استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شرکت گرین وافل

شرکت گرین وافل
شرکت گرین وافل

سیستم سقف گرین وافل ، پس از چندین سال تحقیق و بررسی نیاز های صنعت ساختمان کشور و بررسی سقف های متعارف سنتی و با در نظر گرفتن مفاد آیین نامه های ساختمان پا به عرصه ساخت و ساز کشور گذاشته است. در واقع این نوع سقف بروزآوری روشهای متداول در حال اجرا با قالب هایی به همین نام می باشد، که بدون برهم زدن ابزار و روشهای موجود و تحمیل هزینه های سنگین با اصلاح الگوی مصرف مصالح و روش اجرا از دفن مصالح گران مانند تیرآهن، میلگرد، بتن، سفال، پلی استایرن(فوم) و پرت مصالح و منابع ملی جلوگیری می کند.

امروزه تعداد زیادی شرکت گرین وافل در ایران مشغول به فعالیت هستند. لازم است بدانید عملکرد سازه ای سقف های وافل از هزاران سال پیش برای بشر شناخته شده بوده و شاید بتوان اولین کاربرد بشر از سیستم سقف های وافل را مربوط به بنای آکروپولیس یونان دانست.

شرکت گرین وافل
اجرای وافل

 بخش اعظم این بنا در سال های ۴۲۹ تا ۴۶۱ پیش از میلاد ساخته شده است. نمونه بارز دیگری از سقف وافل را می توان در نقاشی معروف شام آخر اثر لئوناردو داوینچی مشاهده نمود. از دیگر سازه های باستانی ساخته شده با سیستم سقف وافل بنای معبد پانتئون رم می باشد که در سال ۱۱۸ میلادی ساخته شده و همچنان پابرجاست.

محصولات شرکت گرین وافل

مشخصات کلی محصولات شرکت گرین وافل به شرح زیر می باشد:

یکی از محصولات اصلی شرکت گرین وافل قالب وافل است، این قالب به عنوان یک قالب غیرماندگار سقف محسوب می شود. یعنی پس از بتن ریزی سقف، از بتن جدا شده و امکان استفاده مجدد از قالب در سقف های بعدی یا پروژه های بعدی را دارا می باشد. با این خصوصیت، تمامی بلوک های سقفی را می توان از ساختمان حذف کرد و این علاوه بر حفظ منابع ملی به استحکام، سبک سازی و ایمنی بیشتر ساختمان در زمان وقوع زلزله کمک خواهد کرد. با توجه به شکل قالب تمامی تیرچه های پیش ساخته به همراه مشکلات نصب آنها در سقف حذف خواهد شد و به دلیل اجرای تیرچه درجا از نظر فنی بسیار بهتر و راحت تر اجرا می شود. همچنین به دلیل استحکام قالب هنگام اجرای سقف، نیروهای اجرایی به راحتی می توانند بر روی قالب عبور و مرور داشته باشند بدون آنکه نگران شکستن قالب یا در رفتن آن از محل باشند و این به امنیت جان کارگران کمک زیادی خواهد کرد.

شرکت گرین وافل
اجرای وافل

از خصوصیات دیگر سقف وافل در شرکت گرین وافل اجرای آسان آن توسط نیروهای اجرایی می باشد. با توجه به عمده ی ساخت و ساز کشور جهت زیر سازی سقف می توان از وسایل معمول اجرای سقف مثل چهار تراش، قوطی فلزی، لوله داربست و جک های معمول سقف استفاده کرد. اجرای این سقف بسیار مشابه سقف تیرچه بلوک بوده و نیاز به نیروهای تخصصی با آموزش های ویژه ندارد.

نمایندگی های شرکت گرین وافل

با توجه با اهمیت بسزایی که سقف های گرین وافل در صنعت ساختمان دارد، شرکت گرین وافل نمایندگی های فعالی در شهرهایی مثل شیراز، بوشهر، همدان و خراسان رضوی دارد.

شرکت گرین وافل
سقف گرین وافل

همانطور که پیش تر ذکر شد، اجرای سقف گرین وافل نیاز به تخصص خاصی ندارد. روش اجرای این سقف در شرکت گرین وافل به صورت زیر است.

به طور کلی می توان گفت سقف وافل به سه روش درجا، آماده و پیش ساخته اجرا می گردد. در ایران روش اجرای درجا که کم هزینه ترین روش اجرای سقف وافل می باشد، متداول تر از سایر روش ها است. در این روش ابتدا زیرسازی سقف وافل و پس از آن قالب گذاری و آرماتور بندی انجام می شود. سپس بتن ریزی اجرا شده و در نهایت قالب برداری انجام می شود. در روش اجرای پیش ساخته، وافل های مورد نیاز از پیش در کارخانه و یا کارگاه ساخته می شوند و پس از آن در محل اجرا به هم متصل می شوند و بتن ریزی انجام می گردد. یکی از مزیت های این روش ساده بودن اجرای آن است. اجرای آماده نیز پرهزینه ترین روش اجرای سقف وافل می باشد. در این روش، سقف وافل به طور کامل در ابعاد مورد نظر در کارخانه و یا کارگاه ساخته شده و در محل نصب می شود. از مزیت های روش اجرای آماده سقف وافل، سرعت و راحتی اجرای آن می باشد.

برای مطالعه بیشتر:

پیمانکار اسکلت بتنی

خرید تاور کرین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 4.5 ( 4 نظر)