تیرآهن زنبوری ۲۴ در سمنان

تیرآهن زنبوری ۲۴ در سمنان

دسته بندی

تیرآهن زنبوری

تعداد ارائه دهنده ها

۳ ارائه دهنده
intro
comment
bookmark
share

filterفیلتر کردن پیشنهادات


شهر

سمنان x

تیرآهن لانه زنبوری ۲۴ ذوب آهن اصفهان

فروشندهشماره تماستحویلواحد قیمت(تومان)بروزرسانی
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

phone۰۹۱۰۱۹۱۰۵۳۲location

تماس بگیرید

-

تیرآهن لانه زنبوری ۲۴ بنگاه تهران

فروشندهشماره تماستحویلواحد قیمت(تومان)بروزرسانی
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

phone۰۹۱۰۱۹۱۰۵۳۲location

تماس بگیرید

-

تیرآهن لانه زنبوری بدون برند

فروشندهشماره تماستحویلواحد قیمت(تومان)بروزرسانی
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

phone۰۹۱۰۱۹۱۰۵۳۲location

تماس بگیرید

-

ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

قیمت تیرآهن لانه زنبوری ۲۴ در سمنان

تیرآهن لانه زنبوری ۲۴ نوعی تیرآهن است که به دلیل شکل ظاهری، به این نام شناخته می شود. در واقع در پهنای جان تیراهن لانه زنبوری ، حفره های توخالی شش ضلعی وجود دارد که به شکل لانه زنبور دیده می شود. هدف از ساخت تیراهن لانه زنبوری ۲۴ این است که تیر بتواند با وزن کمتر و کمترین تغییر شکل، ممان خمشی بیشتری تحمل کند. تیرآهن لانه زنبوری با عنوان تیرآهن شبکه نیز شناخته می شود. امروزه این حفره ها به صورت دایره نیز ایجاد می شوند. این نوع تیرآهن از مقاومت بیشتری در برابر تنش های برشی برخوردار است.

 

تیرآهن لانه زنبوری ۲۴
تیرآهن لانه زنبوری 24

 

روش ساخت تیرآهن لانه زنبوری ۲۴ در سمنان

تیرآهن لانه زنبوری ۲۴ از برش دادن تیرآهن معمولی و اتصال قطعات برش خورده به یکدیگر تولید می شود. بدین صورت که تیرآهن معمولی را به صورت زیگزاگ برش می زنند. برش تیرآهن به دو روش امکان پذیر است. در روش اول از گیوتین استفاده می شود که نوعی برش سرد است. در روش سرد یا کوپال، شش ضلعی هایی بر روی جان تیرآهن رسم شده و با گیوتین اقدام به برش آن می نمایند.

در روش دوم تولید تیرآهن لانه زنبوری ۲۴ ، با کمک خال جوش، محل برش را مشخص می کنند. در این روش که نوعی روش گرم است، برش به کمک شعله بنفش رنگ قوی ناشی از گاز استیلن و اکسیژن انجام می شود. پس از برش تیر، لبه های کنگره مانند دو قطعه ایجاد شده را بر روی یکدیگر قرار داده و جوش می کنند. در واقع قطعه بالایی را به اندازه یک دندانه جابه جا کرده و دندانه های دو قطعه را مقابل هم قرار می دهند. زاویه سوراخ های ایجاد شده بین ۴۵ تا ۶۰ درجه می باشد. ارتفاع تیراهن لانه زنبوری ایجاد شده حدودا ۱/۵ برابر ارتفاع تیرآهن اولیه است. این زاویه باید به صورتی انتخاب شود که تنش برشی افقی در تار خنثی از حد مجاز تجاوز نکند.

 

قیمت تیرآهن زنبوری
کاربرد تیرآهن لانه زنبوری

 

موارد کاربرد تیراهن لانه زنبوری ۲۴ در سمنان

عمده ترین کاربرد تیرآهن لانه زنبوری ۲۴ در اجرای ستون و سقف و همین طور ساخت پل و سوله می باشد. استفاده از آن سبب می شود که حفره های تیر توسط بتن پر شده و ضعف تیرآهن زنبوری در مواردی همچون ناپایداری پیچشی، کاهش یابد. همچنین بتن موجب برطرف شدن عیوب تیراهن زنبوری ، همچون کاهش مقاومت برشی، کمانش موضعی بال و جان و همین طور اثرات تغییر شکل های ثانویه در تیراهن لانه زنبوری می شود.

استفاده از تیرآهن لانه زنبوری 24 به عنوان اعضای باربر جانبی مجاز نیست. در صورت لزوم ایجاد سوراخ دسترسی در جان تیر، این سوراخ باید خارج از ناحیه حفاظت شده دو انتهای تیر و در نیمه میانی طولی دهانه تیر قرار گیرد. اطراف سوراخ باید به نحوی تقویت شود که مقاومت برشی و خمشی تیر به طور کامل فراهم گردد.

 

مزایای تیرآهن زنبوری در سمنان

از مهم ترین مزایای آن، کاهش وزن تیرآهن لانه زنبوری می باشد. کمتر بودن وزن تیرآهن لانه زنبوری ۲۴ علاوه بر کاهش بار سازه ، موجب صرفه اقتصادی نیز می شود. کاهش وزن کلی ساختمان، سبب کاهش بار زلزله وارد بر سازه و درنتیجه ایمن تر شدن آن می گردد. حفره های موجود در جان تیر، امکان عبور راحت تر تجهیزات تاسیساتی و برقی را فراهم می کند. تیراهن لانه زنبوری ۲۴ نسبت به نمونه های تیرآهن IPE سایز ۲۴، ممان اینرسی و مقاومت خمشی بالاتری دارد.

 

قیمت روز تیرآهن لانه زنبوری
تیرآهن شبکه

 

در مقابل مزایای فراوان، تیرآهن لانه زنبوری ۲۴ ، معایبی نیز دارد. یکی از این معایب، ، کاهش مقاومت برشی تیراهن لانه زنبوری در محل اتصال پل به ستون یا اتصال تیرآهن فرعی به پل لانه زنبوری می باشد. برای رفع این مشکل تیرآهن لانه زنبوری 24 ، بعضی از حفره ها را با ورق فلزی پر می کنند. ضریب اطمینان این نوع تیرآهن نسبت به سایر مقاطع فولادی کمتر است. این موضوع باید در باید در طراحی سازه مدنظر قرار گیرد.

 

قیمت تیرآهن لانه زنبوری 24 در سمنان

قیمت روز تیرآهن زنبوری ۲۴ ، با توجه به شرایط مختلف تغییر می یابد. یکی از عوامل موثر بر قیمت تیرآهن لانه زنبوری ۲۴ ، قیمت روز فولاد می باشد. میزان عرضه و تقاضا بر روی قیمت ها تاثیرگذار است. در صورتی که میزان تقاضا از عرضه بیشتر گردد، قیمت تیرآهن زنبوری ۲۴ افزایش می یابد. ممکن است وزن هر شاخه تیرآهن زنبوری ۲۴ تولید هر کارخانه ای با کارخانه دیگر متفاوت باشد. وزن تیرآهن لانه زنبوری ۲۴ برندهای مختلف، وابسته به مواد اولیه به کار رفته و استاندارد تولیدی کارخانه می باشد.

قیمت تمام شده برندهای مختلف تیراهن لانه زنبوری در کارخانه ها با یکدیگر متفاوت است. علاوه بر این قیمت تیرآهن زنبوری ۲۴ در شهرهای مختلف، یکسان نیست. به طور کلی استفاده از تیراهن زنبوری در پروژه های ساخت و ساز، مقرون به صرفه می باشد.

تیرآهن زنبوری ۲۴ در سمنان در سمنان، تیرآهن زنبوری ۲۴ در سمنان در سرخه، تیرآهن زنبوری ۲۴ در سمنان در دامغان، تیرآهن زنبوری ۲۴ در سمنان در امیرآباد، تیرآهن زنبوری ۲۴ در سمنان در شاهرود، تیرآهن زنبوری ۲۴ در سمنان در بسطام، تیرآهن زنبوری ۲۴ در سمنان در بیارجمند، تیرآهن زنبوری ۲۴ در سمنان در میامی، تیرآهن زنبوری ۲۴ در سمنان در گرمسار، تیرآهن زنبوری ۲۴ در سمنان در آرادان، تیرآهن زنبوری ۲۴ در سمنان در ایوانکی، تیرآهن زنبوری ۲۴ در سمنان در مهدی شهر، تیرآهن زنبوری ۲۴ در سمنان در شهمیرزاد.

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما