استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

دیوار سبز چیست ؟

دیوار سبز چیست
دیوار سبز چیست

دیوار سبز یا گرین وال که به نام دیوار زنده نیز شناخته می شود، نوعی از طراحی فضای سبز است که هم در فضاهای داخلی و هم برای نمای ساختمان و یا فضاهای باز مورد استفاده قرار می گیرد. در پاسخ دقیق تر به پرسش دیوار سبز چیست می توان گفت سیستمی خودایستا و مستقل است که به روی یک دیوار قرار می گیرد و یا خود بخشی از یک دیوار بوده و سیستمی یکپارچه با دیوار را به وجود می آورد. برای آشنایی بهتر با دیوار سبز می توان به پرسش انواع گرین وال چیست پاسخ داد. کلی ترین دسته بندی دیوار سبز در دو دسته طبیعی و مصنوعی جای می گیرد. در نوع طبیعی می توان از گیاهان و گل های طبیعی استفاده کرده و برای اجرای آن ها نیز باید نکات نگهداری را به خوبی رعایت کرد تا ماندگاری گرین وال تضمین شود.

انواع دیوار سبز چیست ؟

انواع دیوار سبز از نوع طبیعی در دسته های مختلفی جا می گیرد که در ادامه مزایا و کاربری هر روش مورد بررسی قرار گرفته است.

گرین وال چیست
کاربرد های متنوع دیوار سبز
  • دیوار سبز مدولار: در این روش از داربست های سبک و ظریف فلزی استفاده می کنند که از جنس گالوانیزه بوده و به همین دلیل ضد زنگ و مقاوم است. مهم ترین مزایای این روش، فرم های متنوع و گوناگونی است که می توان با آن به وجود آورد.
  • دیوار سبز کابلی: اگر برای دیوار سبز خود از گیاهی با برگ های متراکم استفاده می کنید، این روش مناسب تری گزینه خواهد بود.
گرین وال چیست
دیوار سبز در حیاط
  • دیوار سبز شبکه ای: دیوار سبز شبکه ای به صورت یک حائل عمل می کند که وابسته به دیوار بوده و سازه مستقلی ندارد. بهترین گیاه برای این نوع دیوار سبز چیست ؟ برای پاسخ به این پرسش می توان گفت گیاهانی با رشد آهسته بهترین گزینه خواهند بود. سیستم های توری منعطف بوده و نسبت به نوع کابلی طرح های متنوع تری دارند.
  • دیوار سبز نمدی: بهترین گیاه برای نوع نمدی گرین وال چیست ؟ انتخاب گیاه برای این روش محدودیت به خصوصی ندارد، تنها توجه داشته باشید برای زیبایی بهتر از گیاهان رونده استفاده نکنید. همچنین گیاهانی با برگ های پهن و متراکم گزینه های مناسب تری می باشند.
  • دیوار سبز هیدروپونیک: در سیستم هیدروپونیک به جای خاک به عنوان بستر رشد گیاه، از آب استفاده می کنند. تغذیه گیاه به صورت هوشمند توسط سیستم طراحی شده صورت می گیرد.
گرین وال چیست
نمونه ای از دیوار سبز طبیعی

تجهیزات گرین وال چیست ؟

تجهیزات و لوازم گرین وال بیشتر برای نصب نوع طبیعی دیوار سبز مورد استفاده قرار می گیرد. این لوازم شامل گلدان های دیوار سبز، لوله های پلی اتیلن برای آبیاری، لوازم زهکشی، آبیاری، پروفیل های نگهدارنده گالوانیزه و … می باشد. در ادامه این پرسش مطرح می شود که شرایط نگهداری دیوار سبز چیست ؟ نگهداری دیوار سبز مصنوعی نسبت به نوع طبیعی ساده تر است، تنها تمیز کردن برگ های پنل ها کافی است. اما برای دیوار سبز طبیعی نکاتی مانند تعویض خاک، هرس گیاه، آبیاری به موقع، استفاده از آفت کش ها، کوددهی و … نیز باید در نظر گرفته شود.

دیوار سبز چیست
استفاده از انواع گیاهان در اجرای دیوار سبز

نکات اجرای دیوار سبز چیست ؟

پیش از اجرای دیوار سبز لازم است به نکاتی در این خصوص توجه داشته باشید.

  • اقلیم: منظور از اقلیم در اجرای گرین وال چیست ؟ هر گیاهی در یک شرایط آب و هوایی به خصوص دوام بیشتری دارد و رشد بهتری می کند. به عنوان مثال گیاهانی که در محیط های مرطوب رشد می کنند نباید در یک اقلیم گرم در ساخت گرین وال مورد استفاده قرار بگیرند. بنابراین حتما پیش از اجرای دیوار سبز باید به بررسی سایت محل اجرا و آب و هوای آن منطقه دقت کافی داشته باشید.
دیوار سبز چیست
پنل گیاهی مصنوعی برای گرین وال
  • نوع گیاه: گیاهان مختلف با توجه به نیازهایی که دارند، آبیاری، نوع خاک، کود و شرایط نگهداری متفاوتی نیز دارند؛ به همین جهت پیش از نصب گیاهان باید در مورد آن ها مطالعه کافی داشت تا بهترین نگهداری از آن ها صورت گیرد.
دیوار سبز چیست
استفاده از انواع گیاهان برای دیوار سبز
  • محل اجرا: منظور از محل اجرای دیوار سبز چیست؟ دیوار سبز را هم می توان در فضاهای داخلی و هم برای محیط های خارجی مورد استفاده قرار داد. به عنوان مثال برای فضاهای داخلی بهتر است از گیاهان سایه دوست و یا حتی از نوع مصنوعی گرین وال استفاده کرد. در صورتی که در محیط های خارجی محدودتی در این زمینه وجود نداشته و از گیاهان مختلف می توان در اجرای دیوار سبز بهره برد.
دیوار سبز چیست
اجرای گرین وال در آشپزخانه

کاربرد گرین وال چیست ؟

یکی دیگر از پرسش هایی که برای اجرای گرین وال باید در نظر داشته باشید، کاربرد دیوار سبز چیست می باشد. از دیوار سبز یا گرین وال در محیط های مختلفی با کاربری های گوناگون استفاده می شود. از جمله ای فضاها می توان به محیط مسکونی، اداری، تجاری یا … اشاره کرد. برای فضاهای داخلی مانند منازل مسکونی می توانید از گرین وال در راهرو ها، دیوار پشت تلویزیون و آشپزخانه استفاده کنید. در ادامه بررسی کاربرد گرین وال چیست می توان به نصب آن ها در تراس و بالکن ها یا دیوارهای حیاط و پارکینگ اشاره کرد. هم چنین میتوان برای پوشش دور ستون به خصوص در فضاهای تجاری از گرین وال استفاده کرد.

گرین وال چیست
اجرای دیوار سبز در فضای اداری

مزایای دیوار سبز چیست ؟

همان طور که گفته شد دیوار سبز در دو دسته مصنوعی و طبیعی جای می گیرد. مزایای دیوار سبز طبیعی شامل موارد زیر می باشد.

  • ظاهر زیبا و چشم نواز: از جمله ویژگی های دیوار سبز طبیعی نمای زیبایی است که برای محیط ایجاد می کند. طبیعی بودن این نوع دیوار سبز در بهبود روحیه افراد و زیباتر کردن محیط بسیار موثر است.
دیوار سبز چیست
جذابیت بصری دیوار سبز مصنوعی
  • تصفیه هوا: گیاهان در تولید اکسیژن نقش عمده ای دارند. برای شهر های آلوده و متراکم استفاده از دیوار سبز طبیعی در تصفیه هوا می تواند موثر باشد.
  • کاهش دمای محیط: دیوار سبز طبیعی در کاهش دمای هوای اطراف نقش مهمی دارد. می توان در اقلیم های گرم از دیوار سبز طبیعی در بالکن ها و یا تراس منازل استفاده کرد تا به تهویه هوای داخل کمک کند.
دیوار سبز چیست
گرین وال در منزل

در ادامه مزایای دیوار سبز مصنوعی بررسی شده است.

  • قیمت مناسب: دیوار سبز مصنوعی نسبت به طبیعی هم هزینه های نگهداری کمتری دارد و هم اجرای بسیار آسان تری دارد. به همین منظور هزینه تمام شده دیوار سبز مصنوعی نسبت به طبیعی بسیار کمتر است.
  • تنوع در مدل و طرح: یکی از ویژگی های گرین وال مصنوعی که بسیار مورد توجه قرار می گیرد، عدم محدودیتی است که در اجرا دارد. به عنوان مثال از یک گیاه مصنوعی در هر اقلیم و شرایطی می توان استفاده نمود. در پاسخ به پرسش پنل دیوار سبز چیست می توان گفت این پنل ها از جنس پلی اتیلن هستند و به صورت پازلی در هم چفت شده و شبکه ای منسجم به وجود می آورند.

برای مطالعه بیشتر:

دیوار سبز در منزل

دیوار سبز پتوس

طرح دیوار سبز

مزایای دیوار سبز

گیاهان مناسب دیوار سبز

تولید کننده دیوار سبز

دیوار سبز حیاط

نمای دیوار حیاط ارزان

گرین وال تراس

اجرای گرین وال مصنوعی

ساخت گرین وال

دیوار سبز عمودی

انواع دیوار سبز

ابعاد وان جکوزی دو نفره

ابعاد جکوزی

جکوزی چیست

ابعاد استاندارد وان حمام

قیمت سقف شینگل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 3.91 ( 7 نظر)