اجرای سازه CFS

اجرای سازه CFS

تعداد ارائه دهنده ها

۷ ارائه دهنده
intro
comment
bookmark
share

شهر

شهر را مشخص کنید

خدمات مرتبط در عمران مدرن

اجرای سازه CFS

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

phone۰۲۱-۵۴۴۰۶۰۱۲
نیکا سازه

نیکا سازه

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۲۲

آسان کاران کاسپین

آسان کاران کاسپین

۳

location

ساری

phone

******۰۹۱۲۸

سی اف اس مهیار

سی اف اس مهیار

۳

location

تهران

phone

******۰۹۲۱۲

گروه مهندسی دهکده سبز

گروه مهندسی دهکده سبز

۳

location

بندرانزلی

phone

******۰۱۳۳۴

آسرا کو

آسرا کو

۳

location

تهران

phone

******۰۲۱۷۷

گیلانه سازه

گیلانه سازه

۳

location

تهران

phone

******۰۹۱۱۹

ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

اجرای سازه CFS

سازه CFS (Cold Formed Steel) به سازه ای گفته می شود که در اجرای آن از فولاد سرد نورد شده استفاده می گردد. مقاطع سازه در سیستم CFS به شکل C، U و یا Z ساخته می شوند. اتصالات در اجرای سازه CFS به صورت پیچ و مهره ای است. از اولین کاربردهای این سیستم سازه ای می توان به ساخت بیمارستان باپتیست ویرجینیا در سال ۱۹۲۵ میلادی اشاره کرد. رشد جمعیت از یک سو و نیاز به ساخت و ساز بیشتر با سرعت بالاتر از سوی دیگر، بیش از پیش توجهات را به سمت اجرای سازه CFS معطوف کرده است.

 

تفاوت سیستم CFS و LSF

اگرچه LSF (Light Weight Steel Frame) نوعی سازه CFS است و از نظر ظاهری این دو سیستم بسیار مشابه به یکدیگر می باشند، اما در سازه CFS باربری توسط تیرهای فرعی، اصلی و ستون ها انجام می شود. این در حالی است که در سیستم LSF دیوارها باربر بوده و نقش انتقال بار را بر عهده دارند. تعداد طبقات قابل اجرای سازه CFS بیشتر از سیستم LSF می باشد.

تفاوت دیگر این دو سیستم سازه ای در مصالح مصرفی در دیوارچینی است. به طوری که در اجرای سازه CFS می توان از مصالح سنتی همچون بلوک سفالی در دیوارچینی استفاده کرد، اما استفاده از این مصالح در اجرای سیستم LSF توجیه اقتصادی نداشته و بهتر است از گچ برگ برای قسمت داخلی دیوار، پشم سنگ یا پلی استایرن به عنوان عایق وسط دیوار و سمنت برد به عنوان پوشش خارجی دیوار استفاده کرد. به طور کلی به دلیل نوع دیوارچینی در سیستم LSF ، وزن نهایی این سازه کمتر از سازه CFS می باشد. سرعت اجرای سازه CFS بیشتر از سازه LSF است.

 

اجرای سازه CFS

 ساخت سوله با سیستم CFS

 

کاربرد اجرای سازه CFS

یکی از مهم ترین کاربردهای اجرای سازه CFS ، اجرای اضافه طبقه یا اضافه اشکوب می باشد. از آنجایی که این سازه وزن بسیار کمی دارد، از بهترین گزینه ها برای افزایش تعداد طبقات ساختمان محسوب می گردد. اجرای سازه CFS در مناطقی که در معرض حمله حشرات و موریانه هستند، انتخاب مناسبی است.

سرعت اجرای سازه CFS نسبت به اجرای سازه با مصالح سنتی بیشتر بوده و از این رو می توان در پروژه های شهرک سازی (با ساختمان های کوتاه مرتبه) از آن استفاده کرد. در ویلاسازی نیز می توان از این سیستم استفاده کرد. زیرا غالبا ویلا دارای معماری پیچیده بوده و استفاده از این سیستم پیاده سازی این طرح های معماری را فراهم می نماید. در ساخت سوله ها و سازه های صنعتی نیز می توان از اجرای سازه CFS بهره برد.

 

سازه CFS

 اجرای ساختمان با سیستم CFS

 

مزایای اجرای سازه CFS

در اجرای سازه CFS از مقاطع ساخته شده با استیل استفاده می گردد. از این رو در برابر خوردگی و زنگ زدگی مقاومت بالایی دارد. اجرای سازه CFS از سرعت بالایی برخوردار بوده و به دلیل حذف دیوارهای باربر از انعطاف بالاتری در طراحی معماری برخوردار است. دلیل افزایش سرعت اجرای این سازه، انجام مراحل ساخت در کارخانه می باشد. طراحی و ساخت این سازه بدون محدودیت در دهانه امکان پذیر است. از دیگر مزایای اجرای سازه CFS ، کاهش وزن سازه در مقایسه با روش های سنتی اجرای سازه می باشد. اجرای سازه CFS ، کاهش مصرف مصالح و تعداد نیروهای انسانی را سبب می گردد.

 

اجرای سازه CFS

 اجرای سازه CFS

 

اجرای سیستم CFS ، افزایش عمر مفید سازه را در پی دارد. سیستم CFS از مقاومت بالایی در برابر زلزله برخوردار است. اعضای سازه CFS به صورت پیش ساخته بوده و در نتیجه از یکپارچگی و کیفیت بالایی برخوردار می باشند. اجرای سازه CFS کاهش میزان آهن مصرفی را در پی دارد. به طوری که برای یک ساختمان ۳ الی ۴ طبقه میزان آهن مصرفی در حدود ۲۵ تا ۴۰ کیلوگرم در هر متر مربع می باشد؛ این در حالی است که برای اسکلت های متداول فلزی ، میزان آهن مصرفی حدود ۵۵ تا ۷۵ کیلوگرم بر متر مربع است.

 

قیمت سازه CFS

قیمت سازه CFS به عواملی همچون تعداد طبقات، محل پروژه، متراژ کار و نیز قیمت سیستم CFS وابسته است. از دیگر عوامل تاثیرگذار بر اجرای سازه CFS ، اجرت و دستمزد اجرا می باشد. به طور کلی قیمت سازه CFS تفاوت چندانی با سازه LSF ندارد، اما ممکن است به دلیل استفاده از مصالح سنتی در دیوارچینی سازه CFS ، هزینه اجرای آن نسبت به LSF کمی کاهش یابد.

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

زاهد زارع

اجرای سازه CFS چه تفاوتی با اسکلت بتنی داره؟

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما