استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

وزن پوکه معدنی

وزن پوکه معدنی
وزن پوکه معدنی

وزن پوکه معدنی به قدری کم است که بر روی آب شناور می ماند. البته وزن مخصوص پوکه معدنی های مختلف با یکدیگر متفاوت می باشد. وزن مخصوص به وزن پوکه در یک متر مکعب (واحد حجم) اطلاق می گردد. به عبارتی وزن مخصوص به معنی وزن ماده در واحد حجم می باشد. یکی از دلایل افزایش کاربرد پوکه معدنی، به دلیل وزن مخصوص کم آن است، زیرا در سبک سازی تاثیر بسزایی دارد. کاهش وزن سازه به ویژه در هنگام وقوع زلزله حائز اهمیت بوده و موجب مقاومت سازه در برابر نیروهای وارده می گردد. علاوه بر وزن کم، سختی و استحکام این پوکه ها بسیار بالا است. از دوام و طول عمر بالایی نیز برخوردار می باشند. وزن مخصوص پوکه معدنی یکی از عوامل تعیین کننده کاربرد آن در صنایع می باشد. این تفاوت از نحوه تشکیل و معادن استخراج پوکه معدنی ناشی می شود.

پوکه معدنی کاربردهای مختلفی دارد. ساخت بلوک و بتن سبک، استفاده در تصفیه، راهسازی، تونل سازی، استفاده در کشاورزی، ساخت دیوارهای پیش ساخته، کفسازی و شیب بندی، استفاده در آکواریوم از جمله کاربردهای پوکه های معدنی می باشند. عایق بندی صوتی و حرارتی از دیگر کاربردهای پوکه معدنی است که با افزایش شهرنشینی از مزایای قابل توجه این محصول به حساب می آید. همچنین عایق حرارتی بودن آن از اتلاف انرژی جلوگیری کرده و موجب صرفه جویی در هزینه ها می گردد.

وزن پوکه معدنی
اندازه های مختلف پوکه معدنی

وزن مخصوص پوکه معدنی بادامی

وزن مخصوص پوکه معدنی بادامی در حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ کیلوگرم در هر متر مکعب می باشد. از این پوکه می توان برای شیب بندی استفاده کرد. پیش از خرید باید قیمت پوکه برای شیب بندی را استعلام نمود. پوکه بادامی جزو پوکه های معدنی دانه درشت محسوب می گردد، اما در عین حال وزن کمتری دارد. اندازه پوکه بادامی بین ۱۵ تا ۳۰ میلیمتر می باشد.

وزن پوکه معدنی عدسی

اندازه پوکه عدسی برندهای مختلف، حدودا بین ۳ تا ۷ میلیمتر متغیر است. از آن در ساخت بلوک سبک و دیوارهای آماده استفاده می گردد. وزن پوکه معدنی عدسی در حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ کیلوگرم در هر متر مکعب می باشد.

وزن مخصوص پوکه معدنی نخودی

وزن پوکه معدنی نخودی تقریبا بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ کیلوگرم در هر متر مکعب است. وزن پوکه معدنی نخودی تبریز و شهر بابک در حدود ۷۵۰ کیلوگرم است. ساخت بلوک و شیب بندی از موارد کاربرد پوکه نخودی می باشند. اندازه پوکه نخودی بین ۵ الی ۱۵ میلیمتر است. قیمت پوکه معدنی نخودی سیاه به دلیل استخراج بالای آن، مقرون به صرفه است.

وزن پوکه معدنی فندقی

پوکه فندقی جزو پوکه های معدنی با وزن کم می باشد. وزن پوکه معدنی فندقی بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ کیلوگرم در یک متر مکعب است. وزن مخصوص آن بین ۰/۵ تا ۰/۶ قرار می گیرد. از این پوکه ها غالبا در شیب بندی استفاده می گردد. اندازه پوکه فندقی بین ۱۰ تا ۲۰ میلیمتر متغیر است.

وزن مخصوص پوکه معدنی
پوکه معدنی

وزن مخصوص پوکه معدنی ماسه ای

پوکه ماسه ای کوچک ترین اندازه از انواع پوکه معدنی می باشد. اندازه دانه های پوکه معدنی ماسه ای تا ۵ میلیمتر است. از آن برای ساخت بلوک سبک استفاده می گردد. وزن پوکه ماسه ای در هر متر مکعب حدود ۸۵۰ تا ۱۰۰۰ کیلوگرم می باشد. به عبارتی وزن مخصوص آن بین ۰/۸۵ تا ۱ است.

وزن پوکه کله مورچه ای

وزن پوکه معدنی کله مورچه ای بین ۶۵۰ تا ۷۵۰ کیلوگرم در هر متر مکعب می باشد. از آن می توان در ساخت بلوک سبک استفاده کرد.

وزن مخصوص پوکه مخلوط

وزن این نوع از پوکه معدنی بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ کیلوگرم در هر متر مکعب است. همان طور که از نام آن مشخص است، مخلوطی از پوکه های مختلف می باشد. از پوکه مخلوط برای پر کردن کف ساختمان و فضاهای خالی استفاده می گردد.

وزن پوکه معدنی
پوکه مخلوط

تاثیر وزن مخصوص بر قیمت پوکه معدنی

از مهم ترین عوامل موثر بر قیمت پوکه معدنی ، وزن مخصوص آن می باشد. همان طور که اشاره شد، وزن مخصوص انواع پوکه معدنی با توجه به نوع و برند آن متغیر است. به طور کلی کمتر بودن وزن مخصوص یکی از موارد نشان دهنده کیفیت محصول می باشد. محصولی که وزن کمتری داشته باشد، از کیفیت بالاتری برخوردار بوده و قیمت بیشتری دارد. برای خرید پوکه معدنی باید وزن مخصوص آن را مدنظر قرار داد. همچنین نوع و محل کاربرد هم در انتخاب پوکه تاثیرگذار است. پوکه معدنی به صورت بسته بندی شده و یا فله به فروش می رسد که در وزن های یکسان، قیمت پوکه معدنی بسته بندی شده، بیشتر است.

شیشه ضدگلوله تبریز شیشه ضدگلوله ارومیه شیشه ضدگلوله اردبیل شیشه ضدگلوله اصفهان شیشه ضدگلوله کرج شیشه ضدگلوله ایلام شیشه ضدگلوله بوشهر شیشه ضدگلوله شهرکرد شیشه ضدگلوله بیرجند شیشه ضدگلوله مشهد شیشه ضدگلوله بجنورد شیشه ضدگلوله اهواز شیشه ضدگلوله زنجان شیشه ضدگلوله سمنان شیشه ضدگلوله زاهدان شیشه ضدگلوله شیراز شیشه ضدگلوله قزوین شیشه ضدگلوله قم شیشه ضدگلوله سنندج شیشه ضدگلوله کرمان شیشه ضدگلوله کرمانشاه شیشه ضدگلوله یاسوج شیشه ضدگلوله گرگان شیشه ضدگلوله رشت شیشه ضدگلوله خرم آباد شیشه ضدگلوله ساری شیشه ضدگلوله اراک شیشه ضدگلوله بندرعباس شیشه ضدگلوله همدان شیشه ضدگلوله یزد شیشه ضدگلوله کیش شیشه ضدگلوله قشم

برای مطالعه بیشتر:

پوکه ماسه ای

پوکه فندقی

پوکه سیاه

بهترین پوکه معدنی

پوکه نخودی

پوکه عدسی

پوکه معدنی سفید

پوکه بادامی

پوکه معدنی چیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 4.5 ( 7 نظر)