اجرای کفپوش چوب پلاست

اجرای کفپوش چوب پلاست

دسته بندی

اجرای کفپوش

تعداد ارائه دهنده ها

۷ ارائه دهنده
intro
comment
bookmark
share

شهر

شهر را مشخص کنید

اجرای کفپوش چوب پلاست

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

phone۰۲۱-۵۴۴۰۶۰۱۲
پارس سازه الوند

پارس سازه الوند

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۴۴

وود مستر

وود مستر

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۲۶

آذین نمای سپاهان

آذین نمای سپاهان

۴

location

اصفهان

phone

******۰۳۱۳۲

سوشیانت

سوشیانت

۴

location

شیراز

phone

******۰۷۱۳۶

ویرا ترموود

ویرا ترموود

۴

location

شیراز

phone

******۰۷۱۳۶

برنا چوب

برنا چوب

۴

location

کرج

phone

******۰۲۶۳۲

ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

اجرای کفپوش چوب پلاست

چوب پلاست یا چوب پلاستیک (WPC ، مخفف عبارت Wood Plastic Composite) یک نوع مصالح کامپوزیت پلاستیکی چوبی است که قابلیت استفاده در داخل و خارج ساختمان به عنوان کفپوش و نما و سایر وسایل تزئینی را دارد. کامپوزیت چوب پلاست از مواد اولیه ای مانند پوسته بادام زمینی، الیاف تفاله، کاه و بامبو تهیه می شود. همچنین در بخش پلاستیکی این محصول از پی وی سی ، پلی اتیلن و پلی پروپیلن استفاده می گردد. این مواد در دستگاه با هم ترکیب شده و ماده ای خمیری شکل تولید می شود که خمیر آن را در قالب به شکل های مختلفی در می آورند.


 هزینه نصب کفپوش چوب پلاست
کفپوش چوب پلاست در محوطه خارجی ساختمان


پروفیل کفپوش چوب پلاست ، ساختار داخلی مجوف و سطحی صاف دارد. سطح خارجی کفپوش چوب پلاستیک شیاردار است. بسته به محل اجرای کفپوش چوب پلاست ، نوع آن متفاوت خواهد بود. طبیعی است که کفپوش چوب پلاستیک که در فضای خارجی استفاده می شود باید ضدآب باشد. ویژگی ضدآب بودن چوب پلاست کاربرد گسترده ای به این مصالح بخشیده است.


ویژگی های کفپوش چوب پلاست

  • ضدآب بودن نوع خارجی
  • دارای انواع داخلی و خارجی
  • مقاوم در برابر هجوم حشرات
  • مقاوم در برابر حریق
  • قابلیت ابزار پذیری خوب مانند چوب
  • انعطاف پذیری بیشتر از چوب و MDF
  • نگهداری آسان در مقایسه با چوب سخت
  • وزن سبک نسبت به چوب
  • مقاوم در برابر ضربه و خش
  • مقاومت حرارتی بالا و صرفه جویی در مصرف انرژی
  • عایق صوتی مناسب
  • قابل شستشو با پاک کننده ها
  • تنوع رنگ و دارای قابلیت روکش و رنگ کردن
  • مقاومت مکانیکی بالا نسبت به چوب و MDF
  • مقاوم در برابر رشد باکتری 
  • مقاوم در برابر نفوذ اسیدها، مایعات و چربی ها


انواع کفپوش چوب پلاست

ترموپلاست در چهار نوع مختلف طرح چوب ، برس خورده، صیقلی و سمباده زده شده تولید می شود. برای اجرای کفپوش چوب پلاست بهتر است از نوع طرح چوب آن استفاده نشود. چون به مرور زمان طرح چوب آن از بین خواهد رفت. نوع صیقلی تایل های چوب پلاست ، براق هستند و سریع خط و خش روی آنها نمایان می شود، بنابراین مناسب استفاده به عنوان کفپوش نیستند. نوع برس خورده چوب پلاست به دلیل اینکه سطح صافی ندارد، باعث لغزش نمی شوند و مناسب استفاده در کفپوش هستند. در کفپوش استخر بیشتر از این نوع چوب پلاست استفاده می شود. در نوع سمباده زده شده براده های چوب نمایان بوده و شباهت بیشتری به چوب دارند. این نوع تایل ها در کفپوش نیز استفاده می شوند.


نصب و اجرای کفپوش چوب پلاست تایلی

روش نصب و اجرای کفپوش چوب پلاست ، آسان و به صورت خشک است. برای آشنایی با روش نصب در ادامه مطلب به این موضوع پرداخته شده است.


مرحله اول- اجرای زیرسازی

برای زیرسازی از روش می توان استفاده کرد که بستگی به شرایط کف و طراحی فضا دارد. در ادامه به هر کدام از این روش ها اشاره شده است.


زیرسازی بدون کف کاذب

در نصب و اجرای کفپوش چوب پلاست به منظور زیرسازی یا شاسی کشی از پروفیل های چوبی، فلزی و همچنین پروفیل های مخصوص از جنس چوب پلاست استفاده می شود. در صورتی که پروفیل های فلزی به عنوان زیرسازی استفاده شوند، باید توسط رنگ پوشش داده شوند تا در برابر خوردگی مقاوم باشند. قبل از شروع به شاسی کشی، سطح کف باید صاف بوده و شیبی حدود یک درصد برای انتقال آب داشته باشد. پروفیل ها در جهت عمود بر راستای کفپوش چوب پلاست ، نصب می شوند. حداکثر دهانه پروفیل های زیرسازی با توجه به ضخامت چوب پلاست و کاربری فضا می تواند بین ۳۰ تا ۸۰ سانتیمتر باشد.


اجرای کفپوش چوب پلاست
زیرسازی کفپوش چوب پلاست


اجرای کف کاذب یا زیرسازی روی پدستال 

در اجرای کفپوش چوب پلاست بسته به شرایط طرح می توان از زیرسازی با پدستال استفاده کرد. در این نوع زیرسازی تنظیم ارتفاع و اصلاح تراز ارتفاعی با پدستال های مخصوص انجام می شود. پروفیل های زیرسازی گاه به صورت طولی و در یک راستا و گاه به صورت عرضی و طولی و به صورت عمود بر هم، اجرا می شوند.


قیمت اجرای کفپوش چوب پلاست
اجرای زیرسازی کفپوش چوب پلاست به صورت کف کاذب


مرحله دوم- نصب پروفیل های چوب پلاست

در حالت کلی در نصب و اجرای کفپوش چوب پلاست باید فاصله عرضی بین پروفیل ها رعایت شود. این فاصله به منظور ایجاد درز انبساطی است و حدود ۵ میلیمتر پیشنهاد می شود. این فواصل باعث تخلیه سریع آب باران نیز می شود. در نصب قطعات چوب پلاست از الگوهای مختلفی نیز می توان استفاده کرد که باعث ایجاد تنوع و زیبایی در کفسازی می شود.


نصب کفپوش چوب پلاست
انواع الگوهای نصب کفپوش چوب پلاست


نصب و اجرای کفپوش چوب پلاست با روش های غیرنمایان و نمایان انجام می شود. در ادامه مطلب به نحوه اجرای آنها پرداخته می شود.


نصب و اجرای پروفیل های چوب پلاست با اتصالات غیرنمایان کلیپس 

در اجرای کفپوش چوب پلاست ، نصب پروفیل ها از گوشه ها شروع می شود. تایل ها با استفاده از کلیپس های مخصوص به زیرسازی محکم می شوند. کلیپس ها انواع مختلفی دارند و به صورت پلیمری و فلزی تولید می شوند. در نصب تایل ها، باید از پیچ های استیل استفاده نمود تا باعث ایجاد زنگ زدگی و خوردگی در اتصالات نشود. 


هزینه نصب کفپوش چوب پلاست
انواع کلیپس های فلزی و پلیمری نصب کفپوش چوب پلاست


ابتدا و انتهای کار کلیپس های مخصوصی برای نصب تایل ها دارد. در صورتی که از این کلیپس ها استفاده نشود، تایل ها باید با استفاده از پیچ مستقیم و به صورت زاویه دار محکم شوند.


قیمت نصب کفپوش چوب پلاست
نصب پروفیل چوب پلاست در گوشه ها بدون کلیپس و پیچ مایل


 بعد از نصب پیچ، تمامی کلیپس ها باید با ابزار مخصوص محکم شوند تا از لق شدن پروفیل ها بعد از نصب جلوگیری شود.


نصب کفپوش پلاستوود
محکم کردن پیچ پروفیل های کفپوش چوب پلاست


نصب پروفیل های چوب پلاست با پیچ نمایان

در روش نصب با پیچ نمایان دقت شود که پیچ ها در قسمت های توخالی پروفیل های چوب پلاست نصب نشوند. زیرا باعث ایجاد ترک در سطح آن می شوند. در نصب و اجرای کفپوش چوب پلاست از پیچ های مخصوص نصب کفپوش های کامپوزیتی استفاده می شود و از پیچ های سرمخروطی سنتی استفاده نمی گردد.


اجرای کفپوش پلاستوود
 کفپوش چوب پلاست با پیچ نمایان


مرحله سوم- نصب قطعات جانبی

مجموعه ای از قطعات جانبی برای کفپوش های چوب پلاست موجود است که باعث افزایش کارایی و زیبایی سطح تمام شده می شود. این قطعات شامل یراق های محافظ گوشه و کنج، قرنیز ها و محافظ لبه پله می باشد. 


نصب و اجرای کفپوش چوب پلاست
قطعات جانبی کفپوش چوب پلاست


نصب و اجرای کفپوش چوب پلاست موزاییکی

نوع دیگری از کفپوش چوب پلاست نیز وجود دارد که به صورت موزاییکی نصب می شود و درزهای آنها عمود بر هم است. این قطعات تشکیل شده از چند پروفیل چوب پلاست با طول نسبتا کم می باشد که زیری پلاستیکی دارد. اجرای کفپوش چوب پلاست موزاییکی بسیار ساده است و زیری پلاستیکی به راحتی در هم قفل می شوند. برای این نوع کفپوش نیازی به شاسی کشی نیست، ولی کفسازی باید دقیق و صاف باشد. بدین منظور کف را با بتن مگر یا ملات ماسه سیمان کاملا صاف می کنند. سپس قطعات را روی آنها نصب می نمایند.


 قیمت نصب کفپوش چوب پلاست
کفپوش موزاییکی چوب پلاست


هزینه اجرای کفپوش چوب پلاست

هزینه اجرای کفپوش چوب پلاست در مقایسه با ترموود پایین تر است. همانطور که اشاره شد، نصب و اجرای کفپوش چوب پلاست ، آسان و ساده است. بنابراین زمانبر نبوده و هزینه بالایی تحمیل نخواهد کرد. قیمت کفپوش چوب پلاست در مقایسه با کفپوش ترموود پایین تر است. 

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۳ از ۵ - از مجموع ۴ رای

نظرات کاربران

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما