تفکیک کنتور گاز

تفکیک کنتور گاز

دسته بندی

لوله کشی گاز

تعداد ارائه دهنده ها

۲۲ ارائه دهنده

توضیحات قیمت

از عوامل موثر بر هزینه تفکیک کنتور گاز می توان به متراژ واحد مسکونی، جنوبی یا شمالی بودن ساختمان ، سال ساخت ، طول عمر لوله ها و فرسدگی آن ها ، قیمت کنتور گاز ، محل نصب کنتور (طبقه همکف و یا در مجاورت درب هر واحد) و هزینه های بازرسی اشاره نمود.
intro
comment
bookmark
share

شهر

شهر را مشخص کنید
jaccuzi_banner

تفکیک کنتور گاز

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

phone۰۲۱-۵۴۴۰۶۰۱۲
سوگندگاز

سوگندگاز

۵

location

تهران

phone

******۰۹۱۲۴

تهران پایپر

تهران پایپر

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۲۲

صنعتی

صنعتی

۳

location

تهران

phone

******۰۹۱۰۸

نیکخواه

نیکخواه

۵

location

رباط کریم

phone

******۰۹۱۲۸

زکی یار

زکی یار

۳

location

تهران - بومهن

phone

******۰۹۱۸۳

قنبری

قنبری

۳

location

ری - حسن آباد

phone

******۰۹۳۳۳

رضایی-کنتور

رضایی-کنتور

۳

location

تهران

phone

******۰۹۱۲۵

نصیری

نصیری

۳

location

کرج

phone

******۰۹۱۲۲

تاسیسات مکانیکی خاکپور

تاسیسات مکانیکی خاکپور

۴

location

تهران

phone

******۰۹۱۲۳

شکفته

شکفته

۳

location

تهران

phone

******۰۹۱۲۱

منوری

منوری

۵

location

پاکدشت

phone

******۰۹۱۲۴

جاوید

جاوید

۳

location

تهران

phone

******۰۹۱۹۷

عبداللهی

عبداللهی

۳

location

تهران

phone

******۰۹۱۹۸

به ساز انرژی

به ساز انرژی

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۶۶

ابتدا
۱
۲
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

تفکیک کنتور گاز

تفکیک کنتور گاز از روش های کارآمد در راستای اهداف برنامه هدفمندی یارانه ها و افزایش گاز مصرفی است. به طوری که مالکین عمدتا تمایل به تفکیک کنتور گاز جهت مشخص شدن بهای گاز مصرفی واحدهای مسکونی و تجاری خود و به طبع آن استقلال در مصرف گاز و کاهش هزینه های خود، دارند. اولین گام برای تفکیک کنتور گاز ساختمان تکمیل مدارک لازم و مراجعه مشترک به دفتر پیشخوان ارائه دهنده خدمات شرکت گاز و دریافت کد پیگیری می باشد. هزینه تفکیک کنتور گاز پس از اخذ تاییدیه مشخص می گردد.  

تفکیک کنتور گاز
تفکیک کنتور گاز

قیمت بالابر ساختمانی                                                                                                                      بلوک هبلکس                                                                                        قیمت میلگرد ۱۲ اصفهان

نصب کنتور فرعی گاز

نصب کنتور فرعی گاز مشابه تفکیک کنتر گاز است که در آپارتمان ها صورت می گیرد. در چنین حالتی در صورت بروز تفکیک مصرف و واحدها از یکدیگر لازم است تا نصب کنتور فرعی گاز نیز صورت گیرد.

مراحل تفکیک کنتور گاز

پس از تکمیل مدارک لازم و  ثبت درخواست برای تفکیک کنتور گاز و یا نصب کنتور فرعی گاز ، مراحل اداری و بازرسی آن آغاز می شوند. پس از پرداخت هزینه حق بازرسی، مهندس ناظر جهت نظارت بر فرایند تفکیک کنتور گاز معرفی شود. به طوری که به منظور تسریع در فرایند جداسازی ، یک مهندس مقیم در همان شهرستان و یا نزدیک ترین شهرستان محل کار، تعیین می شود. سپس مهندس ناظر ضمن بازدید ، امکان اجرا ، نحوه اجرا و راهکارهای لازم برای مراحلتفکیک کنتور گاز را به مجری ارائه می نماید. در صورت اعلام عدم امکان اجرا از سوی مهندس ناظر ، لازم است تفکیک کنتور توسط مجری متوقف گردد تا اقدامات لازم صورت پذیرد. در صورت تایید اولیه مهندس ناظر ، نقشه واحد یا واحدهای متقاضی تفکیک کنتور گاز مطابق ضوابط توسط مجری تهیه شده و صرفا بخش طراحی آن توسط مهندس ناظر ممهور می گردد. 

در نهایت پس از اجرای کار و ترسیم نقشه نهایی در فرمت مناسب، هماهنگی های لازم با ناظر جهت بازدید و تحویل کار صورت می گیرد. تست نشتی لوله کشی گاز با رعایت موارد ایمنی می تواند از نزدیک ترین شیر مصرف داخل واحدها و یا از سر شیر قفلی رگولاتور و یا کنتور گاز به تناسب کار صورت گیرد. به عنوان آخرین گام مهندس ناظر پس از رویت فرم قطع و وصل گاز ، کنترل نقشه و آزمایش و تایید اجرای مراحل تفکیک کنتور گاز ، نقشه تایید شده را ظرف دو روز کاری به اداره گاز منطقه تحویل می دهد.

مراحل تفکیک کنتور گاز
مراحل تفکیک کنتور گاز

مدارک لازم برای تفکیک کنتور گاز

توصیه می گردد در جداسازی کنتور گاز ، همه واحدها همزمان اقدام به جداسازی نمایند، تا حتی الامکان از بروز مسایل حقوقی، جلوگیری به عمل آید. با این حال در صورت جداسازی انفرادی نیز اخذ رضایت نامه از سایر همسایگان الزامی می باشد. البته اخذ و رویت رضایت نامه واحدها شامل مسئولیت مهندس ناظر نمی باشد بلکه مهندسی ناظر فقط از تعداد واحدهای متقاضی تفکیک کنتور گاز و یا نصب کنتور فرعی ، اطلاع می یابد. این مجری است که موظف می باشد تا این رضایت نامه ها را از قبل اخذ و رویت نماید. در ضمن توصیه می گردد که در صورت امکان عملیات جداسازی در فصول سرد سال صورت نگیرد.

پس از دریافت تاییدیه طرح از مهندس ناظر ، مجری طرح بایستی نسبت به شروع مراحل اجرایی لوله کشی سیستم تفکیک کنتور گاز مطابق نظر ناظر اقدام کند. با دریافت مجوز قطع گاز ، اتصال لوله کشی گاز جدید به شبکه لوله کشی گاز قدیمی واحدها انجام می شود. البته لازم است به نحوی برنامه ریزی صورت بگیرد که مدت زمان قطع گاز واحدها به حداقل برسد. همچنین توصیه می شود در صورتی که جداسازی فقط در یک یا چند واحد از مجموعه واحدهای آپارتمانی صورت می گیرد، به منظور تسریع در کار، با رعایت موارد ایمنی ، فنی و حقوقی، پس از کسب نظر ناظر و قطع گاز ساختمان ، برشکاری و جداسازی انشعاب واحد یا واحدهای مورد نظر از انشعاب عمومی ساختمان اجرا شده و بلافاصله موارد لازم به شرکت گاز ناحیه اعلام شوند تا کنتور گاز مشترک (بقیه واحدهای ساختمان) سریع تر برقرار شود. البته باید دقت شود که مسئولیت تست و کنترل لوله کشی قبلی در محل برش خورده و اتصال مجدد، بر عهده مجری لوله کشی گاز می باشد.

 

هزینه تفکیک کنتور گاز

از عوامل موثر بر هزینه تفکیک کنتور گاز می توان به متراژ واحد مسکونی، جنوبی یا شمالی بودن ساختمان ، قیمت کنتور گاز ، محل نصب کنتور (طبقه همکف و یا در مجاورت درب هر واحد) و هزینه های بازرسی اشاره نمود. گاها روند تفکیک کنتور گاز زمانبر و همچنین پر هزینه می شود که این طولانی شدن عمدتا مربوط به ساختمان هایی است که قبل از سال 1380 ساخته شده است. چراکه در این ساختمان ها به دلیل اجرا نشدن مبحث 17 مقررات ملی ساختمان در اجرای لوله کشی گاز ساختمان ، مراحل تفکیک کنتور گاز با مشکل مواجه می شود. البته در ساختمان های قدیمی نیز مشکل فرسودگی لوله ها می تواند روند تفکیک کنتور گاز را با تاخیر مواجه سازد. انشعابات غیرمجاز مالک و نیاز به جوشکاری های مجدد نیز یکی از دلایل زمانبر شدن مراحل تفکیک کنتور گاز ساختمان و افزایش هزینه آن است.

 

اصول تفکیک کنتور گاز

کلیه تغییرات لازم در لوله کشی گاز مطابق آخرین ویرایش مبحث هفدهم مقررات ملی ساختمان و کتابچه تکمیلی استانی اعمال می گردد. به طوری که جهت تفکیک کنتور گاز و نصب کنتور فرعی ، کلکتور با انشعابات آن به تعداد واحدهای آپارتمان طراحی شده و از اجرای تک تک کنتور ها تا سر رگولاتور گاز خودداری می شود. در ضمن برای تفکیک کنتور گاز یک یا چند واحد از مجموع واحدها، انشعاب ورودی کلکتور از لوله رابط مشترک موجود، با نصب شیر قفلی صورت می گیرد. اگر به هر دلیل امکان انشعاب کلکتور از لوله رابط مشترک ملک وجود نداشته باشد، لوله کشی به نحوی صورت گیرد که حداکثر تعداد سررایزر انشعاب از رگولاتور برای یک ملک، بیش از دو انشعاب نگردد.

هزینه تفکیک کنتور گاز
هزینه تفکیک کنتور گاز در ساختمان های قدیمی

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۳.۸ از ۵ - از مجموع ۹ رای

نظرات کاربران

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما