استعلام قیمت
ثبت درخواست
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

وزن سپری ۳

وزن سپری ۴
وزن سپری ۳

وزن سپری ۳ به عوامل زیادی بستگی دارد که از میان آنها ابتدا به استاندارد هایی که طبق آنها طراحی و تولید می شوند و سپس ابعاد سپری سه و جنس سپری ۳۰ و طول سپری نمره ۳ و کاربرد آن در صنعت ساختمان سازی بستگی دارد. سپری ۳ را در اسکلت بندی گلخانه و خرپا ساختمان استفاده می کنند. جنس سپری بر قیمت و وزن سپری آهنی ۳ تاثیر زیادی دارد، سپری ها معمولا از جنس آهن ، آلومینیم ، مس ، برنج و استیل ساخته می شوند که از میان آنها وزن سپری ۳ آلومینیمی کم تر هست و در طراحی داخلی و تزیینات با روکش های تیتانیوم و رادیوم در رنگ های مختلف کاربرد دارند. سپری ۳ دو نوع سپری آهنی لبه گرد و سپری لبه تیز را شامل می شود که خواص فیزیکی این سپری ها نیز با هم متفاوتند.

جدول وزن سپری ۳

علاوه بر تاثیر استاندارد سپری سه، سایز سپری نمره ۳، جنس سپری شماره ۳ و لبه گرد یا لبه تیز بودن سپری ۳، نحوه تولید هم در محاسبه وزن سپری ۳ نقش دارد. در ادامه جدول وزن سپری ۳ که شامل وزن مخصوص سپری۳ و وزن هر شاخه سپری ۳ است. وزن واحد طول سپری ۳ را براساس دو نوع تولید سپری آهنی فابریک و سپری آهنی نوردی مقایسه کرده است. همانطور که از جدول وزن سپری ۳ مشخص است، وزن سپری نمره ۳ فابریک نسبت به وزن سپری۳ نوردی بیشتر است که این مهم بر قیمت و بازار خرید این نوع سپری موثر است.

نوع سپری ۳وزن مخصوص سپری آهنی (واحد طول)وزن هر شاخه سپری ۳
فابریک۱.۷۷۱۰.۶۲
نوردی۱.۶۷۱۰.۰۰
جدول وزن سپری ۳ بر اساس نحوه تولید

وزن مخصوص سپری ۳

با توجه به تعریف وزن مخصوص که عبارت است از وزن سپری ۳ بر واحد حجم آن، وزن مخصوص سپری ۳ به نوع تولید و ابعاد آن بستگی دارد. وزن مخصوص سپری نمره ۳ در حالت فابریک عبارت است از ۱.۷۷ که نسبت به وزن مخصوص سپری شماره ۳ یعنی ۱.۶۷ مقدار بیشتری است. وزن مخصوص سپری ۳ کاربرد این سپری آهنی را در محیط های مختلف تعیین می کند و مصرف کننده طبق نیاز خود، سایز و نوع سپری را انتخاب می کند.

ابعاد و وزن سپری آهنی ۳

سپری آهنی ۳ که اندازه لبه آن ۳ سانتی­متر، یا ۳۰ میلی­متر است در متراژهای طولی ۶ تا ۱۲ متر تولید می­شود. بر اساس استاندارد ها سپری ۳ در طول سپری ۱ و ۶ و ۱۲ متری از فولاد st37 تولید شده که در جدول ابعاد و وزن سپری ۳ زیر، وزن واحد طول سپری ۳ براساس طول آن طبقه بندی شده است.

آنالیز سپری آهنیوزن هر شاخه سپری آهنی (کیلوگرم)طول سپری آهنی (متر)نوع و سایز سپری آهنی
st37۰.۹۲۱۲
st37۱.۳۳۱۲.۵
st37۱.۷۵۱۳
st37۲.۳۳۱۳.۵
st37۵.۵۶۲
st37۸۶۲.۵
st37۱۰.۵۶۳
st37۱۴۶۳.۵
st37۱۱۱۲۲
st37۱۶۱۲۲.۵
st37۲۱۱۲۳
st37۲۸۱۲۳.۵
جدول وزن سپری ۳ بر اساس ابعاد

جدول اشتال سپری ۳

قبل از بررسی جدول وزن سپری ۳ ، باید به استاندارد هایی که سپری بر طبق آنها طراحی و تولید می شوند را بررسی کنیم.  ابتدایی­ترین و مفیدترین کار، بررسی جدول اشتال سپری۳ است که در ادامه قابل مشاهده است. در این جدول سپری ۳ به دو دسته تیرآهن لب گرد دیواره بلند طبق استاندارد DIN10055 و سپری۳ گوشه تیز با لبه و پهلوهای مساوی طبق استانداردDIN59051 تقسیم شده است و طول استاندارد هر دو ۶ تا ۱۲ متر در نظر گرفته شده است. شاید نکته مهمی بنظر نرسد اما برای سپری لبه گرد و لبه تیز تفاوت های زیادی در نظر گرفته شده است و برای هر یک استاندارد جداگانه ای تعریف شده که در جدول اشتال سپری ۳ به هر دوی آنها پرداخته شده است.

جدول اشتال سپری ۳ لبه گرد
جدول اشتال سپری ۳ لبه گرد

در جدول زیر، مشخصات سپری ۳ گوشه تیز با لبه و پهلوهای مساوی طبق DIN59051 انتشار آگوست ۱۹۸۱ به اختصار آورده شده است.

Wz
cm3
Wx
cm3
G
Kg/m
A
Cm3
ts
mm
h=b
mm
علامت اختصاری
TPS
0.61
0.93
0.88
1.36
1.76
2.31
2.24
2.95
4
4.5
30
35
30
35
جدول اشتال سپری ۳ لبه تیز

محاسبه وزن سپری ۳

برای محاسبه وزن سپری ۳ ، این مهم که سپری۳ دارای دو نوع لبه گرد و لبه تیز است باید در نظر گرفته شود. در شکل زیر ابعاد و قیافه ظاهری سپری لبه گرد T30 قابل مشاهده است. این نوع سپری لبه گرد T30 با طول ۶ و ۱۲ متر و طبق استاندارد DIN10055 طراحی شده است.

سپری لبه گرد 3
سپری لبه گرد ۳

در ادامه جدول مشخصات سپری آهنی لبه گرد T30 دارای وزن سپری ۳ ، حجم، ابعاد و پارامتر هایی که بر قیمت و نوع آن تاثیرگذار است ذکر شده است.

مشخصات سپری لبه گرد 3
مشخصات سپری لبه گرد ۳

در ادامه جدول مشخصات سپری ۳ لبه تیز با لبه ها و پهلو های مساوی که شامل اندازه و درصد خطاهای مجاز این نمونه می­باشد بر اساس استاندارد DIN59051 قابل مشاهده است.

مساحت در واحد طولوزنسطح مقطعدرصد خطاابعاددرصد خطاابعاددرصد خطاابعاددرصد خطاابعادعلامت اختصاری
U
(m2/m)
G
(kg/m)
F
(kg/m)
ttssbbhhTPS
0.120 0.1401.76 2.312.24 2.95  0.54 4.5  0.54 4.5  130 35  130 3530
35
جدول وزن سپری ۳ لبه تیز

جدول وزن سپری ۳ بر اساس جنس

در ادامه جدول وزن سپری ۳ و سایر سپری ها بر اساس اطلاعات داده شده در شکل زیر طبق جنس سپری آورده شده است که می توان مقایسه کرد وزن سپری با جنس های مختلف چه تغییراتی می کنند. در این جدول، وزن سپری استیل، سپری آهنی، سپری آلومینیمی، سپری برنجی، سپری برنزی و سپری مسی آورده شده است که همانطور که واضح است سپری آلومینیومی وزنی حدود یک سوم انواع دیگر دارد که کاربرد آن را در مواقعی که سبک بودن مدنظر است زیاد می کند.

عکس سپری آهنی 3
عکس سپری آهنی ۳
وزن بر حسب کیلوگرموزن بر حسب پوند (Lbs)چگالی (کیلوگرم بر متر مکعب)طول (متر)جنس سپری
۲۳۴.۷۲۵۱۷.۵۶۷۸۵۰۱استیل
۲۳۵.۰۱۵۱۸.۲۲۷۸۶۰۱آهنی
۸۱.۶۳۱۷۹.۹۹۲۷۳۰۱آلومینیم
۲۵۵.۶۵۵۶۳.۷۲۸۵۵۰۱برنج
۲۶۵.۵۱۵۸۵.۴۷۸۸۸۰۱برنز
۲۶۷.۰۱۵۸۸.۷۷۸۹۳۰۱مس
جدول وزن سپری ۳ براساس جنس سپری

آجر لعابی تبریز آجر لعابی ارومیه آجر لعابی اردبیل آجر لعابی اصفهان آجر لعابی کرج آجر لعابی ایلام آجر لعابی بوشهر آجر لعابی شهرکرد آجر لعابی بیرجند آجر لعابی مشهدآجر لعابی بجنورد آجر لعابی اهواز آجر لعابی زنجان آجر لعابی سمنان آجر لعابی زاهدان آجر لعابی شیراز آجر لعابی قزوین آجر لعابی قم آجر لعابی سنندج آجر لعابی کرمان آجر لعابی کرمانشاه آجر لعابی یاسوج آجر لعابی گرگان آجر لعابی رشت آجر لعابی خرم آباد آجر لعابی ساری آجر لعابی اراک آجر لعابی بندرعباس آجر لعابی همدان آجر لعابی یزد آجر لعابی کیش آجر لعابی قشم

برای مطالعه بیشتر:

قیمت ورق سیاه برش خورده

وزن سپری ۶ متری

وزن سپری ۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *