آب بندی سرویس بهداشتی

آب بندی سرویس بهداشتی

دسته بندی

عایق کاری

تعداد ارائه دهنده ها

۲ ارائه دهنده
intro
comment
bookmark
share

شهر

شهر را مشخص کنید

آب بندی سرویس بهداشتی

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

phone۰۲۱-۵۴۴۰۶۰۱۲
دکتر پایپ

دکتر پایپ

۳

location

تهران

phone

******۰۹۱۹۰

ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

آب بندی سرویس بهداشتی

اجرای آب بندی سرویس بهداشتی به دلیل در معرض بودن دائمی با آب و رطوبت، به منظور جلوگیری از نفوذ آب به طبقات ساختمان، بسیار ضروری است. اما برای جلوگیری از نشت آب از سرویس بهداشتی ، ابتدا لازم است عواملی که باعث بهم خوردن آب بندی سرویس بهداشتی می شوند را شناسایی نمود.


عوامل موثر در نشت آب سرویس بهداشتی 

از عوامل موثر در نشت آب سرویس بهداشتی می توان به استفاده از لوله و اتصالات غیر استاندارد، عدم رعایت نکات فنی در نصب لوله و اتصالات و نبود بست محکم و قوی برای اتصال لوله ها اشاره کرد، به طوری که به مرور زمان و با افزایش شدت جریان آب در لوله ها، لرزش و جابجایی هایی در لوله ایجاد شده که می تواند در نهایت موجب باز شدن و یا جداشدن اتصالات و نشت آب از گوشه های درز گردد.

اجرای عایق بندی غیر اصولی در ایزوگام و قیرگونی نیز یکی دیگر از عوامل موثر در نشت آب سرویس بهداشتی می باشد. به طوری که گاهی قیرگونی کاران با اعمال حرارت زیاد، باعث سوختگی قیر می شوند. همچنین گاهی به دلیل راحتی در اجرا، صرفا از قیر شل استفاده می شود که به سبب روانی زیاد قیر ، بخشی از آن در تماس با مواد شیمیایی و آب گرم، حل شده و وارد لوله های فاضلاب می گردد. لذا پیشنهاد می شود برای جلوگیری از مشکلات مشابه، قیر سفت به همراه قیر شل با نسبت تقریبی 1 به 5 مخلوط گردد.


 آب بندی سرویس بهداشتی
آب بندی سرویس بهداشتی


آب بندی سرویس بهداشتی با مصالح آب بندی و عایق کاری غیر استاندارد و ایجاد سوراخ در ایزوگام و قیرگونی به وسیله مصالح زیرسازی غیر استاندارد، یکی دیگر از عوامل موثر در نشت آب سرویس بهداشتی می باشد.

از طرفی، حرکات سازه ساختمان که ناشی از تنش های حاصل از بارگذاری و باربرداری و یا انبساط و انقباض در ساختمان می باشد و عمدتا در محل اتصالات تیر و ستون ایجاد شده و در نهایت به دیوارها منتقل می گردد، می تواند باعث ایجاد ترک و خارج شدن سرویس بهداشتی از حالت آب بند شود.


روش های آب بندی سرویس بهداشتی

از مصالح و روش های مختلفی جهت آب بندی سرویس بهداشتی استفاده می شود. اما از پرکاربردترین روش ها می توان به استفاده از پودرهای مخصوص بندکشی و استفاده از چسب بندکشی ماستیک اشاره کرد.


استفاده از پودرهای مخصوص بندکشی 

در اولین گام از آب بندی سرویس بهداشتی ، برای رسیدن به نتیجه بهتر، بین درزها تا حد ممکن از هر گونه مصالح، آلودگی و چربی پاک می گردد. سپس برای بندکشی کف توالت و حمام ، ابتدا پودر بندکشی به مقدار مورد نیاز با چسب آب بندی و یا عایق های پلیمری مخلوط می گردد. سپس خمیر ایجاد شده با ماله یا کاردک و با زاویه ۴۵ درجه در بین درزهای خالی کاشی و سرامیک کشیده می شود. در انتها نیز با استفاده از دستمال نرم و ابر پارچه ای مرطوب، سطح بندکشی صاف و یک دست می گردد. 

از طرفی پیشنهاد می شود که کنج اتصال دیوار به کف نیز به صورت ماهیچه ای تا ضخامت حداقل ۵ میلی متر بندکشی گردد. 


آب بندی کف سرویس
آب بندی سرویس بهداشتی با پودر بندکشی


استفاده از چسب بندکشی ماستیک 

ماستیک ، یک چسب ساختمانی با کیفیت است که معمولا برای اتصال کاشی و سرامیک کف ، درز انبساطی بتن ، آسفالت و... استفاده می شود. از ویژگی های چسب ماستیک می توان به چسبندگی زیاد ، ضد آب بودن ، مقاومت در برابر تغییر شکل و دوام و طول عمر مناسب آن اشاره کرد.

لذا یک روش دیگر جهت آب بندی سرویس بهداشتی ، استفاده از چسب بندکشی ماستیک است که در انواع مختلف نظیر پلی یورتان ، پلی سولفاید ، قیری ، سیلیکونی و... عرضه می شود. 

البته قوی ترین و پر کابرد ترین نوع ماستیک ها ، پلی یورتان است. ماستیک های پلی یورتان به صورت تک جزئی بر پایه رزین پلی یورتان طراحی شده اند. این نوع از ماستیک با مقاومت بالا در برابر نور خورشید و با دوام عالی در برابر اشعه UV، به سرعت نیز خشک می شود.

اما روش اجرای آب بندی با چسب ماستیک به این صورت است که ابتدا محل بندکشی از هرگونه آلودگی و چربی پاک می گردد. سپس چسب در داخل فشنگی قرار می گیرد و با استفاده از فشار دست، به صورت یکنواخت بر روی محل درزها کشیده می شود. در انتها نیز با استفاده از محلول آب و مقداری مایع ظرفشویی، سطح چسب ، صاف و یک دست می گردد. 


چسب ماستیک
آب بندی سرویس بهداشتی با چسب ماستیک


قیمت آب بندی سرویس بهداشتی

از مهترین عوامل موثر بر قیمت آب بندی سرویس بهداشتی می توان به روش آب بندی انتخاب شده و بر حسب آن، قیمت مواد آب بندی و دستمزد تکنسین مربوطه اشاره کرد. البته لازم به ذکر است که هزینه آب بندی سرویس بهداشتی در مقایسه با خسارات و پیامدهای ناشی از نشت آب از سرویس بهداشتی به طبقات، بسیار ناچیز می باشد. 

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما