اجرای کفپوش ترمووود

اجرای کفپوش ترمووود

دسته بندی

اجرای کفپوش

تعداد ارائه دهنده ها

۱۵ ارائه دهنده
intro
comment
bookmark
share

شهر

شهر را مشخص کنید

اجرای کفپوش ترمووود

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

phone۰۲۱-۵۴۴۰۶۰۱۲
SLP

SLP

۳

location

تهران

phone

******۰۲۱۲۲

زت موکت

زت موکت

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۲۲

پارس وود

پارس وود

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۲۶

پارس سازه الوند

پارس سازه الوند

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۴۴

وود مستر

وود مستر

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۲۶

دکوروز

دکوروز

۳

location

تهران

phone

******۰۹۱۲۸

بست چوب

بست چوب

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۵۶

آذین نمای سپاهان

آذین نمای سپاهان

۴

location

اصفهان

phone

******۰۳۱۳۲

سوشیانت

سوشیانت

۴

location

شیراز

phone

******۰۷۱۳۶

ویرا ترموود

ویرا ترموود

۴

location

شیراز

phone

******۰۷۱۳۶

ویدهوپف

ویدهوپف

۳

location

شیراز

phone

******۰۷۱۳۶

گروه ساختمانی موگو

گروه ساختمانی موگو

۴

location

کرج

phone

******۰۲۶۳۴

نقش مهراز

نقش مهراز

۳

location

رشت

phone

******۰۱۳۳۲

طراح سقف دنیا

طراح سقف دنیا

۵

location

تهران - پردیس

phone

******۰۹۳۷۳

ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

اجرای کفپوش ترموود

کفپوش ترموود نوعی کفپوش چوبی است که فرایندهایی جهت بهبود خواص روی آنها انجام شده است. اغلب چوب ها ناپایدار هستند و بعد از مدتی دچار فروپاشی و پوسیدگی می شوند. برای برطرف نمودن این مساله، چوب ها حرارت داده می شوند. به چوبی که این فرایند را طی کرده است، ترمووود گفته می شود. حرارت بالا باعث بهبود ویژگی های چوب اعم از افزایش دوام و مقاومت در برابر رطوبت، پوسیدگی و ضربه می شود. بهبود ویژگی ها موجب شده تا اجرای کفپوش ترموود در محیط های مرطوب داخلی و خارجی ممکن شود.

 

اجرای کفپوش ترموود


 کفپوش ترموود سرویس بهداشتی

 

از جمله کاربردهای اجرای کفپوش ترموود می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کف سونا خشک
  • کفسازی فضای خارجی
  • تراس و بالکن
  • استخرها
  • حمام
  • فضای داخلی ساختمان

 

روش نصب کفپوش ترموود

اجرای کفپوش ترموود ساده است و به سه روش مختلف اجرا می شود. انتخاب روش های مختلف بستگی به محل نصب، نوع قطعات و هزینه نصب دارد. روش های مختلف شامل موارد زیر است:

  • نصب و اجرای کفپوش ترموود با زیرسازی و پیچ نمایان
  • نصب و اجرای کفپوش ترموود با زیرسازی و اتصالات غیرنمایان کلیپس
  • نصب و اجرای کفپوش ترموود بدون زیرسازی، با اتصالات قفلی زیری پلاستیکی

 

نصب کفپوش ترموود با پروفیل زیرسازی 

نصب کفپوش ترموود با زیرسازی در سه مرحله زیرسازی، نصب قطعات و رنگ آمیزی انجام می شود که در ادامه روش اجرای آن معرفی شده است.

 

مرحله اول- زیرسازی

در اجرای کفپوش ترموود ، زیرسازی با پروفیل های فلزی و یا چوبی انجام می شود. در صورت استفاده از زیرسازی چوبی در اجرای کفپوش ترموود ، تایل های کفپوش مستقیما بر روی آن نصب می گردند. بنابراین بهتر است از زیرسازی چوبی در نصب کفپوش ترموود استفاده شود.

در صورت استفاده از زیرسازی فلزی ، پروفیل ها با فاصله های یکسان نصب می شود. سپس روی آن، نصب قوطی های فلزی در سایز ۴۰×۴۰ یا ۵۰×۵۰ با فاصله ۷ سانتی متری از هم، انجام می شود. سطح پروفیل های آهنی باید با رنگ ضد زنگ پوشش داده شود. به دلیل تفاوت ضریب انبساط و انقباض چوب و فلز، نصب ترموود نباید مستقیما بر روی این قوطی ها انجام شود، بلکه باید یک صفحه چوبی با استفاده از پیچ به زیرسازی اولیه متصل گردد. ابعاد مناسب چوب زیرسازی کف ، ۴۰×۵۰ میلیمتر با فاصله ۴۰ سانتیمتر است.

 

قیمت کفپوش ترموود


زیرسازی چوبی کفپوش ترموود

 

مرحله دوم- نصب قطعات ترموود

یکی از اتصالات رایج چوب ترمو به زیرسازی، پیچ استیل است که بدین منظور معمولا از پیچ با ابعاد ۳.۸×۴.۸ میلیمتر استفاده می شود. میخ استیل رزوه شده سرگرد از دیگر اتصالات رایج کفپوش ترموود به زیرسازی است. قطر میخ رزوه ۲.۱ یا ۲.۵ میلیمتر است و در نصب آن از نیل گان استفاده می شود. در این روش اتصالات به صورت نمایان از روی کار دیده می شوند. پیچ یا میخ باید از لبه کار ۳۰ میلیمتر فاصله داشته باشد و تا جای ممکن روی گره های چوب نصب نشود. با توجه به اینکه می توان متناسب با رنگ چوب، پیچ های تیره و روشن تهیه کرد، استفاده از پیچ رایج تر است. علاوه بر این اتصالاتی که با استفاده از پیچ انجام شده اند، استحکام بیشتری نسبت به میخ دارند. به همین دلیل استفاده از میخ در مکان هایی که در معرض باد هستند، کاربرد ندارد و بهتر است از اتصال دوبل استفاده شود.

 

اجرای کفپوش ترمووود


کفپوش ترموود با اتصالات نمایان پیچ

 

در اجرای کفپوش ترموود ، برای اتصالات غیرنمایان از پروفیکس (کلیپس گالوانیزه یا پلاستیکی) استفاده می شود که با پیچ به زیرسازی متصل اند. این روش نصب در نصب ترمووودهایی با ضخامت ۲۵ میلیمتر کارایی دارد. نصب ترمووود با اتصالات مخفی مانند کلیپس ها باعث ایجاد یک درز بین هر شاخه می شود که فاصله آن از ۵ تا ۷ میلیمتر می باشد.

 

اجرای کفپوش چوبی


نصب کفپوش ترموود با اتصالات غیرنمایان کلیپس فلزی

 

نصب کفپوش ترموود بدون نیاز به زیرسازی

در این روش نصب که اغلب روی کفسازی های دیگر مانند سرامیک، موزاییک و... انجام می شود، نیازی به زیرسازی نیست. در واقع زیری پلاستیکی قطعات به عنوان زیرسازی عمل می کند. عموما قطعات این کفپوش ها در طول کوتاهتر هستند و هر زیری سه یا چهار تایل کفپوش را در بر می گیرد. از این نوع کفپوش ترموود عموما به صورت شطرنجی استفاده می شود. اتصالات آن به گونه ای است که زیری پلاستیکی قطعات در هم قفل می شوند. 

 

قیمت کفپوش ترموود


اجرای کفپوش ترمووود بدون زیرسازی

 

دقت شود در این روش قبل از شروع به اجرای کفپوش ترموود ، ناصافی و ناترازی های سطح باید پوشانده شود. حداکثر اختلاف سطح قابل چشم پوشی ۰.۵ سانتیمتر است. رنگ آمیزی ضدزنگ در این روش، مانند روش قبل است که در بالا توضیح داده شد.

 

نصب و اجرای کفپوش چوبی


زیری پلاستکی کفپوش ترموود بدون نیاز به زیرسازی

 

مرحله سوم- رنگ آمیزی قطعات ترموود

چوب های ترمو در برابر شرایط جوی مقاومت بالایی دارند. این مقاومت با پوشش رنگ بر روی آن که باعث جلوگیری از نفوذ اشعه UV آفتاب به داخل چوب و در نتیجه ثبات رنگ چوب می شود، بیشتر خواهد شد.

رنگ ترموود که با هدف حفاظت از چوب استفاده می شود، باید هر چهار سال یک بار تجدید شود. این رنگ ها جذبی هستند و به دو نوع تکنوس و جوتن تقسیم می شوند. رنگ های تکنوس پایه آب و رنگ های جوتن پایه روغنی هستند .

رنگ تکنوس به دلیل واتر بیس (پایه آب) بودنش تا عمق چند میلیمتر در چوب نفوذ می کند. ولی نکته مهم این است که این رنگ طول عمر کمتری دارد و معمولا هر ۳ یا نهایتا ۴ سال باید مجددا رنگ آمیزی شود.

 

هزینه کفپوش ترموود


رنگ آمیزی و نگهداری کفپوش ترمووود

 

رنگ های حلال در روغن در اثر تابش مستقیم آفتاب، پوسته پوسته می شوند و حتی این پوسته ها به مرور سطح ترمووود را از بین می برند؛ به همین دلیل استفاده از این نوع رنگ ها توصیه نمی شود.

لازم به ذکر است که برای اعمال ماده رنگی بر روی سطح ترموود ، از تنظیف استفاده می گردد. در نهایت، ماده شفاف با پایه آب (top coat) که آنتی UV است و باعث ثبات رنگ می شود، روی سطح اسپری می شود.

نکات اجرایی کفپوش ترموود

در اجرای کفپوش ترموود باید به موارد زیر دقت شود.

  • ضخامت تایل نباید کمتر از ۲۰ میلیمتر باشد.
  • حداقل ۸ میلیمتر فاصله بین چوب و زیرسازی به منظور هدایت آب باران باشد.
  • در اجرای کفپوش ترموود ، برای برش عرضی قطعات تایل می توان از اره منبت کاری یا اره مویی دستی استفاده کرد.
  • به منظور سهولت اجرای کفپوش ترموود ، قطعات باید از دیوارهای کناری حدود ۰/۵ سانتی متر فاصله داشته باشند. برای دستیابی به این هدف، از اسپیسر یا فاصله نگه دار استفاده می شود.

 

هزینه اجرای کفپوش ترموود

هزینه اجرای کفپوش ترموود نسبت به طرح ، متغیر بوده و عموما پس از ارائه طرح مشخص می شود. به دلیل کمبود منابع چوبی در ایران و خارجی بودن اکثر محصولات، قیمت کفپوش ترمووود در مقایسه با سایر محصولات کفپوش بالاست.

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما