حمل نخاله با کامیونت و بابکت

حمل نخاله با کامیونت و بابکت

تعداد ارائه دهنده ها

۱ ارائه دهنده
intro
comment
bookmark
share

شهر

شهر را مشخص کنید

خدمات مرتبط در عمران مدرن

حمل نخاله با کامیونت و بابکت

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

phone۰۹۱۲۳۱۳۵۱۲۶
ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

حمل نخاله با کامیونت و بابکت

یکی از موارد ناگزیر در صنعت ساخت و ساز و به ویژه تخریب سازه ، تولید نخاله های ساختمانی است. در واقع نخاله های ساختمانی که با نام ضایعات ساختمانی و پسماندهای ساختمانی نیز شناخته می شوند؛ به ضایعات باقی مانده از فعالیت های عمرانی همچون ساخت و ساز ، بازسازی و یا تعمیرات گفته می شود. این پسماند ها در دسته پسماندهای عادی قرار می گیرند.

بیشترین نخاله های تولید شده، آجر و ملات های سیمانی می باشند که قابل بازیافت هستند. در صورت عدم بازیافت نخاله ها، باید آنها را به شیوه ای صحیح و در مکان های مناسب تخلیه نمود. بدین منظور با توجه به حجم نخاله های تولیدی ، از ماشین آلات مختلفی استفاده می نمایند. حمل نخاله با کامیونت و بابکت یکی از روش های حمل ضایعات ساختمانی محسوب می گردد.

 

 

حمل نخاله با کامیون


حمل نخاله با کامیونت

 

از مشکلات تخلیه نخاله های ساختمانی در محل دفع ، کمبود فضا و نیز آلودگی محیط زیست می باشد. از این رو بازیافت نخاله های ساختمانی بهترین گزینه برای دفع این ضایعات ساختمانی خواهد بود. در واقع بازیافت نخاله های ساختمانی ضمن افزایش سلامت جامعه ، کاهش تخریب محیط زیست و نیز استفاده بهینه از آن را در پی دارد. علاوه بر این بازیافت ضایعات ساختمانی موجب اشتغال زایی نیز می شود. بنابراین به جای دفن نخاله های ساختمانی ، بازیافت آن توصیه می گردد.

اگر بخواهیم یک دسته بندی کلی برای ماشین های حمل نخاله ارائه دهیم، می توان گفت که برای حمل نخاله های سبک از ماشین آلاتی همچون وانت نیسان ، برای ضایعات ساختمانی سنگین از کمپرسی و تریلی و برای جا به جایی نخاله های نیمه سنگین از روش حمل نخاله با کامیونت بهره می جویند. شایان ذکر است از آنجایی که غالبا حمل نخاله کار آسانی نیست، بهتر است که این کار توسط نیروهای متخصص و شرکت های خدمات ساختمانی انجام شود.

 

ضوابط و تخلفات حمل نخاله ساختمانی

به منظور جلوگیری از سد معبر ناشی از انباشته شدن ضایعات ساختمانی ، عملیات جمع آوری نخاله ها باید همزمان با تخریب ساختمان انجام شود. بدین منظور، نخاله و مصالح ساختمان ابتدا در یک محل مناسب دپو شده، سپس توسط ماشین آلات حمل نخاله جا به جا می گردد.

به منظور بارگیری صحیح و حمل ضایعات ساختمانی ، برداشت نخاله ها باید از بالاترین قسمت ضایعات دپو شده آغاز شود. در غیر این صورت امکان ریزش نخاله ها وجود دارد و حتی ممکن است منجر به وقوع حوادث ناگوار و جبران ناپذیر گردد.

 

حمل نخاله با کامیونت و بابکت


برداشت نخاله ساختمانی با بابکت

 

حمل و جا به جایی نخاله های ساختمانی باید با نصب روکش انجام شود. حمل نخاله با کامیونت و بابکت یا هر نوع ماشین آلات حمل ضایعات ساختمانی ، نیازمند اخذ مجوز و برچسب حمل می باشد. اخذ مجوز به منظور تخلیه و دفع مجاز نخاله های ساختمانی با مراجعه به سایت مدیریت پسماند امکان پذیر است. این امر سبب می شود که از تخلیه نخاله های ساختمانی در هر نقطه و مکانی جلوگیری به عمل آید. از جمله رایج ترین تخلفات حمل و نقل ضایعات ساختمانی ، شامل ریختن نخاله و پسماندهای ساختمانی در سطح شهر و اماکن غیر مجاز و جا به جایی غیر اصولی ضایعات ساختمانی می باشد.

به منظور پیشگیری از وقوع تخلفات در جمع آوری ، دفن و تخلیه ضایعات ساختمانی ، جریمه هایی از سوی سازمان مدیریت پسماند برای افراد متخلف تعیین گردیده است (۵۰۰ هزار ریال تا ۱۰۰ میلیون ریال) که در صورت تکرار تخلف مقدار این جریمه دو برابر خواهد شد. همچنین تخلیه نخاله در محل های غیر مجاز نیز شامل جریمه توقیف خودرو به مدت هفت تا ده روز می گردد.

به منظور جلوگیری از دفع نخاله ها در اماکن غیر مجاز ، می توان کامیون های حمل نخاله را مجهز به دستگاه GPS نمود تا مسیر رفت و آمد آنها مشخص شده و به این ترتیب از دفع غیر مجاز ضایعات ساختمانی جلوگیری به عمل آید.

 

حمل و جا به جایی ضایعات ساختمانی


حمل و جا به جایی ضایعات ساختمانی

 

هزینه حمل نخاله با کامیونت

هزینه حمل نخاله با کامیونت وابسته به مسافت حمل می باشد. تیم حمل نخاله با کامیونت می تواند علاوه بر کامیونت و بابکت شامل چند کارگر نیز باشد، هر چند که استفاده از کارگران مشغول در کارگاه جهت این کار از هزینه تمام شده می کاهد. همچنین هزینه هر سرویس حمل نخاله توسط کامیون همراه با بابکت ، در حدود هزینه تمام شده جا به جایی نخاله ساختمانی با کامیونت همراه با کارگر است.

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

شایان مالکی

هزینه حمل نخاله با کامیون و بابکت حدودا چقدر است؟

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما