سیم بکسل آسانسور

سیم بکسل آسانسور

دسته بندی

قطعات آسانسور

تعداد ارائه دهنده ها

۵ ارائه دهنده
intro
comment
bookmark
share

filterفیلتر کردن پیشنهادات


شهر

شهر را مشخص کنید

سیم بکسل آسانسور

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

رخشا آسانبر

رخشا آسانبر

۳

تهران

phone

******۰۹۳۶۱

آرتا آسانسور نظری

آرتا آسانسور نظری

۵

تهران

phone

******۰۲۱۶۵

آساپل بدر

آساپل بدر

۴

اهواز

phone

******۰۶۱۳۲

آسانسور و پله برقی آسمان آبی

آسانسور و پله برقی آسمان آبی

۴

لاهیجان

phone

******۰۱۳۳۶

ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

سیم بکسل آسانسور

سیم بکسل آسانسور و موارد مربوط به نصب آن، یکی از مهم ترین بخش های نصب و مونتاژ آسانسور است. عوامل زیادی در انتخاب سیم بکسل برای آسانسور تاثیر گذار هستند، یکی از عوامل بسیار مهم در انتخاب آن، قیمت هر متر سیم بکسل آسانسور می باشد. فاکتورهای زیادی مانند شرکت تولید کننده، جنس مفتول، سایز، قطر، نوع سیم بکسل، نوع مغذی و نوع طراحی بر میزان قیمت متراژ آن نقش دارند

 

 سیم بکسل آسانسور

نصب سیم بکسل آسانسور

 

مشخصات سیم بکسل آسانسور

رشته های سیم بکسل آسانسور حول سیم مرکزی پیچیده شده و سپس این دسته سیم ها حول مغزی (هسته) فیبری یا فولادی که شامل چند لایه سیم است، پیچیده می شوند. جنس هر یک از این سیم ها از فولادی است که به روش کوره الکترونیکی و یا سایر روش ها تولید می شود. علاوه بر آن متناسب با تعداد رشته های به هم تابیده شده و اندازه و جنس هسته سیم بکسل آسانسور در اندازه و مدل مشخصی قابل خریداری است. که در ادامه مورد بررسی قرار گرفته اند.

جنس هسته سیم بکسل

سیم بکسل آسانسور  که وظیفه ی جابجایی را این وسیله دارد، معمولا دارای دو هسته مرکزی از جنس فیبر و فولاد می باشد که مورد بررسی قرار گفته اند.

 

 

 خرید سیم بکسل آسانسور

سیم بکسل فولادی آسانسور

 

فیبر

سیم بکسل آسانسور که از این نوع هسته استفاده می کنند، شامل دو نوع فیبر طبیعی (NFC) و مصنوعی(SFC)  هستند. جنس مغزی طبیعی عموما از نوع کنفی و مغزی مصنوعی یا الیاف پلی پروپیلن، پلی آرامین هستند. سیم بکسل آسانسور به دلیل نرمی و الاستیسیته مواد به کار رفته در آن، خودشان را با شکل شیار تطبیق می دهند. مغزی که با الیاف طبیعی که از کنف ساخته شده اند قابلیت روان کاری بهتری نسبت هسته های فیبر مصنوعی دارند. در سیم بکسل های آسانسور عموما از مغزی کنفی از نوع سیسال به دلیل مقاومت زیاد آن ها استفاده می شود. مغزی سیسال به رنگ قهوه ای مایل به سفید و کنفی از نوع مانیلی به رنگ قهوه ای تیره است.

از طرفی هسته های مرکزی سیم بکسل آسانسور از نوع فیبر مصنوعی در مقایسه با نوع فیبر طبیعی پایداری بیشتری داشته و در شرایط مرطوب و خاص مقاومت بیشتری از خود نشان می دهد. سیم بکسل در آسانسور به دلیل مقاومت بایی که باید داشته باشد معمولا از فلزات بسیار قویی ساخته می شود که معمولا در واکنش با حرارت زیاد دوام زیادی را از خود نشان می دهد. هسته فولادی سیم بکسل آسانسور معمولا دوام بیشتری به نسبت نوع فیبری آن را دارد که از همین جهت بیشترین استفاده را در صنعت آسانسور سازی دارد.

فولاد

در این نوع از سیم بکسل ها مغزی، مساحت فلزی بیشتری داشته و در نتیجه کشش در سطح مقطع کم می شود. ضمنا سیم بکسل هسته فولادی تحت بارگذاری یکسان نسبت به نوع مغزی فیبری انبساط کمتری پیدا می کنند و میزان کشیدگی در واحد طول کاهش می یابد. این نوع سیم بکسل در آسانسور با سرعت بالا و یا آسانسورهایی که بار زیادی را جا به جا می کنند استفاده می شوند. سیم بکسل جبران در آسانسور نیز این نوع هسته فولادی بهره مند می شود.

 

محاسبه طول سیم بکسل آسانسور

محاسبه طول سیم بکسل آسانسور

 

 

پوشش سطحی سیم بکسل آسانسور

از آن جا که هسته سیم بکسل آسانسور با سختی های سطحی و هم چنین نیروی کششی مختلف و از جنس فولاد ساخته و پرداخته می شود. باید در نظر گرفته شود که با توجه به نوع متریال به کار رفته که در معرض فرسایش و زنگ زدگی قرار دارد و نباید بدون پوشش سطحی مورد استفاده قرار بگیرد.

 

حال در این راستا و برای ایجاد این سطح پوششی ،معمولا سطح مفتول ها را قبل از قرار گیری در مرحله تولید با فلز روی در حمام روی گالوانیزه سرد می کنند. گاها برای ایجاد این سطح پوششی از پروسه آبکاری گالوانیزه گرم نیز برای سیم بکسل آسانسور نمره ۱۰ استفاده می شود که البته قیمت محصول نهایی بسیار بالاتر خواهد بود. لازم به ذکر است که برای اینکه هیچ گونه رطوبتی بر روی آن نشیند ، سطح خارجی آن را با روغن سیم بکسل آسانسور پوشانده می شود.

 

 

 قیمت سیم بکسل آسانسور

سیم بکسل با روکش فولادی

 

سایز سیم بکسل آسانسور

اگر مقاومت سیم های خارجی برابر با یکدیگر و کمتر از مقاومت کششی سیم های داخلی باشد، این نوع سیم بکسل آسانسور کشش دوگانه نام دارد. اندازه انواع سیم بکسل با قطر اسمی آن توسط کارخانه سازنده داده می شود مشخص می گردد . قطر نامی آن استاندارد انگلیسی B.S باید حداقل ۸ میلی متر و در استاندارد آمریکایی حداقل ۹/۵ میلی متر باشد. در ایالات متحده حداقل قطر سیم های خارجی را ۶۱ درصد تعیین کرده است. اندازه قطر سیم بکسل ها که یک قطر ظاهری است که معمولا بین ۸ تا ۲۲ میلی متر می باشد. با توجه به نیروی مورد نیاز آسانسور تعیین می شود . متداول ترین سایز ها ۱۰، ۱۱، ۱۳، ۱۵، ۱۶، ۱۹، ۲۲ میلی متر است.

مزایای استفاده از سیم بکسل آسانسور

مزایای اصلی سیم بکسل آسانسور عبارت است از:

·       سیم بکسل آسانسور ، از قدرت و انعطاف پذیری کافی برخوردار است.

·       ساختار موازی رشته های آن باعث می شود که در صورت پارگی و یا ایجاد مشکل در یکی از رشته های آن، دیگر رشته ها کار خود را انجام دهند .

·       قابلیت تشخیص آسان به معنی تعیین ظرفیت پایان عمر سیم بکسل و درجه خستگی و خمش آن، با افزایش خستگی، سیم های خارجی دچار پارگی می شوند و از این طریق می توان قبل از ایجاد شرایط خطرناک نسبت به تعویض سیم بکسل آسانسور اقدام کرد.

 

 

 سیم بکسل آسانسور نمره ۱۰

انواع سیم بکسل آسانسور در ابعاد مختلف

 

قیمت سیم بکسل آسانسور

قیمت سیم بکسل آسانسور به عوامل مختلفی وابسته است. با توجه به بازار فروش زیاد این محصول، قیمت های متنوعی برای طناب فولادی وجود دارد. از این رو هزینه تعویض و همچنین خرید سیم بکسل آسانسور متغیر خواهد بود.

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما