استعلام قیمت
۰۲۱-۵۴۴۰۶۰۱۱
بتن و ملزومات

شرکت توسعه بتن تابا

شرکت توسعه بتن (خرید بتن آماده)

توسعه بتن تابا، از مجموعه هلدینگ توسعه در سال ۱۳۸۸ با هدف ایجاد تحول در عرصه تولید بتن آماده و فرآورده های بتنی به بهره برداری رسید. این شرکت با به کارگیری مدرن ترین تجهیزات تولید بتن آماده و نیروهای متخصص و ظرفیت تولید ۲۰۰۰ متر مکعب در یک شیفت روزانه، از بزرگترین تولید کنندگان بتن آماده در جنوب کشور به شمار می رود.
توسعه بتن در طول سال های فعالیت حرفه ای خود، گامی موثر در راستای توسعه ساخت و سازهای شهری و تولید استاندارد طیف متنوعی از محصولات برداشته و اولین دارنده استاندارد تولید بتن آماده تا رده مقاومتی C50 و همچنین اولین تولید کننده رویه بتنی RCCP در جنوب کشور می باشد. این شرکت با در اختیار داشتن بیش از ۱۲۰۰ تن ذخیره تیپ های مختلف سیمان در سیلو های مجزا و مجهز بودن به دو دستگاه مرکزی تولید بتن آماده با ظرفیت ۲۰۰ متر مکعب در ساعت مجموعه ای پیشرو در صنعت تولید بتن و اجرای پروژه های بتنی شناخته شده است. تاسیس آزمایشگاه مجهز و به روز کنترل کیفیت بتن، توسعه بتن را به مجموعه ای دانش محور در صنعت ساخت و ساز تبدیل کرده که حاصل تلاش متخصصین مجرب در بخش توسعه و تحقیق این شرکت می باشد.

کارخانه بتن

محصولات توسعه بتن

استفاده از بتن در ساخت و سازهای عظیم به زمان رومیان باستان برمی گردد که از جمله این بناها می توان از کلوسیوم (Colosseum) شهر رم و گنبد پانتئون (Pantheon) نام برد، که هر کدام گواه بر دوام بالای این محصول می باشند. با پیشرفت تکنولوژی، شناخت بتن و کاربرهای آن رشد چشمگیری داشته به طوری که امروزه بتن یکی از پرکاربرد ترین مصالح ساخته دست بشر است که در ساخت انواع سازه ها از قبیل ساختمان، سد، پل، تونل و حتی در صنعت راه سازی مورد استفاده قرار می گیرد. بتن انواع مختلفی دارد که هر کدام با توجه به نوع کاربرد، دوام مورد نیاز و نحوه ترکیبات تولید می شوند.

بتن غوطه ای

ترکیب بتن غوطه ای به طور معمول شامل ۷۰% بتن و ۳۰% سنگ (لاشه مرغوب یا قلوه سنگ) می باشد و طبق کاربرد به دو دسته تقسیم می شود:
محوطه سازی: عیار آن ۲۰۰ و یا ۲۵۰ می باشد و جهت پر کردن محل های گود برداری شده، چاله ها، کانال ها و همچنین هموارسازی پیاده روها و سطوح کاربرد دارد.
مگر: در زبان فرانسوی کلمه مگر (Maigre) به معنای “لاغر” می باشد. این بتن که عیار آن ۱۵۰ می باشد به دلیل مقدار کم سیمان در ترکیب خود لاغر نامیده می شود. در واقع بتن مگر بستر مناسبی است که در زیر سایر انواع بتن کاربرد دارد و می توان ضرورت استفاده از آن را به دو دسته کلی تقسیم کرد:
۱. ایجاد یک لایه محافظ بین بتن اصلی و زمین جهت جلوگیری از تماس مستقیم و جذب نشدن آب بتن فونداسیون توسط خاک
۲. ایجاد سطحی صاف و تراز در مناطق ناهموار

بتن غوطه ای

بتن سازه ای

نوع خاصی از بتن است که قابلیت بالایی در تحمل بار داشته و قسمت اساسی یک سازه را تشکیل می دهد. بتن سازه ای دارای رده بندی مقاومتی بوده که توجه به آن نسبت به نوع سازه الزامی است؛ چرا که انتخاب رده مناسب به معنای تضمین مقاومت پروژه و انتخاب اشتباه منجر به ترک، تکه تکه شدن و یا فرو ریختن پروژه می شود. رده بتن را ۲۸ روز پس از ریخته شدن توسط مقاومت آن در مقابل شکستن تحت فشار تعیین می کنند و بر اساس مگاپاسکال (MPa) اندازه گیری می شود. هرچه این میزان بالاتر باشد، مقاومت بتن بیشتر است.
انواع رده های مقاومتی:
C20, C25, C30, C35, C40, C45, C50

بتن سازه ای

بتن پلیمری

از بتن پلیمری میتوان در ساخت و سازهای جدید و نماهای داخلی و خارجی، و همچنین ترمیم تخریب های موجود در سازه ها بهره برد. این بتن با رزین های پلیمری ترکیب شده و از طریق واکنش های شیمیایی، خواص پلیمر از جمله وزن پایین، استحکام زیاد و مقاومت در برابر شرایط آب وهوایی را به دست می آورد. بتن های پلیمری به علت سازگاری با شرایط محیطی به سرعت سخت و مستحکم می شوند.

بتن پلیمری

بتن غلتکی

بتن غلتکی (RCC) بتنی با اسلامپ صفر است که در سازه های عظیم مانند سدها به کار رفته و جهت اجرای آن به ماشین آلات راه سازی و غلتک ها نیاز است. هزینه کم و دوام بالا در برابر تغییرات جوی این بتن را مورد توجه کشورهای توسعه یافته قرار داده و از طرفی با توجه به قیمت بالای مشتقات نفتی، دوام اندک و مضرات زیست محیطی جبران ناپذیر آن ها، رویه بتنی (RCCP) جایگزین مناسبی برای آسفالت به شمار می رود.

بتن غلتکی

بتن خود تراکم

این نوع بتن از گروه بتن های با عملکرد بالا می باشد که در تمامی مراحل یکنواخت بوده و به محض ریخته شدن به راحتی و بدون نیاز به ویبره فضای قالب را پر می کند؛ در نتیجه آرماتورهای موجود در قالب را، هرچند با شبکه بندی فشرده، به کمک جریان روان خود می پوشاند. عدم ایجاد آلودگی صوتی به علت استفاده نکردن از ویبراتور باعث شده تا از این بتن در اجرای پروژه های بتنی در شهرها و محیط های پر رفت و آمد استقبال شود.

بتن خودتراکم

بتن نمایان (اکسپوز)

از این بتن به عنوان سطح نهایی کار استفاده شده که از جمله کاربردهای آن میتوان به پل ها و نمای خارجی بعضی ساختمان ها اشاره کرد. مزایای برجسته بتن اکسپوز قابلیت تولید در ابعاد متنوع و امکان اجرا در همه فصل ها می باشد. در اجرای این نوع بتن سطح کار و نمای ظاهری از اهمیت ویژه ای برخوردار است؛ از این رو به منظور جلوگیری از اختلالات اجرایی و ظاهر نامناسب، توجه به کیفیت قالب ها و دیگر نکات اجرایی ضروری می باشد.

بتن نمایان (اکسپوز)

بتن آب بند

بتن آب بند به بتنی گفته می شود که در آن نفوذ پزیری آب به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. این نوع بتن در مخازن، حوضچه ها و استخرها کاربرد دارد که به منظور داشتن اجرایی بی عیب و نقص شناخت دقیق مواد آب بند، مشخصات و ویژگی های پروژه و توجه به شرایط محیطی و جوی ضروری است. با استفاده از این بتن از جریان آب به داخل یا خارج از سازه جلوگیری شده و دیگر نیازی به نصب زمان بر و پیچیده خطوط اتصال (یا درز، یا لولا…) نمی باشد.

بتن آب بند

خدمات توسعه بتن

ناوگان حمل هوشمند

حمل بتن یکی از مراحل اصلی در اجرای پروژه های بتنی می باشد؛ چرا که هر گونه جابجایی نیازمند کنترل دقیق بوده و نحوه انتقال، سرعت آن و نوع مخزن یا میکسر همگی از عوامل تاثیرگذار بر کیفیت بتن ارایه شده خواهند بود. بنابراین انتخاب ماشین آلات حمل بتن باید با توجه به حساس بودن این مرحله صورت گیرد.
ناوگان حمل و نقل شرکت توسعه بتن دارای پیشرفته ترین میکسرها و پمپ های چهار محور بوده که جهت کاهش هزینه های مشتریان و حفظ مرغوبیت بتن، در هر نوبت قابلیت انتقال بتن در حجم بالایی را دارد. از دیگر برتری های توسعه بتن، هوشمند بودن این ناوگان می باشد. مجهز بودن کلیه ماشین آلات به سیستم ردیابی GPS این امکان را فراهم کرده تا با نظارت لحظه ای و مسیریابی دقیق، سرویس حمل بتن به سرویسی متفاوت، پرسرعت و مطمین تبدیل شود.

پمپاژ مجهز و متفاوت

مسأله انتقال بتن به ویژه در اجرای پروژه های مرتفع و ساختمان های بلند سال ها مورد تحقیق و بررسی کارشناسان قرار گرفت که امروزه نتیجه آن حضور متنوع پمپ های بتنی زمینی و هوایی در صنعت ساخت و ساز است. پمپاژ روشی کارآمد و قابل اطمینان جهت انتقال بتن است که در عین حال به خاطر سهولت و سرعت بالا اقتصادی ترین روش نیز می باشد. این وسیله در ساخت و سازهای بتنی که دسترسی به محل مورد نظر به علت ارتفاع و یا طول زیاد محدود و مشکل باشد بسیار پرکاربرد بوده و در آن تقریبا مقدار بتن هدر رفته به صفر می رسد.
شرکت توسعه بتن با هدف پاسخگویی به چالش های این صنعت اقدام به تهیه و به کار گیری جدیدترین تجهیزات از جمله پمپ های بتنی با فشار و ارتفاع بالا نموده است. این شرکت در حال حاضر از سه نوع پمپ زمینی، هوایی ۳۶ متری و هوایی ۵۱ متری در انجام پروژه های خود بهره می برد که باعث تغییر و تحول در امر ساخت و ساز در جنوب کشور و به ویژه شهر شیراز شده است.

بتن ریزی

اجرای پروژه های بتنی

از آن جا که بتن نقش اساسی در انواع ساخت و سازها ایفا می کند، اجرای پروژه های بتنی نیازمند دقت و تعهد بوده و لازم است که توسط افراد آگاه و حرفه ای در این زمینه صورت بگیرد. جهت خدمت رسانی بهتر و کامل تر به مشتریان، شرکت “توسعه بتن” علاوه بر تولید مرغوب ترین بتن های موجود در بازار، پروژه های مربوط به بتن های غلطکی و پلیمری را نیز به مرحله اجرا می رساند. با به کارگیری مصالح مناسب و استاندارد و اجرای دقیق و حرفه ای، متفاوت ترین و مقاوم ترین سازهای بتنی را با “توسعه بتن” تجربه خواهید کرد.

آزمایشگاه بتن توسعه بتن

بتن به عنوان نوع پیشرفته ای از مصالح ساختمانی، بیشترین قابلیت را در قبال تغییرات داشته و همچنین نقش اساسی در استحکام و دوام سازه ها ایفا می کند؛ از این رو ضروری است که بتن تهیه شده بر اساس کاربرد و مقاومت مورد نیاز در مراحل مختلف مورد آزمایش قرار گیرد. کنترل کیفیت بتن را می توان با استفاده از دستگاه های مختلف و بر روی هر دو حالت بتن یعنی “تازه” و “سخت شده” اجرا کرد.

آزمایشات بتن تازه

  • درصد هوا: بررسی مقدار حباب ایجاد شده در بتنکارایی: کنترل نسبت آب به سیمان
  • زمان گیرش: بررسی گیرش در پروژه های خاص
  • تجزیه: کنترل مقادیر ترکیبات
  • آب انداختن: کنترل وضعیت و سرعت آب انداختن
  • حجم: بررسی جمع شدگی بتن در ساعات اولیه
  • وزن بتن، دما و …

آزمایشات بتن سخت

ازجمله آزمایش های متداول و موثر، آزمایش تعیین مقاومت فشاری بتن می باشد که برای انجام آن معمولا چندین نمونه از بتن مورد نظر تهیه شده و هر کدام در عمر معینی مورد آزمایش قرار می گیرد. “توسعه بتن” با در اختیار داشتن جک های استاندارد و مسابقاتی، به عنوان مجهزترین آزمایشگاه در استان فارس شناخته شده و همواره درصدد توسعه سطح علمی و فراهم کردن زمینه مورد نیاز جهت رشد روز افزون این صنعت در ایران می باشد.

جک بتن شکن ۳۰۰ تن

این دستگاه جهت تعیین مقاومت فشاری نمونه های استاندارد مکعبی و استوانه ای بتنی مورد استفاده قرار میگیرد. جک بتن شکن دارای دو فک سنگین می باشد که بار فشاری یکنواختی را به نمونه های استاندارد مکعبی و یا استوانه ای وارد کرده و افزایش فشار را تا گسیخته شدن نمونه ادامه می دهد؛ این دستگاه در نهایت ماکسیمم نیروی وارده را به دست می آورد که همان میزان مقاومت بتن است.

جک ملات شکن

با وجود شباهت اصول کار این دستگاه با جک بتن شکن، تفاوت هایی در نحوه اجرای آزمایش مقاومت فشاری وجود دارد. این جک دارای ظرفیت های مختلف، دقت بالاتر و سرعت تنظیم شده مطابق با استاندارد است. جک ملات شکن توسعه بتن دارای ظرفیت ۳۰ تن می باشد که به صورت تمام دیجیتال مقاومت فشاری نمونه های بتن را اندازه گیری کرده و نمایش می دهد.

پروژه ها

ساختمان بتنی
  • بیمارستان بوعلی سینا شیراز
  • تعاونی مسکن سلحشوران فارس
  • بیمارستان زینبیه شیراز
  • میدان معلم شیراز
  • مهد کودک مجتمع آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز
  • پروژه میدان معلم
  • ایستگاه مترو امام حسین شیراز
  • بیمارستان سوختگی قطب الدین
  • بیمارستان علوی شیراز
  • و …

تماس با شرکت توسعه بتن

 آدرس کارخانه: شیراز، دوکوهک، جاده دوم صدرا ، کیلومتر ۳ 
 تلفن: ۰۷۱۳۶۱۰۸ 

آزمایش خاک

آزمایشگاه بتن

ازمایش دانه بندی خاک

هبلکس قیمت

آخرین عناوین

چراغ دکوراتیو نما

چراغ دکوراتیو نما ، ابزاری نوین و موثر برای افزایش زیبایی و جذابیت نمای ساختمان…

2 روز پیش

تری دی پانل چیست

تری دی پانل که با نام پانل سه بعدی نیز شناخته می شود یکی از…

2 روز پیش

اگر در آسانسور گیر کردیم چیکار کنیم

گیر افتادن در آسانسور یکی از ترس های شایع می باشد و بسیاری از افراد…

2 روز پیش

چراغ ریلی مگنتی

چراغ ریلی مگنتی یکی از جدیدترین و مدرن ترین سیستم های روشنایی است که امکانات…

2 روز پیش

هالوژن نما

هالوژن نما ، یکی از ساده ترین و در عین حال موثرترین راه های نورپردازی…

3 روز پیش

مشخصات فنی آسانسور

اطلاع از مشخصات فنی آسانسور برای نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه از آن ضروری می باشد.…

3 روز پیش