میلگرد ساده 170

میلگرد ساده 170

دسته بندی

میلگرد ساده

تعداد ارائه دهنده ها

۲ ارائه دهنده

بازه قیمت

از ۳۰۹۰۰ تومان تا ۳۰۹۰۰ تومان

توضیحات قیمت

قیمت میلگرد ساده ۱۷۰ به قیمت مواد خام اولیه، قیمت جهانی فولاد، نوسانات نرخ ارز و میزان عرضه و تقاضا وابسته می باشد. علاوه بر این قیمت میلگرد ۱۷۰ ساده برندهای مختلف با یکدیگر متفاوت است. قیمت میلگرد ساده 170 غالبا به صورت کیلویی ارائه می گردد.
intro
comment
bookmark
share

filterفیلتر کردن پیشنهادات


شهر

شهر را مشخص کنید

برند

برند را مشخص کنید

میلگرد ۱۷۰ ساده نوین متین

فروشندهشماره تماستحویلواحد قیمت(تومان)بروزرسانی
عمران مدرن

عمران مدرن

phone۰۲۱-۵۴۴۰۶۰۱۲

location

کیلوگرم

۱۹,۸۰۰

امروز

آهنگر

آهنگر

phone

******۰۹۹۸۱

location

کارخانه

کیلوگرم

۱۹,۹۰۰

۱۷ شهریور ۱۴۰۱

ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

قیمت میلگرد ساده ۱۷۰

میلگرد ساده ۱۷۰ (S240) میلگردی صاف، بدون آج و توپر است. در واقع به میلگردهایی که آج نداشته باشند، میلگرد ساده گفته می شود. میلگردها به دو دسته کلی ساده و آج دار تقسیم بندی می شوند. در تولید میلگرد آجدار باید از فولاد کاملا نرم استفاده کرد. اما برای تولید میلگرد ساده 170 و سایر میلگردهای ساده به شرط تطبیق کلیه ویژگی های میلگرد با ضوابط استاندارد ملی شماره ۳۱۳۲، می توان از فولاد نیمه آرام نیز استفاده کرد. 

از تفاوت های میلگرد ساده و میلگرد آجدار می توان به تفاوت در شکل ظاهری، استحکام و کاربرد آنها اشاره کرد. تولید میلگردهای ساده از مقاطع فولادی مانند تیرآهن، ریل راه آهن، ورق و ضایعات آنها مجاز نمی باشد. همچنین تولید میلگرد از هر نوع ماده اولیه که سوابق متالوژیکی مشخصی نداشته باشد مجاز نیست.

 

میلگرد ساده ۱۷۰
میلگرد ساده ۱۷۰

 

تولید میلگرد ساده ۱۷۰

برای تولید میلگرد ساده ۱۷۰ و سایر میلگردهای ساده ، ابتدا شمش ها را در ردیف های مشخص قرار داده و وارد کوره ای با حرارت بالا می نمایند. دمای این کوره ها حدود ۱۱۰۰ درجه سانتی گراد است. این شمش ها با دمای بالا و به کمک جریان های گردابی برای نورد آماده می شوند. شمش ها پس از رسیدن به دمای مورد نظر، روی رول ها قرار گرفته و به طرف مرحله رافینگ هدایت می شوند.

مرحله رافینگ در تولید میلگرد ساده ۱۷۰ در سه گام از قطر شمش ها کاسته و به طول آن می افزاید. پس از آن میلگردها را در طول های مورد نظر برش می زنند. میلگردها بر اساس استاندارد مشخص شده، برش داده می شوند.

 

ویژگی های میلگرد ساده

میلگردهای ساده با استاندارد A1 تولید می شوند. قابلیت جوش پذیری این میلگردها بالا است. میلگرد ساده ۱۷۰ ، دارای قطر اسمی ۱۷۰ میلی متر می باشد. میزان کربن مصرفی در ساخت میلگرد ساده 170 و سایر میلگردهای ساده ، کمتر از میلگرد آجدار است. به همین دلیل استحکام آن کمتر از میلگرد آجدار می باشد. سایر مشخصات میلگردهای ساده به شرح زیر می باشد:

 

جدول ۱- ترکیب شیمیایی مذاب ریخته گری میلگرد ساده (حداکثر مقادیر بر حسب درصد جرمی)

طبقه بندی

علامت مشخصه

کربن

سیلیسیوم

منگنز

فسفر

گوگرد

نیتروژن

حداکثر کربن معادل

ساده

س ۲۴۰

۰/۲۲

۰/۵۵

۰/۷۵

۰/۰۵۰

۰/۰۵۰

 

مشخصات مکانیکی میلگرد ساده

علامت مشخصه میلگرد ساده ، س ۲۴۰ است. حداقل استحکام تسلیم بالایی این میلگردها باید برابر با ۲۴۰ نیوتن بر میلی متر مربع باشد. حداقل استحکام کششی نیز باید برابر با ۳۶۰ نیوتن بر میلی متر مربع باشد. مقاومت کششی عبارت است از بیشترین نیروی کششی که میلگرد می تواند قبل از شکستن تحمل کند. تنش تسلیم نیز عبارت است از حداکثر نیرویی که به میلگرد وارد می شود بدون اینکه میلگرد دچار تغییر شکل دائمی شود.

 

میلگرد ساده 170
تولید میلگرد ساده 170

 

کاربرد میلگرد ساده ۱۷۰

به طور کلی نقش میلگرد ساده در بتن، جبران مقاومت کششی پایین بتن است. اتصال میلگردهای ساده با بتن کمتر از میلگردهای آجدار است. عمده کاربرد میلگرد ساده ۱۷۰ در صنعت بوده و از آن برای ساخت میخ، پیچ و مهره، اتصالات و ماشین آلات استفاده می شود. این میلگردها در ساخت مفتول نیز قابل استفاده می باشند.

 

قیمت میلگرد ساده 170

 قیمت میلگرد ساده ۱۷۰ وابسته به عوامل متعددی است. یکی از این عوامل قیمت مواد خام اولیه مورد نیاز برای ساخت آن می باشد. نوسانات ارز نیز بر قیمت روز میلگرد ساده ۱۷۰ موثر است. از دیگر عوامل تاثیرگذار بر قیمت روز میلگرد ساده 170 می توان به قیمت جهانی فولاد، قیمت مواد اولیه مصرفی در ساخت و نیز متناسب نبودن میزان عرضه و تقاضا اشاره کرد. در صورتی که تقاضا بیشتر از میزان عرضه میلگرد باشد، قیمت میلگرد ساده 170 افزایش می یابد.

قیمت برندهای مختلف میلگرد ساده ۱۷۰ با یکدیگر فرق دارد. به طور مثال قیمت میلگرد ساده ۱۷۰ نوین متین در خرداد ۱۴۰۳ ، حدود ۲۰۱۸۰ تومان بوده است. به طور کلی قیمت میلگرد ساده کمتر از نوع آجدار آن است. چون کربن کمتری در ساخت آن مصرف شده و استحکام کمتری دارد.

 

میلگرد ساده ۱۷۰
میلگرد بدون آج ۱۷۰

 

خرید میلگرد ساده ۱۷۰

میلگردهای ساده مشمول استاندارد ۳۱۳۲ ، الزامی جهت نشانه گذاری ندارند. در صورت توافق میان تولید کننده و خریدار امکان نشانه گذاری وجود خواهد داشت. در هنگام خرید میلگرد ساده ، باید توجه داشت که بسته دارای حداقل یک پلاک مشخصات فلزی (یا هر پلاک مقاوم دیگر) باشند و اطلاعات زیر بر روی آن درج شده باشد:

  • نام و علامت تجاری شرکت تولید کننده میلگرد
  • علامت مشخصه میلگرد
  • قطر اسمی بر حسب میلی متر
  • شماره ذوب یا شماره ردیابی مرتبط با گزارش آزمون بسته
  • طول میلگرد
  • نام کشور تولید کننده
  • وزن بسته بر حسب کیلوگرم

کلیه میلگردهای ساده تا قطر ۱۶ میلی متر به صورت شاخه با طول های مساوی یا کلاف و بالاتر از ۱۶ میلی متر فقط به صورت شاخه با طول های مساوی دسته بندی می شود. به عبارت دیگر میلگرد ساده ۱۷۰ به صورت شاخه مستقیم با طول های مساوی بسته بندی می شود.

برای خرید میلگرد ساده ۱۷۰ در احجام بالا بهتر است که از کارخانه اقدام به تهیه آن نمود. زیرا خرید مستقیم از کارخانه مقرون به صرفه تر است. اما باید توجه نمود که خرید از کارخانه دارای محدودیت ها و مشکلاتی همچون امکان عدم عرضه روزانه، محدودیت در حداقل میزان خرید، مسافت بیشتر ارسال و ... می باشد. در حجم های کم، خرید از بنگاه های فروش میلگرد ساده ۱۷۰ ، گزینه مناسب تری است. زیرا محدودیتی در حداقل میزان خرید وجود نداشته و مسافت و به تبع آن هزینه ارسال بار کمتر است.

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما