استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

دیوار سبز خزه ای

دیوار سبز خزه ای
دیوار سبز خزه ای

همانطور که می دانید دیوار سبز انواع مختلفی دارد، یکی از انواع آن دیوار سبز خزه ای نام دارد. دیوار سبز خزه ای به دلیل داشتن چندین مزیت، از جمله کاهش گرمای شهری، کاهش آلودگی هوا و افزایش کیفیت زندگی شهروندان، در شهرهای مختلف جهان مورد استفاده قرار می گیرد.

دیوار سبز خزه ای یا ماس ‌وال (Moss wall) از خزه و گیاهان تثبیت شده ‌ای که نیازی به نگهداری و مراقبت ندارند تشکیل شده است. گیاهان و خزه‌های مورد استفاده در این نوع دیوار سبز، در فرایند خاصی و با استفاده از پارافین طبیعی تثبیت شده‌ و در نتیجه ظاهر خود را تا مدت‌ها بدون نیاز به نگهداری حفظ می کنند.

دیوار سبز خزه ای
استفاده از دیوارسبز خزه ای در نمای بیرونی ساختمان

خزه های استفاده شده در گرین وال خزه ای اگر تثبیت شده باشند با وجود زنده بود، رشد آنها کاهش پیدا کرده و تا چند سال همان حالت را به خوبی حفظ می کنند. در نتیجه از نظر نیازها، نگهداری و ماندگاری بهتر از خزه های طبیعی هستند. اما خزه های تثبیت نشده روند طبیعی رشد را دارند.

قیمت دیوار سبز خزه ای

قیمت دیوار سبز خزه ای به موارد مختلفی مانند اندازه، کیفیت مواد استفاده شده، نوع گیاهان، شیوه نصب و نگهداری، نحوه آبیاری و سیستم آبیاری بستگی دارد. برای کسب اطلاعات دقیقتر در مورد قیمت دیوار سبز خزه ای، بهتر است با کارشناسان عمران مدرن تماس بگیرید.

دیوار سبز خزه ای
دیوارسبز خزه ای توپی

ویژگی های دیوار سبز خزه ای

استفاده از دیوار سبز خزه ای یک راهکار مفید برای بهبود کیفیت هوا و تزیین فضای داخلی یا خارجی ساختمان است. قبل از هر چیزی بهتر است محل نصب دیوارسبز خزه ای و روش آبیاری آن مشخص شود. البته ماس وال خزه ای نوع تثبیت شده نیاز به آبیاری ندارد و تنها با جذب رطوبت محیط استفاده می کند. همچنین دیوار سبز خزه ای نیاز به نور ندارد و نور مستقیم طول عمر آن را کم می کند.

به طور کلی نگهداری از دیوار سبز خزه ای از انواع دیگر دیوار سبز آسان تر و بی دردسر تر است.

یکی از مزیت‌های دیوارهای سبز خزه‌ای نسبت به گیاهان آپارتمانی این است که در این دیوارها نیازی به خاک نیست و خزه‌ها با استفاده از اسپری‌های نگهدارنده بر روی هر زیرساختی می‌توانند نصب شوند. با این حال، توصیه می‌شود که دیوار سبز خزه‌ای هر چند ماه یکبار بررسی شود تا از جدا شدن خزه‌ها از زیرساخت جلوگیری شود.

قیمت دیوار سبز خزه ای

کاربرد دیوار سبز خزه ای

دیوار سبز خزه ای، یکی از راه‌های مدرن و پایدار برای تزئین و سبز کردن ساختمان‌ها و فضاهای شهری است. در ادامه اصلی ترین کاربرد های دیوار سبز خزه ای بررسی شده است.

۱.بهبود کیفیت هوا: دیوار سبز خزه ای با جذب غلظت بالایی از دی اکسید کربن و آلاینده‌های هوا، باعث بهبود کیفیت هوای محیطی و حفظ محیط زیست شهری می‌شود.

۲. کاهش صداهای محیطی: دیوار سبز خزه ای، با جذب صداهای محیطی، می‌تواند به کاهش اثرات ناشی از آلودگی صوتی کمک کند.

۳. مدیریت تابش حرارتی: این نوع دیوارها با جذب تابش حرارتی، می‌تواند به کاهش دمای محیطی و بهبود کیفیت حرارتی فضا کمک کند.

۴. بهبود استقامت ساختمان: دیوار سبز خزه ای، به عنوان یک روش پایدار در طراحی ساختمان، با افزایش استقامت و مقاومت ساختمان در برابر عوامل آب و هوایی می‌تواند بهبود بخشید.

۵. زیباسازی فضاهای شهری: دیوار سبز خزه ای، با بوجود آوردن فضایی سبز، تمیز و زیبا، به زیباسازی فضای شهری و ارائه یک فضای مطلوب برای زندگی شهروندان کمک می‌کند.

ماس وال خزه ای

Moss wall یا دیوارسبز خزه ای در طرح های مختلف قابل ااجرا می باشد. خزه ی استفاده شده در دیوار سبز می تواند به صورت تخت یا توپی مطابق با سلیقه مشتری باشد. یکی دیگر از خزه های استفاده شده در دیوار سبز خزه ای، خزه ریندال نام دارد. این نوع خزه به دلیل مقاومت بالایی که دارد بیشترین کاربرد را در ساخت دیوار سبز خزه ای دارد.

برای مطالعه بیشتر:

دیوار سبز مصنوعی دیجی کالا

دیوار سبز در منزل

طرح دیوار سبز

مزایای دیوار سبز

گیاهان مناسب دیوار سبز

دیوار سبز پتوس

تولید کننده دیوار سبز

دیوار سبز حیاط

نمای دیوار حیاط ارزان

گرین وال تراس

اجرای گرین وال مصنوعی

ساخت گرین وال

دیوار سبز عمودی

انواع دیوار سبز

دیوار سبز مدولار

اندازه وان تک نفره

قیمت وان حمامی ساده

قیمت وان جکوزی دو نفره

خرید جکوزی پیش ساخته

جکوزی چیست

مدل وان حمام

دیوار سبز اسکیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 4.34 ( 6 نظر)