سیستم اطفا حریق آیروسل

سیستم اطفا حریق آیروسل

دسته بندی

اطفا حریق

تعداد ارائه دهنده ها

۲ ارائه دهنده
intro
comment
bookmark
share

filterفیلتر کردن پیشنهادات


شهر

شهر را مشخص کنید

سیستم اطفا حریق آیروسل

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

مهندسین عارف

مهندسین عارف

۵

تهران

phone

******۰۲۱۸۸

ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

سیسم اطفا حریق آیروسل

سیستم اطفای حریق آیروسل ، شکلی از سیستم اطفای حریق گازی یا سیستم اطفای حریق شیمیایی خشک و مبتنی بر ذرات است. سیستم اطفای حریق آیروسل از گازی برای خاموش کردن آتش استفاده می‌کند که حاوی ذرات جامد بسیار ریز و ماده‌ی گازی است.

 

 

ذرات ریز آئروسل متراکم و گاز سیال خروجی توسط یک واکنش گرمازا تولید می‌شوند. این ذرات تا زمان خروج از تجهیز به حالت بخار باقی می‌مانند. مواد اطفایی آیروسل در درون سیستم متراکم و سردند و به‌صورت ذرات جامد تخلیه می‌شوند.

 

 سیستم اطفا حریق آیروسل

سیستم اطفا حریق آیروسل در اتاق سرور

 

انواع سیستم اطفا حریق آیروسل

سیستم اطفای حریق آیروسل سیستم مهار کننده آتش بر پایه پودر (ذرات جامد) و گاز (آیروسل) می باشد. اطفای حریق آیروسل جامدی غیرسمی بوده و تا زمانی که به صورت الکتریکی و یا واکنش گرما زا فعال نشده است پایدار می ماند و در صورت فعال شدن ترکیبی از پودر و گاز (آیروسل) با خاصیت خاموش کنندگی تولید می نماید. در ادامه انواع آیروسل بررسی می شود.

آیروسل الکتریکال

در این نوع حالت فعال شدن کنترل پنل پس از اینکه از طریق سیگنال های دتکتور های تشخیص دهنده دود و حرارت از بروز حریق اطمینان یافت اقدام به ارسال ولتاژ 24 ولت بر روی کانکتور سیلندر سیستم اطفا حریق آیروسل می نماید که به محض رسیدن ولتاژ به کپسول آیروسل ماده اطفایی آیروسل آزاد شده و در 6 ثانیه کل حجم کپسول آیروسل در محیط تخلیه می شود.

 خاموش کننده آیروسل

آیروسل در سیستم اطفا حریق

 

آیروسل مکانیکال

در این نوع فعال شدن،با توجه به وجود یک فتیله فوق حساس به جرقه و یا شعله،که در محیط کشیده شده است،به محض برخورد کوچک ترین جرقه فتیله عمل کرده و در کمتر از 3 ثانیه(طول فتیله از 1/5 متر تا 3 متر است) باعث فعال شدن کپسول سیستم اطفا حریق آیروسل شده و ماده اطفایی آیروسل داخل کپسول آیروسل تخلیه می شود.

آیروسل حرارتی

سنسور های داخل کپسول های سیستم اطفا حریق آیروسل به دمای 475 درجه سلسیوس حساس هستند، یعنی با رسیدن دما به 475 درجه کپسول بصورت اتوماتیک اقدام به آزادسازی ماده آیروسل در محیط می کنند. کپسول های آیروسل در صورت از کار افتادن هرکدام از فعال کننده ها، امکان عملکرد به 2 روش دیگر را دارد. البته در زمان فعال شدن ماده اطفایی آیروسل و خاموش کردن حریق توسط آیروسل محیط از گازی بصورت مه اشباع شده و به علت سبک بودن و هم وزن بودن با هوا تا 40 دقیقه در محیط ماندگار است که این امر برای جلوگیری از بازگشت حریق بسیار موثر خواهد بود.

 

 آیروسل

نازل اطفا حریق آیروسل

 

مکانیزم خاموش کننده آیروسل

سیستم اطفا حریق آیروسل به میزان غلظت ذرات آیروسل در مقابل آتش بستگی دارد و مقدار مواد خاموش کننده ، وابسته به مساحت منطقه حفاظت شده و نوع خطر حفاظت شده است. هر چه سریعتر اطراف آتش با آیروسل پوشانده شود عملیات اطفا سریعتر انجام می گیرد. به طور کلی این سیستم به 4 روش آتش را مهار می کند که عبارتند از:

 

1.    کم کردن و یا ایزوله کردن سوخت

2.    کم کردن حرارت

3.    کم کردن و یا ایزوله کردن اکسیژن

4.    مهار واکنش زنجیره ای مواد اشتعال زا

 

کاربرد سیستم اطفا حریق آیروسل

سیستم اطفا حریق آیروسل می تواند در پنج کلاس حریق A، B، C، E و F مورد استفاده قرار گیرد. از جمله کاربردهای این سیستم عبارت است از: تابلوهای کنترل، اتاق های کنترل، انبارهای مواد شیمیایی، اتاق های IT، تابلوهای برق، دیزل ژنراتورها، تابلوهای مخابراتی، موتورهای برق، پمپ ها، مصارف دریایی (بنادر و کشتیرانی)، کارخانه، اتاق فرمان، کابین های مخابرات، دفاتر پستی، صنایع نفت و گاز، سیستم توزیع برق، اتاق های UPS و ...

 

 خرید آیروسل

کپسول سیستم اطفا حریق آیروسل

 

مزایای سیستم اطفا حریق آیروسل

         موثر برای انواع طبقه بندی آتش

         موثرترین سیستم اطفا حریق با توجه به وزن آیروسل

         جایگزینی مناسب برای هالون 1301 و غیر سمی

         هزینه نگهداری و پشتیبانی بسیار پایین در سیستم اطفا حریق آیروسل

         بدون نیاز به لوله کشی و مخازن تحت فشار

         کم وزن و کم حجم

         ایجاد کمترین میزات آلودگی پس از عملیات اطفاء

 

قیمت سیستم اطفا حریق آیروسل

استفاده از سیستم اطفا حریق آیروسل در مکان هایی با تجهیزات حساس و امنیتی بسیار کاربردی و قابل اهمیت است. آیروسل در برندها و انواع مختلف قابل تهیه و استفاده است با این حال قیمت آن متناسب با تعداد و طراحی سیستم اطفا حریق طراحی شده متغیر است.

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما