استعلام قیمت
۰۹۲۲۶۶۳۴۶۷۲
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

قیمت پوکه معدنی تبریز

قیمت پوکه معدنی تبریز
قیمت پوکه معدنی تبریز

قیمت پوکه معدنی تبریز تحت تاثیر عوامل مختلفی است. در این مطلب توضیح مختصری در خصوص پوکه معدنی تبریز و عوامل موثر بر قیمت پوکه معدنی تبریز داده شده است. قیمت پوکه معدنی تبریز به کیفیت، وزن، میزان خرید و … وابسته است. هر چه پوکه وزن مخصوص پایین تری داشته باشد، قیمت آن بیشتر خواهد بود. زیرا وزن مخصوص کم، یکی از موارد تعیین بهترین نوع پوکه معدنی می باشد. خرید به صورت عمده و یا خرد از دیگر موارد موثر بر قیمت پوکه معدنی تبریز است. قیمت عمده فروشی کمتر از قیمت خرده فروشی محصول است. بنابراین در پروژه های بزرگ، خرید عمده پوکه معدنی مقرون به صرفه تر خواهد بود. واحدهای فروش پوکه معدنی مترمکعب، کیلوگرم و تن می باشد. البته رایج ترین واحد، مترمکعب است.

قیمت پوکه معدنی تبریز با توجه به تغییرات نرخ ارز و تورم دارای نوساناتی می باشد علاوه بر این اندازه، کیفیت، نوع خرید و شرایط بازار هم روی قیمت پوکه معدنی تبریز تاثیر گذار هستند. برای کسب اطلاعات دقیق در خصوص قیمت پوکه معدنی تبریز با مشاوران عمران مدرن تماس حاصل فرمایید.

پوکه معدنی تبریز

پوکه معدنی تبریز به دانه های سبکی گفته می شود که دارای وزن بسیار کمی بوده و از فعالیت های آتشفشانی بدست می آیند. سبک بودن وزن پوکه معدنی تبریز موجب کاهش وزن سازه می شود. این امر سبب می گردد که استحکام ساختمان در برابر نیروی زلزله بیشتر شده و آسیب نبیند. از دیگر فواید پوکه معدنی تبریز متخلخل بودن آن در عین دارا بودن درجه سختی بالا است. به پوکه معدنی اسکوریا یا پومیس نیز گفته می شود. از ترکیب پوکه معدنی تبریز، سیمان و آب، بتن سبک تولید می شود. پوکه معدنی تبریز به ندرت دچار فرسایش و دگرگونی شده و از دوام و طول عمر بالایی برخوردار است.

از ویژگی های پوکه می توان به خنثی بودن از نظر شیمیایی و مقاوم بودن در برابر حمله موریانه و حشرات موذی اشاره کرد. یکی از خصوصیات مهم در خصوص پوکه معدنی تبریز میزان تخلل آن است وجود تخلخل در سنگ پوکه سبب محبوس شدن هوا درون آن می گردد و به همین دلیل پوکه معدنی تبریز را به عایق صدا و حرارت تبدیل می کند. بر اساس این پارامتر، بهترین پوکه معدنی پوکه ای خواهد بود که ضمن دارا بودن تخلخل بیشتر از درجه سختی بالایی برخوردار باشد.

پوکه معدنی تبریز
انواع پوکه

پوکه تبریز

پوکه تبریز بر اساس اندازه دانه ها به انواع بادامی، فندقی، ماسه ای، عدسی، نخودی و مخلوط دسته بندی می شوند. هر یک از این اندازه ها برای مصارف خاصی مورد استفاده قرار می گیرند. این دانه ها دارای وزن مخصوص متفاوتی می باشند. در واقع هم بر اساس معدن استخراجی و هم بر اساس اندازه دانه ها، وزن مخصوص پوکه های معدنی متفاوت می باشد. این پوکه در رنگ های مختلفی همچون سیاه، سفید، خاکستری، قهوه ای و … عرضه می گردند.

کوچک ترین اندازه پوکه های معدنی تبریز متعلق به پوکه ماسه ای می باشد. حداکثر اندازه این پوکه ها ۵ میلیمتر است. پوکه عدسی اندازه ای بین ۳ تا ۷ میلیمتر دارد. از این پوکه می توان در ساخت بلوک سبک استفاده کرد. پوکه بادامی که اندازه ای بین ۱۵ تا ۳۰ میلیمتر دارد جزو پوکه های دانه درشت می باشد. پوکه فندقی دانه بندی ۱۰ تا ۲۰ میلیمتر دارد. اندازه دانه های پوکه نخودی هم بین ۵ تا ۱۵ میلیمتر است. قیمت پوکه معدنی تبریز در ابعاد و انواع مختلف متفاوت است.

قیمت پوکه معدنی تبریز
پوکه تبریز

ویژگی های پوکه معدنی تبریز

پوکه معدنی تبریز تخلخل بسیار بالایی دارند و از چگالی کمی برخوردار هستند. چگالی از نسبت وزن به حجم بدست می آید. به عبارتی وزن این مصالح نسبت به حجم آن کم است، به طوری که بر روی آب شناور می مانند. پوکه ها دمای ذوب بالایی دارند که مقدار آن به نوع پوکه معدنی تبریز بستگی دارد.

پوکه تبریز استحکام و مقاومت بالایی دارند و در برابر تراکم پذیری مقاوم هستند. تراکم پذیری پایین آن از نشست تحت شرایط مختلف جلوگیری می نماید. علاوه بر این مقاومت فشاری بالایی دارند و در برابر ضربه مقاوم می باشند. همان طور که پیشتر نیز بیان شد، پوکه معدنی تبریز عایق صوتی و حرارتی می باشد که این ویژگی ناشی از حفره های زیاد موجود در آن می باشد.

استفاده از پوکه معدنی تبریز در شیب بندی سبب کاهش مصرف سیمان می گردد. در واقع عدم نفوذ ملات در پوکه تبریز باعث کاهش حدود ۳۰ درصدی مصرف سیمان در شیب بندی می شود. بنابراین قیمت پوکه برای شیب بندی مقرون بصرفه است. پوکه معدنی تبریز دوام و طول عمر بالایی دارند. به طور کلی این مصالح در بسیاری موارد سبب کاهش هزینه ها می گردند.

شیشه رنگی تبریز شیشه رنگی ارومیه شیشه رنگی اردبیل شیشه رنگی اصفهان شیشه رنگی کرج شیشه رنگی ایلام شیشه رنگی بوشهر شیشه رنگی شهرکرد شیشه رنگی بیرجند شیشه رنگی مشهدشیشه رنگی بجنورد شیشه رنگی اهواز شیشه رنگی زنجان شیشه رنگی سمنان شیشه رنگی زاهدان شیشه رنگی شیراز شیشه رنگی قزوین شیشه رنگی قم شیشه رنگی سنندج شیشه رنگی کرمان شیشه رنگی کرمانشاه شیشه رنگی یاسوج شیشه رنگی گرگان شیشه رنگی رشت شیشه رنگی خرم آباد شیشه رنگی ساری شیشه رنگی اراک شیشه رنگی بندرعباس شیشه رنگی همدان شیشه رنگی یزد شیشه رنگی کیش شیشه رنگی قشم

برای مطالعه بیشتر:

بهترین پوکه معدنی

پوکه بادامی

وزن پوکه معدنی

پوکه معدنی دماوند

قیمت پوکه معدنی در تهران

پوکه بستان آباد

پوکه قروه

فروش پوکه معدنی تهران

پوکه صنعتی شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *