استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

وال پست جدید

والپست جدید
وال پست جدید

وال پست جدید یا منقطع جایگزین روش سنتی اجرای والپست شده و عملکرد دیوارهای غیر سازه ای را بهبود بخشیده است. پس از زلزله کرمانشاه در سال ۱۳۹۶ که خسارات جانی و مالی فراوانی در پی داشت، ضوابط و الزامات مربوط به والپست جدید به منظور افزایش استحکام دیوار تدوین گردید. در گذشته به منظور اجرای والپست از نبشی سرتاسری استفاده می شده است که به دلیل مشکلات و کاستی های فراوان آن در اجرا و عملکرد، امروزه وال پست های جدید جایگزین شده اند. در اجرای وال پست جدید به جای نبشی از ناودانی منقطع استفاده می گردد به همین دلیل این روش نوین با نام والپست منقطع شناخته می شود.

قیمت وال پست جدید

قیمت وال پست جدید به جنس و ابعاد آن وابسته است. این قطعات غالبا در ضخامت های ۲ میلی متر و اندازه بال ۷ سانتی متر تولید می شوند. اما اندازه طول و عرض جان آنها متنوع است. در شرایط یکسان، افزایش پارامترهای ذکر شده موجب افزایش قیمت وال پست جدید می گردد. والپست ها معمولا در دو نوع گالوانیزه و ورق سیاه تولید و عرضه می شوند که قیمت وال پست جدید گالوانیزه بیشتر از انواع ورق سیاه است. البته لازم به ذکر است که پس از خرید وال پست گالوانیزه دیگر نیازی به ضدزنگ نبوده و در برابر خوردگی مقاوم هستند.

وال پست جدید
والپست جدید

متراژ کار نیز بر روی قیمت وال پست جدید تاثیرگذار است. همچنین قیمت وال پست جدید به قیمت روز متریال اولیه مورد استفاده در ساخت آن وابسته می باشد. امروزه به دلیل وضعیت آشفته بازار و نوسان دائمی قیمت ها، نمی توان عدد ثابتی برای قیمت وال پست جدید در نظر گرفت. اما می توان گفت که نسبت به روش سنتی، قیمت وال پست جدید مقرون بصرفه تر است.

خرید والپست جدید

به منظور خرید والپست باید موارد متعددی را مدنظر قرار داد. اندازه مورد نیاز عرض جان والپست جدید با توجه به ضخامت دیوار تعیین می گردد. به طور مثال برای دیوار با ضخامت ۲۰ سانت، والپست جدید با عرض ۲۰/۵ سانتی متر مورد نیاز است. طول وال پست های جدید و ضخامت و اندازه بال آنها نیز در طراحی ها تعیین شده و باید خرید والپست متناسب با آن انجام شود. متراژ مورد نیاز برای اجرای وال پست جدید هم باید تعیین گردد. از دیگر موارد مهم در خرید وال پست جدید ، جنس آن است.

وال پست جدید
اجرای دیوار با وال پست

فروش وال پست های جدید

امروزه فروش وال پست های جدید هم به صورت اینترنتی و هم به صورت حضوری امکان پذیر است. خرید اینترنتی نسبت به مراجعه حضوری دارای مزایایی می باشد. از جمله اینکه از اتلاف وقت و انرژی جلوگیری می نماید. زیرا خرید وال پست جدید به صورت اینترنتی لزوم رفت و آمد به فروشگاه را حذف می نماید. ضمن اینکه می توان با یک جستجوی ساده در اینترنت انواع والپست را مشاهده نموده، قیمت آنها را با هم مقایسه کرد و در نهایت نسبت به خرید مناسب ترین نوع وال پست های جدید اقدام نمود. فروشگاه های اینترنتی بسیاری به منظور رفاه حال مشتریان گرامی در این زمینه مشغول به فعالیت می باشند. عمران مدرن از بهترین شرکت های تامین کننده و ارائه دهنده انواع والپست جدید می باشد.

وال پست جدید
والپست جدید رنگ شده

اجرای وال پست جدید

ایران یکی از کشورهای زلزله خیز دنیا است، بنابراین باید ساختمان ها را در برابر وقوع زلزله مقاوم سازی نمود تا خسارات مالی یا جانی به کمترین حد برسد. اجرای وال پست جدید خرابی المان های غیر سازه ای را کاهش می دهد. در زلزله کرمانشاه بسیاری از اجزای غیر باربر ساختمان تخریب شده و خسارات جانی و مالی بسیاری را موجب شدند. این موضوع موجب بازنگری در قوانین و ضوابط اجرای والپست گردید. بر اساس پیوست ششم آئین نامه ۲۸۰۰ ، اجرای والپست الزامی است.

بر اساس این آئین نامه، طول آزاد دیوار خارجی در پلان نباید از ۴ متر و ارتفاع آزاد آن نباید از ۳/۵ متر بیشتر در نظر گرفته شود. در دیوارهای با طول بیشتر از ۴ متر باید از عضو قائم به عنوان تکیه گاه جهت مهار خارج از صفحه دیوار و در دیوارهای با ارتفاع بیش از ۳/۵ متر باید با استفاده از عضو افقی ارتفاع آزاد را کاهش داد.

قیمت وال پست جدید
والپست جدید منقطع

مزایای والپست جدید

والپست جدید نسبت به انواع سنتی وزن کمتری داشته و بار کمتری به سازه وارد می کنند. همچنین اندازه بال آن بیشتر است و دیوار داخل آن قرار می گیرد. این موضوع امکان حرکت در داخل قاب را فراهم می نماید. در حالیکه در انواع قدیمی والپست، بالی که دیوار در درون آن قرار می گرفت کم بود و عملا امکان حرکت آزاد دیوار محدودتر بود. انواع قدیمی والپست موجب آسیب سازه در محل اتصال نبشی ها به سازه می شدند. اجرای وال پست جدید آسان تر بوده و با سرعت بیشتری انجام می شود. وال پست های جدید موجب کاهش حدود ۳۰ درصدی هزینه ها می گردند. اجرای وال پست جدید هم در سازه های بتنی و هم در سازه های فولادی قابل انجام است.

وال پست جدید
انواع والپست جدید

برای مطالعه بیشتر:

وادار میانی

میلگرد بستر دیوار

طراحی وال پست

قیمت وال پست منقطع

ناودانی وال پست

نمایندگی وال پست آماده

اجرای وال پست با میلگرد بستر

وال پست چیست

نحوه اجرای وال پست در اسکلت فلزی

وال پست پنجره

نبشی برای وال پست

فرق وال پست با میلگرد بستر

جایگزین وال پست

آجر هبلکس

اجرای وال پست در ساختمان بتنی

قیمت وال پست هبلکس

دتایل اجرایی وال پست

وال پست کشویی

اتصال تلسکوپی وال پست

وال پست frp

وال پست الیافی

محاسبه وال پست

اتصال وال پست به ستون

وال مش

وال مش چیست

اجرای وال مش

وال پست لوبیایی

وال پست پیوست ششم

برش هواگاز

وزن میلگرد ۱۲ شیراز پولاد نورد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 4.58 ( 7 نظر)

۸ نظر

  1. جنس این والپست جدید هم از آلیاژ فولاده ؟؟

  2. والپست جدید به لحاظ هزینه چه تفاوتی داره با نمونه قدیمی؟

  3. متراژ وال پست جدید مورد نیاز برای ساختمون رو چجور حساب میکنن؟

  4. سلام آیا شما وال پست جدید رو خودتون اجرا می کنید؟

  5. مزایای وال پست جدید نسبت به قدیمی ها فقط هزینه‌س؟

  6. وال پست جدید برای همه ساختمون ها قابل اجراست؟

  7. ابعاد والپست جدید تغییر کرده؟

  8. جنس وال پست جدید تغییر کرده؟