اجرای کف کاذب

اجرای کف کاذب

دسته بندی

اجرای کفپوش

تعداد ارائه دهنده ها

۱۱ ارائه دهنده
intro
comment
bookmark
share

شهر

شهر را مشخص کنید

اجرای کف کاذب

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

phone۰۲۱-۵۴۴۰۶۰۱۲
فتح ایران

فتح ایران

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۸۸

کف کاذب میلاد

کف کاذب میلاد

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۶۶

کف کاذب آرتام

کف کاذب آرتام

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۲۶

آرمان عمران هوشمند

آرمان عمران هوشمند

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۵۶

گالوانوم

گالوانوم

۴

location

کرج

phone

******۰۲۶۳۴

گروه مهندسی نوآوران

گروه مهندسی نوآوران

۲

location

اصفهان

phone

******۰۳۱۳۳

های فن

های فن

۳

location

تهران

phone

******۰۲۱۸۸

کارنو

کارنو

۴

location

مشهد

phone

******۰۵۱۳۷

مجموعه دیجی کنافان

مجموعه دیجی کنافان

۴

location

کرج

phone

******۰۹۰۲۲

نوآوران کیان ارتباط پایدار

نوآوران کیان ارتباط پایدار

۳

location

اصفهان

phone

******۰۳۱۳۳

ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

اجرای کف کاذب 

کف کاذب (Access Floor, Raised Floor, False Floor) به نوعی از کف گفته می شود که با پایه هایی مخصوص در ارتفاع معینی از کف زمین نصب و اجرا می شود. اجرای کف کاذب بیشتر در مکان هایی که نیاز به عبور تاسیسات مکانیکی یا الکتریکی دارند، رواج دارد. ارتفاع کف کاذب ، به نوع تاسیسات و میزان تهویه لازم برای تاسیسات برقی موجود روی کف، بستگی دارد. این ارتفاع در نقشه های طراحی مشخص می شود. تایل کفپوش کف کاذب انواع مختلفی دارد و بسته به نوع کاربری و شرایط محیطی می توان از انواع مختلف آن استفاده کرد. اجرای کف کاذب بیشتر برای کاربری هایی مانند اتاق دیتاسنتر و سرورها، بیمارستان ها، ادارات، سالن مطالعه، فضاهای تفریجی، کافه تریا، نمایشگاه دائمی، بام و برج مراقبت پیشنهاد می شود. در ادامه به معرفی انواع کف کاذب که در کاربری های مختلف استفاده می شود، اشاره شده است.


اجرای کف کاذب شیشه ای

کف کاذب شیشه ای ، بیشتر جنبه تزئینی و دکوراتیو دارد و اغلب در هتل ها، مراکز تفریحی و نمایشگاه ها اجرا می شود. در اجرای کف کاذب شیشه ای از نورپردازی و ایجاد طرح های مختلف استفاده می گردد. شیشه های این کف کاذب از نوع سه لایه و در قالب پانل کف در بازار عرضه می شود.


 قیمت کف کاذب
کف کاذب شیشه ای


پانل های کف کاذب شیشه ای می تواند در عین مات بودن منعکس کننده نور باشد. پانل های شیشه ای شفاف، برای ایجاد مناظر طبیعی در فضای بین کف کاذب و کف استفاده می شود.


اجرای کف کاذب اتاق سرور

تخلیه بار الکتریکی، آتش سوزی و برق گرفتگی کارکنان، خطری است که دیتا سنتر و اتاق های سرور را تهدید می کند. کف کاذب آنتی استاتیک ، این مخاطرات را کاهش می دهد و بارهای مغناطیسی را به طور کامل دفع می نماید. کف کاذب آنتی استاتیک قابلیت ضدخش و ضدضربه بودن را نیز دارا می باشد که باعث افزایش استقامت در جابجایی می شود. این کف ها هزینه های نسبتا مناسبی دارند. در این کف کاذب پوشش نگهدارنده سرامیک، فولادی است. 


اجرای کف کاذب
کف کاذب اتاق سرور


در اجرای کف کاذب اتاق سرور، انتخاب نوع کف کاذب اهمیت ویژه دارد. از این رو باید از کف های کاذب با رویه موکت و یا مصالحی که باعث شعله ور شدن می شود، اجتناب کرد. کف کاذب آلومینیومی مناسب استفاده در اتاق سرور است. پانل های کف کاذب با رویه نهایی کلسیم سولفات ، از مواد گچی و نوعی فیبر ارگانیک با تراکم بالا تشکیل شده و غیرقابل احتراق است.


اجرای کف کاذب مسکونی

در اجرای کف کاذب کاربری مسکونی، می توان از کف کاذب هایی با رویه نهایی HPL، ترموود، سرامیک و سنگ استفاده کرد. کف کاذب سرامیکی دارای پایه هایی از جنس پلی‌ پروپیلن می‌باشد و پانل آن از جنس ساندویچ سرامیک و ام دی اف یا فولاد است. مواد به کار رفته در ساخت کف کاذب سرامیکی، همخوانی بسیاری با سایر مصالح ساختمان دارند و از این جهت کاذب بودن کف کمتر حس می‌ شود. بدین ترتیب مناسب کاربری مسکونی است.


 هزینه اجرای کف کاذب
کف کاذب مسکونی

اجرای کف کاذب صنعتی

در محیط های صنعتی هدف از اجرای کف کاذب ، گرفتن ارتعاشات دستگاه ها و عدم انتقال آنها به سازه و جلوگیری از تخریب کف بر اثر عبور وسایل سنگین است. بدین منظور معمولا از کف کاذب فولادی و یا بتنی با رویه نهایی آلومینیوم استفاده می شود. در اجرای کف کاذب فضاهای صنعتی، از لاستیک های مخصوص عایق صوت و ارتعاش گیر استفاده می گردد.


اجرای کف کاذب اداری و سالن مطالعه

آنچه در کف کاذب کاربری اداری و سالن های مطالعه اهمیت دارد، امکان تعبیه پریزهای برق است تا از آشفتگی سیم های کامپیوترها جلوگیری کند. 


هزینه اجرای کف کاذب
کف کاذب اداری با رویه نهایی موکت


در اجرای کف کاذب فضای اداری و سالن مطالعه، از پانل های کف کاذب با رویه نهایی موکت اداری رولی یا پانلی می توان استفاده کرد. در حالت دوم دسترسی برای تعمیر تاسیسات به راحتی امکان پذیر می گردد.


اجرای کف کاذب محوطه

در اجرای کف کاذب محوطه ، معمولا از کفپوش ترموود یا سنگ استفاده می شود. در صورت استفاده از کفپوش ترموود که در فضاهای مسقف نیمه باز استفاده می شود؛ به دلیل نواری بودن قطعات ترموود می توان از پروفیل های چوبی صرفا در یک راستا استفاده کرد و نیازی به پروفیل های عمود بر هم نیست. بدین منظور می توان از پروفیل های آهنی نیز استفاده کرد. 


نصب و اجرای کف کاذب
کف کاذب محوطه


در صورت استفاده از کف کاذب سنگی، نیز می توان از پروفیل های فولادی قوطی استفاده کرد. در اجرای کف کاذب محوطه نیازی به دقت بسیار بالا در ارتفاع پروفیل ها نیست، بنابراین می توان از قطعات قابل رگلاژ صرف نظر کرد.


نصب و اجرای کف کاذب

مراحل اجرای کف کاذب حساسیت بالایی دارد که بر روی کف سازه اصلی انجام می شود. هرگونه ناشاقولی یا رگلاژ نبودن پایه های آن، لق شدن قطعات کف را در پی دارد که این امر موجب وارد شدن خسارت در زمان بهره برداری می گردد. نصب و اجرای کف کاذب شامل مراحلی است که در ادامه به آنها اشاره شده است. لازم به ذکر است که قبل از اجرای کف کاذب ، سطح کار باید تمیز و مسطح شود و هرگونه ناهمواری آن برطرف شود.


مرحله اول- تهیه نقشه و پیاده کردن نقاط نصب در اجرای کف کاذب

بعد از بررسی انداز های کف و ملاحظات لازم برای فضای مورد نظر، قبل از شروع به اجرای کف کاذب باید اقدام به تهیه نقشه های اجرای آن گردد. سپس نقاط شروع نصب کف کاذب را بر روی کف مورد نظر نشانه گذاری کرد، به طوری که حدالمقدور از برش پانل ها اجتناب شود. در صورت نیاز به برش، کمترین ابعاد پانل بریده شده نباید از ۱۵ سانتیمتر کمتر باشد. نقاط را می توان به وسیله گچ روی زمین پیاده کرد و از قائم بودن خطوط عمود بر هم اطمینان حاصل کرد.


مرحله دوم- نصب پداستال (پایه ها) و استرینگر (میله رابط پانل ها) در اجرای کف کاذب

پداستال ها و یا پایه کف کاذب در محدوده ۷/۵×۱۵ متری با کمک خط مبنا توزیع می شود. با استفاده از لیزر یا میله بلند، ارتفاع نهایی پداستال های کف کاذب در دو جهت طولی و عرضی در طول های ۲/۵ الی ۳ متر تنظیم می شود. پداستال ابتدایی و انتهایی را در ارتفاع معین از کف کاذب تنظیم کرده، سپس پداستال های میانی در همین ارتفاع مهار می شوند. به منظور نصب پداستال ها آنها را با چسب به سطح زمین می چسبانند. استرینگرها باید به سر پداستال پیچ شوند. علاوه بر این می توان از پیچ و انکر، بدین منظور استفاده کرد. قبل از پیچ کردن انتهای پایه ها، ابتدا باید پایه ها و استرینگرها چسبانده و در محل خود نصب شوند. جنس پداستال می تواند فلزی یا لاستیکی باشد. از پداستال های لاستیکی معمولا در محیط های صنعتی برای ایجاد عایق صوتی استفاده می شود.


کف کاذب آلومینیومی
زیرسازی کف کاذب


در اجرای کف کاذب ، می توان از زیرسازی آهنی و چوبی نیز استفاده کرد. زیرسازی آهنی که معمولا در کفسازی محوطه استفاده می شود، باید با رنگ ضد زنگ پوشش داده شود. در برخی موارد برای ساخت سکوهای سایبان دار از زیرسازی چوبی استفاده می شود. این زیرسازی اکثرا در کفسازی چوبی مورد استفاده قرار می گیرد. تایل های کفپوش چوبی عموما به صورت الوار تولید می شود به همین دلیل پروفیل های چوبی در یک جهت به منظور زیرسازی کافیست و نیازی به پروفیل های عمود بر هم نیست.


هزینه اجرای کف کاذب
زیرسازی کف کاذب محوطه


مرحله سوم- نصب پانل ها در اجرای کف کاذب

در اجرای کف کاذب ، نصب پانل ها در امتداد طولانی ترین دیوار شروع می شود، بدین ترتیب چهار ردیف پانل کف کاذب روی پداستال ها نصب می شود. در صورت لق بودن پانل ها اگر با چرخاندن ۹۰ درجه پانل، مشکل حل نشد پانل تعویض شود و اگر سه یا چهار پانل لق بود، ارتفاع پداستال به درستی تنظیم نشده است. 


هزینه اجرای کف کاذب
نصب پانل کف کاذب


در این صورت می توان با تغییر جزئی در ارتفاع، لق بودن پانل ها را برطرف کرد. پس از نصب چهار ردیف نقطه شروع، چهار ردیف عمود بر این ضلع، نصب می شود. نصب اولین ردیف از پانل ها اهمیت بالایی دارد و موقعیت بقیه پانل ها را تعیین می کند. بنابراین در نصب پانل های اولیه باید دقت بالایی به خرج داد و از خطوط کنترلی استفاده کرد.

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما