استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

پله گرد بتنی

پله گرد بتنی

پله گرد بتنی یکی از انواع پله است که به دلیل ظاهر زیبایی که دارد، طرفداران زیادی داشته و جلوه مدرن و جذابی به محیط می دهد. انواع پله گرد بتنی دوبلکس هم در نوع درجا اجرا می شوند و هم به صورت پیش ساخته به فروش می رسند. از جمله کاربرد های آن در فضاهایی است که به علت کمبود فضای لازم برای باکس پله، نوع گرد آن انتخاب می شود. راه پله بتنی گرد نسبت به پله های مستقیم یا چند بازو فضای کمتری را اشغال می کنند اما در عین حال اجرای ساده ای نداشته و طراحی و ساخت آن نیز کار هر کسی نمی باشد.

قیمت پله گرد بتنی

قیمت پله گرد بتنی با دو عامل هزینه های مصالح و اجرا تعیین می شود. از لحاظ مصالح برای برآورد قیمت پله گرد بتنی به محاسبه هزینه خرید بتون و میلگرد داریم. بتن مورد استفاده هنگام بتن ریزی پله بتنی دوبلکس باید از نوع مرغوب و درجه یک باشد و بتن ریزی نیز به صورت اصولی انجام گیرد. از مهم ترین فاکتور ها هنگام تعیین قیمت پله گرد بتنی ، هزینه های اجرای آن می باشد. اجرا اسکلت پله بتنی دوبلکس کار ساده ای نبوده و نیاز به مهارت و تجربه بالایی دارد. اجرای این گونه پله ها بسیار زمان بر بوده و برای اجرای قالب ها نیز به نیروی متخصص نیاز است. همچنین ویبره اصولی هنگام بتون ریزی بر قیمت پله گرد بتنی تاثیر گذار می باشد.

پله گرد بتنی دوبلکس
اجرای دقیق پله های بتنی گرد

در یک جمع بندی کلی می توان گفت قیمت پله گرد بتنی به ابعاد، نوع طراحی، قیمت مصالح و مواد اولیه، هزینه دستمزد کارگر ها و متخصصان ساخت و طراحی، محل ساخت و … بستگی دارد.

انواع پله بتنی دوبلکس

انواع راه پله بتنی گرد هم در فضاهای داخلی مانند ویلاها یا خانه های دوطبقه قابل اجرا است و هم برای فضاهای خارجی مانند پله فرار و اضطراری و … می توان از آن ها استفاده نمود. در ادامه به توضیح و بررسی انواع اجرای پله دوبلکس بتنی پرداخته می پردازیم.

پله گرد بتنی
استفاده از پله های بتنی گرد در فضاهای تجاری

پله گرد بتنی در طراحی داخلی

پله بتنی گرد دوبلکس در فضای داخلی خانه ها فضای مدرن و جذابی ایجاد کرده و برای خانه های دوبلکس پیشنهاد مناسبی می باشد. این نوع پله در فضای داخلی فضای نسبتا کمتری را اشغال کرده و با توجه به متریالی که در ساخت آن استفاده می شود، هزینه های کمتری از لحاظ قیمت متریال نسبت به انواع فلزی یا چوبی دارد. اما هزینه اجرای آن بسیار بالاتر بوده و در صورت استفاده از این نوع پله در فضای داخلی استفاده از نوع پیش ساخته توصیه می شود.

پله گرد بتنی دوبلکس
پله های بتنی گرد در فضاهای داخلی

راه پله بتنی گرد در طراحی خارجی

در طراحی پله برای فضاهای خارجی فاکتور هایی مانند امنیت، طول عمر بالا و ماندگاری، مقاومت، تحمل وزن بالا و … باید در نظر گرفته شوند. راه پله بتنی گرد شامل تمامی این ویژگی ها بوده و برای استفاده و نصب در فضاهای خارجی توصیه می شود.

پله گرد بتنی دوبلکس
پله گرد بتنی در فضای خارجی

پله گرد بتنی پیش ساخته

یکی دیگر از انواع پله های بتنی ، نوع پیش ساخته آن است. این پله های در هر کجا که لازم باشد، چه فضاهای داخلی و چه خارجی، آماده نصب بوده و کافی است تنها اتصالات در محل انجام شود. نصب آسان، مقرون به صرفه بودن، صرفه جویی در زمان و اطمینان از کیفیت ساخت از جمله مزایای پله بتنی پیش ساخته گرد است.

پله گرد بتنی دوبلکس
پله گرد بتنی پیش ساخته

طریقه ساخت پله گرد بتنی دوبلکس

در مطالب قبلی درباره پله بتنی و روش های اجرا و ساخت آن به طور مفصل توضیح داده شد. روش اجرای پله گرد نیز مانند دیگر انواع پله های بتنی است منتها نوع محاسبات باید به شیوه ای دقیق تر و جدی تر صورت گیرد. کوچکترین اشتباه محاسباتی یا اجرایی هنگام ساخت پله گرد بتنی دوبلکس ، تمام زحمات را از بین برده و از آن جایی که امکان اصلاح اسکلت آن وجود ندارد باید تخریب شده و از ابتدا طراحی و ساخته شود. در ادامه با طریقه ساخت پله گرد بتنی و نکات آن آشنا خواهید شد.

پله گرد بتنی
استفاده از پله های بتنی گرد در انواع فضاها

طراحی راه پله گرد

طراحی اولین مرحله است که در طی آن سایت محل اجرای پروژه بررسی شده و شرایط آن آنالیز می شود. تعداد پله ها، عرض آن ها، شیب راه پله و … همگی در این مرحله مشخص می شود.

آرماتور بندی پله گرد بتنی

آرماتور بندی یکی از مهم ترین مراحل اجرای پله گرد بتنی می باشد. توجه به نقشه های اجرایی و رعایت ضخامت و تعداد مناسب میلگرد ها از الزامات اجرا است.

پله گرد بتنی
آرماتورگذاری پله های گرد

قالب بندی

قالب بندی معمولا با کمک تخته های چوبی انجام می گیرد. دقت در قالب بندی و رعایت ارتفاع و شیب صحیح پله ها از الزامات ساخت راه پله بتنی گرد است.

بتن ریزی

بتون ریزی آخرین مرحله طریقه ساخت پله گرد بتنی است. بتنی ریزی باید همراه با ویبره منظم و اصولی باشد به نحوی که سنگدانه ها و عناصر درشت بتن ته نشین نشده و بتن ریزی یکدستی داشته باشیم. توصیه می شود روانی بتن در بتن ریزی تا حدی کمتر باشد تا آب و دان آن از هم جدا نشود.

نکات مهم اجرای پله گرد بتنی

  • طراحی صحیح و اصولی شیب از مهم ترین نکاتی است که هنگام طراحی پله گرد بتنی باید در نظر گرفته شود. شیب استاندارد معمولا ۳۰ درجه است اما هر چه ارتفاع پله ها کمتر باشد، طول آن ها بیشتر و در نتیجه شیب آن ها کمتر خواهد بود.
  • پله های گرد بتنی به صورت پیش ساخته نیز موجود و آماده نصب هستند اما تعداد پله ها در این نوع کمتر بوده و در ابعاد کوچک تری به فروش می رسند.
  • در طراحی و مراحل اجرای پله بتنی دوبلکس ، از میلگرد های استاندارد با متریال عالی باید بهره مند شد، هم چنین جنس بتن و مرغوبیت آن از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا در صورت عدم استفاده از متریال مرغوب و آسیب پله بعد از مدتی امکان تعویض و یا ترمیم آن وجود ندارد.
پله گرد بتنی دوبلکس
پله گرد بتنی پس از بازکردن قالب

مزایای پله بتنی دوبلکس

  • بتن مصالحی انعطاف پذیر است و اجرای هر گونه پله با هر فرمی با کمک آن امکان پذیر می باشد.
  • مقامت بتن بالا بوده و در برابر آتش سوزی و زلزله مقاومت بالایی دارد.
  • ماندگاری و طول عمر بالایی که پله گرد بتنی دوبلکس دارد با هیچ متریال دیگری قابل مقایسه نیست. اگر به دنبال ساخت راه پله ای ماندگار و بادوام در برابر تغییرات در طول زمان هستید، انتخاب این نوع پله توصیه می شود.
پله گرد بتنی
پله های گرد بتنی
  • کاربرد این پله بسیار بالا بوده و در انواع کاربری های مسکونی، تجاری و … قابل استفاده می باشد.
  • هر سبک و طرحی که در نظر داشته باشید با کمک پله گرد بتنی قابل اجرا است.
  • این پله های باعث ایجاد سروصدا و صداهای مزاحم نمی شود. پله های چوبی یا فلزی ممکن است بعد از کمی استفاده و فرسودگی هنگام استفاده تولید صدا کنند. اما پله های بتنی از این لحاظ مشکلی نداشته و حتی با گذشت سالیان سال، صدای اضافه ای تولید نمی کنند.
  • اگر قرار باشد از این پله های در فضای خارجی استفاده شود در برابر برف و باد و باران ذره ای آسیب ندیده و همچنان مقاومت خود را حفظ می کند. نصب پله بتنی دوبلکس ، کاهش هزینه های نگهداری را تضمین می کند.

چنانچه فضای کافی برای اجرای پله وجود نداشته باشد می توان برای فضاهایی همچون اتاق زیر شیروانی، پله جمع شونده اجرا کرد. قیمت نردبان تاشو سقفی و دیواری مقرون بصرفه بوده و در حالت بسته فضایی اشغال نمی کند.

لازم به ذکر است که بر اساس مقررات ملی اجرای پله فرار برای ساختمان های با بیشتر از چهار طبقه الزامی است. ضوابط پله فرار تمامی مشخصات این راه پله همچون عرض، ارتفاع پله، جنس کف پله ها، ارتفاع نرده، محل اجرا، شرایط روشنایی، درب راه پله و … را تعیین نموده که باید در طراحی و اجرای آن مدنظر قرار گیرد.

برای مطالعه بیشتر:

برای مطالعه بیشتر:

پله بتنی

پله ساختمان

راه پله ساختمان دو طبقه

قیمت نرده سنگی

نمای نرده سنگی

پله برقی

پله برقی گرد

نرده راه پله

راه پله داخل ساختمان

نرده بتنی پیش ساخته

بهترین برند جکوزی ایرانی

ابعاد وان حمام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 4.6 ( 3 نظر)