاف سطوح در عایق بندی کف نیز باید حتما در نظر گرفته شود. در کل نصب ساندویچ پانل سردخانه ای امری مهم و حساس است. برش پانل ها در اجرای ساندویچ پانل ، باید طبق اندازه گیری دقیقی که از پیش صورت گرفته انجام شود و بین آن ها نیز هیچ فضای خالی برای عبور و مرور هوا وجود نداشته باشد.

 

نصب ساندویچ پانل سوله
نصب ساندویچ پنل سوله

 

نصب ساندویچ پانل سوله

نصب ساندویچ پانل سوله مزایای زیادی نسبت به مصالح سنتی مانند آجر یا بلوک دارد. برای نصب ساندویچ پانل سوله ابتدا باید ابعاد و اندازه های دقیق را به دست آورد و سپس پانل هایی با ابعاد و ضخامت مناسب را خریداری نمود. زیرسازی و اجرای پروفیل ها برای نصب ساندویچ پانل استحکام بیشتر آن را تضمین می کند.

 

مراحل اجرای ساندویچ پانل

زیرسازی ساندویچ پانل دیواری و سقفی اولین مرحله اجرای آن است. پروفیل های زیرسازی باید توسط افراد مجرب اندازه گیری و طراحی شود تا هنگام نصب و اجرا مشکلی به وجود نیاید. قالب ها و پروفیل متناسب با ابعاد و ضخامت ساندویچ پانل ها در محل نصب می شوند تا بعد تر اجرای ساندویچ پانل به روی آن انجام گیرد.

 

نصب ساندویچ پانل سقفی
نصب ساندویچ پانل سقفی

 

برای زیرسازی ساندویچ پانل دیواری ، از پروفیل های فلزی استفاده می کنند. اتصال پانل ها و پروفیل با کمک پیچ های سرمته ای صورت می گیرد. با این کار مقاومت دیوار ساندویچ پانل تا حد زیادی افزایش می یابد. نوع دیگری از نحوه اجرای ساندویچ پانل بدون پروفیل نیز وجود دارد که برای دیوار های داخلی و داخل سازه ها مورد استفاده قرار می گیرد. نصب ساندویچ پنل در این روش باید روی سطح صاف و هموار صورت گیرد و به وسیله پیچ و رولپلاک به دیوار پشتی متصل گردد.

 

اجرای ساندویچ پنل پیچ مخفی

در اجرای ساندویچ پانل پیچ مخفی ، بعد از پیچ شدن از هر پانل، پانل بعدی به عنوان پوششی برای پیچ پانل قبلی عمل کرده و به این ترتیب در ظاهر کار اثری از پیچ ها نیست.

 

نحوه نصب ساندویچ پانل
ساندویچ پانل پیچ مخفی

 

نحوه اجرای ساندویچ پانل قفل دار

اجرای ساندویچ پنل قفل دار بیشتر در سردخانه ها صورت می گیرد که در قسمت اتصال بلوک ها، زبانه هایی پانل ها را به هم وصل می کنند. 

 

نصب ساندویچ پانل نر و مادگی

پانل های نر و ماده در اجرای ساندویچ پانل ، دارای زائده هایی هستند که در یکدیگر چفت شده و فرم یکپارچه ای را به وجود می آورد. 

 

نحوه اجرای سقف ساندویچ پانل
اجرای ساندویچ پانل به روش نر و مادگی

 

مزایای اجرای ساندویچ پنل

از مهم ترین مزایای اجرای ساندویچ پانل ، سرعت بالای نصب آن می باشد. وزن ساندویچ پنل کم بوده و نسبت به استفاده از مصالح سنتی در ساخت دیوار و سقف ، موجب کاهش وزن سازه می گردند. از ساندویچ پنل سقفی می توان در ساخت سقف سوله ، کارخانه ، مراکز درمانی و ... استفاده نمود. از آنجایی که ساندویچ پنل عایق گرما و سرما می باشد، در ساخت سردخانه های صنعتی و همین طور یخچال ماشین های حمل مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرد.

از دیگر مزایای نصب ساندویچ پنل می توان به دوام بالاتر آن نسبت به مصالحی همچون آجر و بلوک اشاره نمود. روکش های نهایی مورد استفاده در ساخت و اجرای ساندویچ پنل ، ضد زنگ بوده و از این رو در شرایط آب و هوایی مختلف قابل استفاده می باشند. علاوه بر موارد ذکر شده، دارای تنوع رنگی مناسبی نیز می باشند.

 

نکات نحوه نصب ساندویچ پانل

برای اجرای ساندویچ پنل لازم است نکاتی را در نظر داشته باشید که در ادامه مورد بررسی قرار می گیرند.

 

اجرای ساندویچ پنل دیواری
اجرای ساندویچ پانل دیواری به کمک نیروهای متخصص

 

  • هنگام نصب ساندویچ پانل باید به جهت وزش باد و میزان آن توجه ویژه ای داشت.
  • زیرسازی ساندویچ پانل دیواری به صورت اصولی از نکات بسیار مهم می باشد. هر چه زیرسازی با محاسبات دقیق تر و درست تری صورت گرفته باشد، نتیجه کار نیز مطلوب تر خواهد بود.
  • انتخاب نوع مناسب ساندویچ پانل از اهمیت بالایی برخوردار است. انواع روش نصب ساندویچ پانل پیچ مخفی، ساده و شیار دار با یکدیگر تفاوت داشته و برای کاربری های متفاوتی مناسب هستند.
  • عایق بندی و اتصالات اصولی و صحیح از دیگر نکاتی می باشد که باید حتما در نظر داشته باشید. 
  • در نحوه اجرای سقف ساندویچ پانل بهتر است برای اتصالات از پیچ ها واشر دار استفاده کنید تا محکم تر باشند.
  • برای اجرای ساندویچ پانل باید از نیروهای متخصص و ماهر در این زمینه استفاده کرد تا بهترین نتیجه حاصل شود.

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

رضا سپهوند

سلام جنس عایق میانی ساندویچ پنل روی قیمت ساندویچ پنل تاثیر داره اینکه که جنس عایق میانی از پشم سنگ یا فوم عایق XPS یا پلی یورتان و یا پلی استایرن باشه ؟!!

رضا سپهوند

سلام جنس عایق میانی ساندویچ پنل روی قیمت ساندویچ پنل تاثیر داره اینکه که جنس عایق میانی از پشم سنگ یا فوم عایق XPS یا پلی یورتان و یا پلی استایرن باشه ؟!!

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما