استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

هزینه تعمیر آسانسور برای واحد خالی

هزینه تعمیر آسانسور برای واحد خالی
هزینه تعمیر آسانسور برای واحد خالی

افرادی که دارنده واحد های خالی در مجتمع ها و آپارتمان ها هستند، همانند سایر ساکنان ساختمان ملزم به پرداخت هزینه تعمیر آسانسور می باشند. در واقع هزینه تعمیر آسانسور مربوط به کل واحد های ساختمان بوده و صاحبین تمامی واحد ها باید هزینه تعمیر آسانسور را به صورت کامل پرداخت کنند. مدیر و اعضای ساختمان در صورت عدم پرداخت هزینه تعمیر آسانسور ساختمان می توانند از مالک واحد شکایت کنند.

در صورت خودداری از پرداخت هزینه تعمیر آسانسور توسط مالک واحد خالی چکار کنیم؟

اگر یک یا تعدادی از مالکین از پرداخت هزینه تعمیر آسانسور خودداری کردند، می توانید از مالک یا مالکین مربوطه شکایت کنید. توجه داشته باشید که اغلب شکایت های مربوط به مسائل ساختمان به شورای حل اختلاف ارجاع داده می شوند. بنابراین بهتر است تا با گفت و گو نسبت به اخذ هزینه تعمیر آسانسور از مالک اقدام کنید.

هزینه تعمیر آسانسور برای واحد خالی
تعمیرات آسانسور

به عنوان مالک واحد خالی در برابر پرداخت هزینه تعمیر آسانسور چه کنیم؟

اگر مالک یک یا چند واحد خالی در یک ساختمان و مجتمع هستید، همانند سایر مالکین ساختمان در برابر هزینه های مربوط به تعمیر و نگهداری از ساختمان مسئول هستید. حتی در صورتی که واحدهای خود را برای فروش گذاشته اید، باز باید تمامی هزینه های ساختمان از قبیل شارژ ماهانه ساختمان و هزینه سرویس و تعمیر آسانسور را پرداخت کنید.

هزینه تعمیر آسانسور برای واحد خالی
تعمیرات دوره ای آسانسور

چرا واحد های خالی نیز باید در پرداخت هزینه تعمیر آسانسور شرکت کنند؟

آسانسور جزو دارایی های مشترک ساختمان است و حتی اگر  از آن هیچ استفاده ای هم نکرده باشید، باید هزینه تعمیر آسانسور را همانند سایر هزینه های جاری ساختمان پرداخت کنید. بنابراین برای مالکین به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی، حقی مبنی بر خودداری از پرداخت هزینه تعمیر آسانسور وجود ندارد.

اقدام به فروش واحد کرده ام اما هنوز سند به نام خریدار انتقال پیدا نکرده است. آیا ملزم به پرداخت هزینه تعمیر آسانسور هستم؟

تا زمانی که سند به نام شماست، به نسبت سهم خود از ساختمان نماینده و مسئول پرداخت هزینه های پیش آمده هستید. حتی اگر ملک خود را فروخته و آن را تخلیه کرده اید، تا زمان انتقال سند به نام خریدار، قانونا در برابر هزینه های ساختمان ازجمله هزینه تعمیر آسانسور مسئول هستید. با این حال می توانید با خریدار ملک خود گفت و گو کرده و برای پرداخت هزینه تعمیر آسانسور تصمیم گیری کنید.

هزینه تعمیر آسانسور برای واحد خالی
سرویس آسانسور

اگر مدیریت تصمیم به اخذ هزینه آتی برای سرویس آسانسور گرفته باشد و در مرحله فروش ملک خود قرار داشته باشیم، باید نسبت به پرداخت این هزینه اقدام کنیم؟

در این شرایط اگر با اخذ این هزینه از مالکین ساختمان موافقت شده باشد، باید هزینه طلب شده را پرداخت کنید. گرچه چنین شرایطی به ندرت پیش می آید، با این حال در این شرایط می توانید با مدیریت ساختمان گفت و گو کرده و بخشی از این هزینه را پرداخت نمایید.

برای مطالعه بیشتر:

استاندارد جدید آسانسور

چک لیست استاندارد آسانسور

استاندارد آسانسور چیست

آسانسور روم لس چیست

موتور بهران ۵.۵

موتور بهران ۷.۳

آسانسور هیدرولیک جک مستقیم

هزینه تعمیر آسانسور برای طبقه اول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 4.66 ( 7 نظر)