استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

۴ تا از بهترین پوشش ها برای دیوار حمام

۴ تا از بهترین پوشش ها برای دیوار حمام
۴ تا از بهترین پوشش ها برای دیوار حمام

پوشش دیوارهای حمام با دیوارهای سایر فضاها متفاوت می باشد، چرا که در نشیمن، اتاق خواب، راهروها و سایر مناطق کاملا خشک، استفاده از هر نوع پوشش دیواری کارساز خواهد. حتی آشپزخانه نیز از جمله فضاهایی است که فضای عمده ی آن خشک می باشد و هر نوع دیوارپوشی می توان در آن به کار برد. این در حالی است که برای انتخاب متریال مناسب جهت نازک کاری دیوار حمام، به چالش بزرگی برخورد خواهیم کرد. چالش انتخاب متریال، به فضای دوش و وان محدود نمی شود، بلکه به دلیل وجود رطوبت بالا در فضای داخلی حمام، تمامی مصالح باید مقاومت خوبی در برابر آب و رطوبت داشته باشند. در مواردی تعبیه ی هواکش می تواند به کاهش رطوبت فضا کمک کند اما هرگز نمی تواند به طور کامل این مشکل را بر طرف سازد. توجه داشته باشید که متریال فضای حمام باید با سبک کلی طراحی نیز مطابقت داشته باشد.

۴ تا از بهترین پوشش ها برای دیوار حمام
نمونه طراحی داخلی حمام

۱. کاغذ دیواری وینیل

اغلب پوشش های کاغذی، در محیط های مرطوب از بین خواهند رفت ولی کاغذ دیواری با روکش وینیلی، عملکرد مطلوبی در برابر رطوبت دارد. پیش از استفاده از این نوع کاغذ دیواری ها، مطمئن شوید که سطح دیوار شما قابلیت نصب کاغذ دیواری وینیلی که امکان جدا شدن داشته باشد را دارد. این نوع کاغذ دیواری ها در واقع به دلیل وجود پلاستیک در داخل خود، رطوبت را به خود جذب نکرده و به راحتی پاک می شوند. در نتیجه از ایجاد کپک در پشت آن نگران نباشید. اغلب کاغذ دیواری های وینیل در برابر رطوبت های غیر مستقیم عملکرد بهتری دارند ولی برخی از آن ها می توانند در برابر تماس مستقیم آب نیز مقاومت داشته باشند.

۴ تا از بهترین پوشش ها برای دیوار حمام
کاربرد کاغذ دیواری وینیل برای دیوار حمام

یکی دیگر از مزایای استفاده از کاغذ دیواری وینیل این است که می توانید آن را قبل از استفاده امتحن کنید. بدین منظور یک نمونه ی کوچک خریداری کرده و آن را در فضای حمام خود بچسانید. از آن جا که این نوع کاغذ دیواری های امکان جدا شدن از دیوار را دارند، در صورتی که طرح آن مورد پسندتان نباشد، می توانید آن را حذف کنید.

۴ تا از بهترین پوشش ها برای دیوار حمام
استفاده از کاغذدیواری برای پوشش دیوار سرویس بهداشتی

همچنین در انتخاب طرح کاغذ دیواری نیز باید دقت ویژه ای داشته باشید. طرح های بزرگ در کوچک به نظر رسیدن فضا، طرح های عمودی برای بلندتر شدن ارتفاع دیوارها و طرح های افقی در گسترده نشان دادن دیوار نقش دارند.

۴ تا از بهترین پوشش ها برای دیوار حمام
استفاده از کاغذدیواری با نقش های عمودی

۲. رنگ معمولی یا نیمه براق

استفاده از رنگ یکی از ابتدایی ترین راه ها برای پوشش دیوارهای حمام است. مشکل اساسی رنگ های معمولی برای محیط های خیس همچون سرویس بهداشتی و حمام، امکان نفوذ رطوبت و قطرات آب در منافذ رنگ می باشد. استفاده از پوشش های براق بر روی رنگ های معمولی، از جمله راهکارهایی است که می تواند به مقاومت رنگ در برابر رطوبت و آب کمک کند. با این روش، قطرات آب روی سطح جمع می شوند و به داخل آن نفود نخواهند کرد.

۴ تا از بهترین پوشش ها برای دیوار حمام
کاربرد رنگ برای پوشش دیوار حمام

روش دیگر جلوگیری از آسیب به پوشش رنگ دیوار حمام، استفاده از رنگ های ممتاز با افزودنی های ضد کپک می باشد که جلای بهتر و سطح زیباتری ایجاد می کند. بدیهی است که در صورت استفاده از رنگ های با کیفیت تر، هزینه ی نهایی برای پوشش دیوار حمام بیشتر خواهد شد. البته لازم به ذکر است که هزینه ی چند لایه رنگ دیوار، از پوشاندن آن با کاغذ دیواری یا سطوح سخت همون کاشی و سرامیک بیشتر خواهد شد.

۴ تا از بهترین پوشش ها برای دیوار حمام
پوشاندن دیوار حمام توسط رنگ

۳. کاشی سرامیکی یا شیشه ای

کاشی و سرامیک یکی از متداول ترین مصالح برای پوشش دیوار و حتی کف در فضای حمام می باشند. در صورت نصب صحیح و اصولی آن ها، مشکلی از بابت نفوذ رطوبت و آب ایجاد نخواهد شد. مقاومت کاشی و سرامیک در برابر آب به حدی است که در طراحی وان و استخر نیز از آن ها استفاده می شود. یکی از نکات حائز اهمیت در استفاده از کاشی و سرامیک، توجه به دوغاب آن ها می باشد. لذا ضروری است که به رنگ دوغاب نیز توجه ویژه ای شود. این مسئله از نظر زیبایی شناختی اهمیت بسزایی دارد.

۴ تا از بهترین پوشش ها برای دیوار حمام
استفاده از کاشی برای پوشش دیوار حمام

گاهی ممکن است تنها بخشی از دیوار توسط کاشی و سرامیک پوشانده شوند. رایج ترین ارتفاع برای این گونه پوشش های دیوار، حدود ۹۰ سانت می باشد.

۴ تا از بهترین پوشش ها برای دیوار حمام
استفاده از کاشی در نیمه ی پایینی دیوار

۴. تخته های ام دی اف

به طور معمول تنها برای پوشش بخشی از دیوار که عمدتا فضای پایینی آن می باشد، از تخته های ام دی اف استفاده می شود. از آن جا که اصلی ترین بخش دیوار که با مشکل رطوبت رو به رو است، بخش پایینی می باشد، در می یابیم که تخته های ام دی اف مقاومت مطلوبی در برابر رطوبت و آب دارند. همچنین با اضافه کردن یک لایه رنگ براق به آن ها، می توان مقاومت بالاتری ایجاد کرد. این تخته ها به سادگی با چسب های ساختمانی و میخ هایی در انتهای آن ها، بر روی دیوار نصب می شوند.

۴ تا از بهترین پوشش ها برای دیوار حمام
کاربرد تخته های ام دی اف برای پوشش دیوار حمام

شما می توانید برای دریافت نمونه کار و استعلام قیمت طراحی، با همکاران ما در عمران مدرن تماس بگیرید.

برای مطالعه بیشتر:

۱۷ ایده برای طراحی سقف حمام

بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی

مدل کاشی سرویس بهداشتی کوچک

بازسازی سرویس بهداشتی کوچک

بازسازی آشپزخانه

کاشی آشپزخانه

۱۵ ایده برای طراحی آشپزخانه سفید که هیچوقت قدیمی نمی شوند

۱۹ ایده برای طراحی دوش مدرن

۱۷ ایده مقرون به صرفه برای تغییر دکوراسیون حمام

۱۱ نکته برای انتخاب کابینت آشپزخانه

۵ ترند کابینت آشپزخانه در سال ۲۰۲۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

0

امتیاز کاربران: اولین نفر باشید!