استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

رضایت همسایگان در نصب آسانسور

رضایت همسایگان در نصب آسانسور
رضایت همسایگان در نصب آسانسور

نصب آسانسور در ساختمان های قدیمی سبب سهولت در رفت و آمد می گردد، به همین دلیل بسیاری از مالکان ساختمان های قدیمی به دنبال نصب آسانسور در ساختمان هستند. با این حال کسب رضایت همسایگان در نصب آسانسور می تواند بسیار چالش برانگیز باشد. لازم به ذکر است که برای نصب آسانسور، باید نسبت به اخذ رضایت تمامی همسایه ها اقدام شود. ناراضی بودن حتی یک واحد سبب ایجاد مشکل در نصب آسانسور خواهد شد.

آیا رضایت تمامی همسایگان در نصب آسانسور لازم است؟

برای نصب اسانسور باید رضایت تمامی همسایگان را دریافت نمایید. معمولا طبقات همکف و اول ساختمان نسبت به نصب آسانسور مخالفت ورزیده و برای نصب آسانسور رضایت نمی دهند. از آنجایی که نصب آسانسور در ساختمان جزو تعمیرات اساسی ساختمان نمی باشد، نمی توان با رای اکثریت نسبت به نصب آسانسور اقدام کرد.

حال اگر اکثریت همسایگان با نصب آسانسور موافقت نمایند، می توان از طریق طرح شکایت نسبت به نصب آسانسور مبادرت کرد. با این حال طرح شکایت، همواره نتیجه بخش نبوده و جدای از آن، پروسه بسیار زمان بری می باشد.

بهترین راه، کسب رضایت همسایگان در نصب آسانسور بدون طرح شکایت می باشد. طبقات بالا می توانند با دادن امتیازهایی چون عدم دریافت مبلغ نصب آسانسور از طبقات همکف و با مذاکره، رضایت تمامی واحدها را برای نصب آسانسور کسب نمایند.

رضایت همسایگان در نصب آسانسور
آسانسور در ساختمان

آیا می توان بدون رضایت همه همسایگان برای نصب آسانسور اقدام کرد؟

همانطور که پیش تر بیان شد، رضایت تمام همسایگان برای نصب اسانسور نیاز می باشد و نمی توان بدون رضایت همه برای نصب اسانسور به صورت قانونی اقدام کرد. با اینکه اقدام از طریق قانون و ثبت دادخواست می تواند برای نصب آسانسور نتیجه بخش باشد، بهترین و ساده ترین راه، کسب رضایت همسایگان در نصب آسانسور است.

رضایت همسایگان در نصب آسانسور
آسانسور با درب اتوماتیک

مبادرت نسبت به نصب آسانسور در ساختمان بدون رضایت تمامی همسایه ها، کاملا غیر قانونی بوده و واحدهای مخالف می توانند در برابر این اقدام، شکایت نمایند. بطور کل برای نصب اسانسور حتما باید از مجرای قانونی اقدام نموده و رضایت تمامی همسایگان را برای نصب اسانسور جلب نمایید.

راهکارهایی چون دریافت هزینه کمتر و یا عدم دریافت هزینه نصب آسانسور از واحدهای همکف، مذاکره و سازش با این واحدها می تواند منجر به کسب رضایت این واحدها برای نصب آسانسور شده و از صرف زمان و هزینه گرفتن وکیل و طرح شکایت، جلوگیری نماید.

رضایت همسایگان در نصب آسانسور
پنل کابین آسانسور

دریافت رضایت همسایگان در نصب آسانسور

برای نصب آسانسور در ساختمان قدیمی باید مجوزهای لازم را برای نصب آسانسور دریافت نمایید. رضایت تمام همسایگان برای دریافت مجوز نصب اسانسور مورد نیاز است. بنابراین باید تمامی واحدها به صورت کتبی، رضایت خود را مبنی بر نصب آسانسور در ساختمان اعلام نمایند. توجه داشته باشید که رضایت همسایگان در نصب آسانسور باید توسط مالک هر واحد، مکتوب شده و امضا گردد. مکتوب کردن رضایت همسایگان از بروز مشکلات احتمالی در آینده پیشگیری خواهد کرد.

  1. آیا رضایت همه همسایگان برای نصب آسانسور لازم است؟

    برای نصب آسانسور باید رضایت تمامی همسایگان جلب شود. نصب آسانسور جزو تعمیرات اساسی ساختمان محسوب نشده و تمامی همسایه ها باید نسبت به نصب آسانسور در ساختمان، رضایت داشته باشند.

  2. آیا راهی برای نصب آسانسور بدون رضایت تمام هسمایگان وجود دارد؟

    تنها راه قانونی برای نصب آسانسور بدون رضایت تمامی همسایه ها، اقدام از طریق قانون و طرح دادخواست برای الزام به نصب آسانسور در آپارتمان می باشد. این روش بسیار زمان بر بوده و بهتر است تا برای نصب آسانسور به نوعی با همسایگان خود به توافق برسید.

برای مطالعه بیشتر:

استاندارد جدید آسانسور

چک لیست استاندارد آسانسور

استاندارد آسانسور چیست

آسانسور روم لس چیست

موتور بهران ۵.۵

موتور بهران ۷.۳

آسانسور هیدرولیک جک مستقیم

موتور گیربکس بهران

راه حل خانه های بدون آسانسور

هزینه تعمیر آسانسور برای طبقه اول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 5 ( 6 نظر)

۲ نظر

  1. درود و عرض ادب و احترام

    برای نصب آسانسور در یک بلوک و ساختمان قدیمی که جایی برای آسانسور از قبل تعبیه و در نظر گرفته نشده است باید مراحل قانونی و خاصی طی شود

      اگر در یک آپارتمان فقط یکی از اعضای بلوک با نصب آسانسور  بدون دلیل و یا با دلیل مخالف باشد طبیعی است که   امکان نصب آسانسور  به هیچ وجه وجود ندارد و  نخواهد داشت و چنانچه آسانسور نصب شود شخص ناراضی می‌تواند بصورت قانونی  شکایت کرده و حتی مجوز تخریب آن را بگیرد

    پس  منطقی و اصولی است که قبل از هر اقدام و هزینه ای  رضایت تمامی افراد بلوک و ساختمان یعنی صاحب اصلی واحد را آن هم حتما بصورت قانونی و  در محضر گرفته شود  در غیر اینصورت امکان نصب آسانسور به هیچ عنوان وجود ندارد و در صورت تخلف تبعات سنگینی را برای کسانی که مبادرت به نصب غیر قانونی کرده اند به دنبال خواهد داشت
    دلایل مخالفت اعضا می‌تواند هر چیزی باشد

    ۱–کم کردن نور داخل راهرو ها
    ۲–ایجاد سروصدا در ساختمان‌های قدیمی خصوصا سروصدای ناشی از رفت و آمد خصوصا در شب و هنگام خواب و استراحت
    ۳–  و حتی دلیلش می‌تواند زشت کردن ظاهر ساختمان و بلوک از بیرون باشد

    در هر صورت برای نصب آسانسور  رضایت همه اعضای بلوک که سند منزل و واحد به نام آنهاست لازم و اجباری است و بایستی قبل از هرگونه اقدام به ساخت  این رضایت بصورت  قانونی گرفته شود و شخص در محضر رضایتش را ثبت کند