بلوک سیمانی سقفی

بلوک سیمانی سقفی

دسته بندی

بلوک سقفی

تعداد ارائه دهنده ها

۱ ارائه دهنده

توضیحات قیمت

قیمت بلوک سقفی سیمانی به برند، درجه کیفیت و ابعاد بلوک سقفی سیمانی وابسته است. قیمت بلوک سیمانی سقفی به صورت قیمت هر عدد بلوک ارائه می گردد. این بلوک ها به صورت توخالی بوده و در اجرای سقف بین دو تیرچه قرار داده می شوند. عمران مدرن ارائه دهنده انواع بلوک سیمانی سقفی با بهترین کیفیت و بهینه ترین قیمت می باشد.
intro
comment
bookmark
share

filterفیلتر کردن پیشنهادات


شهر

شهر را مشخص کنید

heblex_banner

بلوک سیمانی سقفی

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

بلوک سیمانی سقفی

بلوک سیمانی سقفی (بتنی) قطعه ای پیش ساخته و توخالی است که در بین دو تیرچه قرار می گیرد. ابعاد بلوک سیمانی سقفی با توجه به ضخامت سقف و فاصله بین تیرچه ها متغیر است. بلوک سقفی سیمانی به عنوان قالب دائمی در نظر گرفته می شود. زیرا پس از اجرا در سقف باقی می مانند. از این بلوک ها برای قالب بندی گونه های جان تیر T شکل و همچنین قالب زیرین بتن پوششی درجا استفاده می گردد.

قسمت زیرین بلوک سیمانی سقفی برای تامین سطح هموار برای انجام نازک کاری زیر سقف و تیغه های داخلی آن برای تقویت مقطع بلوک تعبیه می شوند. باید توجه داشت که در طراحی سازه مقاومت بلوک ها در محاسبات مقاومت سقف منظور نمی شود. به عبارت دیگر بلوک سیمانی سقفی تنها به عنوان مصالح پر کننده و قالب های دائمی در نظر گرفته می شوند.

 

بلوک سیمانی سقفی
 بلوک سیمانی سقفی

 

قیمت بلوک سقفی سیمانی

قیمت بلوک سقفی سیمانی به عوامل متعددی وابسته است. یکی از این عوامل برند و درجه کیفیت محصول می باشد. هرچه کیفیت بالاتر باشد، قیمت بلوک سقفی سیمانی نیز بیشتر خواهد بود. ابعاد بلوک نیز بر روی قیمت آن تاثیرگذار است. عامل دیگر تاثیرگذار بر قیمت بلوک سیمانی سقفی ، قیمت مواد اولیه مورد استفاده در ساخت آن است. با افزایش قیمت مواد اولیه، قیمت بلوک نیز افزایش می یابد.

باید توجه داشت که قیمت بلوک سیمانی سقفی به صورت دانه ای ارائه می گردد. همچنین در برآورد هزینه ها، باید هزینه حمل و نقل را نیز در نظر گرفت. به طور کلی قیمت بلوک سیمانی سنگین، ارزان تر از بلوک سیمانی سبک است.

 

ویژگی های بلوک سیمانی سقفی

در ساخت این بلوک ها از ملات ماسه و سیمان استفاده می گردد. بلوک سیمانی سقفی به صورت توخالی و در ابعاد مختلف ساخته می شود. معمولا عرض این بلوک ها بین ۲۰ تا ۲۵ سانتی متر است. وزن بلوک سیمانی سقفی بین ۸ تا ۲۰ کیلوگرم می باشد. بلوک سقفی سیمانی باید قادر به تحمل ضربه های ناشی از حمل و نقل متعارف و همین طور نیروهای ناشی از عبور و مرور در زمین بتن ریزی باشد. ویژگی های لازم برای بلوک سیمانی سقفی در جدول زیر ارائه شده است.

 

ویژگی بلوک های بتنی

ویژگی

بلوک سیمانی سقفی

ابعاد (میلی متر)

± ۳ ارتفاع اسمی

± ۳ طول اسمی

± ۶ عرض اسمی

حداقل ضخامت جداره ها و تیغه ها (میلی متر)

۱۵

حداقل عرض تکیه گاه (نشیمنگاه) بلوک (میلی متر)

۱۵

حداقل ارتفاع تکیه گاه (نشیمنگاه) بلوک (میلی متر)

۴۰

حداقل نیروی خمشی (کیلوگرم نیرو)

۲۵۰

 

لازم به ذکر است که ابعاد اسمی بر اساس توافق تولید کننده و مصرف کننده بوده و باید با ابعاد اسمی در نشانه گذاری ها و در بارنامه ها یا فاکتورهای فروش قید گردد. برای هر محموله بلوک سیمانی سقفی روی بارنامه و برگه فروش باید مشخصاتی همچون نام کارخانه و نشان تجاری آن، ابعاد بلوک سقفی سیمانی (ابعاد اسمی) و علامت استاندارد در صورت اخذ مجوز، ذکر شده باشد.

 

ابعاد بلوک سقفی سیمانی
 کاربرد بلوک سقفی سیمانی

 

انواع بلوک سیمانی سقفی

بر اساس وزن بلوک سیمانی سقفی ، آنها را می توان به دو نوع بلوک سیمانی سبک و سنگین دسته بندی کرد. امروزه از بلوک های سنگین در اجرای سقف استفاده نشده و غالبا در دیوارچینی حیاط، پارکینگ، کانال های آبیاری و ... مورد استفاده قرار می گیرند.

در ساخت بلوک سیمانی سقفی سبک از مخلوط سبک دانه، سیمان و آب استفاده می شود. در واقع با حذف ریزدانه های طبیعی از بتن، وزن بلوک سیمانی سقفی کاهش می یابد. تخلخل این نوع از بلوک ها بیشتر از بلوک سیمانی سنگین است. از جمله مزیت های استفاده از بلوک سقفی سیمانی سبک، کاهش وزن سقف و سازه می باشد. همچنین این بلوک ها عایق خوبی در برابر گرما و سرما می باشند. علاوه بر این عایق صوت نیز هستند.

 

قیمت بلوک سقفی سیمانی
 اجرای سقف با بلوک سیمانی

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۷ رای

نظرات کاربران

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما