استعلام قیمت
۰۲۱-۵۴۴۰۶۰۱۱
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

دنا بتن آپادانا

بتن آماده
بتن آماده

شرکت دنا بتن آپادانا با بیش از ۳ دهه تجربه در زمینه تولید و توزیع بتن آماده، با بهره برداری از کارخانه جدید خود واقع در تهرانپارس، خیابان اتحاد، خیابان سیزدهم شرقی، پلاک ۵۰ و نصب جدید ترین دستگاه های ساخت کشور آلمان جهت تولید بتنی استاندارد، همگن و یکنواخت یکی از معدود تولید کنندگان بتن آماده در استان تهران می باشد که کلیه ضوابط و قوانین اداره استاندارد و محیط زیست را بطور کامل رعایت و به اجرا رسانده است.
واحد تولیدی دنا آپادانا جزو معدود کارخانه های تولید بتن آماده در استان تهران می باشد که دارای مجوز تولید بتن آماده تا رده مقاومتی C50 از اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان تهران می باشد.

کارخانه بتن

تجهیزات

شرکت دنا بتن آپادانا مجهز  به ۲ دستگاه بچینگ پلانت با مشخصات زیر میباشد:

بچینگ پلانت لیپهر آلمان مدل PAN MIXER TWIN 3D minig 2250، میکس بتن این دستگاه مجهز به TWIN 3D می باشد که دارای استاندارد D5N459  آلمان با حجم ۲۳۰۰ لیتر قابلیت اختلاط ۱/۵ متر مکعب بتن در هر بچ را دارا می باشد که این عمل توسط ۸ عدد بازویی ارتجاعی و تیغه های ضد سایش، ۲ عدد چرخنگی ۳ بعدی (جدیدترین تکنولوژی روز دنیا)، با کیفیت میکس %۹۵ بتن انجام می گیرد.

مزایای PAN MIXER TWIN 3D (میکس ۳ بعدی)

۱- استحصال بتن مطابق با استاندارد های جهانی

۲- قابلیت تولید بتن های ویژه R.c.c ،S.c.c، اسفنجی، بتن با مقاومت کششی ۳۰MPA و مقاومت های فشاری ۲۰۰MPA و ۸۰۰MPA، بتن مقاومت زیاد در حد ۹۲۰MPA و بتن الیافی.

۳- کیفیت میکس بالا و زمان کوتاه

* تابلوی برق این دستگاه مجهز به PLC و نمایشگر های دیجیتال می باشد که توزین دستگاه را به صورت اتومات و نیمه اتومات انجام می دهد.
* سیستم تغذیه دستگاه (شن و ماسه) توسط دراگلاین که به ستاره ای که معروف می باشد انجام می شود و در این سیستم نیازی به لودر نمی باشد.
* سیستم توزین دستگاه مجهز به  4 عدد  لودسل بوده و توسط PLC و نمایشگر کنترل می شود که باعث تلرانس بسیار کم درحد %۰/۲ می شود.
*سیستم توزین در قالب باسکول ذخیره با حجم ۳۰۰۰ کیلوگرم قرار گرفته که این قسمت دستگاه باعث بالا رفتن دقت و بالا رفتن سرعت دستگاه شده است.
* سیستم تغذیه سیمان نیز توسط ۴ اسکروی حمل سیمان به قطره ۱۰ اینچ انجام می شود که توسط ۴ عدد لودسل در هر دستگاه توزین وزن کشی و توسط PLC و نمایشگر مربوطه کنترل می شود.
بتن تولید شده توسط این دستگاه بتنی یکنواخت و همگن می باشد که بلافاصله پس از تولید، قابل مصرف است و کاملاً مورد تائید اداره استاندارد می باشد.

بچینگ پلانت
بچینگ پلانت

نکات فنی تولید و اجرای بتن آماده

  • آزمایش سیمان

زمانی که ویژگی های خاص موجود در سیمان های نوع 2، ۳، ۴ و ۵ در تهیه بتن مورد نیاز نباشد، سیمان نوع ١ در عملیات بتنی مصرف می شود.
برای مصرف در بتن هایی که به طور ملایم در معرض تأثیر سولفاتها قرار می گیرند یا وقتی که به هر دلیل به گرمازایی کمتر در حین گیرش نیاز باشد از سیمان دو به جای نوع یک می توان استفاده کرد. برای تهیه بتن های زودگیر باید سیمان نوع ٣ مصرف کرد. برای بتن ریزی در سازه های حجیم، باید سیمان نوع ۴ مصرف کرد. تشخیص این که بتن ریزی حجیم یا معمولی است با دستگاه نظارت می باشد. برای بتن هایی که در معرض تأثیر شدید سولفاتها باشند باید از سیمان نوع ۵ مصرف کرد. برای بتن ریزی های معمولی و حجیم و مواردی که بتن در معرض حمله سولفاتها قرار می گیرد می توان با تأیید دستگاه نظارت از سیمان های پرتلند آمیخته روباره ای و یا پوزولانی که با مشخصات این فصل مطابقت دارد استفاده کرد.
حداقل ماهی یک بار و یا به ازای هر ١٠٠ تن سیمان، هر کدام که زودتر اتفاق افتاد، برای هر نوع سیمان، باید نمونه گیری شده و مورد آزمایش قرار گیرد. در ضمن به ازای هر محموله سیمان تحویل شده به کارگاه لازم است حداقل سه کیلوگرم نمونه تهیه و به نحو مناسب علامت گذاری و به مدت حداکثر ۴ ماه نگهداری شود تا در صورت لزوم مطابق نظر دستگاه نظارت مورد آزمایش قرار گیرد.
هرگاه دستگاه نظارت ضروری تشخیص دهد و یا کیفیت سیمانی مشکوک باشد باید از سیمان های موجود در کارگاه و یا از هر محموله سیمان تحویلی به کارگاه نمونه برداری کرد و آن را مورد آزمایش قرار داد. مصرف سیمان هایی که در آزمایشات فوق مردود شناخته شود مجاز نبوده و باید از کارگاه خارج شود.

  • تحویل و انبارکردن سیمان

سیمان باید فقط در کیسه هایی که در کارخانه بسته بندی و علامت گذاری شده و یا به طور فله، به کارگاه تحویل شود. سیمان های مختلف باید بر اساس نوع به طور جداگانه انبار و نگهداری شوند.

  • نگهداری سیمان

سیمان باید در محوطه سرپوشیده و در هوای خشک و تهویه شده و خارج از تأثیر شرایط جوی و در سیلوهای آب بندی و هوابندی شده نگهداری و انبار شوند تا به سهولت قابل دسترسی بوده و نمونه گیری، کنترل و بازدید آنها امکان پذیر گردد. سیمان ها باید روی سکوی تخته ای یا بتنی که حداقل ٢٠ سانتیمتر از کف زمین طبیعی بالاتر باشد انبار شود و تعداد کیسه هایی که روی هم قرار می گیرند از ١٢ ردیف یا ١ متر تجاوز نکند. مصرف سیمان مرطوب، سخت و کلوخه شده و یا سیمانی که به  صورت پودر نباشد، مجاز نخواهد بود.
سیمان مصرفی در کارگاه باید دارای مشخصات سیمانی باشد که در تعیین نسبتهای اختلاط بتن به کار رفته است.

      • نگهداری بتننگهداری بتن

بتن تخلیه شده بلافاصله بعد از محکم شدن می بایست به مدت ۲۸ روز غرقاب شود تا به مقاومت مطلوب برسد.
در هوای بسیار گرم پیشنهاد می گردد که بتن با گونی مربوط پوشانیده شود. در فصل سرما و یخبندان سطح بتن باید با پشم شیشه پوشانیده شود و زیر بتن گرم نگه داری شود تا از یخ زدگی بتن جلوگیری شود.
نمونه های اخذ شده در محل بتن ریزی تا ۲۴ ساعت نباید جابجا شوند و بعد از این مدت به آزمایشگاه انتقال داده می شود و در حوضچه آب آهک در شرایط آزمایشگاهی به مدت ۲۸ روز نگهداری می شوند. (در فصل سرما جهت جلوگیری در یخ زدن نمونه ها در ۲۴ ساعت اول نمونه ها در یک محیط گرم نگهداری شوند و در فصل گرما در ۲۴ اول نمونه ها در سایه و دور از تابش مستقیم آفتاب نگهداری شوند).
در این واحد تولیدی  جهت حفظ کیفیت بتن در فصل سرما از آب گرم و در فصل گرما از قالب های یخ (بعد از بارگیری ترک میکسر) استفاده می شود.

عمل آوری بتن

  • عمل آوری بتن

اگر بتن با عالی ترین کیفیت تحویل محل مصرف گردد، عدم مصرف صحیح که عمدتا شامل عدم افزودن آب، متراکم کردن صحیح و نگهداری می باشد، می توانید بتن غیر قابل قبولی را حاصل سازد.

 

  • ارزش ماسه ای

حداکثر خاک در ماسه ۲۵%می باشد، در صورتی که بیشتر از این مقدار باشد جهت ساخت بتن به هیچ وجه مجاز نمی باشد. در ضمن هر چه عدد SE به ۱۰۰ نزدیک تر باشد برای ساخت بتن مناسب تر است.

  • توزین

کلیه مصالح ورودی و خروجی به کارخانه (شن و ماسه، سیمان و بتن) بوسیله باسکول دیجیتال ۶۰ تنی استاندارد توزین می شوند. وزن مخصوص بتن در هر متر مکعب ۲۳۰۰ کیلو گرم می باشد.

  • بتن ریزیبتن ریزی

برای بتن ریزی با پمپ، باید طرح اختلاط بتن چنان انتخاب شود که نسبت آب به سیمان کمترین مقدار ممکن را داشته و مقدار آن از ۰/۶ تجاوز ننماید. مقدار سیمان باید نسبتا زیاد باشد (در محدوده ۳۵۰ تا ۴۰۰ کیلو گرم در متر مکعب) تا چسبندگی کافی بتن تامین شود و خطر شکسته شدن سیمان از بین برود.
به منظور افزایش کارایی بتن می توان از سنگدانه های گرد گوشه استفاده نمود. استفاده از دانه های پیوسته با حداکثر اندازه ۳۸ میلیمتر و همچنین مقدار کافی ریز دانه ضروری است. چنانچه سنگدانه های حاوی مقدار کافی ریز دانه نباشد می توان با افزودن مواد ریز، چسبندگی کافی را در بتن ایجاد نمود. بتنی که پمپ می شود باید تا حدی روانتر باشد تا از مسدود شدن لوله ها جلوگیری شود.
به منظور آنکه نسبت آب به سیمان از حد مجاز بالاتر نرود، باید برای تامین روانی از مواد افزودنی مناسب، نظیر فوق روان کننده ها یا مواد افزودنی آب نگهدار استفاده شود.

مبانی تعیین نسبت های اختلاط بتن

تعیین نسبت های اختلاط بتن باید به گونه ای باشد که شرایط زیر را برآورده سازد:

کارایی و روانی بتن به اندازه کافی باشد تا بتن بتواند به سهولت در قالب ها ریخته شود و به خوبی میلگردها را در بر گیرد، بدون اینکه جدایی دانه ها یا آب انداختن زیاد روی دهد.
مقاومت متوسط هدف و مقاومت مشخصه بتن تامین شود.
نسبت های اختلاط مواد تشکیل دهنده بتن براساس تجارب کارگاهی و استفاده از مخلوط های آزمایشگاهی در آزمایشگاه مبتنی بر روش های متداول با مصالح مصرفی کارگاه تعیین می شوند.

  • اختلاط بتن

مخلوط کن باید  با سرعت توصیه شده از طرف کارخانه سازنده چرخانده شود.
ترتیب ورود مواد متشکله بتن به مخلوط کن باید متناسب با نوع مخلوط کن و نوع بتن باشد.
اختلاط با کامیون های مخلوط کن باید بر اساس ضوابط و مندرج در استاندارد ملی شماره ۶۰۴۴ صورت گیرد.
نقل و انتقال، پیمانه کردن و اختلاط مصالح بتن با ضوابط استاندارد (مشخصات بتن آماده) یا (مشخصات بتن تهیه شده از طریق پیمانه کردن حجمی و اختلاط پیوسته) مطابقت داشته باشد.

  • تواتر نمونه برداری از سیمان های پرتلند

نمونه برداری از سیمان پرتلند، باید به یکی از  روشهای زیر صورت گیرد:

از هر محموله وارده به کارگاه ۵ کیلو گرم نمونه
از محل تخلیه سیمان از سیلو، به ازا هر یکصد تن ۵ کیلو گرم نمونه
(آزمایش های فوق حداقل ماهی یک بار باید انجام شود).

نکات مربوط به نگهداری و مصرف سیمان های فله

سیمان های فله، باید در سیلوهای استاندارد نگهداری شوند.
سیمان های فله را باید بر اساس نوع آنها به طور جداگانه نگهداری کرد، به گونه ای که امکان اشتباه آن ها با هم وجود نداشته باشد.
نوع سیمان موجود در هر سیلو به نحو مناسبی مشخص می شود.
سیمان نگهداری شده در سیلو، باید حداکثر ۹۰ روز پس از تولید مصرف شود، و اگر به دلایل غیر قابل اجتناب این امر امکان پذیر نشد، باید قبل از مصرف تحت آزمایش قرار گیرد.
برای هر محموله وارد شده به کارگاه، مشخصات کارخانه و نوع سیمان و تاریخ تولید سیمان باید در برگ تحویل ثبت شده باشد.

جدیدترین پروژه های انجام گرفته توسط دنا بتن

      • شرکت پی بی ال (برج باغهای دوقلو)
      • شرکت مهستان
      • صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران
      • شرکت خدمات رفاهی کشتیرانی ایران
      • قرار گاه خاتم الانبیا
      • پروژه بیمارستان بقیه ا…
      • شرکت نفت و گاز ماد (بیمارستان بوعلی)
پروژه بتن ریزی
پروژه بتن ریزی

دفتر مرکزی: بزرگراه رسالت، بین شهید کرد و 16متری دوم، نبش خیابان اردکانی، پلاک ۹۹۵، طبقه دوم، واحد۶
تلفن: 2 – 22319391 ،  4 – 26314570 (021)

کول بتنی

کول سیمانی

آزمایش خاک

قیمت گنگ چاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *