استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

مشخصات فنی چسب کاشت میلگرد

مشخصات فنی چسب کاشت میلگرد
چسب کاشت میلگرد کارتریجی

مشخصات فنی چسب کاشت میلگرد یکی از مهم ترین مواردی است که در هنگام انتخاب محصول مناسب باید در نظر گرفته شود. از آنجایی که میلگرد ها نقش بسیار مهمی در استحکام سازه به عهده دارند، انتخاب چسب مناسب برای انجام این کار بسیار پر اهمیت است. مقاومت برشی و تنشی، انعطاف پذیری و ویسکوزیته از جمله مواردی است که در مشخصات فنی محصول مورد بررسی قرار می گیرند.

مشخصات فنی چسب کاشت میلگرد برای هر محصول، معمولا به صورت یک جدول روی محصول درج می شود. در غیر این صورت در کاتالوگ یا توضیحات محصول در وبسایت آن برند قرار می گیرد. ممکن است نحوه اطلاع رسانی مشخصات فنی چسب کاشت میلگرد برای هر برند متفاوت باشد اما درج آن برای چسب های کاشت میلگرد الزامی است.

انواع چسب کاشت میلگرد

قبل از پرداختن به مشخصات فنی چسب کاشت میلگرد بهتر است ابتدا با انواع چسب کاشت میلگرد به صورت خلاصه آشنا شویم.

چسب کاشت میلگرد از لحاظ نوع بسته بندی به سه دسته چسب کاشت میلگرد کپسولی، کارتریجی و حجمی تقسیم بندی می شود. روش دیگر دسته بندی چسب کاشت میلگرد بر اساس مواد تشکیل دهنده آن است. بر این اساس می توان چسب های کاشت میلگرد را به دسته های چسب های اپوکسی، پلی استر و وینیل استر تقسیم کرد. هر کدام از دسته بندی های اشاره شده دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند و برای شرایط مختلفی استفاده می شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع این چسب و کاربرد هر کدام از آنها می توانید به مطلب چسب کاشت میلگرد مراجعه کنید.

مشخصات فنی چسب کاشت میلگرد
کاشت میلگرد به صورت چرخشی

مشخصات فنی عمومی چسب کاشت میلگرد

  • مقاومت کششی و برشی

مقاومت کششی و برشی مهم ترین مورد در مشخصات فنی چسب کاشت میلگرد است. این مشخصه بیانگر آن است که این چسب تا چه اندازه می تواند بار کششی و برشی وارد بر آن را تحمل کند.

  • زمان گیرش اولیه و زمان خشک شدن نهایی چسب

دانستن زمان گیرش اولیه و همچنین خشک شدن چسب به برنامه ریزی زمان اجرای پروژه و بارگذاری نهایی کمک می کند.

  • محدوده دمای کاری

دانستن محدوده دمایی که چسب کاشت میلگرد می تواند ویژگی های خود را حفظ کند بسیار مهم است. استفاده از چسب خارج از محدوده دمای مجاز آن عواقب جبران ناپذیری دارد. چسب های کاشت میلگرد مختلف محدوده دمایی گسترده ای دارند و با توجه به محدوده دمایی که سازه در آن ساخته می شود انتخاب می شوند.

مشخصات فنی چسب کاشت میلگرد
ابزار مخصوص کاشت میلگرد
  • ویسکوزیته

اطلاع از میزان ویسکوزیته چسب برای انجام عملیات کاشت میلگرد بسیار مهم است. به همین دلیل ویسکوزیته از عواملی است که حتما باید در مشخصات فنی چسب کاشت میلگرد ثبت شود. ویسکوزیته چسب به قطر میلگرد مورد استفاده و عمق حفره موردنظر برای کاشت بستگی دارد و باید به صورتی باشد که به راحتی در حفره تزریق شود.

  • عمر مفید

عمر مفید چسب از مهم ترین نکاتی است که باید در مشخصات فنی چسب کاشت میلگرد درج شود. اگر عمر چسب کم باشد ممکن است در آینده مشکلاتی برای سازه به بار بیاورد.

  • قطر سوراخ کاری

قطر سوراخ کاری باید با قطر میلگرد مورد نیاز متناسب باشد. هر چه قطر میلگرد و همچنین حفره بیشتر باشد به چسب بیشتری نیاز است.

  • حداکثر عمق کاشت

میزان عمق کاشت میلگرد بر میزان ظرفیت باری که می تواند تحمل کند تاثیر می گذارد. همچنین نوع چسب کاشت میلگرد نیز بر عمق کاشت میلگرد ها تاثیرگذار است.

مشخصات فنی چسب کاشت میلگرد
ایجاد حفره کاشت میلگرد با دریل

مشخصات فنی تکمیلی چسب کاشت میلگرد

  • انعطاف پذیری

انعطاف پذیری همان توانایی تغییر شکل بدون ترک خوردگی است. میزان انعطاف پذیری چسب باید در مشخصات فنی چسب کاشت میلگرد ثبت شود. این موضوع در سازه هایی که میزان تحرک بالایی دارند اهمیت بیشتری پیدا می کند. هر چه انعطاف پذیری چسب بیشتر باشد، میزان تحمل آن در برابر تنش لرزه ای بیشتر است.

  • مقاومت در برابر مواد شیمیایی

در محیط های ساختمانی انواع محصولات شیمیایی مورد استفاده قرار می گیرد. برخی از این مواد ممکن است خورنده باشند. اگر چسب کاشت میلگرد در برابر مواد شیمیایی مقاوم نباشد، تماس با این مواد روی دوام و عمر مفید چسب تاثیر می گذارد و آن را کاهش می دهد.

  • مقاومت در برابر آتش

مقاومت در برابر آتش در سازه هایی اهمیت پیدا می کند که ریسک حریق بالایی داشته باشند. همه چسب های کاشت میلگرد قبل از عرضه به بازار در برابر حرارت تست می شوند و استاندارد های لازم را دریافت می کنند. سپس بر اساس اندازه مقاومتشان طبقه بندی می شوند. درجه مقاومت در برابر حرارت در مشخصات فنی چسب کاشت میلگرد ذکر می شود.

مشخصات فنی چسب کاشت میلگرد
چسب کاشت میلگرد
  • مصرف چسب در واحد حجم

میزان چسبی که برای پرکردن حفره ها با ابعاد مختلف مورد نیاز است، به صورت یک جدول و بر اساس ابعاد حفره و عمق کاشت میلگرد در مشخصات فنی چسب کاشت میلگرد درج می شود.

  • تاییدیه های فنی و استاندارد ها

استاندارد هایی که هر چسب دریافت کرده است یکی از مواردی است که همیشه باید در مشخصات فنی چسب کاشت میلگرد ذکر شود. تاییدیه هایی که هر چسب دریافت می کند، تضمین کننده کیفیت چسب است. هرچه کیفیت چسب بالاتر باشد، می تواند استانداردهای بین المللی و معتبرتری را دریافت کند. به همین دلیل بهتر است از چسب هایی استفاده شود که امتحان خود را پس داده باشند.

مشخصات فنی چسب کاشت میلگرد
کاشت میلگرد با چسب

نکات کلیدی در انتخاب چسب کاشت میلگرد

یکی از نکاتی که باید در انتخاب چسب مناسب مدنظر قرار داد، تطابق مشخصات فنی چسب کاشت میلگرد با نیاز های پروژه مانند شرایط محیطی و مقاومت مورد نیاز برای سازه است. چسبی که برای کاشت میلگرد در پروژه ها انتخاب می شود، باید به راحتی قابلیت اجرا داشته باشد و کاربری آن مناسب با نیاز های سازه باشد. همچنین بهتر است چسب کاشت میلگرد را از برند های معتبر تهیه کرد تا کیفیت محصول برای استفاده تضمین شده باشد. یکی از دیگر نکاتی که قبل از خرید باید به آن توجه داشت، خدمات پس از فروش محصول و پشتیبانی فنی از آن است. بهره مندی محصول از پشتیبانی مناسب می تواند خریدی مطمئن را به ارمغان بیاورد.

برای مطالعه بیشتر:

چسب بتن مایع

چسب بلوک شیشه ای

فروشگاه چسب بتن

چسب بلوک سرزمین

چسب اپوکسی سرامیک

قیمت چسب کاشی ۲۵ کیلویی

چسب کاشت میلگرد ایرانی

چسب بلوک چیست

بهترین چسب بتن

چسب بتن هیرادشیمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 4.7 ( 1 نظر)