اجرای کف شیشه ای

اجرای کف شیشه ای

دسته بندی

اجرای کفپوش

تعداد ارائه دهنده ها

۶ ارائه دهنده
intro
comment
bookmark
share

شهر

شهر را مشخص کنید

اجرای کف شیشه ای

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

phone۰۲۱-۵۴۴۰۶۰۱۲
سازه پارت (رامادر)

سازه پارت (رامادر)

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۴۵

صنایع شیشه و آینه کولیوند

صنایع شیشه و آینه کولیوند

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۸۸

درسان جام

درسان جام

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۴۴

آب سکون

آب سکون

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۵۵

الماس شیشه جهان نما

الماس شیشه جهان نما

۴

location

اصفهان

phone

******۰۳۱۳۶

ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

اجرای کف شیشه ای

امروزه در سراسر دنیا به دلیل ویژگی های شیشه از جمله زیبایی، سبک سازی و شفافیت بصری اجرای کف شیشه ای ، رونق گرفته است. کف شیشه ای در واقع سازه اصلی محسوب می شود، قابلیت تحمل نیروهای عمودی و جانبی بدان را دارد و نیروها را به سازه ساختمان منتقل می کند. تفاوت آن با کف کاذب شیشه ای کارکرد سازه ای آن است. 

در اجرای کف شیشه ای نحوه ساخت سازه بسته به طرح و محل اجرای کف دارد. اجرای کف شیشه ای در فضاهای اداری، تجاری، مسکونی، ادارات و فضاهای عمومی مانند هتل و تالارها کاربرد دارند. امروزه با پیشرفت در صنعت تولید شیشه، تنوع بسیار بالایی از لحاظ دهنه و مصالح در اجرای کف شیشه ای وجود دارد.

 

نحوه اجرای کف شیشه ای


اجرای کف شیشه ای

 

نحوه اجرای کف شیشه ای با قاب

نصب و اجرای کف شیشه ای دقت و مهارتی ویژه بالایی می طلبد. دقت در اندازه ها، رعایت اصول ایمن سازی و استاندارادهای لازم جهت درزگیری نیاز به مهارت نصاب دارد.

همان طور که ذکر شد شیشه های به کار رفته در اجرای کف شیشه ای ، عموما از نوع لمینت دولایه می باشد. در برخی موارد که بار بسیار کمی بر کف وارد خواهد شد، از شیشه سکوریت استفاده می شود. اما در کاربری های پرتردد مانند فضاهای تجاری و تفریحی که اشخاص زیادی تردد می کنند از شیشه لمینت سه لایه استفاده می شود. 

 

کف شیشه ای رنگی


اتصال کف شیشه ای به سازه فلزی و بتنی

 

کف هایی که امکان تردد ماشین از روی آنها وجود دارد، از شیشه لمینت ۱۰+۱۰ استفاده می شود. یعنی هر لایه شیشه ۱۰ میلیمتر ضخامت دارد. جهت جلوگیری از سرخوردگی روی کف شیشه ای و یا انتقال غیرمستقیم نور غیرقابل رویت شدن می توان از شیشه هایی سندبلاست شده استفاده کرد.

در مواردی که ابعاد شیشه بالاتر از ۲ متر یا مساحت شیشه بالای ۱ مترمربع باشد، باید از شیشه سه جداره سکوریت لمینت شده  استفاده شود. در ادامه با مراحل اجرای کف شیشه ای بیشتر آشنا می شویم.

 

مرحله اول_ اجرای سازه کف شیشه ای

پیش از هر کاری ابتدا سازه کف شیشه ای باید توسط مهندس سازه محاسبه و و اتصالات آن به سازه سقف مشخص شود. سازه به کار رفته در کف شیشه ای اغلب فلزی است و در صورت اجرای سقف بتنی، ابتدا دور شفت مورد نظر کلاف بندی فلزی انجام می شود. بدین منظور صفحات فولادی از قبل در بتن کار گذاشته می شود تا پروفیل ها بدان متصل شوند. اگر سقف کامپوزیت باشد، کلاف بندی دور شفت به تیرهای فولادی متصل می شود. این اتصالات بسته به نوع سازه می تواند با جوش یا پیچ و مهره باشد.

مرحله دوم- اجرای قاب شیشه ای

در مرحله بعد قاب های شیشه ها در فواصلی منظم و از قبل طراحی شده، نصب می شود. این اتصالات نیز بسته به نظر طراح می تواند جوشی یا پیچ و مهره باشد. نوع شیشه ها و دو یا سه لایه بودن شیشه ها را فواصل قاب ها تعیین می کند.

مرحله سوم- نصب شیشه ها

در مرحله بعد اجرای کف شیشه ای ، شیشه ها نصب می شوند. 

 

مجری کف شیشه ای


نصب شیشه کف شیشه ای

 

مرحله چهارم- درزگیری شیشه ها

مرحله آخر درزگیری شیشه هاست. در درزگیری کف شیشه ای پس از رگلاژ نهایی، از نوار درزگیر EPDM و چسب های سیلیکونی مقاوم در برابر اشعه UV استفاده می گردد. 

 

اجرای کف شیشه ای اسپایدر

اجرای کف شیشه ای اسپایدر مانند نمای شیشه ای اسپایدر است و اجزای آن شامل دست عنکبوتی (چنگک)، اتصالات اسپایدر، سازه باربر و شیشه دو جداره می شود.

 

نحوه اجرای کف شیشه ای اسپایدر


اتصالات کف شیشه ای اسپایدر

 

مرحله اول- نصب سازه کف شیشه ای اسپایدر

اصلی ترین جزء کف شیشه ای اسپایدر ، سازه باربر آن می باشد که به سه شکل لوله ای، کابلی و شیشه ای مورد استفاده قرار می گیرد. متداول ترین نوع سازه مورد استفاده در اجرای کف شیشه ای اسپایدر ، سیستم لوله ای یا خرپایی است. سازه پشتیبان مورد استفاده در این روش غالبا پروفیل قوطی یا لوله فولادی می باشد. 

  • برای اجرای کف شیشه ای اسپایدر لوله ای ، در ابتدا لوله ها با کمک پلیت، به تیرهای دور شفت متصل می شود. پس از آن کانکتورها و چنگک ها نصب شده و در نهایت نیز به نصب شیشه لمینت شده و درزبندی آن می پردازند.
  • در اجرای کف شیشه ای با سیستم کششی یا تنشن (Tension) از کابل های فولادی به منظور انتقال بار به تکیه گاه ها استفاده می گردد. طراحی این سیستم باربر پیچیده تر از نوع لوله ای بوده و نیاز به دقت مضاعف دارد.

 

قیمت کف شیشه ای


سازه کابلی در کف شیشه ای اسپایدر
 

  • در اجرای کف شیشه ای اسپایدر فین گلس ، کابل ها و لوله های فلزی حذف شده و به جای آن از تیغه های شیشه ای به عنوان سازه پشتیبان استفاده می گردد. این سیستم سازه باعث شفافیت و ظرافت دو چندان کف شیشه ای خواهد بود. برای اجرای کف شیشه ای اسپایدر با سازه باربر شیشه ای ، در ابتدا تیغه های شیشه ای که از شیشه های دو یا سه لایه لمینت شده تشکیل شده اند، عمود بر صفحه کف و در پشت آن اجرا می شوند. سپس پنجه های اسپایدر نصب می گردد.

 

طراحی و اجرای کف شیشه ای


اجرای کف شیشه ای اسپایدر فین گلس

 

مرحله دوم- نصب چنگک ها

دست عنکبوتی که به آن چنگک و پنجه اسپایدر نیز گفته می شود، به منظور نگهداری شیشه های اسپایدر مورد استفاده قرار می گیرند. این اجزا انواع مختلفی دارند که نوع کلمپ (Clamp) و به ویژه X شکل آن از متداول ترین انواع اسپایدر به شمار می آید.

کلمپ ها به صورت یک گلمیخ چند وجهی تولید می شوند. دست عنکبوتی های X شکل به صورت تک شاخ، دو شاخ، سه شاخ و چهار شاخ موجود بوده که بر اساس نحوه قراگیری شیشه ها در کنار هم انتخاب می شوند.

مرحله سوم- نصب شیشه ها

پس از کارگذاری چنگک ها نوبت نصب شیشه هاست؛ که فاصله بین شیشه ها غالبا حدود ۱ تا ۱/۵ سانتی متر می باشد. آخرین مرحله از اجرای کف شیشه ای اسپایدر درزگیری شیشه ها است که با استفاده از چسب سیلیکون انجام می شود.

مرحله چهارم- درزگیری فواصل شیشه ها

مرحله پایانی درزگیری فواصل بین شیشه هاست که به دقت و حوصله زیادی نیاز دارد. پس از درزگیری چسب های کاغذی اطراف درزها کنده می شوند.

 

نحوه نصب کف شیشه ای


درزبندی بین شیشه های کف شیشه ای

 

هزینه اجرای کف شیشه ای

اجرای کف شیشه ای ، به دلیل استفاده از مصالح مرغوب و نصاب ماهر هزینه بالاتری نسبت به کف معمولی خواهد داشت. در حالت کلی هزینه اجرای کف شیشه ای هزینه ای مقبول و به صرفه دارد و زیبایی آن قیمت اجرای آن را توجیه می کند. نحوه محاسبه قیمت اجرای کف شیشه ای ، با توجه به نوع شیشه و بارهایی که قرار است بر روی آن ایجاد شود، و سازه ای که برای آن در نظر گرفته می شود محاسبه می گردد.

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

عیسی دارابی

اجرای کف شیشه در هر مساحتی امکان پذیره و میشه برای هر کجا که بشه نصبش کرد؟

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما