اجاره داربست فلزی

اجاره داربست فلزی

دسته بندی

داربست

تعداد ارائه دهنده ها

۱ ارائه دهنده

توضیحات قیمت

قیمت اجاره داربست فلزی به وزن و ضخامت لوله، ارتفاع، محل نصب، متراژ بغل کار و ... وابسته است. با افزایش ارتفاع از حد مشخص شده در نرخ اتحادیه، به تناسب بر قیمت کرایه داربست فلزی افزوده می شود. هزینه اجاره داربست فلزی به صورت ماهیانه دریافت می گردد.
intro
comment
bookmark
share

شهر

شهر را مشخص کنید

اجاره داربست فلزی

فروشندهمحلشماره تماس
داربستان

داربستان

۵

location

تهران

phone

******۰۹۳۷۱

ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

اجاره داربست فلزی

داربست سازه ای موقت است که به منظور انجام کارهایی همچون تعمیرات، تمیزکاری، ساخت و ساز و ... مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از پرکاربردترین و متداول ترین نوع آن، داربست فلزی می باشد که از لوله های فولادی با قطر ۵ سانتی متر و ضخامت های مختلف تشکیل می شود. این لوله ها با استفاده از بست به یکدیگر مونتاژ می شوند. از مهم ترین مزایای اجاره داربست فلزی می توان به سهولت باز و بسته کردن آن اشاره نمود. همچنین از مقاومت بالایی در برابر آتش برخوردار بوده و استحکام و ماندگاری بالایی دارند. در مقابل، قیمت اجاره داربست فلزی بیشتر از داربست چوبی است.

 

اجاره داربست فلزی
داربست فلزی

 

قیمت اجاره داربست فلزی

عوامل متعددی همچون وزن و ضخامت لوله، محل نصب و ارتفاع بر قیمت اجاره داربست فلزی موثرند. هزینه اجاره داربست فلزی به عوامل مختلفی همچون متراژ، متراژ بغل کارها و مدت اجاره وابسته می باشد. اما غالبا این هزینه به صورت ماهیانه دریافت می شود، به این معنا که شرکت و یا افراد اجاره دهنده آن، بدون توجه به روزهای کاری، هزینه ماهیانه را دریافت می نمایند. داربست فلزی غالبا از فولاد ساخته می شود و در نتیجه قیمت فولاد در بازار بر قیمت آن تاثیر گذار است. علاوه بر این قیمت کرایه داربست فلزی در شهرهای بزرگی همچون تهران با تغییر منطقه، تغییر می یابد.

 

کرایه داربست فلزی

خرید داربست هزینه سنگینی برای سازنده ساختمان دارد، از این رو در اکثر موارد ساختمان سازان و افراد به جای خرید اقدام به کرایه داربست فلزی می نمایند. این امر ضمن کاهش هزینه ها، موجب می گردد تا پس از اتمام کار نیازی به تعبیه مکانی برای نگهداری لوله های داربست نباشد. عموما قیمت اجاره داربست فلزی به صورت حجمی محاسبه می گردد. در واقع با توجه به متراژ لوله و فضای اشغال شده تا ارتفاع مشخص این هزینه محاسبه شده و با افزایش ارتفاع به تناسب به قیمت اجاره داربست فلزی نیز افزوده می شود.

 

اجاره داربست فلزی - آشنایی با اجزا

داربست فلزی از پرکاربردترین تجهیزات ساختمانی و عمرانی در تمام پروژه های ساختمانی است. بنابراین اجاره داربست فلزی در اغلب کارهای ساختمانی به امری اجتناب ناپذیر تبدیل شده است. داربست فلزی از اجزای مختلفی تشکیل می شود که از مهم ترین آنها لوله های داربستی است که خود به انواع مختلفی دسته بندی می شوند. این لوله ها غالبا از جنس فولاد و یا گالوانیزه بوده و به دو صورت درز دار و بدون درز در بازار موجود می باشند. اجزای تشکیل دهنده داربست به شرح زیر می باشند:

ستون

ستون که به آن استاندارد نیز گفته می شود از اصلی ترین اجزا در اجاره داربست فلزی می باشد. استاندارد با هدف انتقال بار به زمین استفاده شده و در زیر آن از صفحات زیر ستون (بین خاک و لوله استاندارد) به منظور پخش و توزیع بار استفاده می گردد. این اعضای لوله ای که حدود ۶ متر طول دارند، به صورت عمودی اجرا شده و حداکثر فاصله آنها از هم معمولا ۲ متر می باشد. استانداردها باید در یک خط مستقیم اجرا شوند. شایان ذکر است که به منظور اضافه کردن طول استانداردها، از بست های برشی استفاده می شود.

 

اجاره داربست فلزی
اجرای لوله های استاندارد در داربست فلزی

 

لوله افقی

لوله های افقی یا Ledger به منظور مهار در جهت طولی و به صورت عمود بر استانداردها اجرا می شوند. در اجاره داربست فلزی ، از این لوله ها برای ایجاد تکیه گاه زیر تخته کار و نیز به منظور جا به جایی در جهت طولی بهره می جویند.

 

اجاره داربست فلزی
نصب Ledger در داربست فلزی  

 

لوله های مهاری

در اجاره داربست فلزی ، برای افزایش استحکام و پایداری از لوله های مهار یا Brace که به صورت قطری نصب می شوند، استفاده می گردد. این عضو قطری با جلوگیری از حرکت داربست موجب افزایش استحکام آن می شود.

 

قیمت داربست فلزی
نصب لوله های مهاری در داربست فلزی

 

لوله زیر تخته ای

لوله های زیر تخته ای نیز به لوله هایی گفته می شود که به منظور ایجاد مکانی برای نصب سکوی کار، به صورت عمود بر دو ستون اجرا می شوند.

 

اجاره داربست فلزی
لوله زیر تخته ای داربست


لوله های عرضی (Putlog)

لوله های عرضی در میان دو لوله افقی داربست نصب می گردند.

سکوی کار

در نصب و اجاره داربست فلزی ، از سکوی کار برای ایجاد فضای مناسب برای کار استفاده می شود. این سکوها فلزی و یا چوبی بوده و باید دارای استحکام و مقاومت کافی در برابر وزن بار و فشارهای وارده باشند.

 

نصب و اجاره داربست فلزی
نصب سکوی کار در داربست فلزی


شمع مایل

در اجاره داربست فلزی و اجرای آن ، به منظور افزایش ایمنی داربست ، از لوله هایی به صورت مایل استفاده می گردد که اصطلاحا به آن شمع گفته می شود. این لوله ها بر روی زمین و یا ساختمان مجاور قرار داده می شوند.

بست

از بست های فولادی برای اتصال لوله ها و اجزای داربست به یکدیگر استفاده می گردد. این بست ها خود به انواع گوناگونی همچون بست لوله زیر تخته ای، بست گردان، بست راست گوشه، بست پله ای، بست خاردار و ... دسته بندی می شوند. از بست گردان برای اتصال یک مهار به ستون یا لوله افقی استفاده می گردد. از بست راست گوشه نیز برای اتصال ستون به لوله افقی استفاده می کنند. بست پله ای در پله و پاگرد استفاده شده و موجب افزایش ایمنی می گردد. از بست های خاردار برای اتصال لوله های دو تکه استفاده می شود. در نصب و اجاره داربست فلزی ، از بست لوله زیر تخته ای به منظور اتصال لوله زیر تخته ای یا لوله های عرضی به لوله افقی سرتاسری استفاده می گردد.

سایر اجزای داربست فلزی

سایر اجزای مورد نیاز برای نصب و اجاره داربست فلزی شامل  قید دیواره درگاهی، پایه قابل تنظیم، میله شکاف دار اتصال، توپی های پلاستیکی، سیم و ... می باشد. از میله شکاف دار اتصال برای طولانی تر کردن لوله های کوتاه استفاده می گردد. همچنین برای تنظیم ارتفاع لوله ها نیز از پایه قابل تنظیم استفاده می شود. به منظور بستن لوله ها به تخته ها از سیم های گالوانیزه مخصوصی استفاده می نمایند. 

در اجاره داربست فلزی ، از قید دیواره درگاهی برای محکم تر نمودن اتصال داربست به ساختمان استفاده می شود. توپی های پلاستیکی نیز که در انتهای لوله های داربست نصب می شوند، به منظور جلوگیری از صدمه دیدن افراد مورد استفاده قرار می گیرند.

 

نصب و اجاره داربست فلزی

نصب و اجاره داربست فلزی امکان کار و دسترسی کارگران به نقاط دشوار و غیر قابل دسترسی را فراهم می نماید. در صورتی که نصب آن به درستی انجام گردد، این سازه از استحکام بالایی برخوردار خواهد بود. 

در نصب و کرایه داربست فلزی باید توجه نمود که در صورت قرار گیری پایه های آن در معابر عمومی باید با استفاده از وسایل موثر از جا به جا شدن و حرکت پایه ها جلوگیری شود. همچنین مطابق بند ۱۲-۷-۲-۵ مقررات ملی ساختمان، اجزای فلزی آن شامل لوله ها، بست ها، پایه ها و چفت ها باید سالم، بدون خوردگی، ترک و عیب باشند. علاوه بر این لوله ها نیز باید مستقیم و بدون خمیدگی باشند.

مطابق بند ۱۲-۷-۲-۴ مقررات ملی ، تخته های چوبی که برای جایگاه داربست مورد استفاده قرار می گیرند باید صاف، بدون هر گونه زائده و برجستگی و عاری از مواد چسبنده و لغزنده باشند. همچنین کلیه تخته های مورد استفاده باید دارای ضخامت یکسان بوده و حداقل دارای ۲۵۰ میلی متر عرض و ۵۰ میلی متر ضخامت باشند. علاوه بر این، تخته ها باید به صورتی کنار هم قرار گرفته و مهاربندی شوند که از جا به جایی آنها جلوگیری شود و مصالح و ابزار از بین آنها به پایین سقوط نکند. در اجاره داربست فلزی باید توجه داشت که حداکثر فاصله تکیه گاه تخته ها باید در کارهای سنگین ۱/۸ متر و در کارهای سبک ۲/۳ متر باشد.

هنگامی که نیاز به نصب داربست در مجاورت خطوط انتقال نیروی برق باشد، این کار باید با رعایت نکات ایمنی انجام گردد. به منظور حفظ ایمنی کارگران، استفاده از کفش ایمنی، کلاه، دستکش، لباس کار راحت و نیز کمربند ایمنی ضروری می باشد.

 

هزینه داربست فلزی
ایمنی داربست فلزی

 

خرید یا اجاره داربست فلزی ؟

برای انجام کارهای ساختمانی می توان اقدام به خرید و یا اجاره داربست فلزی نمود. باید توجه داشت که مقرون به صرفه بودن اجاره و یا خرید داربست با توجه به حجم کار تعیین می گردد. به طور مثال برای افرادی که برای انجام کارهای خود دائما با نصب داربست فلزی سر و کار دارند شاید خرید آن گزینه مناسب تری باشد. در مقابل برای کسانی که تنها قصد دارند ساختمان خود را بسازند، کرایه داربست فلزی گزینه مناسب تری است. اما با این حال با توجه به مشکلاتی همچون تهیه مکان مناسب برای نگهداری داربست بسیاری از افراد اقدام به اجاره داربست فلزی می نمایند.

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۳.۸ از ۵ - از مجموع ۴ رای

نظرات کاربران

آریان آژند

سلام نصب و اجرای داربست فلزی رو همون شرکتی که داربست فلزی رو ازش اجاره کردیم انجام میده یا باید از یه جای دیگه کسی رو بیاریم که اون رو نصب و سرهم کنه!!!

آریان آژند

سلام نصب و اجرای داربست فلزی رو همون شرکتی که داربست فلزی رو ازش اجاره کردیم انجام میده یا باید از یه جای دیگه کسی رو بیاریم که اون رو نصب و سرهم کنه!!!

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما