نمای اچ پی ال (hpl)

نمای اچ پی ال (hpl)

تعداد ارائه دهنده ها

۱۴ ارائه دهنده
intro
comment
bookmark
share

شهر

شهر را مشخص کنید
lift_banner

اجرای نمای اچ پی ال (HPL)

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

phone۰۲۱-۵۴۴۰۶۰۱۲
زیبا آشیان

زیبا آشیان

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۶۶

آلکاس

آلکاس

۳

location

تهران

phone

******۰۲۱۸۸

آریا نمای آترا

آریا نمای آترا

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۶۶

آرمه سازه

آرمه سازه

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۲۲

عمران تجارت فاطر

عمران تجارت فاطر

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۲۲

لوکس کاران

لوکس کاران

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۸۸

وود مستر

وود مستر

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۲۶

آلوسیز

آلوسیز

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۲۲

سالکو

سالکو

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۴۰

پایژه نما بنا

پایژه نما بنا

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۲۶

آریو نما پاسارگاد

آریو نما پاسارگاد

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۷۴

ویدهوپف

ویدهوپف

۳

location

شیراز

phone

******۰۷۱۳۶

آکاد

آکاد

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۲۶

ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

اجرای نمای اچ پی ال (HPL)

 .امروزه اجرای نمای اچ پی ال در ساختمان ها با کاربری های متفاوت رونق گرفته استHPL مخفف High Pressure Laminate ، است که با نام فرمیکا نیز شناخته می شود و از لایه های مختلف کاغذ کرافت که به رزین های ترموست آغشته شده، تحت فشار بالا تولید می شود. در واقع نمای HPL از ترکیب لایه های سلولزی کرافت و رزین های فنولیک به وجود می آید. 

این ترکیب پس از قرار گرفتن در دمای بالای ۱۸۰ درجه سانتی گراد و فشار bar۸۰ تبدیل به صفحات محکم و یکپارچه با مشخصات فنی ویژه می شود. سطح نهایی ورق ها با طرح ها و رنگ های مختلف پوشانده شده و پوشش نهایی ، پوششی ضدخش برای حفاظت از سطح ورق هاست. اجرای نمای اچ پی ال ، به صورت خشک انجام می شود.

 

ویژگی های پانل HPL

ورق اچ پی ال در برابر رطوبت و بخار آب ورقه ورقه نمی شود و ترک نمی خورد و همچنین در حالت غوطه ور در آب، ٪۶ جذب آب دارد. با جذب این مقدار آب، افزایش ضخامتی کمتر از ٪۱۰ خواهد داشت.

ورق اچ پی ال در برابر حرارت و شوک حرارتی مقاوم است و دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد را تحمل می کند. چسب رزین فنولیک در تولید ورق HPL ، این ورق ها را در برابر جریان الکتریسیته مقاوم می کند.

 

 نمای HPL
HPL نمای

 

به دلیل استفاده از چسب رزین ملامین در سطح نهایی ورقHPL  ، این ورق ها در برابر اسیدهای ضعیف مثل باران های اسیدی مقاومند. همچنین وجود این لایه ها باعث مقاومت ورق ها در برابر خش شده است. مقاومت خمشی و قابلیت ارتجاعی ورق اچ پی ال ، سبب مقاوم شدن آنها در برابر ضربه های وارده از جمله فشار باد می شود.

پانل HPL در ضخامت های ۳، ۵، ۸، ۱۲ میلیمتر و یا بیشتر تولید می شود. شایان ذکر است که برای اجرای نمای اچ پی ال ، ضخامت های ۶ تا ۸ میلیمتر پیشنهاد می شود. طول و عرض استاندارد بین المللی ورق HPL ، ۳۰۵۰×۱۳۰۰ و ۲۸۰۰×۱۳۰۰ میلیمتر است. ولی در ایران، در ابعاد مختلف تولید می شود.

قبل از تصمیم به اجرای نمای اچ پی ال بهتر است با ویژگی های پانل HPL آشنا شد.

  • نصب سریع و آسان
  • سبک بودن ورق ها
  • شستشوی آسان
  • محدودیت استفاده پانل ها در سطوح منحنی
  • مقاومت مکانیکی بالا
  • سطوح ضدخش
  • مقاومت بالا در برابر حریق
  • خاصیت آنتی باکتریال و الکترواستاتیک و لک ناپذیری
  • مقاومت رطوبتی
  • مقاومت حرارتی
  • مقاومت در برابر الکتریسیته
  • قابلیت ارتجاعی و چگالی کم و ایمنی در زلزله
  • ثبات رنگ بسیار بالا در برابر نور خورشید
  • مقاومت در برابر اسیدهای ضعیف

 

نمای HPL داخلی و خارجی

علاوه بر تراکم ورق که کیفیت اچ پی ال را نشان می دهد و قابلیت احتراق که باید در خرید محصول به آن دقت شود؛ موارد استفاده ورق در انتخاب نوع محصول اهمیت دارد. روکش نهایی ورق اچ پی ال ، در موارد استفاده از آن تعیین کننده است. ورق HPLINTERIOR ، برای کاربرد داخلی است و در صورت استفاده از آن در نمای خارجی دچار رنگ پریدگی می شود. 

بسته به محل اجرای نمای اچ پی ال ، محصولات مختلفی تولید شده است. به منظور  EXTERIOR کردن ورق های  INTERIOR و استفاده از اچ پی ال در نمای خارجی، از یک لایه ملامینه یا میکروفیلم استفاده می شود که در اصطلاح به آن UV می گویند. اما این کار دوام چندانی در نمای بیرونی ندارد و در برابر نور خورشید و آلودگی آسیب پذیر است و با گذر زمان تیره رنگ می شود. 

روش دیگر  EXTERIORکردن برای HPL استفاده از روش ELECTROBEAM یا پرتودهی می باشد که مقاومت پانل ها را بسیار بالا برده و در برابر نور خورشید و آلودگی تیره نمی شوند.

 

روش های اجرای نمای اچ پی ال (HPL)

در اجرای نمای اچ پی ال ، پانل نمای اچ پی ال را می توان با دستگاه های عادی نجاری برش داد. اما باید حتما از تیغه های مخصوص این کار استفاده شود، پانل ها را می توان به وسیله اره های دیسکی ثابت یا اره های دستی برقی برش داد. اخیرا با بهره گیری از دستگاه های CNC جدید، برش پانل اچ پی ال با طراحی فانتزی در اشکال مختلف جهت استفاده در بالکن و سقف کاذب امکان پذیر گشته است.

در اجرای نمای اچ پی ال ، پانل ها باید با استفاده از مته های سخت سوراخ گردد. به علت ساختار پانل HPL نمی توان آنها را خم کرد. تنها روش نصب در خطوط منحنی، سیستم نصب با پیچ و پرچ نمایان می باشد. 

 

اجرای نمای اچ پی ال (HPL) با پیچ نمایان

در اجرای نمای اچ پی ال ، ورق نمابا پیچ هم رنگ خود به زیرسازی متصل می شود. در این سیستم پانل ها به ستون های عمودی زیرسازی متصل می شوند. شبکه زیرسازی معمولا از قوطی فولادی ۴۰×۴۰ ساخته می شود. 

 

اجرای نمای HPL
با پیچ نمایان HPL نصب نمای  

 

با توجه به اینکه سطح پشت ورق به زیر سازی متصل می شود، باید دو دریچه در قسمت پایین و بالا باز گذاشته شود تا هوا در پشت ورق ها جریان داشته باشد و بدین ترتیب از تغییر شکل ورق ها جلوگیری شود.

 

اجرای نمای اچ پی ال (HPL) به روش هنگ پیچ غیرنمایان

اجرای نمای اچ پی ال ، با سیستم هنگ، یک روش استاندارد و کامل است که با پروفیل های آلومینیومی زیرسازی انجام می شود. ضخامت ورق HPL در این روش باید ۸، ۱۰ و یا ۱۲ میلیمتر باشد. در این سیستم ابتدا سپری به سازه متصل می شود، سپس فریم لامل های عمودی آلومینیومی بر روی سپری های فولادی نصب می گردد. در پشت ورق اچ پی ال به تناسب ابعاد، براکت توسط پیچ متصل می شود و سپس ورق بر روی شاسی یا همان فریم لامل های افقی نصب می شود. توجه شود که در نصب پروفیل های افقی به زیرسازی نما، از پیچ های استیل استفاده گردد.

در اجرای نمای اچ پی ال ، فاصله بین ریل ها نباید از ۶۰ سانتیمتر بیشتر باشد و در هر پانل نسبت به ارتفاع آن باید سه ردیف پروفیل نصب شود. اگر ارتفاع پانل بین ۱۵ الی ۴۰ سانتیمتر باشد، می توان از دو ردیف ریل استفاده کرد. در چنین شرایطی فاصله آکس ریل ها نهایتا باید ۳۰ سانتیمتر باشد.

 

 هزینه اجرای نمای HPL
به روش هنگ HPL نصب نمای

 

قلاب ها با استفاده از پیچ های استیل به پشت پانل HPL پیچ می شود. فاصله بین قلاب ها برای ورق های ۶ میلیمتری ۶۰ سانتیمتر و برای ورق های ۸ میلیمتری ۸۰ سانتیمتر است. در اجرای نمای اچ پی ال ، در هر ردیف حداقل سه قلاب باید استفاده شود.

 

اجرای نمای اچ پی ال (HPL) با چسب غیرنمایان

در اجرای نمای اچ پی ال با چسب از دو نوع چسب پلی اورتان استفاده می شود که به رانرهای آلومینیومی پشت کار چسبانده می شود. این روش برای نصب ورق های ۸ تا ۱۰ میلیمتر مناسب است. 

 

نصب نمای HPL با چسب
با چسب HPL نصب نمای

 

در اجرای نمای اچ پی ال ، روش اجرا با چسب مانند نصب به روش هنگ ، روشی با اتصالات غیرنمایان است که همزمان از دو چسب پلی اورتان مایع و چسب دوطرفه نواری استفاده می شود. استفاده از این چسب ها در اجرای نمای اچ پی ال ، به تخصص کافی نیاز دارد که از چسب های مناسب استفاده شود. این چسب ها معمولا تاریخ مصرف تا دو سال پس از تولید دارند. 

 

هزینه اجرای نمای اچ پی ال (HPL)

در میان روش های اجرای نمای اچ پی ال ، روش هنگ ، روشی هزینه بر نسبت به روش نصب با پیچ و پرچ نمایان است. از لحاظ هزینه مصالح ، نمای اچ پی ال در مقایسه با ورق های ترمووود ارزان تر است. ولی در مقایسه با سایر نماها مانند نمای آجری و برخی نماهای سنگی و سرامیکی گران تر است.

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

مهراب تورانی

سلام چه عواملی رو هزینه تمام شده اجرای نمای پی ال HPL تاثیر داره؟

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما