ماسه کفی (بنایی)

ماسه کفی (بنایی)

دسته بندی

شن و ماسه

تعداد ارائه دهنده ها

۸ ارائه دهنده

توضیحات قیمت

قیمت ماسه کفی به نوع خرید آن وابسته است. قیمت عمده فروشی ماسه کفی از قیمت خرده فروشی آن کمتر است. قیمت ماسه کفی تولید کارخانه های مختلف، ممکن است با توجه به تفاوت در کیفیت آنها با یکدیگر متفاوت باشد. قیمت ماسه کفی غالبا به ازای هر تن اعلام می گردد.
intro
comment
bookmark
share

filterفیلتر کردن پیشنهادات


شهر

شهر را مشخص کنید

heblex_banner

ماسه کفی (بنایی)

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

فروشگاه مصالح ساختمانی یوسفی

فروشگاه مصالح ساختمانی یوسفی

۴

تهران

phone

******۰۹۱۹۵

مصالح ساختمانی مهروانی

مصالح ساختمانی مهروانی

۴

تهران

phone

******۰۹۱۲۸

مصالح ساختمانی زندی

مصالح ساختمانی زندی

۴

تهران

phone

******۰۹۱۲۲

مصالح ساختمانی بابایی

مصالح ساختمانی بابایی

۴

تهران

phone

******۰۹۱۴۶

مصالح ساختمانی جعفرزاده

مصالح ساختمانی جعفرزاده

۴

تهران

phone

******۰۹۱۴۶

فروشگاه مصالح رسولی

فروشگاه مصالح رسولی

۴

تهران

phone

******۰۹۱۲۳

شن و ماسه ضرغامی

شن و ماسه ضرغامی

۴

تهران

phone

******۰۹۲۲۸

ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

ماسه کفی (بنایی)

ماسه کفی را به نام ماسه ملاتی یا ماسه خاکدار و یا ماسه بنایی نیز می‌شناسند. همانطور که از نامش پیداست، ماسه‌ای است که با خاک مخلوط شده است. وجود خاک باعث میشود در کارهای شیب بندی کف و سیمانکاری حرکت شمشه و کروم گیری راحتر شود و به راحتی شیب دلخواه را به ملات بدهیم. البته باید توجه شود خاک این نوع ماسه هم از ۴ درصد بیشتر نشود.

فرآیند تولید این نوع ماسه بدین صورت است که ماسه طبیعی پس از خروج از سرندها و شسته شدن توسط کلاسیفایرها وارد دستگاه رطوبت گیر و خشک کن شده و سرند میگردد. علاوه بر آن مقدار مواد ریزدانه بصورت پاششی از هیدروسیکلون بروی مصالح در حال سرند پاشیده می شود که در این حالت ماسه نرم تر و با مقدار ریزدانه بیشتر تولید می گردد.

 

ماسه کفی شسته مناسب بنایی

این ماسه از تکه های سنگ های درشت تر تشکیل شده است. در این نوع ماسه ها ابتدا، باید نوع سنگ در آنها مشخص شود و سپس با توجه به سایزی که دارند دسته بندی شوند. برای اینکه این ماسه ها به صورت یکسان دسته بندی شوند در الک های مخصوص قرار می گیرند و با توجه به نیاز افراد عرضه می شوند. ماسه های شکسته معمولا در سایز هایی مانند چهار تا هشت میلی متر وجود دارند. ماسه کفی شکسته همان ماسه های شکسته هستند که دارای خاک هستند و برای قسمت هایی که وجود خاک تاثیری بر روی روند کاری ندارد مناسب می باشند. این ماسه برای دیوارهای غیر باربر استفاده می شود و حتی به دلیل ویژگی های خاصی که دارد، یکی از مزیت های استفاده در این نوع از دیوارها محسوب می شود.

 

خرید ماسه کفی با کیفیت

ماسه کفی با کیفیت باید دارای دانه بندی یکنواخت باشد. با کارشناسان عمران مدرن تماس بگیرید تا برترین تولید کنندگان ماسه کفی در ایران به شما معرفی شوند. امکان تحویل به روز ماسه کفی بنایی وجود دارد.

 

فروش ماسه کفی

تیم ما تولید کنندگان برتر ماسه کفی در ایران را به شما معرفی خواهند کرد. فروش هم به وسیله خاور و هم به صورت نیسانی خواهد بود.

 

قیمت ماسه کفی

ماسه در کارخانه دانه بندی شده و شسته شده و با عناوین مختلف عرضه میگردد که هر کدام برای ساختن ملاتی بخصوص کاربرد دارد. مثلا در کار تولید بلوک از ماسه 08 استفاده میکنیم که ریزدانه های آن بزرگتر از انواع ماسه های دیگر (مثلا ماسه کفی) میباشد که برای بنایی و سیمانکاری استفاده میگردد. برای استعلام قیمت ماسه کفی با کارشناسان عمران مدرن تماس بگیرید.

 

ماسه کفی چیست ؟

ماسه طبیعی کفی طی چند فرایند تولید میشود. بدین صورت که در ابتدا ماسه پس از الک شدن و شسته شدن وارد دستگاه رطوبت گیر و خشک کن شده و الک میشوند و مقداری مواد ریز دانه نیز بر روی مصالح می پاشند و ماسه حالتی نرم تر پیدا میکند.

تفاوت ماسه کفی یا بنایی با ماسه طبیعی در میزان خاک موجود در ترکیب آن است. میزان خاک موجود در ماسه کفی بیشتر بوده و همین امر موجب شکل پذیری بیشتر آن گشته است. یکی از مزایای وجود خاک راحتی در کارهای بنایی نظیر شیب بندی کف و ... می باشد زیرا که موجب راحتی حرکت شمشه و کروم در حین کار می گردد. البته باید به این نکته توجه کرد که میزان خاک موجود در ماسه نباید بیشتر از 4 درصد بشود. اگر میزان خاک موجود در ماسه بیشتر از این مقدار شود میزان مقاومت نهایی ملات بنایی کاهش می یابد و برای مکان هایی که به مقاومت بالا نیاز دارد، مناسب نمی باشد.

 

کاربرد ماسه کفی (بنایی)

  • بتن ریزی کف
  • ملات بنایی
  • سفت کاری
  • نازک کاری
  • سرامیک کاری

 

مشخصات ماسه کفی (بنایی)

دانه بندی ماسه کفی 6-0 میلی متر است. دانه ها تیز گوشه هستند. ماسه کفی دارای مقادیری خاک است. وجود خاک بیشتر در ماسه کفی مزایا و معایب خود را دارد. وجود خاک باعث کاهش مقاومت شده و بنابراین برای جاهایی که مقاوت ترکیب ماسه و سیمان مهم است مناسب نمی باشد از طرفی وجود خاک در ماسه باعث می شود که چسبندگی ابتدایی بیشتر باشد و نیاز به مصرف سیمان کمتری است. ویژگی فوق در کاربردهای خاص مانند ملات ماسه سیمان دیوارهای غیر باربر به عنوان یک مزیت محسوب می شود.

 

ماسه چیست و انواع آن کدامند؟

به سنگریزه های کوچکتر از شن گفته میشود که در ساخت و ساز تقریبا تمام بناهای فعلی از آن استفاده میگردد. همچنین برای ساخت بسیاری از مصالح ساختمانی اعم از بلوک سیمانی ماسه ای و کول چاه و جدول و دال بلوک و کلا تمام محصولات بتنی که متریال اصلی آنها ماسه میباشد استفاده میگردد. بخصوص بلوک سیمانی ماسه ای یا همان بلوک باغی که در واقع ماسه متریال اصلی بلوک سیمانی ماسه ای میباشد و هم چنین انواع ملاط های ساختمانی و همینطور یکی از مواد اصلی بتن آماده جهت ساخت اسکلت بتنی ، ماسه می باشد البته بتن از شن نیز تشکیل میگردد که در جای خود به شرح آن نیز میپردازیم.

 

ماسه ملات کفی

ماسه مصرفی در ملات ماسه آهک باید بیشتر خاکی باشد. این نوع ماسه که به آن ماسه کفی می‌گویند از بستر رودخانه به دست می‌آید آهک مورد نیاز در این نوع ملات در حدود ۳۰۰ الی ۴۰۰ کیلوگرم آهک در متر مکعب ماسه است این ملات بیشتر برای آجر چینی به کار می‌رود ملات ماسه آهک به دو شکل تهیه می‌شود.

 

ماسه و آهک کفی

آهک شکفته شده با ماسه به نسبت معلوم مخلوط شده و سپس آخوره می‌شود و بدان آب اضافه می‌گردد و با ورز دادن ملات ماسه آهک تهیه می‌شود. شیره آهک وارد آخوره ماسه آهک شده به آن آب اضافه می‌شود و ورز کامل گرفته تا ملات ماسه آهک به دست آید؛ که این روش کاملاً اصولی بوده و ملاتی ممزوج به وجود می‌آید.

 

اضافه کردن آهک به ملات

به‌طور کلی از ورز دادن کامل آن ملاتی به صورت عسلی به دست می‌آید. بدیهی است مقدار آهک بایستی در حد متناسب باشد. زیرا آهک اضافی باعث پوک شدن ملات به مرور زمان خصوصاً در اقلیم های خشک و گرم می‌شود. مقدار آهک برای هر متر مکعب ۲۵۰ کیلوگرم یا به نسبت یک بر چهار که اصطلاحاً پرمایه گفته می‌شود، خواهد بود.

 

ماسه کفی ملات دیوارچینی

 این ملات با رعایت آجرهای آبخوره شده جهت رجهای کرسی چینی، دیوارهای آجری، مجاری آب، حوضچه ها، حوض های آب و آب‌انبارها در قسمتهایی که احتمال اثر رطوبت و نفوذ آب وجود داشته باشد، با رعایت دوغاب ریزی روی رجها و آب‌بندی کردن آن‌ها به شکل رج به رج به کار می‌رود. همچنین در سنگ کاری و فرش کفهای مرطوب به عنوان ملات و در پی سازی و مواد مشابه کاربرد فراوان داشته و دارد. فرق ملات گل آهک و ماسه آهک در این بوده که در ملات گل آهک به علت عدم وجود دانه‌های ریز و درشت احتمال خرد شدن ملات در زیر رجها و نیروهای فشاری وجود داشته، در صورتی که در ملات ماسه آهک خطر ترک و خرد شدن ملات وجود ندارد.

 

ملات کفی ماسه آهک

از ویژگی‌های ملات ماسه آهک دانه بندی ریزدانه ماسه‌ها می‌باشد که با رعایت آن ملاتی مرغوب به وجود خواهد آمد. خودگیری مراحل اولیه این ملات پس از ۱۲ تا ۲۴ ساعت بوده و مرحله دوم تا ۲۸ روز و خودگیری نهایی در مقابل رطوبت بعد از سال‌ها و با فعل و انفعالات شیمیایی کربنات کلسیم و جذب گاز انیدریک کربنیک از هوا می‌باشد تا به حالت اول برگردد و جسم را به وجود آورد. Ca(OH)2 + CO2 = CaCo3 + H2O این ملات آبی بوده از این رو در روزهای اول ترکیب به‌طور مصنوعی به آن آب پاشیده می‌شود تا خودگیری خود را دنبال کرده و اصطلاحاً سوخته یا پوک نشود. چنانچه نوع دانه بندی مرغوب و مقدار آهک و آب کافی باشد، برای ملات ۲۸ روزه تاب فشاری در حدود 60 Kg/Cm2 خواهد بود.

 

نسبت اختلاط ملات سیمان ماسه کفی

نسبت اختلاط ملات ماسه سیمان ۱ به ۵ در نهایت ماسه کفی بنایی را ایجاد خواهد کرد. برای تولید ماسه کفی مناسب لازم است نسبت‌ها و دانه بندی به دقت رعایت شود. در ادامه انواع نسبت های اختلاط را مرور میکنیم:

 

ملات ماسه-سیمان نسبت ۱ به ۳

همانطور که در تیتر هم گفته شد در ملات نوع اول، شما ترکیبی از سیمان و ماسه به نسبت ۱ به ۳ را خواهید داشت. در این نوع از ملات می توان گفت که حداقل مقاومت فشاری ۲۸ روزه برابر با ۲۲۰ کیلوگرم بر سانتیمتر مربع می باشد. به عبارتی برای هر ۲۸۵ کیلوگرم از سیمان نیاز به ۰٫۹۹ متر مکعب ماسه است. سپس ما ترکیب این دو ماده را درون دستگاه یا به صورت دستی با ۲۵۸ لیتر آب مخلوط می کنیم تا ملات ۱ به ۳ سیمان و ماسه آماده شود.

کاربرد ملات ماسه سیمان ۱ به ۳

از این نوع ملات بیشتر برای سطوحی مورد استفاده می شود که زیر بار ترافیک سنگین هستند. از کاربردهای این نوع ملات می توان به بند کشی آجر نما اشاره نمود.

نسبت اختلاط ملات ماسه-سیمان ۱ به ۴

در ملات ماسه سیمان نوع ۲ به ازای هر ۱ واحد سیمان ۴ واحد ماسه و میزان مشخصی آب اضافه می شود. به عبارت دیگر نحوه ایجاد ملات ماسه سیمان نوع دوم به این صورت است که ابتدا ۲۸۵ کیلوگرم سیمان را در دستگاه مکانیکی یا به صورت دستی با ۰٫۹۹ متر مکعب ماسه مخلوط می کنیم. سپس به مصالح ترکیبی ۲۶۰ لیتر آب اضافه می نماییم تا یک ملات ۱ به ۴ یک دست حاصل گردد.

لازم به ذکر است که حداقل مقاومت فشاری ۲۸ روزه برای این ملات در حدود ۱۳۵ کیلوگرم بر سانتیمتر مربع است. بنابراین نسبت به ملات نوع یک از مقاوت کمتری برخوردار می باشد.

کاربرد ملات ماسه سیمان ۱ به ۴

این نسبت از ملات بیشتر مورد استفاده در کارهای بنایی است و بیشتر برای روسازی ساختمان و بندکشی آجر نما استفاده می شود.

نسبت اختلاط ملات ماسه-سیمان ۱ به ۵

در این نوع از ترکیب ماسه و سنگ از اختلاط ۱ واحد سیمان و ۵ واحد ماسه به همراه میزان مشخصی آب استفاده می شود. به عبارتی می توان گفت به ازای هر ۲۲۵ کیلوگرم سیمان باید ۱٫۰۰ متر مکعب ماسه مورد استفاده قرار گیرد و سپس مواد ترکیب شده را با ۲۶۲ لیتر آب مخلوط می نماییم.

لازم به ذکر است که حداقل مقاومت فشاری ملات ۱ به ۵، ۲۸ روزه حدود ۴۰ کیلوگرم بر سانتیمتر مربع می باشد.

کاربرد ملات ماسه سیمان ۱ به ۵

یک نکته بسیار مهم در این نسبت از ملات این است که این نوع ملات به دو شکل تهیه می شود.

 

مخلوط سیمان با ماسه شسته

مخلوط سیمان با ماسه خاکی (ماسه کفی)

اما تفکیک به دو دسته مختلف در ملات نوع سوم و استفاده از دو نوع ماسه به دلیل کاربرد هر کدام از این انواع است.

برای کارهایی که در آن تقسیم و انتقال نیروی زیادی اتفاق نمی افتد مثل فرش کف یا موزاییک می توان از میزان چسبندگی کمتری استفاده نمود بنابراین استفاده از ماسه خاکی نیز صحیح می باشد. اما در کارهایی با انتقال نیروی بیشتر نیاز به ترکیب ماسه شسته داریم.

ملات ماسه سیمان ۱ به ۶

ملات ماسه و سیمان نوع چهارم با اختلاط ۱ به ۶ که مقدار سیمان به کار رفته در آن ۱ واحد و مقدار ماسه در آن ۶ واحد است با ترکیب ۲۰۰ کیلوگرم سیمان با ۱٫۰۳۳ متر مکعب ماسه و اضافه نمودن ۲۶۵ لیتر آب به دست می آید.

حداقل مقاومت فشاری ۲۸ روزه ملات ۱ به ۶ حدود ۴۰ کیلوگرم بر سانتیمتر مربع است.

ملات نوع چهارم مقاومت فشاری کمتری نسبت به سایر مدل ها یا تیپ ها دارد اما توجه داشته باشید که این ملات در بسیاری از قسمت های ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد و نسبت به سه نوع قبلی کاربرد بیشتری در پروژه های ساختمانی دارد.

لازم به ذکر است برای بهبود کیفیت این ملات و سایر ملات های ماسه سیمان، آن ها را با استفاده از مخلوط کننده های الکترونیکی تولید کنید.

کاربرد ملات ماسه سیمان ۱ به ۶

از این ملات می توان در بخش گسترده ای از کارهای ساختمانی استفاده نمود.

 

استانداردهای ملی ماسه کفی

  • استاندارد ملی شماره 299 :ماسه برای ملات سیمانی
  • استاندارد ملی شماره 302: سنگدانه های بتن -ویژگی ها

 

تفاوت ماسه کفی و ماسه رودخانه

ماسه های رودخانه ای به علت طبیعی بودن به راحتی در دسترس و مورد استخراج قرار می گیرند. این نوع از ماسه ها به علت شکل هندسی خود، به راحتی در ملات ها جای میگیرند.

 

ماسه رودخانه گرد

سنگ ها در افت و خیز جریان آب با یکدیگر تماس برقرار نموده و به اصطلاح روی یکدیگر می غلتند. غلتیدن ماسه ها بر روی یکدیگر فرآیند سایش را ایجاد کرده و این روند آنقدر ادامه دار می شود تا ماسه ها به طور کامل از هر زاویه تیز گوشه بودن خود را از دست می دهند و نوع باقی مانده، نوع خاصی با شکل هندسی گرد گونه خواهد بود.

قابل ذکر است که ماسه طبیعی به علت وجود مقادیری از خاک رس، ماسه مناسبی برای تولید بتن نمی باشد. خاک رس خاصیت مکندگی آب را در حدود 8 برابر وزن خود دارد و این امر می تواند آب بتن را خشک نموده و مقاومت آن را تا حد زیادی پائین بیاورد.

موضوع دیگر آنکه دانه های رس موجود در ماسه طبیعی، دور شن و ماسه را گرفته و مانع از تماس آن با سیمان می شوند.

ماسه طبیعی به شرطی برای تولید ملات مناسب است که تنها دارای 3 درصد وزنی خاک رس باشد. می دانیم که بالای 30 درصد از حجم بتن را شن و ماسه تشکیل می دهد. جدای از بتن، در بسیاری از قسمت های صنعت ساختمان سازی به صورت مستقیم و غیر مستقیم از انواع شن و ماسه استفاده می شود. همانطور که می دانید در تولید انواع ملات های آماده بنایی و ملات های مورد استفاده برای چینش آجر نیز از ماسه ها استفاده می شود. بنابراین استفاده به جا و صحیح از ماسه ها موضوعیست که بسیار مورد اهمیت است.

در بسیاری از پروژه های ساختمانی،عدم استفاده صحیح از ماسه ها به کرات خساراتی را به سازه و به طور کلی ساختمان وارد نموده است. بطور مثال، برای تولید بتن نمی توان از همان ماسه ای که در پروسه دیوارچینی ساختمان استفاده شده است، استفاده کرد.عموما برای دیوار چینی ساختمان از ماسه خاک دار استفاده می شود. این نوع از ماسه درصد خاک بالایی دارد. حال در نظر داشته باشید که خاک موجود در ماسه مقاومت بتن را تا حد زیاد و محسوسی کاهش می دهد. بنابراین گاها تشخیص غلط نوع ماسه به کار رفته در قسمت های مختلف می تواند خساراتی را به پروژه وارد نماید.

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما