تیرچه کرومیت (فلزی)

تیرچه کرومیت (فلزی)

دسته بندی

تیرچه و دال

تعداد ارائه دهنده ها

۶ ارائه دهنده

توضیحات قیمت

تیرچه کرومیت یا تیرچه فلزی در اجرای سقف مورد استفاده قرار می گیرد. قیمت تیرچه کرومیت به قیمت روز آهن آلات و متریال اولیه و کیفیت ساخت آن وابسته است. با توجه به اینکه این نوع تیرچه ها سبب کاهش تعداد تیرچه مورد نیاز شده و امکان اجرای چند سقف به طور همزمان را فراهم می نماید، قیمت کرومیت سقف مقرون بصرفه می باشد.
intro
comment
bookmark
share

filterفیلتر کردن پیشنهادات


شهر

شهر را مشخص کنید

تیرچه کرومیت (فلزی)

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

گروه مهندسی – ساختمانی البرز

گروه مهندسی – ساختمانی البرز

۵

کرج

phone

******۰۲۶۳۶

تیرچه مهدی(الماس)

تیرچه مهدی(الماس)

۴

تهران

phone

******۰۹۱۲۹

تیرچه رحیمی

تیرچه رحیمی

۴

تهران

phone

******۰۹۱۲۶

تیرچه تاپ سازه تک

تیرچه تاپ سازه تک

۴

تهران

phone

******۰۹۱۲۳

شرکت کرمیت پارس

شرکت کرمیت پارس

۳

تهران

phone

******۰۲۱۸۸

ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

تیرچه کرومیت (فلزی)

تیرچه کرومیت نوعی تیرچه فلزی پیش ساخته است با جان باز می باشد. از این تیرچه در اجرای سقف تیرچه کرومیت استفاده می شود. در اجرای سقف تیرچه کرومیت از بلوک های سبک برای پر کردن فضای بین تیرچه ها استفاده می گردد. تیرچه فلزی با جان باز ، خرپای ویژه دو سر ساده ای است که برای توزیع یکنواخت بار سقف به تکیه گاه ها به کار می رود. در صورت بکارگیری تیرچه ها به صورت تیر طره ای ، طراح باید جزئیات اجرایی لازم را ارائه نموده و سازنده نیز باید محل و نوع آن را مشخص نماید.

تیرچه کرومیت با جان باز در دو مرحله تحت بارگذاری قرار می گیرد. در مرحله اول باربری، تیرچه هنگام حمل و نقل بار ناشی از وزن خود را، و در زمان اجرای سقف و قبل از گرفتن بتن، بار مرده سقف را که شامل وزن سقف ، تیرچه ، بلوک ، بتن درجا و قالب ها است و بار زنده عوامل اجرایی را در حد فاصل تکیه گاه های تیرچه تحمل می کند. در مرحله دوم باربری و پس از گرفتن بتن، مقطع مرکب شامل تیرچه و بتن، تنش های ناشی از تمامی بارهای وارده به سقف را تحمل می نماید.

 

تیرچه کرومیت
تیرچه کرومیت

 

قیمت تیرچه کرومیت

به طور کلی هزینه اجرای سقف تیرچه کرومیت وابسته به نحوه ساخت تیرچه ها، قیمت کرومیت سقف ، متراژ کار، اجرت اجرا و ... می باشد. همان طور که پیشتر نیز ذکر گردید با کمک تیرچه کرومیت می توان چند سقف را به طور همزمان اجرا کرد. این امر افزایش سرعت اجرای پروژه و صرفه جویی در هزینه ها را در پی دارد. ممکن است قیمت تیرچه کرومیت به تنهایی نسبت به تیرچه بتنی بیشتر باشد. اما برای اجرای این سقف ، به تعداد کمتری تیرچه نیاز بوده و این موضوع سبب می گردد که قیمت تمام شده سقف تیرچه کرومیت کاهش یابد.

 

نحوه ساخت تیرچه کرومیت

تیرچه های کرومیت به دو صورت دستی (در کارگاه) و یا در کارخانه تولید می شوند. اگرچه قیمت تیرچه کرومیت های ساخته شده به روش دستی ارزان تر است، اما سرعت اجرای پایین تر و کیفیت نسبی کمتری دارند.

نحوه ساخت تیرچه کرومیت بدین صورت است که از تسمه فولادی به عنوان بال تحتانی و از نبشی ، تسمه و یا ناودانی برای بال فوقانی آن استفاده می گردد. حداقل عرض تسمه تحتاتی تیرچه کرومیت ۸ سانتی متر بوده و به عنوان عضو کششی بارهای وارده را تحمل می کنند. در واقع حداقل عرض تسمه برای ساخت تیرچه کرومیت با توجه به اندازه دهانه ها تعیین می گردد. برای دهانه های زیر ۴ متر از تسمه های با حداقل عرض ۸ سانتی متر و برای دهانه های بزرگتر از تسمه های با حداقل عرض ۱۰ سانتی متر استفاده می شود.

برای اعضای مورب تیرچه کرومیت نیز غالبا از میلگرد استفاده می شود. این اعضا ایستایی خرپا را فراهم می کنند. برای آرماتور تیرچه ها از میلگردهای ساده یا آجدار A1 یا A2 جوش پذیر استفاده می گردد. سطح مقطع اعضای قطری تیرچه ها نباید از (bmt۰/۰۰۱۵) کمتر اختیار شود که در این رابطه bm عرض متوسط جان مقطع و t فاصله دو عضو قطری متوالی است.

 

نحوه ساخت تیرچه کرومیت
 ساخت تیرچه کرومیت

 

در نحوه ساخت تیرچه کرومیت باید دقت داشت که جوشکاری تیرچه ها با دقت و نظارت کافی انجام شده و از اعوجاج و انحنای زیاد آنها تحت اثر عملیات حرارتی جلوگیری شود. همچنین ضخامت ورق ها، نبشی ها و تسمه هایی که جوشکاری می شوند، نباید از ۳ میلی متر کمتر باشد. فولاد مصرفی در تولید این نوع تیرچه باید با استاندارد ملی شماره ۱۶۰۰ ایران مطابقت کامل داشته باشد. قسمت هایی از تیرچه که داخل بتن قرار می گیرد، نباید رنگ شود.

 

مزایای تیرچه کرومیت

از مزایای استفاده از تیرچه کرومیت ، امکان اجرای چندین سقف و انجام بتن ریزی آنها به طور همزمان می باشد. استفاده از این نوع تیرچه ها عدم نیاز به شمع بندی در زیر سقف را در پی دارد. کرومیت سقف خود ایستا بوده و نیازی به شمع بندی نمی باشد. از تیرچه کرومیت می توان هم در اجرای سقف سازه های بتنی و هم اجرای سقف سازه های فلزی استفاده کرد.

برای اجرای سقف تیرچه کرومیت به تعداد کمتری تیرچه نیاز بوده و در نتیجه وزن نهایی سازه کاهش می یابد. استفاده از تیرچه کرومیت در اجرای سقف موجب یکپارچگی بیشتر سقف و در نتیجه باربری بیشتر سازه می گردد. همچنین در این نوع سقف اجرای داکت و عبور تاسیسات راحت تر خواهد بود.

 

کرومیت سقف
استفاده از کرومیت در اجرای سقف

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما