درزگیری با ماستیک

درزگیری با ماستیک

دسته بندی

عایق کاری

تعداد ارائه دهنده ها

۵ ارائه دهنده
intro
comment
bookmark
share

شهر

شهر را مشخص کنید

درزگیری با ماستیک

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

phone۰۲۱-۵۴۴۰۶۰۱۲
پوشش بام تهران

پوشش بام تهران

۳

location

تهران

phone

******۰۹۱۲۲

عایق ساختمان

عایق ساختمان

۳

location

تهران

phone

******۰۹۱۲۱

نوآوران تجهیزات عایق آیریک

نوآوران تجهیزات عایق آیریک

۵

location

اصفهان

phone

******۰۹۱۲۰

ایران ایزوگام

ایران ایزوگام

۴

location

تهران

phone

******۰۹۱۲۸

ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

درزگیری با ماستیک

ماستیک از جمله مصالحی است که به منظور درزگیری و آب بندی کاشی ، آجر و ... مورد استفاده قرار می گیرد. از روش درزگیری با ماستیک برای پر کردن درزهای انبساطی آسفالت و سازه های بتنی نیز استفاده می شود. ماستیک قدرت چسبندگی بالایی داشته و به راحتی به مصالح مختلف می چسبد. این مصالح در انواع تک جزئی و دو جزئی عرضه می گردد.


 درزگیری با ماستیک
عایق کاری با ماستیک


کاربرد درزگیری با ماستیک

مهم ترین کاربردهای ماستیک شامل موارد زیر می باشد:

  • پر کردن درزهای انبساطی آسفالت و سازه های بتنی
  • درزبندی قطعات پیش ساخته
  • آب بند کردن مخازن آب آشامیدنی و کانال های آب و فاضلاب
  • درزگیری دور پنجره ها
  • ترمیم ترک های آسفالت


انواع ماستیک

ماستیک ها دارای انواع مختلفی همچون ماستیک پلی یورتان ، پلی سولفید ، سیلیکونی ، قیری ، اکرولیکی و ... می باشند.


ماستیک پلی یورتان

ماستیک های با پایه پلی یورتان از پرکاربردترین و قوی ترین انواع ماستیک برای درزگیری می باشند. از مزایای دیگر درزگیری با ماستیک پلی یورتان می توان به مقاومت بالا در برابر نور خورشید، ضد خزه بودن، دوام عالی و خشک شدن سریع اشاره نمود.

این نوع ماستیک به صورت تک جزئی و بر پایه رزین پلی یورتان است. پر کردن درزهای انبساطی سازه های بتنی و آب بند کردن سازه های آبی از جمله کاربردهای این نوع از ماستیک ها می باشد. در واقع درزگیری با ماستیک پلی یورتان موجب جلوگیری از خرابی های ناشی از انبساط و انقباض ساختمان در اثر تغییرات دما و همچنین جلوگیری از انتقال بار ساختمان های قدیمی به سازه های نوساز می گردد. ماستیک پلی یورتان غالبا در سه رنگ سفید، طوسی و مشکی عرضه می گردد.


درزگیری با ماستیک پلی یورتان
درزگیری با ماستیک پلی یورتان


 ماستیک قیری

ماستیک قیری خود به دو دسته سرد اجرا و گرم اجرا تقسیم بندی می گردد. لازم به ذکر است که انتخاب هر یک از این انواع بر اساس شرایط آب و هوایی و نوع درزها از نظر افقی و یا عمودی بودن درز انجام می شود. ماستیک قیری سرد اجرا در بازه وسیعی از دمای هوا قابل اجرا بوده و مقاوم می باشد.

از جمله مزایای درزگیری با ماستیک قیری گرم اجرا ، عدم جاری شدن ماستیک در محیط های با دمای هوای گرم می باشد. در هنگام استفاده از ماستیک های گرم اجرا باید توجه ویژه ای به دمای حرارت داشت تا اصطلاحا ماستیک دچار سوختگی نشود. حداکثر دمای مجاز استفاده از ماستیک قیری گرم اجرا، در حدود ۱۹۰ درجه سانتی گراد می باشد. علاوه بر این سطح مورد نظر باید تمیز، خشک و عاری از گرد و غبار باشد. به طور کلی پس از اجرا، مقاومت ماستیک بر پایه قیر گرم بیشتر از نوع سرد آن می باشد.

ماستیک پلی سولفید

ماستیک پلی سولفید دو جزئی (رزین پلی سولفید و پلیمر ترکیبی) بوده و به صورت سرد اجرا می گردد. درزگیری با ماستیک پلی سولفید دارای مزایایی همچون مناسب بودن برای درزهای افقی و عمودی، مقاومت در برابر ساییده شدن، عدم ترک خوردگی و قدرت چسبندگی بالا می باشد. 

ماستیک سیلیکونی

این محصول نوعی چسب سیلیکونی است که در برابر فشار، گرما، قارچ و کپک مقاوم می باشد. از دیگر مزایای درزگیری با ماستیک سیلیکونی سهولت استفاده و عدم ترک خوردگی آن پس از خشک شدن است. این نوع از ماستیک در رنگ های مختلفی همچون سفید، سیاه، قرمز و بی رنگ عرضه شده و مورد استفاده قرار می گیرد.

ماستیک اپوکسی

ماده اصلی تشکیل دهنده این ماستیک ، رزین اپوکسی است. از ماستیک اپوکسی برای پر کردن حفرات موجود در سطح، شکاف ها ، درزهای انبساطی و ... استفاده می شود. شایان ذکر است که سطح مورد نظر پیش از اجرای ماستیک اپوکسی نیاز به زیرسازی دارد.


درزگیری با ماستیک
درزگیری با چسب اپوکسی


مزایای درزگیری با ماستیک

  • غیرسمی بودن برخی از آنها و قابل استفاده برای درزگیری تجهیزات آب آشامیدنی
  • مقاوم در برابر نور خورشید و عوامل محیطی
  • انبساط کم و عدم انقباض
  • مقاوم در برابر گرما و سرمای شدید
  • حفظ قابلیت انعطاف پذیری در شرایط مختلف دمایی
  • رنگ پذیر بودن


هزینه درزگیری با ماستیک

همان طور که ذکر گردید، ماستیک دارای انواع مختلفی می باشد که به منظور درزگیری و آب بندی مورد استفاده قرار می گیرند. بر این اساس قیمت هر یک از انواع ماستیک با یکدیگر متفاوت است. از دیگر عوامل موثر بر هزینه درزگیری با ماستیک می توان به سطح اجرایی اشاره نمود.

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

علیرضا الوندی

سلام ، برای پر کردن فاصله بین کاشی های سرویس بهداشتی میشه از روش درزگیری با ماستیک استفاده کرد چون در سرویس بهداشتی مقاومت دربرابر آب بودن خیلی ملاکه آیا ماستیک به اندازه کافی استحکام و مقاومت داره؟

رسول واعظ

درزگیری با ماستیک رو میشه هر کسی انجام بده یعنی نیاز به مهارت خاسی نداره؟

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما