اجرای دیوار پیش ساخته بتنی

اجرای دیوار پیش ساخته بتنی

تعداد ارائه دهنده ها

۱ ارائه دهنده

توضیحات قیمت

در برآورد هزینه اجرای دیوار پیش ساخته بتنی ، عواملی همچون ضخامت و قیمت خود دیوار، متراژ کار و هزینه نصب مدنظر قرار داده می شود. اجرای دیوار بتنی دارای مزایایی همچون استحکام و طول عمر بالا و افزایش سرعت اجرا است. عمران مدرن ارائه دهنده بهینه ترین قیمت اجرای دیوار پیش ساخته بتنی با بالاترین کیفیت می باشد.
intro
comment
bookmark
share

شهر

شهر را مشخص کنید

خدمات مرتبط در عمران مدرن

اجرای دیوار پیش ساخته بتنی

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

phone۰۲۱۶۲۹۹۹۶۷۵
ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

اجرای دیوار پیش ساخته بتنی

امروزه به دلیل افزایش جمعیت جهان و نیاز روز افزون به ساخت و ساز ، افزایش سرعت اجرا ، از اهمیت بالایی برخوردار است. یکی از مواردی که بدین منظور می توان از آن بهره گرفت، اجرای دیوار پیش ساخته بتنی می باشد. استفاده از این نوع دیوارها به جنگ جهانی دوم باز می گردد. دیوار پیش ساخته بتنی در دو نوع یک رو نما و دو رو نما تولید شده و مورد استفاده قرار می گیرد. اجرای دیوار پیش ساخته بتنی دو رو نما ، موجب کاهش هزینه های مربوط به نماسازی می گردد.

 

اجرای دیوار پیش ساخته بتنی
 اجرای دیوار پیش ساخته بتنی 

 

در ساخت این دیوارها از میله های فولادی استفاده می شود. به کارگیری این میله ها سبب افزایش مقاومت دیوار در برابر وقوع حوادث طبیعی همچون زلزله و طوفان می گردد. دیوارهای پیش ساخته بتنی در ابعاد ، ضخامت و طرح های مختلفی در بازار عرضه می شوند. از اجرای دیوار بتنی پیش ساخته غالبا به منظور حصارچینی محوطه ها استفاده می گردد. از دیگر کابردهای آن می توان به استفاده در ساختمان سازی و نیز در وسط اتوبان ها اشاره نمود. از جمله مزیت های اجرای دیوار پیش ساخته بتنی امکان حک کردن آرم ارگان های مختلف بر روی آن می باشد.

 

هزینه اجرای دیوار پیش ساخته بتنی

هزینه اجرای دیوار پیش ساخته بتنی در درجه اول به قیمت خود دیوار وابسته است. قیمت این دیوار پیش ساخته با توجه به قیمت مصالح مصرفی در ساخت آن تغییر می یابد. از دیگر عوامل موثر بر قیمت اجرای دیوار پیش ساخته بتنی ، دو رو نما و یا یک رو نما بودن دیوار می باشد. متراژ کار نیز بر روی هزینه های تمام شده تاثیرگذار است. قیمت اجرای دیوار بتنی پیش ساخته با طرح سفارشی بیشتر از سایر انواع می باشد. همچنین برند محصول از دیگر عوامل موثر بر هزینه اجرای دیوار بتنی پیش ساخته است. ضخامت دیوار و میزان میلگردهای مصرفی در ساخت آن، تعیین کننده هزینه تمام شده اجرای دیوار بتنی پیش ساخته می باشند.

 

ساخت دیوار پیش ساخته بتنی

در ساخت این دیوارها از سیمان ، آب ، میلگرد ، سنگدانه و مواد افزودنی استفاده می شود. برای ساخت و اجرای دیوار پیش ساخته بتنی از قالب استفاده می گردد. در ابتدا قالب ها را روغن کاری کرده و سپس آرماتورها در درون قالب قرار داده می شوند. به منظور حفظ حداقل پوشش بتن بر روی میلگرد ، از اسپیسر استفاده می گردد. در مرحله بعد، بتن ریزی انجام می شود. پس از اتمام فرآیند بتن ریزی و پرداخت سطح، فرآیند عمل آوری آغاز می گردد. بدین منظور از محفظه بخار و یا حوضچه های آب استفاده می شود. پس از اتمام ساخت دیوار پیش ساخته بتنی ، آنها را به انبار منتقل کرده تا پس از سفارش مشتری به محل مورد نظر انتقال یابند.

 

دیوار پیش ساخته بتنی
دیوار پیش ساخته بتنی طرح دار

 

نحوه اجرای دیوار پیش ساخته بتنی

اولین گام در نحوه اجرای دیوار پیش ساخته بتنی ، بررسی محل اجرا می باشد. در این مرحله، زمین پروژه و نیز محل تردد ماشین آلات مورد بررسی قرار می گیرد. پس از آن محل اجرای فونداسیون با توجه به ابعاد دیوار ، نشانه گذاری شده و در صورت نیاز، به اندازه عمق فونداسیون و بتن مگر حفاری می گردد. بعد از آن، بتن مگر اجرا می شود. ضخامت آن در حدود ۱۰ تا ۱۵ سانتی متر می باشد. سپس فونداسیون بتنی در محل مورد نظر قرار داده می شود. لازم به ذکر است که محل تخلیه دیوارها باید به نحوی باشد که مانعی برای جابجایی وسایل نقلیه نبوده و در عین حال فاصله کمی تا محل اجرای دیوار بتنی پیش ساخته داشته باشد.

مرحله بعدی اجرای دیوار پیش ساخته بتنی ، نصب ستون ها می باشد. پس از شاقول کردن ستون ها، به منظور تثبیت ستون در جای خود، اقدام به بتن ریزی (داخل گلدانی) می نمایند. سپس پانل های پیش ساخته بتنی در بین دو ستون جاگذاری می شوند. برخی از دیوارهای پیش ساخته بتنی که به دیوار پیش ساخته خود ایستا شناخته می شوند، نیازی به اجرای فونداسیون و ستون ندارند. کاربرد اجرای دیوار پیش ساخته بتنی خود ایستا غالبا در وسط اتوبان ها و بزرگراه ها می باشد. این نوع از دیوارها، از سرعت اجرای بالاتری برخوردار می باشند.

 

اجرای دیوار پیش ساخته بتنی
قرار دادن پانل های پیش ساخته بین دو ستون

 

مزایای اجرای دیوار بتنی پیش ساخته

از مهم ترین مزایای اجرای دیوار پیش ساخته بتنی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان نماکاری در دو طرف پانل ها و کاهش هزینه های مربوط به نماسازی
  • استحکام و طول عمر بالا
  • اجرای آسان و سریع
  • قابلیت استفاده مجدد به عنوان دیوار پیش ساخته بتنی دست دوم
  • مقاومت بالا در شرایط جوی مختلف
  • امکان سفارش و ساخت در طرح و ابعاد مختلف
  • هزینه پایین تعمیر و نگهداری
  • امکان حک آرم ارگان ها، سازمان ها، شرکت ها و ... بر روی آن
  • قابلیت اجرای دیوار بتنی پیش ساخته بر روی سطوح شیب دار

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

سیاوش رادمهر

سلام گفته شده که از دیگر عوامل موثر بر قیمت اجرای دیوار پیش ساخته بتنی ، دو رو نما و یا یک رو نما بودن دیوار می باشد دو رو نما و یک رونما بودن دیوار پیش ساخته بتنی به چه معنیه؟

عمران مدرن

سلام. وقت بخیر. یک رو یا دو رو نما بودن دیوار پیش ساخته بتنی به این معنی است که یک سمت از دیوار طرح دار باشد یا اینکه دو سمت از آن

نادر کریمی

سلام در صورت آسیب به دیوار پیش ساخته بتنی امکان ترمیم اون وجود داره یا باید تعویض بشه؟

عمران مدرن

سلام. وقت بخیر. در صورت آسیب دیدگی جزئی امکان ترمیم دیوار پیش ساخته بتنی وجود دارد.

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما