گیربکس بالابر ساختمانی

گیربکس بالابر ساختمانی

تعداد ارایه دهنده : 1

توضیحات قیمت :‌

قیمت گیربکس بالابر ساختمانی به جنس بدنه و دنده، کیفیت، برند، ضریب تبدیل و قدرت آن وابسته است. گیربکس بالابر ساختمانی تنظیم کننده سرعت و قدرت بالابر ساختمانی است. عمران مدرن ارائه دهنده بهترین گیربکس بالابر ساختمانی با مناسب ترین قیمت می باشد.

گیربکس بالابر ساختمانی

فروشندهشماره تماستحویلواحدقیمت(تومان)بروزرسانی

۵

phone

تماس بگیرید

-

گیربکس بالابر ساختمانی

گیربکس بالابر ساختمانی یکی از اجزای مهم بالابر است که وظیفه کاهش دور الکتروموتور و افزایش قدرت آن را بر عهده دارد. در واقع گیربکس، تنظیم کننده سرعت و قدرت بالابر ساختمانی است. این قطعه از بالابر، دور الکتروموتور را کاهش داده و نیروی گشتاوری را افزایش می دهد و به این ترتیب موجب جابجایی بار در ارتفاع می شود. انتخاب گیربکس مناسب برای بالابر از اهمیت بالایی برخوردار است. قیمت گیربکس بالابر ساختمانی به پارامترهای متعددی وابسته بوده و تغییر در نوع گیربکس به متفاوت بودن قیمت کلی بالابرهای مختلف می انجامد. به منظور افزایش طول عمر این قطعه و عدم نیاز به تعمیر گیربکس بالابر ساختمانی ، باید روغن آن را به صورت دوره ای چک کرد.

 

گیربکس بالابر ساختمانی
گیربکس بالابر ساختمانی

 

عوامل موثر بر قیمت گیربکس بالابر ساختمانی

قیمت گیربکس بالابر ساختمانی به کیفیت، جنس دنده ها، جنس بدنه و ضریب تبدیل آن وابسته است. جنس دندانه های این قطعه از بالابر معمولا برنجی بوده و بدنه آن غالبا از جنس آلومینیوم یا چدن می باشد. کیفیت موتور گیربکس به این دلیل که در مواقع حساس برای دستگاه یا افراد مشکلی پیش نیاید حائز اهمیت بوده و بر قیمت گیربکس بالابر ساختمانی موثر است. برند و کشور سازنده از دیگر عوامل موثر بر قیمت گیربکس بالابر ساختمانی می باشند. از دیگر عوامل موثر بر قیمت گیربکس بالابر ساختمانی می توان به قدرت آن اشاره کرد.

 

اثر ضریب تبدیل بر قیمت گیربکس بالابر ساختمانی

ضریب تبدیل بر اساس تبدیل سرعت موتور به سرعت قسمت حلزونی گیربکس تعیین می گردد. به طور مثال گیربکس با ضریب تبدیل ۴۸ به ۱ به این معناست که به ازای هر ۴۸ دور موتور، گیربکس ۱ دور خواهد زد. هر چه اختلاف این دو عدد بیشتر باشد، قدرت گیربکس بالاتر خواهد بود. با افزایش قدرت، قیمت گیربکس بالابر ساختمانی نیز افزایش می یابد.

بهترین ضریب تبدیل برای گیربکس بالابر ساختمانی بین ۴۰ تا ۸۰ است. چنانچه ضریب تبدیل کمتر از ۴۰ باشد، گیربکس برگشت پذیر بوده و امکان برگشت بار در هنگام جابجایی وجود دارد. در گیربکس های با ضریب تبدیل بزرگتر از ۸۰ نیز احتمال خوردگی دندانه های گیربکس تحت فشار ناشی از جابجایی بار به سمت بالا، وجود دارد.

 

قیمت گیربکس بالابر ساختمانی و برند آن

برند از عوامل موثر بر قیمت گیربکس بالابر ساختمانی است. برندهای مختلف گيربکس شامل روانکار، سهند، بهکار، شاکرین، اصفهان و ... می باشد. قیمت هر یک از این برندها با یکدیگر متفاوت است. ورودی گیربکس های حلزونی مدل VF به صورت شافت دار و خروجی آنها به صورت هالوشافت و ۹۰ درجه می باشد. این مدل از گیربکس ها را می توان با الکتروموتور کوپله کرد. گیربکس های VF به هشت سری P، FA، FR، FC، F،V، A، N دسته بندی می شوند که از نظر ورودی با هم متفاوت هستند.

 

قیمت گیربکس بالابر ساختمانی
انواع گیربکس بالابر

 

اثر جنس بدنه بر قیمت گیربکس بالابر ساختمانی

بدنه این قطعات غالبا آلومینیومی یا چدنی است. جنس بدنه گیربکس های کوچکتر معمولا آلومینیومی و جنس پوسته گیربکس های بزرگتر معمولا چدنی می باشد. تفاوت جنس بدنه موجب تفاوت قیمت گیربکس بالابر ساختمانی می شود. 

 

قیمت گیربکس بالابر ساختمانی و تاثیر جنس دنده

دنده گیربکس بالابر ساختمانی از مهم ترین اجزای آن محسوب می گردد، زیرا دائما تحت فشار ناشی از وزن مصالح می باشد. بنابراین باید جنس آن به صورتی باشد که از استحکام بالایی برخوردار بوده و به راحتی مستهلک نگردد. یکی از بهترین انواع گیربکس بالابر ساختمانی ، گیربکس با دنده برنجی است.

 

خرید گیربکس بالابر ساختمانی

برای خرید گیربکس بالابر ساختمانی هم می توان به صورت حضوری به فروشگاه مراجعه کرد و هم اینکه به صورت اینترنتی خرید نمود. از مزایای خرید اینترنتی امکان استعلام قیمت گیربکس بالابر ساختمانی در برندها و ویژگی های مختلف و مقایسه آنها با یکدیگر می باشد. علاوه بر این، خرید اینترنتی موجب صرفه جویی در زمان و هزینه می گردد. در خرید باید به نوع گیربکس و تناسب آن با بالابر توجه نمود. جنس دنده ها و بدنه هم از عوامل مهم در انتخاب و خرید گیربکس بالابر می باشند. برای خرید گیربکس باید ضریب تبدیل، جنس ماردون، سایز و اندازه و قدرت آن را مدنظر قرار داد. وزن گیربکس ها با یکدیگر متفاوت می باشد که این موضوع هم می تواند در انتخاب موتور گیربکس بالابر تاثیرگذار باشد.

 

عوامل موثر بر خرید گیربکس بالابر ساختمانی

رطوبت و دمای محیط از پارامترهای موثر بر انتخاب گیربکس بالابر ساختمانی می باشند. درجه حرارت و رطوبت مناسب باید در دفترچه راهنمای گیربکس ذکر گردد. باید از ورود گرد و غبار به گیربکس بالابر هم جلوگیری شود. به این منظور از کاسه نمدی برای جلوگیری از ورود گرد و خاک به محفظه گیربکس استفاده می شود. روغن کاری گیربکس باید به صورت مرتب انجام شود، زیرا هزینه نگهداری آن از هزینه های مربوط به تعمیر گیربکس بالابر ساختمانی یا خرید مجدد آن کمتر است.

 

قیمت گیربکس بالابر ساختمانی
گیربکس حلزونی

 

انواع گیربکس بالابر ساختمانی

بر اساس یک دسته بندی، گیربکس بالابر ساختمانی را می توان به چهار نوع کوچک، متوسط، بزرگ و خیلی بزرگ تقسیم بندی کرد. گیربکس حلزونی VF86 از پرمصرف ترین انواع گیربکس برای بالابرهای ساختمانی تک فاز است که در دسته گیربکس بالابر ساختمانی کوچک قرار می گیرد و دارای ضریب تبدیل ۴۸ به ۱ است. گیربکس VF110 یا نوع متوسط، برای بالابر ۵۰۰ کیلویی مناسب است. برای بالابر ساختمانی ۷۵۰ کیلویی از گیربکس بالابر VF150 که در دسته گیربکس بالابر ساختمانی بزرگ قرار می گیرد، استفاده می شود. گیربکس VF180 یا خیلی بزرگ هم برای بالابرهای ۱۰۰۰ کیلویی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

بهترین گیربکس بالابر ساختمانی

گیربکس بالابر ساختمانی باید دارای خاصیت قفل شوندگی باشد تا در هنگام قطع برق و خاموش شدن ناگهانی بالابر، از برگشت و سقوط بار و وقوع حوادث ناگوار جلوگیری شود. بنابراین بهترین نوع، گیربکس حلزونی است که علاوه بر قفل شوندگی خودکار، دور موتور را به طور منظم انتقال می دهد. گیربکس بالابر ساختمانی از نوع کاهنده است. بهترین و متناسب ترین نوع گیربکس بالابر ساختمانی بر اساس ظرفیت دستگاه تعیین می شود. به طور مثال گیربکس VF85 برای بالابر تک فاز ۳۵۰ کیلویی مناسب است.