استعلام قیمت
ثبت درخواست
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

وزن لوله داربست

وزن لوله داربست
وزن لوله داربست

از آنجایی که ضخامت لوله های داربستی و انواع آن با یکدیگر متفاوت می باشد، از این رو وزن لوله داربست نیز متفاوت است. از دیگر عوامل موثر بر وزن لوله داربستی می توان به طول لوله ها اشاره نمود. در ساختمان های با ارتفاع کم ، در قسمت های داخلی از داربست های کوتاه و با وزن کم استفاده می شود. به طور کلی در لوله های با طول و جنس یکسان ، با کاهش ضخامت ، وزن لوله داربست نیز کاهش می یابد.

طول این لوله ها غالبا ۶ متر است. برای ساخت لوله داربست از فولاد یا آلومینیوم استفاده می شود. وزن لوله داربست ۶ متری آلومینیومی کمتر از فولادی است. در ادامه وزن لوله داربست ۶متری و روش محاسبه وزن لوله داربستی ارائه شده است.

وزن لوله داربست
لوله داربست

وزن لوله داربست ۶ متری

قطر خارجی این لوله ها غالبا ۴۸/۳ میلیمتر می باشد، که به آن لوله داربستی ۵ گفته می شود. در جدول زیر وزن لوله داربستی ۵ (هر شاخه) با ضخامت های مختلف و طول ۶ متر ، ارائه گردیده است.

وزن لوله داربستی ۵ (به طول ۶ متر)

قطر لوله (mm)ضخامت لوله (mm)وزن لوله داربست ۶ متری (Kg)
۴۸/۳۱/۹۱۲/۵
۴۸/۳۲۱۴
۴۸/۳۲/۳۱۶/۲
۴۸/۳۲/۵۱۷/۲
۴۸/۳۳۲۱

محاسبه وزن لوله داربستی ۶ متری

به طور کلی فرمول محاسبه وزن لوله داربست (یک شاخه) به صورت زیر می باشد:

برای محاسبه وزن لوله داربست ۶ متری ، به جای طول ، عدد ۶ و برای محاسبه وزن لوله داربست ۳ متری ، عدد ۳ جایگذاری می شود. شایان ذکر است که چگالی فولاد برابر با ۷۸۴۵ (۷۸۶۰) کیلوگرم بر متر مکعب می باشد.

وزن بست داربست

برای اتصال لوله های داربست به یکدیگر ، از بست استفاده می شود. بدین منظور از انواع بست های تک پیچ ، دو پیچ و … استفاده می گردد. از این رو وزن بست داربست ، با یکدیگر متفاوت می باشد.

وزن بست داربست
بست داربست

وزن بست داربست چهار پیچ

این بست ها از چدن نشکن یا داکتیل ساخته می شوند. بست چهار پیچ وزن بست داربست چهار پیچه که از پرکاربردترین انواع بست می باشد، چیزی در حدود ۱۳۰۰ تا ۱۶۵۰ گرم است. از این بست ها برای اتصال لوله ها به صورت تقاطعی و با زاویه ۹۰ درجه استفاده می شود.

وزن بست داربست دو پیچ

بست های دو پیچ همانند بست چهارپیچ برای اتصال لوله های داربست به صورت تقاطعی استفاده می شوند. وزن بست داربست دو پیچ ساخته شده از داکتیل نشکن در حدود ۱۴۰۰ گرم می باشد. این بست دارای دو پیچ، دو مهره و دو واشر است و سرعت نصب آن از بست چهار پیچ بیشتر می باشد.

وزن بست گردان داربست

بست گردان یا چرخشی امکان چرخش ۳۶۰ درجه دو قسمت درگیر را نسبت به یکدیگر فراهم می نماید. از این رو به آن بست ۳۶۰ درجه نیز گفته می شود. وزن بست گردان ساخته شده از چدن نشکن در حدود ۱۷۰۰ گرم است.

وزن بست داربست کمکی (نگهدارنده)

از این بست برای داربست های معلق و یا داربست هایی که نیاز به تحمل وزن بیشتری دارند استفاده می شود. وزن حدودی این بست ها در حدود ۶۰۰ گرم می باشد.

بست داربست
انواع بست داربست

وزن بست داربستی کلاهکی

از بست کلاهکی در اجرای داربست های مسقف استفاده می شود. در صورت نیاز به نصب چادر برای داربست نیز می توان از این بست ها استفاده کرد. وزن بست داربست کلاهکی در حدود ۸۶۰ گرم می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *