استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

طراحی داخلی آپارتمان

طراحی داخلی آپارتمان
طراحی داخلی آپارتمان

طراحی داخلی آپارتمان با توجه به سبک های مختلف و بر اساس سلیقه افراد طیف بسیار گسترده و متنوعی دارد. هزینه طراحی داخلی آپارتمان نیز بر اساس نوع سبک، متریال به کار رفته در دکوراسیون داخلی، نوع طراحی و روش های آن، متغیر است. دیزاین داخلی آپارتمان در بخش های مختلف آن به راحتی بر روحیه افراد تاثیر گذار است. از همین رو باید حساسیت های لازم در معماری داخلی اپارتمان در نظر گرفته شود. امروزه به دلیل تراکم جمعیت در شهر ها، آپارتمان ها در متراژ های کوچک ساخته می شوند؛ به همین علت طراحی داخلی آپارتمان اهمیت زیادی پیدا کرده و در بزرگ تر به نظر رسیدن فضاهای داخلی خانه می تواند تا حد زیادی موثر باشد.

هزینه طراحی داخلی آپارتمان

عوامل زیادی بر تعیین هزینه طراحی داخلی آپارتمان موثر هستند. از جمله این موارد می توان به متراژ و دستمزد طراح پروژه اشاره کرد. طراحان پروژه بر اساس سلیقه افراد و سبک طراحی فضای داخلی بودجه ی مورد نیاز را مشخص کرده و بر اساس آن معماری داخلی آپارتمان را آغاز می کند. از دیگر عوامل موثر بر هزینه طراحی داخلی آپارتمان می توان به هزینه تجهیزات و مبلمان مورد استفاده در فضا اشاره کرد. همچنین برای این فضا می توان انواع سقف کاذب را اجرا نمود.

هزینه طراحی داخلی آپارتمان

نکات مهم در طراحی دکوراسیون آپارتمان

گام اول در طراحی داخلی آپارتمان ، شناخت نکات و عوامل موثر بر کیفیت فضاهای داخلی آپارتمان است. از جمله نکات مهم در طراحی دکوراسیون آپارتمان می توان به نوع نورپردازی ، گیاهان و سبزینگی، رنگ ها و تاثیر آن ها بر طراحی داخل آپارتمان ، متریال کفپوش ها، دیوار پوش ها و … اشاره کرد. در ادامه نکات دیزاین آپارتمان مورد بررسی قرار می گیرد.

دیزاین داخلی آپارتمان
طراحی داخلی آپارتمان به سبک مدرن

ورودی در معماری داخلی آپارتمان

ورودی ها در طراحی داخلی آپارتمان اولین برداشت شخص نسبت به محیط را می سازند و از همین رو لازم است نهایت دقت در طراحی آن ها به کار رود. فضاهای پیش ورودی در آپارتمان ها مانند نوعی فیلتر بین درب ساختمان و فضاهای اصلی عمل می کنند. در فضاهای پیش ورودی می توان رختکن، فضایی برای نشستن، جا کفشی و کفشکن و مانند آن را در نظر گرفت. برای ایجاد حس سرزندگی و روشنایی بیشتر این بخش از منزل خود می توانید از آینه های بزرگ و رو به روی هم استفاده کنید.

معماری داخلی آپارتمان
طراحی ورودی آپارتمان

نورپردازی در طراحی داخلی آپارتمان

یکی از عوامل بسیار مهم در طراحی داخل آپارتمان ، روش های نورپردازی فضاهای مختلف آن است. نورپردازی برای فضاهای مختلف به دو صورت طبیعی و مصنوعی صورت می گیرد. نور طبیعی تاثیر زیادی بر بهبود روحیه افراد داشته و در شادابی و دلنشین تر شدن محیط بسیار موثر است. به عنوان مثال فضاهایی مانند اتاق خواب یا اتاق نشیمن باید نور طبیعی داشته باشند. معمولا اتاق های خواب نیز در بخش های نورگیر خانه قرار می گیرند تا از نور طبیعی کافی بهره مند شوند. نورپردازی مصنوعی در معماری داخلی اپارتمان نیز می تواند به انواع سبک ها و مدل ها متناسب با کاربرد فضاها انجام شود.

طراحی دکوراسیون داخلی آپارتمان
استفاده از رنگ های روشن و شاد در فضای نشیمن

گیاهان در معماری داخل اپارتمان

یکی از راه های زیباتر کردن فضاهای داخلی اپارتمان ها استفاده از سبزینگی و گیاهان است. استفاده از گیاهان نیز قوانین و نکات خاصی دارد که باید به آن توجه داشت. در انتخاب گیاهان آپارتمانی که در طراحی داخلی آپارتمان استفاده می شود، باید به نکاتی مانند حسایت زا نبودن، غیر سمی بودن، عدم جذب پشه و حشره و نگهداری آسان آن توجه داشت. از جمله گیاهان آپارتمانی برای معماری داخلی آپارتمان ، می توان به سانسوریا، آگلونما، برگ انجیری، پتوس، دراسنا و مانند آن ها اشاره کرد.

طراحی داخلی آپارتمان
استفاده از گیاه در طراحی داخلی

رنگ در دیزاین داخلی آپارتمان

برای استفاده صحیح از رنگ های مختلف در طراحی داخلی آپارتمان ، لازم است با روانشناسی رنگ ها آشنا باشیم. در آپارتمان های کوچک استفاده از رنگ های روشن مانند سفید، کرم و مانند آن ها به جهت بزرگ تر نشان دادن فضا توصیه می شود. البته باید توجه داشته باشید در کنار رنگ های اصلی باید از رنگ های مکمل استفاده کرد تا فضا از حالت یکنواختی و کسالت خارج شود. برای اتاق خواب و فضاهای استراحت از رنگ های تند و گرم مانند قرمز، نارنجی یا رنگ های تیره مانند سیاه و قهوه ای نمی توان استفاده کرد. رنگ های ملایم مانند سبز روشن، آبی روشن و … برای فضاهای استراحت بسیار مناسب می باشند.

طراحی داخلی آپارتمان
طراحی به سبک سنتی

مبلمان در طراحی دکوراسیون داخلی آپارتمان

از جمله المان های مهم هنگام طراحی داخلی آپارتمان ، مبلمان به کار رفته در آن می باشد. انتخاب مبلمان با توجه به سبک طراحی صورت می گیرد. در سبک های مدرن و مینیمال که تا حدی نزدیک هم هستند، از مبلمان با رنگ های روشن و طرح های ساده استفاده می شود. تنوع رنگ ها در طراحی دکوراسیون آپارتمان نسبت به سبک های دیگر کمتر بوده و طراحی یکدست تری دارد. متریال نیز در طراحی سبک های مختلف متغیر است. به عنوان مثال برای سبک های سنتی بیشتر از متریال هایی مانند آجر، چوب و حصیر استفاده می شود. رنگ های گرم مانند کرم، قهوه ای یا طلایی برای این سبک بیشترین کاربرد را دارد.

طراحی داخلی آپارتمان
مبلمان راحتی در فضای پذیرایی

در سبک های مینیمال و مدرن نیز از متریال های سبک و شفاف بیشتری استفاده می شود. شیشه، بتن  و سنگ بیشترین کاربرد را در معماری داخل آپارتمان به سبک مدرن دارد. هر چه قدر هم که در انتخاب مبلمان نهایت دقت را داشته باشید و بهترین آن ها را تهیه کنید، اگر در جای درست و چیدمان صحیح به کار نرود، طراحی داخلی آپارتمان به درستی انجام نمی شود. یکی دیگر از نکاتی که در چیدمان معماری داخلی اپارتمان باید مورد توجه قرار گیرد، استفاده از اکسسوری ها است.

طراحی دکوراسیون داخلی آپارتمان
طراحی مدرن و مینیمال

شلف ها، آویز های ترئینی روی دیوار، آینه، گلدان ها و … همگی جزو اکسسوری های دیزاین داخلی آپارتمان محسوب می شوند و استفاده از آن ها در مکان مناسب باعث افزایش جذابیت فضا و زیبایی بیشتر آن می شود.

برای مطالعه بیشتر:

هزینه بازسازی آپارتمان

طراحی داخلی کلینیک پوست و مو

طراحی بیمارستان کودکان

طراحی پارکینگ طبقاتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 4.64 ( 6 نظر)