اخذ برگه استحکام بنا

اخذ برگه استحکام بنا

تعداد ارائه دهنده ها

۱ ارائه دهنده
intro
comment
bookmark
share

شهر

شهر را مشخص کنید

خدمات مرتبط در عمران مدرن

اخذ برگه استحکام بنا

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

phone۰۲۱-۵۴۴۰۶۰۱۲
ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

اخذ برگه استحکام بنا

اخذ برگه استحکام بنا یکی از مدارک مهم در روند پروژه های ساخت و ساز است که استحکام و پایداری سازه‌ موجود را تایید می کند. این برگه، به عنوان گواهی رسمی از سوی مهندس عمران که دارای پروانه اشتغال نظام مهندسی در صلاحیت های محاسبات و نظارت است، صادر می شود. هدف از اخذ برگه استحکام بنا ، اطمینان از ایمنی و پایداری ساختمان در برابر عوامل مختلف مانند زلزله، باد و سایر نیروهای طبیعی است. بطور کلی اخذ برگه استحکام بنا برای مالکان الزامی ست و تا زمانی که موفق به دریافت این برگه نشوند، گواهی پایان کار ساختمان را نخواهند گرفت.

 

مراحل اخذ برگه استحکام بنا

برای اخذ برگه استحکام بنا نیاز است چندین مرحله طی شود: 

در مرحله نخست، از یک مهندس عمران که دارای پروانه نظام مهندسی در صلاحیت محاسبات و نظارت است درخواست کنید که از ساختمان مدنظر بازدید نماید. سپس مدارک لازم از جمله کپی سند ملک، کپی مدارک شناسایی مالک، پیمانکار رسمی یا نماینده قانونی، گواهی پیشین پایان کار ملک مدنظر و تصاویری از وضعیت فعلی ساختمان را در اختیار مهندس ناظر قرار دهید. اکنون مهندس ناظر قادر است پرونده ملک مورد نظر را تشکیل دهد و یک گزارش طبق بازدید تهیه نماید. مهندس ناظر باید این گزارش را در دفاتر خدمات الکترونیک ثبت کند.

پس از گذراندن این مراحل، مهندس ناظر موفق به اخذ برگه استحکام بنا می شود. البته این برگه باید در دفاتر اسناد رسمی توسط مهندس ناظر، مالک و یا نماینده قانونی وی امضا شود. 

در مرحله بعد اگر ساختمان نیاز به مقاوم سازی داشته باشد، باید انجام شود. پس از انجام مقاوم سازی، گزارش کار انجام شده باید توسط مهندس ناظر تهیه و به همراه برگه استحکام بنا، در دفتر خدمات الکترونیک ثبت شود. سپس شهرداری منطقه مالیات بر ارزش افزوده را مشخص نموده و مالک موظف به پرداخت آن است.

در آخرین مرحله از روند اخذ برگه استحکام بنا ، مهندس ناظر برگه را به مالک ساختمان تحویل می دهد و پس از آن مالک قادر است اقدامات مورد نظر برای ساختمان را انجام دهد.

 

موارد ضرورت اخذ برگه استحکام بنا

اخذ برگه استحکام بنا در موارد زیر ضرورت دارد:

  1. دریافت پایان کار املاک قدیمی و فاقد گواهی پایان کار
  2. در صورت تغییر کاربری ملک؛ برای مثال تغییر کاربری از مسکونی به تجاری یا اداری، مسکونی به کارگاه یا حتی مسکونی به آموزشی 
  3. اضافه اشکوب و توسعه بنا یا حتی حذف طبقه و کسر بنا
  4. ایجاد تغییرات داخلی در بنا در حین بازسازی (برای مثال جابجایی دیوارها یا حذف ستون ‌ها)
  5. اخذ مجوز جهت تاسیس مهد کودک، مدرسه، خانه سالمندان، آموزشگاه، باشگاه و مکان ورزشی
  6. تعویض، انصراف یا فوت مهندس ناظر
  7. عدم انطباق وضع موجود با نقشه‌ های مصوب سازه
  8. تمدید یا باطل کردن پروانه ساخت بنا
  9. ریزش قسمتی از بنای قدیمی

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۳ از ۵ - از مجموع ۴ رای

نظرات کاربران

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما