استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

دیوار سبز هیدروپونیک

دیوار سبز هیدروپونیک
گرین وال هیدروپونیک

دیوار سبز هیدروپونیک یکی از روش های جدید و امروزی اجرای دیوار سبز می باشد، کلمه هیدروپونیک از ترکیب دو واژه یونانی هایدرو به معنای آب و پونوس به معنای کار و تلاش ساخته ‌شده‌ است. هیدروپونیک روشی است برای رشد گیاهان بدون خاک به صورت افقی یا عمودی، که در آن مواد معدنی از طریق آب تامین می‌شود.کلیه مواد معدنی مورد نیاز گیاه از طریق آب برای گیاه فراهم میسود و هیچ گونه خاکی در بستر رشد گیاه استفاده نمی‌شود.

اجرای این مدل مزایای زیادی نسبت به سایر روش های اجرای دیوار سبز دارد که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت. برای انتخاب گیاه مناسب برای روف گاردن یا اجرای دیوار سبز به روش هیدروپونیک با گیاهان مناسب، به یک متخصص در این حوزه نیاز است، شرکت عمران مدرن با حضور متخصصین حوزه های مرتبط با اجرای دیوار سبز هیدروپونیک، مشاوره رایگان ارائه می دهد.

قیمت دیوار سبز هیدروپونیک
گرین وال

یکی از اصلی ترین مزایای دیوار سبز هیدروپونیک کاهش مصرف آب است. آبیاری دیوار سبز هیدروپونیک کاملا هوشمند است و گیاهان هر روز ۴ مرتبه آبیاری می شوند، این در حالیست که میزان آبیاری با توجه به شرایط آب و هوایی متغیر است. سرعت رشد گیاهان در دیوار سبز هیدروپونیک نسبت به سایر روش ها ۴۰ درصد بیشتر است. همچنین حداقل فضا از محیط شما گرفته می شود و محیط بی روح تشکیل شده از مصالح ساختمانی تبدیل به فضای با روح و با طراوت گل و گیاه می شود.

گرین وال هیدروپونیک
اجرای دیوار سبز هیدروپونیک

گرین وال هیدروپونیک

نگهداری گرین وال هیدروپونیک نسبت به سایر مدل های دیوار سبز سخت تر است و نیاز به نظارت بیشتری دارد. در دیوار سبز هیدروپونیک مواد معدنی مورد نیاز گیاه از طریق آب فراهم می شود از این رو گردش مکرر آب ممکن است باعث پوسیدگی ریشه شود همین امر نگهداری آن را سخت تر می کند. در دیوار سبزهای مبتنی بر خاک که ریشه درون خاک قرار گرفته است خطر پوسیدگی ریشه کمتر است ولی سرعت رشد گیاه نسبت به روش هیدروپونیک کمتر است. از این رو در دیوارهایی با مقیاس بزرگ که مهارت کافی برای نظارت ونگهداری گیاه فراهم است گرین وال هیدروپونیک انتخاب مناسبی می باشد.

یکی دیگر از ویژگی های دیوار سبز هیدروپونیک کنترل ساده تر شرایط محیطی دیوار سبز مثل نور، دما و رطوبت است. استفاده از گرین وال هیدروپونیک در فضاهای باز مثل نمای بیرونی ساختمان یا فضاهای سرپوشیده مثل پاساژها و فضاهای تجاری و اداری مرسوم است. استفاده از دیوار سبز علاوه بر اینکه باعث زیبایی محیط می شود، مانند فیلتر هوا عمل می کند و در تصفیه هوا نقش مهمی ایفا می کنند. گرین وال هیدروپونیک در ظاهر مانند دیوار سبز معمولی به نظر می رسد اما با استفاده از سیستم هوش مصنوعی اهداف بیشتری را ارائه می‌دهند.

نصب دیوار سبز هیدروپونیک

اجزا مورد نیاز برای ساخت و نصب دیوار سبز هیدروپونیک به شرح زیر می باشد.

  • چارچوب که دیوار روی آن نصب می شود.
  • مواد مغذی مورد نیاز گیاه که در سیستم آبیاری باید تزریق شود.
  • پمپ الکتریکی که برای انتقال و به گردش درآوردن جریان آب کاربرد دارد، از این راه مواد مغذی را به گیاهان منتقل می کنند.
  • پوسته نمدی که بستر اصلی رشد ریشه گیاه می باشد.

در این روش نیازی به کود و سم‌پاشی نیست بنابراین هزینه‌های مربوط به کودهای شیمیایی و علف‌کش‌ها بسیار پایین می‌آید. چون محلول غذایی گیاه هم به صورت مایع است بنابراین به راحتی می‌توان مواد معدنی آن را کنترل کرد. در روش هیدروپونیک ریشه در تمام پوسته نمدی گسترش پیدا می کند و این موضوع باعث طراوت و شادابی بیشتر گیاهان و رشد سریع تر می شود.

دیوار سبز هیدروپونیک
دیوار سبز

گیاهان مناسب برای دیوار سبز هیدروپونیک

تمام زیبایی دیوارها، به نوع گیاهی که کاشته می شود بستگی دارد. در طراحی دیوار سبز از گیاهانی استفاده می شود که در در برابر تابش آفتاب، بارش باران، گرما و سرما مقاوم باشند. یکی از گیاهانی که خیلی در طراحی دیوار سبز هیدروپونیک کاربرد دارد پتوس است که گیاهی مقاوم است و نگهداری از آن راحت می باشد. یکی دیگر از گیاهان پرکاربرد آگلونماست که به نور کمی نیاز دارد. گیاهانی چون برگ انجیری، گل گندمی، گل ناز و کروتون نیز در طراحی و ساخت دیوار سبز استفاده می شوند. در بعضی موارد که امکان نگهداری از گیاهان طبیعی وجود ندارد می توان از گیاهان مصنوعی استفاده کرد.

مزایای دیوار سبز هیدروپونیک

دیوار سبز هیدروپونیک مزایای زیادی دارد که مهمترین آن عبارت است از:

  • استفاده از گرین وال هیدروپونیک به زیبایی ساختمان می افزاید.
  • ریشه گیاه در این مدل دیوار سبز در کل دیوار گسترش پیدا می کند.
  • طراحی و ساخت دیوار سبز هیدروپونیک در هر ابعاد و شکلی امکان پذیر است.
  • مانند عایق رطوبت وصدا عمل میکند.

برای مطالعه بیشتر:

دیوار سبز مصنوعی دیجی کالا

دیوار سبز در منزل

طرح دیوار سبز

مزایای دیوار سبز

گیاهان مناسب دیوار سبز

دیوار سبز پتوس

تولید کننده دیوار سبز

دیوار سبز حیاط

نمای دیوار حیاط ارزان

گرین وال تراس

اجرای گرین وال مصنوعی

ساخت گرین وال

دیوار سبز عمودی

انواع دیوار سبز

دیوار سبز خزه ای

اندازه وان تک نفره

وان ساده ارزان قیمت

قیمت جکوزی دونفره

سایز وان جکوزی

جکوزی چیست

ابعاد وان حمامی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 4.52 ( 5 نظر)