استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

ساخت اسکلت فلزی با پروفیل قوطی آهن

در دنیای مدرن امروزی که ساخت و ساز و ایجاد مراکز مختلف و مسکن به شدت گسترش یافته است، استفاده از مصالح و مقاطع باکیفیت، بی‌شک از مهم‌ترین مراحل ساخت آن سازه است؛ چراکه در کیفیت نهایی پروژه تمام شده بسیار موثر خواهد بود.

مقاطع بسیاری در مراحل ساخت کاربری دارند که قوطی آهن یکی از مهم‌ترین این انواع است. قوطی فولادی به سازه‌ها استحکام بسیاری می‌بخشد و اسکلت‌های فلزی به کمک آن تولید می‌گردند.

نحوه به‌کارگیری آن‌ها، میزان تحمل بار این مقاطع و غیره، موضوعی است که قصد داریم به بررسی آن بپردازیم. در انتها نیز مرکزی معتبر را به جهت خرید باکیفیت از این مقطع فولادی معرفی خواهیم کرد که در آن انواع قوطی پروفیل با بالاترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت به متقاضیان آن عرضه می‌گردد.

از طریق لینک درج شده، قیمت پروفیل را استعلام نمایید.

قوطی آهن چیست و چه کاربردی دارد؟

قوطی آهن یا Steel Square Tube یکی از پروفیل‌های سطح مقطع بسته است که شکل آن به صورت چهارگوش مربع یا مستطیل می‌باشد. قوطی‌ها کیفیت سطح بالایی دارند، منجر به استحکام سازه می‌شوند و از پایداری پیچشی و خمشی بالایی برخوردار هستند.

به‌طور کلی قوطی‌های آهنی در موارد زیر کاربری دارند:

  • ساخت وسایل حمل و نقل همچون خودرو و دوچرخه
  • کاربرد در تولید لوازم خانگی
  • ساخت اسکلت‌های فلزی بزرگ
  • ساخت ماشین‌آلات صنایع نظامی
  • کاربرد در ساخت سوله و پل‌های شهری

برای آشنایی با پروفیل و انواع آن مطالعه مقاله زیر را پیشنهاد می‌کنیم:

ساخت اسکلت فلزی با قوطی آهن چگونه است؟

برخلاف سازه‌های بتنی که در آن‌ها استفاده از مقاطع توخالی امکان‌پذیر نیست، در سازه‌‌های فلزی به‌طور گسترده از قوطی‌ها استفاده می‌شود. هنگامی که قصد بر آن باشد که نسبت به هر دو محور و جهت، ممان اینرسی بالایی وجود داشته باشد، قوطی‌ها کاربری بسیاری خواهند داشت.

به عنوان مثال چنان‌چه در هر دو جهت اتصال، گیردار و قاب خمشی نیز وجود داشته باشد، قوطی‌ها از جمله مقاطع مناسب برای استفاده هستند. مقطع I تنها حول محور اصلی ممان اینرسی بالایی داشته و برای تیرها بسیار مناسب است.

درحالی‌که برای ستون‌ها مقطع I چندان مناسب نیست؛ چراکه از هر دو جهت تحت اثر نیروها می‌باشد. نظر به این امر لازم است از مقطعی استفاده شود که ممان اینرسی آن در هر ۲ طرف بالا باشد. به همین علت قوطی‌ها و مقاطع I شکل بال پهن برای ساخت اسکلت فلزی بسیار مناسب هستند.

افزون بر آن چنان‌چه مقاطع I شکل به صورت دوبل طراحی گردد، ممان اینرسی در ۲ جهت تقویت می‌شود. به‌طور کلی اسکلت فلزی متشکل از سری ستون‌های عمودی و تیرهای افقی است که به صورت شبکه‌ای مستطیلی به یک‌دیگر متصل شده‌اند. قابل توجه است که قوطی‌ها در سازه‌های فولادی نیز کاربرد دارند.

مزایای استفاده از قوطی آهن در اسکلت فلزی چیست؟

علل بسیاری منجر به کاربرد گسترده قوطی آهن در اسکلت فلزی شده است. این علل به مزایای بسیار این مقطع برمی‌گردد که منجر به محبوبیت بالای آن‌ها می‌شود. شماری از این موارد به شرح زیر است:

  • جوش‌پذیری مناسب
  • کیفیت سطح بالا
  • استحکام بالا به نسبت وزن
  • برخورداری از شکل‌پذیری قابل قبول
  • مقاومت بالا در برابر پیچش

فرمول محاسبه تحمل بار قوطی

همان‌طور که پیش از این اشاره کردیم، قوطی از جمله مقاطع پرکاربرد در صنعت است که لازمه استفاده از آن، برخورداری قوطی از استانداردهای لازم است. یکی از مهمترین ویژگی‌های فنی پروفیل‌ها، ظرفیت باربری آن است.

به آن معنا که باید از پیش مشخص باشد که پروفیلی که در سازه مورد استفاده قرار می‌گیرد، تا چه اندازه بار خارجی و داخلی را تحمل می‌کند. طبق این ظرفیت و میزان بارهای محاسبه شده برای سازه، نوع و تعداد پروفیل‌های مورد نیاز مشخص می‌گردد. در ادامه جدول وزن تحمل بار قوطی و راهنمای استفاده از جدول اشتال را آورده‌ایم.

نمادتعریفواحد
Gوزن واحد طولKg/m
a*b*s / a*sابعاد قوطی مستطیل/مربعmm
Fسطح مقطعCm3
Jممان اینرسی یا گشتاور سکونCm4
Wمقطع یا گشتاور مقاومCm3
iژیراسیون یا شعاع چرخش در یک محور خاصcm
S*Afgjwi
mm ۴۰ × ۲٫۹cm2 ۴٫۲۳kg/m ۳٫۳۲cm4 ۹٫۶cm3 ۴٫۸۳cm
۴۰ × ۴۵٫۶۲۴٫۴۱۱۲٫۱۶٫۰۵۱٫۴۷
۵۰ × ۲٫۹۵٫۳۹۴٫۲۳۱۹٫۸۷٫۹۴۱٫۹۲
۵۰ × ۴۷٫۲۲۵٫۶۷۲۵٫۴۱۰٫۱۱٫۸۷
۶۰ × ۲٫۹۶٫۵۵۵٫۱۴۳۵٫۵۱۱٫۸۲٫۳۳
۶۰ × ۴۸٫۸۲۶٫۹۳۴۵٫۹۱۵٫۳۲٫۲۸
۶۰ × ۵۱۰٫۸۸٫۴۷۵۴٫۱۱۸۲٫۲۴
۷۰ × ۳٫۲۸٫۴۶۶٫۶۴۶۲٫۷۱۷٫۹۲٫۷۲
۷۰ × ۴۱۰٫۴۸٫۱۸۷۵٫۳۲۱٫۵۲٫۶۹

جدول تحمل بار قوطی

تقویت ستون قوطی چیست؟

یکی از مراحل مهم در بحث افزایش استحکام سازه، مقاوم‌سازی و تقویت ستون‌ها است. تقویت ستون بتنی یا نبشی با دیوار برشی، تقویت تیر فلزی و غیره به دوام بیش‌تر سازه کمک می‌کنند. چنان‌چه اقدامات لازم صورت نگیرد، سازه دچار مشکلاتی همچون آتش‌سوزی، گسیختی در اثر جوشکاری ضعیف، زنگ‌زدگی و خوردگی ستون، کم بودن سطح مقطع ستون و غیره خواهد شد.

قیمت قوطی آهن متاثر از چه عواملی است؟

قیمت قوطی آهن در بازار آهن آلات همواره تحت تاثیر عوامل مختلفی دچار نوسانات می‌گردد. شناخت این عوامل و در نظرگیری آن‌ها به هنگام خرید، به کاهش هزینه‌های تمام شده یک پروژه کمک بسیاری می‌کند. شماری از مهم‌ترین موارد به شرح زیر است:

  • قیمت مواد اولیه
  • هزینه حمل و نقل و جابه‌جایی
  • واسطه در خرید
  • تغییرات بازار ارز و تورم
  • برند کارخانه تولیدکننده

کارخانه شاهین فلز سپاهان

در کارخانه شاهین فلز سپاهان، تولید و عرضه پروفیل با کیفیتی بالا و قیمتی مناسب انجام می‌گیرد. انواع بسیاری از پروفیل‌های فلزی همچون قوطی ۲*۲، ۴*۴، قوطی ستونی و غیره در این کارخانه تولید و عرضه می‌شوند.

همان‌طور که پیش از این در قسمت عواملی که بر قیمت پروفیل اثر می‌گذراند اشاره کردیم، وجود واسطه در خرید از عوامل مهم و تاثیرگذار در قیمت تمام شده می‌باشد. یکی برتری مهم در کارخانه شاهین فلز سپاهان که خود کاهش چشم‌گیری در قیمت نهایی پروفیل خواهد گذاشت، امکان خرید بدون واسطه کالا و محصول است.

طبیعی است که هرقدر واسطه بیش‌تری در خرید وجود داشته باشد، قیمت محصول تمام شده نیز به تبع آن، بیش‌تر خواهد بود. کارخانه شاهین فلز سپاهان، به کمک متخصصین مجرب خود، به یکی از مراکز بزرگ و مطرح تولید پروفیل مقطع باز و بسته در ایران تبدیل شده است.

کارخانه شاهین فلز سپاهان، علاوه بر تولید و ارائه انواع قوطی، دیگر پروفیل‌ها همچون لوله، پروفیل فرانسوی، زد و غیره را نیز به مشتریان گرامی عرضه می‌کند. به جز آن خدماتی همچون نواربری ورق، پوشش‌دهی با پوشش ضدخوردگی زینک فلیک و غیره در این کارخانه عرضه می‌شود.

سخن آخر

در مطلبی که خواندیم، به بررسی اهمیت استفاده از قوطی‌های آهنی در اسکلت فلزی پرداختیم. علاوه بر آن، مرکزی صنعتی را معرفی کردیم که انواع قوطی آهن و دیگر پروفیل‌ها را با بهترین کیفیت و قیمت به متقاضیان آن ارائه می‌دهد.

کارخانه شاهین فلز سپاهان، پروفیل‌های فولادی همچون پروفیل زد، آبرو، قوطی، لوله و غیره را با بهترین کیفیت و نازل‌‌ترین قیمت، به خریداران ارائه می‌دهد. اگر شما نیز قصد خریداری و یا استفاده از محصولات برتر شرکت شاهین فلز سپاهان را دارید، کارشناسان متخصص این مجموعه، همه ‌روزه آماده پاسخگویی به مشتریان محترم هستند.

تلفن:  03145273010

وب‌سایت: www.shahinfelezsepahan.com
آدرس کارخانه: اصفهان، شهرک صنعتی بزرگ، بازارچه، خیابان اندیشمندان ۱۶، خیابان کارآفرینان، نبش کارآفرینان ۱۴/۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *