استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

کاشت میلگرد با چسب هیلتی

کاشت میلگرد با چسب هیلتی
انواع ابزار های کاشت هیلتی

کاشت میلگرد با چسب هیلتی امروزه یکی از پرطرفدار ترین روش های کاشت میلگرد در دنیا تلقی می شود. در برخی از سازه ها نیاز به اضافه کردن و کاشت میلگرد است و این کار به منظور تقویت سازه های بتنی انجام می شود. استفاده از چسب برای کاشت میلگرد ها یکی از روش های نوین و جدیدی است که امروزه همه مهندسین از آن بهره می گیرند.

چسب های کاشت میلگرد زیادی در بازار تولید و عرضه شده اند اما کاشت میلگرد با چسب هیلتی به دلیل مزایایی همچون دوام بالا و کاربرد های متنوع، نسبت به سایر چسب های کاشت میلگرد بیشتر مورد استقبال قرار گرفته است.

نحوه کاشت میلگرد با چسب هیلتی

مرحله اول در پروسه نحوه کاشت میلگرد با چسب هیلتی ، آماده سازی سطح بتنی است که قرار است میلگرد ها در آن کاشته شوند. برای این منظور باید سطح بتن را از هر گونه آلودگی، گرد و غبار و چربی پاکسازی کرد. همچنین اگر سطح بتن صاف است، بهتر است برای چسبندگی بیشتر روی سطح آن زبری ایجاد کرد. دقت شود که سطح بتن برای کاشت میلگرد باید خشک باشد.

مرحله بعد در نحوه کاشت میلگرد با چسب هیلتی ، ایجاد حفره هایی متناسب با قطر میلگرد یا بولت است. بعد از ایجاد حفره ها باید با استفاده از پمپ باد داخل هر کدام را پاکسازی کرد. این کار باید به صورتی انجام شود که هیچ گرد و غباری درون آن باقی نماند زیرا در غیر این صورت در عملکرد چسب اختلال ایجاد می شود.

پس از انجام مراحل آماده سازی سطح، نوبت به نحوه استفاده چسب هیلتی می رسد. چسب هیلتی معمولا به صورت دو جزئی است و قبل از استفاده باید دو جزء آن را با یکدیگر مخلوط کرد یا از تفنگ های مخصوص این کار بهره برد.

نحوه استفاده چسب هیلتی با تفنگ های مخصوص بسیار ساده است. فقط باید با خالی کردن چسب، حفره ها را تا انتها پر کرد و سپس میلگرد ها را به صورت چرخشی در آن وارد کرد. پس از این مرحله فقط کافی است تا زمان گیرش نهایی چسب صبر نمود تا بتوان روی آن ها بارگذاری را انجام داد.

نحوه کاشت میلگرد با چسب هیلتی
تزریق چسب با تفنگ مخصوص

کاربرد کاشت میلگرد با چسب هیلتی در سازه های بتنی

در این قسمت می خواهیم به کاربرد های کاشت میلگرد با چسب هیلتی اشاره کنیم. یکی از موارد کاربرد کاشت میلگرد با چسب هیلتی ، تقویت ستون ها و دیوار ها برای افزایش ظرفیت تحمل بار سازه است. کاشت بولت، میلگرد و انکر از اصلی ترین کاربرد های کاشت میلگرد است که به منظور اتصال المان های غیر سازه ای به بتن انجام می پذیرد. همچنین این چسب برای تعمیرات سازه نیز قابلیت استفاده دارد و با استفاده از چسب هیلتی می توان ترک ها و شکستگی های بولت را اصلاح کرد. از دیگر کاربرد های کاشت میلگرد با چسب هیلتی می توان به مهار کردن داکت های تاسیساتی به منظور تکیه گاه برای لوله ها و کانال ها اشاره کرد.

کاشت میلگرد با چسب هیلتی
کاشت میلگرد با ابزار مناسب

ابزار و تجهیزات مورد نیاز برای کاشت میلگرد با چسب هیلتی

ابزار و تجهیزات مناسب تاثیر زیادی در نحوه استفاده چسب هیلتی دارد. هرچه ابزار مورد استفاده تخصصی تر باشد، نحوه کاشت میلگرد با چسب هیلتی آسان تر خواهد بود.

از جمله تجهیزات مورد استفاده برای کاشت میلگرد با چسب هیلتی ، تفنگ های تزریق چسب های کارتریجی، ابزار سوراخ کاری مانند دریل و مته مناسب با قطر میلگرد و همچنین تجهیزات ایمنی مانند عینک و دستکش هستند. علاوه بر تجهیزات نام برده شده، برخی از لوازم جانبی مانند برس های تمیز کننده و پمپ های باد نیز برای کاشت میلگرد کاربرد دارند و استفاده می شوند.

کاشت میلگرد با چسب هیلتی
نحوه کاشت میلگرد با چسب

مزایای کاشت میلگرد با چسب هیلتی

در این بخش به این موضوع پرداخته خواهد شد که مزایای کاشت میلگرد با چسب هیلتی چیست. یکی از مزایای استفاده از چسب هیلتی برای کاشت میلگرد که آن را نسبت به سایر چسب ها متمایز می سازد، ایجاد اتصالات بادوام است. چسب هیلتی از چسبندگی بسیار خوبی برخوردار است و قابلیت اتصال به انواع بتن و مصالح ساختمانی را دارا است. این مورد سبب شده است تا ظرفیت تحمل بار آن بالا باشد و اتصالاتی قابل اطمینان به وجود بیاورد.

از دیگر مواردی که موجب برتری چسب کاشت میلگرد هیلتی شده است، سرعت بالای اجرا و راحتی استفاده از آن است. همچنین امکان کاشت میلگرد در انواع شرایط آب و هوایی نیز برای ما فراهم است. این موضوع علاوه بر ایجاد امکان کاشت در همه مناطق با انواع شرایط آب و هوایی، در زمان نیز صرفه جویی خواهد کرد.

نحوه استفاده چسب هیلتی
تزریق در سطوح عمودی

جدول کاشت میلگرد با چسب هیلتی

در این جدول همه اطلاعات مورد نیاز برای کاشت میلگرد برای هر قطر میلگرد ارائه شده است.

سایز میلگردسایز حفرهحداقل فاصله میلگرد هاحداقل فاصله از لبهبار کششی توصیه شده
۸۱۰۴۰۴۰۵.۳
۱۰۱۲۵۰۴۵۱۳.۵
۱۲۱۶۶۰۴۵۱۸.۹
۱۴۱۸۷۰۵۰۲۲.۹
۱۶۲۰۸۰۵۰۲۲.۹
۲۰۲۵۱۰۰۶۵۳۶.۳
۲۵۳۲۱۲۵۷۰۴۹.۹
۲۸۳۵۱۴۰۷۵۷۲.۷
۳۰۳۷۱۵۰۸۰۷۲.۷
۳۲۴۰۱۶۰۸۰۸۵.۲

نکات کلیدی در اجرای کاشت میلگرد با چسب هیلتی

در این قسمت به بررسی نکات مهم در نحوه استفاده چسب هیلتی می پردازیم.

  • رعایت نکات ایمنی در هنگام کار با چسب های شیمیایی
  • مطالعه دقیق دستورالعمل های فنی استفاده از هر چسب
  • نگهداری صحیح از چسب هیلتی قبل از استفاده
  • کنترل کیفیت و دقت هر مرحله قبل از انجام مرحله بعدی
نحوه کاشت میلگرد با چسب هیلتی
کاشت میلگرد در سطوح افقی

الزامات ایمنی در هنگام کاشت میلگرد با چسب هیلتی

همان طور که در بالا اشاره شد، یکی از مهم ترین نکات کلیدی هنگام کاشت میلگرد، رعایت الزامات ایمنی است. با رعایت کردن نکات ایمنی می توانیم احتمالات خطا و آسیب را به حداقل برسانیم. به این منظور استفاده از تجهیزات ایمنی مانند عینک، دستکش و لباس مخصوص هنگام انجام عملیات کاشت ضروری است. همچنین باید قبل از شروع به کارکردن با چسب، دستورالعمل درج شده روی دستور را مطالعه نمود تا موجب به بار آوردن خطا و پشیمانی نشود.

برای مطالعه بیشتر:

چسب کاشی آژند

چسب بتن مایع

مشخصات فنی چسب کاشت میلگرد

بهترین چسب بتن

چسب بلوک چیست

چسب کاشت میلگرد هیلتی

تفاوت چسب سنگ با چسب کاشی

چسب کاشت میلگرد

چسب کاشت میلگرد ایرانی

چسب بلوک شیشه ای

چسب بتن هیراد

قیمت چسب کاشی ۲۵ کیلویی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 5 ( 1 نظر)